Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 123022 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #220 Gepost op: 5-03-2011, 17:14:07 »
Die Nederlandse meisjes hadden flink kunnen lekken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #221 Gepost op: 5-03-2011, 17:18:33 »
volgens mij geweldig als je WIDM serie mag bedenken en maken.....maar helemaal als je dan deze topics leest. Er zijn zoveel aspecten die kunnen duiden op een van de kandidaten pffffff.....

Die 732267 kan ik nergens aan herleiden, coördinaten niet, omzetten in letters niet, googlen levert niets op etc. Zou de redactie het misschien gekozen hebben zodat het voor de kandidaten minder goed te onthouden is of sterker nog ons allemaal aan het denken te zetten terwijl er helemaal niets achter zit.  ???


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #222 Gepost op: 5-03-2011, 17:24:09 »
Zou de redactie [die 732267] misschien gekozen hebben zodat het voor de kandidaten minder goed te onthouden is of sterker nog ons allemaal aan het denken te zetten terwijl er helemaal niets achter zit. ???
Of misschien wel gewoon omdat dat het exacte aantal is ;D

Denk inderdaad wel dat de redactie nu al een aantal weken heerlijk zit te genieten van alle theorieën die uit hun montagewerk zijn voortgevloeid ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 9
« Reactie #223 Gepost op: 5-03-2011, 17:35:54 »
volgens mij geweldig als je WIDM serie mag bedenken en maken.....maar helemaal als je dan deze topics leest. Er zijn zoveel aspecten die kunnen duiden op een van de kandidaten pffffff.....

Die 732267 kan ik nergens aan herleiden, coördinaten niet, omzetten in letters niet, googlen levert niets op etc. Zou de redactie het misschien gekozen hebben zodat het voor de kandidaten minder goed te onthouden is of sterker nog ons allemaal aan het denken te zetten terwijl er helemaal niets achter zit.  ???



misschien moet het wel zo :o:
732+267= 999.. dit duid dus op de 666 enzo, en de spiegelingend, dubbele cijfers
zou dat kunnen?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #224 Gepost op: 5-03-2011, 17:37:09 »
Het moet inderdaad voor de makers inderdaad een genot zijn om te zien dat het programma zo leeft.  8)

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #225 Gepost op: 5-03-2011, 17:40:55 »
misschien moet het wel zo :o:
732+267= 999.. dit duid dus op de 666 enzo, en de spiegelingend, dubbele cijfers
zou dat kunnen?


er komt iig een bijzonder getal uit en je gebruikt het + teken zo.....maar met de uitkomst komt ik niet veel verder. zal eens nadenken.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 9
« Reactie #226 Gepost op: 5-03-2011, 17:42:19 »
er komt iig een bijzonder getal uit en je gebruikt het + teken zo.....maar met de uitkomst komt ik niet veel verder. zal eens nadenken.

er is bij patrick wel een theorie op het wieisdemol.nl forum waar het gaat over 888, en 666 en een klein beetje over 777
en evengoed zien we vaken dubbele cijfers voorkomen
33, 11, 666, enz., ik dacht bij deze juist van deze is net niet gespiegeld, maar opgeteld dus wel dubbel.

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #227 Gepost op: 5-03-2011, 18:22:14 »
er is bij patrick wel een theorie op het wieisdemol.nl forum waar het gaat over 888, en 666 en een klein beetje over 777
en evengoed zien we vaken dubbele cijfers voorkomen
33, 11, 666, enz., ik dacht bij deze juist van deze is net niet gespiegeld, maar opgeteld dus wel dubbel.

Vind het een mooie vondst die 666 van Mystery Guest, wat dus al vaker is voorgekomen. Misschien moeten we hier iets mee doen. Heb even wat feitjes erover opgezocht:

666:
is een palindroomgetal (!)

het is de som van de kwadraten van de eerste zeven priemgetallen, die luiden:
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17 (waarvan de eerste 5 dus al veelvuldig zijn voorgekomen, samen met de kwadraat aanwijzing?)

Verder is het natuurlijk het Duivels getal. Maar of we hier iets mee kunnen?

Kijk even op wiki, daar staan meer interessante, maar misschien niet relevante weetjes!

     
EDIT: men telt vaak de 1 ook mee als priemgetal (namelijk ook alleen deelbaar door 1 en doorzichzelf), opvallend dat in de codes

groo7
ar7
dr5r
so12
p@3k

alleen maar priemgetallen.. ik zal ook een gaan kijken in het getallen en cijfertopic!  ::)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 18:41:57 door Tintin »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #228 Gepost op: 5-03-2011, 18:23:33 »
Grappig dat alle vragen deze test slaan op Patrick.
Opmerkelijk is dat vraag 1 Wie is de Mol? is en niet vraag 20...
En vraag 20 is ineens een ''niet op een opdracht gebaseerde'' vraag?
Daarnaast ook opmerkelijk dat erbij vraag 8 pas na heel veel spaties een vraagteken staat??

