Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 123008 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #200 Gepost op: 5-03-2011, 13:55:53 »
Pj stond bij het kruisje. Het geld lag onder het eilandje met het pijltje.
Als je je de sheet met het kruisje voorsteld die Patrick had, en die over zijn horizontale as spiegeld (of 180 graden draait) kom je uit op de plek waar de vrijstelling lag.

Ik snap het nog steeds niet helemaal.
Kan je met paint aangeven op die kaart, 2 paginas terug die ik poste, waar wat lag? Dus het er even bijschrijven?
En was die kaart nou al de oplossing dan? En waar heb jij gehoord dat ze het geld eerst ergens moesten ophalen?
Wie zien trouwens aan het eind van de opdracht dat Soundos ineens die kaart in der hand heeft.
Vlak voordat Art geirriteerd met andere kaarten begin te smijten!  ;D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #201 Gepost op: 5-03-2011, 14:17:12 »
Heeft iemand al een HD versie gedownload?
Ik wil graag de brief inhoudelijk weten, goed te zien op 30.15...
HD versie is nog geen torrent van hier omdat luckyluuk12 een weekendje weg is. Maar het enige wat van belang is, is toch dat er een P.S. onder staat.  ;D

Ik snap het nog steeds niet helemaal.
Kan je met paint aangeven op die kaart, 2 paginas terug die ik poste, waar wat lag? Dus het er even bijschrijven?
En was die kaart nou al de oplossing dan? En waar heb jij gehoord dat ze het geld eerst ergens moesten ophalen?
Wie zien trouwens aan het eind van de opdracht dat Soundos ineens die kaart in der hand heeft.
Vlak voordat Art geirriteerd met andere kaarten begin te smijten!  ;D
Dit was de kaart die Patrick aan het begin van de opdracht kreeg, omdat hij is uitgeloot door de mol. Het bevat de oplossing van de opdracht + een pijltje bij het eiland waar de vrijstelling bij ligt.

Ik heb plaatje bijgevoegd, met daarop de locaties van PJ en de vrijstelling. Daarnaast heb ik er twee spiegellijnen op gezet die door het midden van de kaart lopen.
Zoals je kan zien liggen beide locaties op de verticale spiegellijn. Daarnaast hebben ze dezelfde afstand vanaf de horizontale spiegellijn.
Dat is zo gedaan zodat Patrick kan gaan klooien met de sheet waar alleen het kruisje op staat. Als hij deze sheet 180 graden draait of spiegeld over de horizontale spiegellijn dan komt het kruisje op de plek van de vrijstelling terecht in plaats van bij PJ.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 14:37:44 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #202 Gepost op: 5-03-2011, 14:19:49 »
HD versie is nog geen torrent van hier omdat luckyluuk12 een weekendje weg is. Maar het enige wat van belang is, is toch dat er een P.S. onder staat.  ;D
Dit was de kaart die Patrick aan het begin van de opdracht kreeg omdat, hij is uitgeloot door de mol. Het bevat de oplossing van de opdracht + een pijltje bij het eiland waar de vrijstelling bij ligt.

Ik heb plaatje bijgevoegd, met daarop de locaties van PJ en de vrijstelling. Daarnaast heb ik er twee spiegellijnen op gezet die door het midden van de kaart lopen.
Zoals je kan zien liggen beide locaties op de verticale spiegellijn. Daarnaast hebben ze dezelfde afstand vanaf de horizontale spiegellijn.
Dat is zo gedaan zodat Patrick kan gaan klooien met de sheet waar alleen het kruisje op staat. Als hij deze sheet 180 graden draait of spiegeld over de horizontale spiegellijn dan komt het kruisje op de plek van de vrijstelling terecht in plaats van bij PJ.

