Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122418 keer)

Offline wolferl

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #180 Gepost op: 5-03-2011, 01:48:21 »

9. helderziend


ik snap van alle titels van de afleveringen eigenlijk wel wat ze met de aflevering te maken hadden, maar wat had helderziend met deze aflevering te maken?

en bij die van het molboekje, de mol in het kwadraat? zou dit zijn voor het hulpje van de mol? maar 1 (mol) in het kwadraat is gewoon 1, dus zou dan patrick die word voorgedaan alsof hij hielp tijdens de bootopdracht dan de mol zijn?

ziet iemand anders nog een hint in deze titels?

Deze vind ik ook raar vergeleken met de anderen...:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Ik denk, dat het te maken heeft met wat Pieter Jan vertelde na de vragenronde.
zoiets als, jullie hebben in de toekomst kunnen kijken. Als in, jullie zijn helderziend, jullie weten wat er gaat komen. Vandaar dat iedereen flabbergasted is.

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #181 Gepost op: 5-03-2011, 01:50:39 »
Ja, had ook nog zitten denken dat 3, een veel voorkomend getal in de serie, in het kwadraat 9 is, de 9e aflevering. Maar waar staat die drie dan voor? Art? Drie letters? Ik zelf denk dat Soundos de Mol is, dus is daar niet mee te rijmen..

Ik heb naar E = mC² gekeken.. maar kan daar niks zinnigs voor verzinnen, maar ik ben dan ook bijzonder slecht in wiskunde!  ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #182 Gepost op: 5-03-2011, 01:53:18 »
Tja, maar E+ is niet door de productie of de Mol bedacht, was toevallig dat de groep besloot om zo te gaan lopen.
The British are not impressed.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #183 Gepost op: 5-03-2011, 01:57:40 »
Ja, had ook nog zitten denken dat 3, een veel voorkomend getal in de serie, in het kwadraat 9 is, de 9e aflevering. Maar waar staat die drie dan voor? Art? Drie letters? Ik zelf denk dat Soundos de Mol is, dus is daar niet mee te rijmen..

Ik heb naar E = mC² gekeken.. maar kan daar niks zinnigs voor verzinnen, maar ik ben dan ook bijzonder slecht in wiskunde!  ::jaja::
en je bent niet de enige hoor  ::rofl::

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #184 Gepost op: 5-03-2011, 01:59:33 »
Tja, maar E+ is niet door de productie of de Mol bedacht, was toevallig dat de groep besloot om zo te gaan lopen.

Dat klopt! Maar dan kan het wel zo zijn dat daar later aan gerefereerd word, aangezien die route eerder plaats vond. Maar goed.. Is ook vergezocht..

Wel zag ik dat E= MC² gebruikt kan worden in sommen voor (chemische) eenheden, die aan geduid worden in g/MOL. Een scheikundig element wat we vaker voorbij hebben horen komen is Tin (van Tintin de geit).. wat het element Sn2 geeft.. (Soundos). Maar mijn wiskundeknobbel is meer een deuk.. dus kan iemand hier iets mee?? Haha.. waarschijnlijk gaat dit helemaal nergens over!  :D

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #185 Gepost op: 5-03-2011, 09:30:47 »
Tja, maar E+ is niet door de productie of de Mol bedacht, was toevallig dat de groep besloot om zo te gaan lopen.
In die aflevering opperde karin het woord executie. Anna opperde om de x te lopen als een plus. Dus E+ lijkt mij geen aanwijzing (Tenzij idd de productie achteraf daar een aanwijzing van heeft gemaakt...)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 9
« Reactie #186 Gepost op: 5-03-2011, 10:32:49 »
Een ding dat mij opvalt is dat eerst bij de koffie/vulkaan opdracht er 2 jongens lopen met boomstamiets en daarna met de test weer dezelfde... dat is geen toeval...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9
« Reactie #187 Gepost op: 5-03-2011, 10:34:09 »
Die jongens zijn gewoon aan het werk denk ik
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 9
« Reactie #188 Gepost op: 5-03-2011, 10:43:35 »
Ik heb geen idee of het ergens op slaat, maar.. De E en een + werden ook gelopen door Pepijn, Art en Soundos, toen zij het woord Executie moesten lopen/vinden. Maar zeiden toen Mol als antwoord.

als art expres dit heeft gelopen zou het een hint naar hem kunnen zijn, want als je e+ bij google intikt krijg je als 4e een site over eindhoven, waar zijn shirt al naar verwees

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #189 Gepost op: 5-03-2011, 10:47:50 »
Van alle titels van de afleveringen, en hoe de afleveringen zijn benoemd in het avro mol boekje vond ik die van aflevering 9 het apartst, de rest snap ik wel..

titels:
1. kleur bekennen
2. allemaal theater
3. verdeel en heers
4. iets is wat het lijkt
5. land in zicht
6. lot in eigen handen
7. tand om tand
8. het is zover
9. helderziend

van het molboekje van de avro:
1. het vuurtje wordt aangestoken
2. zoek de verschillen, vind de mol
3. kunst, cultuur en oorlog
4. waarin het duivelsgetal moet worden gehaald
5. van de regen in de drup
6. waarin de kandidaten spelletjes spelen
7. dansen op de vulkaan
8. een dagje naar het strand
9. de mol in het kwadraat
10 van het concert des levens... hoewel?
11. wil de echte mol nu opstaan

ik snap van alle titels van de afleveringen eigenlijk wel wat ze met de aflevering te maken hadden, maar wat had helderziend met deze aflevering te maken?

en bij die van het molboekje, de mol in het kwadraat? zou dit zijn voor het hulpje van de mol? maar 1 (mol) in het kwadraat is gewoon 1, dus zou dan patrick die word voorgedaan alsof hij hielp tijdens de bootopdracht dan de mol zijn?

ziet iemand anders nog een hint in deze titels?