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline wieisdemol-fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #229 Gepost op: 5-03-2011, 19:58:06 »
ja dat laatste stukje is eng.... vooral die aap
HEH!!!!!! WAT?! dat is wat ik dacht. ::rofl:: Totaaaaal onverwacht dit. Niks over in de molmail, niks uitgelekt. Briljant echt waar! Geweldige twist met een geweldige mindfuck. ::ok:: ::ok::

En ik vond het opvallend dat 732267 bijna een palindroom is. :)

Was er trouwens nog iemand die t laatste stukje eng vond? K dacht ff dat k naar een horrorfilm keek ofzo. Ik weet niet waarom. ??? ??? Maar het was gewoon creepy. Ineens een vraag over een bomenopdracht en zo'n apart muziekje en dan allemaal van die vage beelden. ::rofl::


Ik heb echt weer eens genoten van een aflevering! ::ok::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9
« Reactie #230 Gepost op: 5-03-2011, 20:47:06 »
Zou het niet kunnen dat 'bomenopdracht' helemaal niet op een volgende aflevering slaat, maar op deze? We hadden weliswaar geen bomenopdracht, maar wel een botenopdracht. Moeten we misschien ergens een m door een t vervangen, of andersom? Mol-Tol, Topo-Mopo ... ik kan er nog niks mee. Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 20:49:19 door opaweethetbeter »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #231 Gepost op: 5-03-2011, 21:01:23 »
Klinkt wel leuk, maar het zou dan nog beter zijn als de antwoorden ook echt op de botenopdracht zouden slaan. Maar tijdens de botenopdracht zaten ze allemaal op t water dus niet in de boom en ook niet op de grond...

Maar misschien is het iets ja.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9
« Reactie #232 Gepost op: 5-03-2011, 21:18:08 »
Ja, maar 'de mol zat in de boom' wordt dan natuurlijk ook 'de mol zat in de boot'.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #233 Gepost op: 5-03-2011, 21:19:07 »
Die Nederlandse meisjes hadden flink kunnen lekken...


Nee hoor, zijn gewoon tot vorige week van de aardbodem verdwenen  >:D

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9
« Reactie #234 Gepost op: 5-03-2011, 21:26:54 »
Apestaart! Heeft niks te maken met het m-t idee, maar ik bedacht ineens dat we een aap in een boom zagen zitten terwijl er werd gezegd 'de mol zat in de boom'. Het was een aap met een lange staart. En in de code-naam van Patrick: P@3k zit een apestaart.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #235 Gepost op: 5-03-2011, 22:30:44 »
Ik heb dit ook in het Soundos-topic geplaatst:

Wat mij opviel is dat we alleen van Soundos twee antwoorden zien op de vragen van de boom-opdracht. N.l. de mol is op de grond en de mol pakt geld aan van PJ. Vraag me af waarom
we van Karin en Art geen antwoorden te zien krijgen. Komen deze antwoorden misschien allebei uit?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #236 Gepost op: 5-03-2011, 22:38:57 »
Nou ja, de antwoorden die wij zien hoeven natuurlijk niet de antwoorden te zijn die de kandidaten geven. Sterker, de vragen die wij zien hoeven niet eens de vragen te zijn die zij krijgen. Die testbeelden zijn allemaal later toegevoegd, daar kunnen ze alles mee doen (denk aan de mol.nu hint, die toch ook geheel naderhand is gemaakt, tijdens de montage van de afleveringen). Dat is lastig, want in principe voegen die beelden niks toe, m.i., maar om ze nou helemaal te gaan uitpluizen op eventuele hints... Dan is er waarschijnlijk al één hint in gestopt, mbt de afvallers, lijkt me eigenlijk niet dat er nog meer in zit.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #237 Gepost op: 5-03-2011, 22:52:59 »
Opmerkelijk is dat vraag 1 Wie is de Mol? is en niet vraag 20...
Waarom zou dit zijn eigenlijk? Want in de uitzending wordt deze vraag láter getoond dan vraag 8. Is hier een theorie over?

En ik zie nu dat het vraagteken van de testvragen in een ander lettertype is gezet. Degene die het font op hun computer hebben (OCR A Extended) kunnen dat zien aan onderstaand voorbeeld:
Wie is de Mol?
Waarom is het vraagteken in een ander lettertype? Dat vind ik erg onlogisch.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 22:54:55 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #238 Gepost op: 5-03-2011, 23:11:42 »
Enkele paginas terug vond iemand het opmerkelijk dat PJ ineens een vrijstelling in zijn hand had. Kreeg het idee dat Patrick hem uit zijn broekzak haalden toen PJ zei: behalve Patrick, want die had een vrijstelling...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #239 Gepost op: 5-03-2011, 23:23:03 »
Opmerkelijk in de blipvert die in de test zit als het gaat over de bomenopdracht die nog komen gaat, zien we shots van de komende aflevering.
Opvallend genoeg begint die blipvert met 3 zeer snelle shots van die kaart uit dat museum van aflevering 1 en zien we dat 6-armige ding weer...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)