En wat is in dit geval het nut van de andere 3 kaarten met tekens? Chaos?
En waarom heeft Soundos ineens de harde kaart in handen aan het eind van de opdracht?
Had Patrick die niet beter kunnen verstoppen/weggooien?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 9
« Reactie #203 Gepost op: 5-03-2011, 14:24:31 »
Tijdens zijn biecht, bij de hele discussie over het gestolen/meegenomen/verdwenen geld uit de pot, deed Patrick iets heel merkwaardigs. Hij verwisselde daar het woord 'pot' met 'poet'. Een erg subtiele wijziging, want 'poet' is Bargoens of liever dieventaal dat staat voor 'kleine diefstal' of 'gestolen buit'.

http://www.youtube.com/watch?v=bRFxox7hJxA&feature=player_detailpage#t=247s

Misschien zijn er zo nog wel meer dingen, of wie weet zelfs een hele theorie, te vinden die linken naar het Bargoens? Patrick komt vaak zeer verward over en dat lijkt me de perfecte houding om zo'n dingen te verkopen, zonder ook maar enige argwaan te wekken bij de kijkers.

In het topic van Patrick zal ik even uitweiden en hetzelfde met een link plaatsen naar een site met allemaal Bargoense begrippen. Eén ding is duidelijk, de Mol is een dief!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #204 Gepost op: 5-03-2011, 14:30:43 »
En wat is in dit geval het nut van de andere 3 kaarten met tekens? Chaos?
En waarom heeft Soundos ineens de harde kaart in handen aan het eind van de opdracht?
Had Patrick die niet beter kunnen verstoppen/weggooien?
Patrick houdt die kaart ook verborgen. Hij pakt die kaart er pas weer bij als hij de vrijstelling al heeft.

De drie andere kandidaten hebben elk een stukje van de kaart. Volgens mij heeft Art het vaste land en Soundos en Karin allebei een deel van de eilandjes. Door die drie kaarten op elkaar te leggen krijg je de complete kaart. Dan heb je nog de kaart met kruisje van Patrick nodig om de locatie van PJ te kunnen bepalen.

De kaart op jou screenshot krijg je dus als je alle vier de sheets op de juiste manier over elkaar legt en daar een kleurenkopie van maakt. Alleen het pijltje ontbreekt dan op die kaart.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 14:39:28 door Rat »

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #205 Gepost op: 5-03-2011, 14:57:37 »
Zou die brief ook wel eens willen zien. Het was een behoorlijk lange brief, waarin waarschijnlijk weer meer stond dan wat ze willen doen geloven.
Patrick geeft de brief nog wel af aan Soundos, die er even snel over heen kijkt.


Waarom vraagt PJ eigenlijk helemaal geen verklaring waarom de groep het niet heeft gehaald. Normaal zegt hij toch wel iets over de opdracht voordat hij aan de nieuwe opdracht begint.

Snap eigenlijk niet waarom ze Patrick niet overboord hebben gekiepert. Zeker gezien zijn gedrag voorafgaand aan het ophalen van de vrijstelling.

Haha, inderdaad, ik snap sowieso niet waarom iedereen zo lief voor elkaar is, ik zou het veel mooier vinden als iedereen vijandig is.

Al moet je je afvragen of het uberhaupt lukt Patrick overboord te krijgen ::hypocriet::

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #206 Gepost op: 5-03-2011, 14:58:57 »
Wat was trouwens dat rare beeld aan het eind? Animatie. Dat er iets stuitert boven de bomen. Ik kon het niet zien zo snel...

Dat was volgens mij gewoon dat lichtgevende voorwerp, soort staaf dat je even later weer in beeld zag, als het gewoon in het gras ligt.

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #207 Gepost op: 5-03-2011, 15:08:17 »
Trouwens nog een aanwijzing gevonden op Art.

Hij zegt: 'Ik ben al die tijd misschien wel beste vrienden geweest met de mol (doelend op Patrick), maar ik ben er we nog steeds, dus zo blind ben ik ook niet geweest'.

Hij was natuurlijk wel hele tijd in dat 'verbond' met Patrick, maar je kunt het ook zien als een soort referentie aan het feit dat hij Patrick heeft benaderd hem te helpen als mol.
Daarnaast: zo blind ben ik ook niet geweest: een mol is blind/slechtziend.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #208 Gepost op: 5-03-2011, 15:11:55 »
Wat ik trouwens nog wel raar vind bij de bootjesopdracht, naast alles wat al genoemd is, is dat Patrick op een gegeven moment biecht: "Ik dacht dat ik gek werd. Ik denk hoe ga ik dit doen, hoe ga ik dit doen. Dus ik heb nog eerst een beetje met tijd gespeeld, want zij hadden inmiddels al het kruisje omgedraait en op de goed plek liggen..."