Deze vind ik ook raar vergeleken met de anderen...:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




De titel ''de mol in het kwadraat'' vind ik apart. Het slaat waarschijnlijk op degene met wie de mol contact opneemt. Maar als er 1 mol is, en je doet die in het kwadraat dan krijg je ook 1, want 1x1=1. Dat zou dus betekenen dat de mol contact heeft opgenomen met zichzelf, dus Patrick = de mol
AZ Landskampioen '08/'09

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 9
« Reactie #190 Gepost op: 5-03-2011, 11:07:38 »
De titel ''de mol in het kwadraat'' vind ik apart. Het slaat waarschijnlijk op degene met wie de mol contact opneemt. Maar als er 1 mol is, en je doet die in het kwadraat dan krijg je ook 1, want 1x1=1. Dat zou dus betekenen dat de mol contact heeft opgenomen met zichzelf, dus Patrick = de mol

Art is de mol...

Hij is de enige die in deze aflevering met Karin en Patrick een gesprek heeft -> zij hadden 'ja'gezegd...

En ik blijf denken dat er iets is met die jongens...

Als ze aan het werk zijn is het wel toevallig dat ze na (laten we zeggen) 1,5 uur exact op dezelfde plek zijn als de kanidaten enzo...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #191 Gepost op: 5-03-2011, 11:45:00 »
Bij de E+ moest ik ineens door de titel in het mollenboekje aan het volgende denken
De titel was: De mol in het kwadraat
De streepjes van het + teken bovenelkaar vormen een = teken
E = mc²
E = M(ol) C in het kwadraat

Ik heb ook werkelijk geen idee of ik hiermee een goede weg insla, misschien kunnen anderen hier nog wat mee.

Klinkt goed. Hier even een plaatjes overzicht...
In combinatie met het woord EXECUTIE klinkt het logisch...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 11:50:15 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #192 Gepost op: 5-03-2011, 11:50:42 »
Btw, naast dat kruis in de stenen geschreven zie ik eigenlijk ook wel een beetje een 2 ipv van een E...

In dat geval krijg je het kruis in het kwadraat...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 11:52:40 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molll

  • Forumlid
  • Patrick Stoof de 11e mol!
Re: Aflevering 9
« Reactie #193 Gepost op: 5-03-2011, 12:24:59 »
En Patrick loopt daar  ::oink::

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #194 Gepost op: 5-03-2011, 12:33:44 »
En Patrick loopt daar  ::oink::

Misschien moeten we een ingewikkelde rekensom oplossen voor een hint.. En Patrick zegt toch steeds dat ie zo slecht is in rekenen?  ::pinokkio::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #195 Gepost op: 5-03-2011, 12:36:18 »
De titel ''de mol in het kwadraat'' vind ik apart. Het slaat waarschijnlijk op degene met wie de mol contact opneemt. Maar als er 1 mol is, en je doet die in het kwadraat dan krijg je ook 1, want 1x1=1. Dat zou dus betekenen dat de mol contact heeft opgenomen met zichzelf, dus Patrick = de mol
::jaja:: Klopt in principe helemaal. Goed bedacht!

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 9
« Reactie #196 Gepost op: 5-03-2011, 12:37:12 »
Misschien moeten we een ingewikkelde rekensom oplossen voor een hint.. En Patrick zegt toch steeds dat ie zo slecht is in rekenen?  ::pinokkio::

dam, zoiets zou echt een goede hint zijn, door een rekensom, bijv. een moeilijke formule...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #197 Gepost op: 5-03-2011, 13:40:13 »
Iemand enig idee wat er op het vat met de topo staat?

CLORPYRUTIS 492
JUN/09/2027 

Iets in die trant?

Chloorpyrifos bestaat wel, wat een insecticide is! ;)
Engels: Chlorpyrifos
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 13:44:41 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #198 Gepost op: 5-03-2011, 13:40:58 »
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al aangehaald, maar nog niet gezien:

Maar de mol zou contact opnemen met de kandidaten die ja hadden gezegd. Heel toevallig dat Patrick en Karin ja hadden gezegd en je voordat Patrick de brief van de mol krijgt, zij beiden al wel met Art aan het praten zijn. Dat is toch ook al contact met de mol! Art is zo duidelijk de mol.

Hij probeert overal verwarring te stichten, als hij dit serieus speelt, is hij echt de meest waardeloze kandidaat ooit.
Het enige wat ik wel vreemd vind, is at hij die vraag over die Duitser goed had, want dat had hij natuurlijk niet hoeven doen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #199 Gepost op: 5-03-2011, 13:50:33 »
Heeft iemand al een HD versie gedownload?
Ik wil graag de brief inhoudelijk weten, goed te zien op 30.15...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)