Als Patrick niet de mol is dan is zijn enige doel het vinden van de vrijstelling. Het rekken van tijd heeft dan helemaal geen zin. Tijdrekken heeft zin om de opdracht te laten falen, maar niet om de vrijstelling te bemachtigen.

Voor de mol heeft het wel zin om tijd te rekken, omdat dan de kans kleiner wordt dat ze binnen de tijd PJ vinden.
Door deze biecht verraad Patrick dus dat hij de mol is.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Aflevering 9
« Reactie #209 Gepost op: 5-03-2011, 15:17:13 »
Wat ik trouwens nog wel raar vind bij de bootjesopdracht, naast alles wat al genoemd is, is dat Patrick op een gegeven moment biecht: "Ik dacht dat ik gek werd. Ik denk hoe ga ik dit doen, hoe ga ik dit doen. Dus ik heb nog eerst een beetje met tijd gespeeld, want zij hadden inmiddels al het kruisje omgedraait en op de goed plek liggen..."

Als Patrick niet de mol is dan is zijn enige doel het vinden van de vrijstelling. Het rekken van tijd heeft dan helemaal geen zin. Tijdrekken heeft zin om de opdracht te laten falen, maar niet om de vrijstelling te bemachtigen.

Voor de mol heeft het wel zin om tijd te rekken, omdat dan de kans kleiner wordt dat ze binnen de tijd PJ vinden.
Door deze biecht verraad Patrick dus dat hij de mol is.

Of hij had tijd nodig om te bedenken hoe hij het ging aanpakken...
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #210 Gepost op: 5-03-2011, 15:22:27 »
Of hij had tijd nodig om te bedenken hoe hij het ging aanpakken...

Stond er in de brief niet ook dat de opdracht van de mol was aan Patrick om de opdracht te laten mislukken? Vandaar het tijdrekken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #211 Gepost op: 5-03-2011, 15:44:42 »
Stond er in de brief niet ook dat de opdracht van de mol was aan Patrick om de opdracht te laten mislukken? Vandaar het tijdrekken.

Volgens mij is het laten mislukken van de opdracht niet genoeg. Hij moet ook de vrijstelling pakken.

Daarnaast dacht ik dat hij er voor moest zorgen dat ze op die plek eindigen, maar na het stukje teruggekeken te hebben durf ik dat niet meer met honderd 100% zekerheid te zeggen.

Toch maar hopen dat die hele brief in HD te lezen is.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Aflevering 9
« Reactie #212 Gepost op: 5-03-2011, 15:48:14 »
Volgens mij is het laten mislukken van de opdracht niet genoeg. Hij moet ook de vrijstelling pakken.

Daarnaast dacht ik dat hij er voor moest zorgen dat ze op die plek eindigen, maar na het stukje teruggekeken te hebben durf ik dat niet meer met honderd 100% zekerheid te zeggen.

Toch maar hopen dat die hele brief in HD te lezen is.

Volgens mij stond er gewoon dat hij een vrijstelling kon verdienen als hij de hele groep naar die plek bracht waar de vrijstelling lag. Dan was de opdracht mislukt en had hij zijn vrijstelling. Hij moest dus niet de vrijstelling pakken, maar dat lijkt me wel slim om te doen.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #213 Gepost op: 5-03-2011, 15:50:15 »
Zou 732.267 iets met GPS coordinaten kunnen zijn. Je moet dan wel de punt 1 of 2 plaatsen naar voren schuiven en natuurlijk nog het 2e deel van het coordinaat hebben maar misschien kom je dan ergens.

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #214 Gepost op: 5-03-2011, 15:55:14 »
Tja, maar E+ is niet door de productie of de Mol bedacht, was toevallig dat de groep besloot om zo te gaan lopen.

Ja, dat klopt. Maar ik denk ook sterk dat die E+ wel echt een hint is.
Het stond namelijk op die muur, in het zand bij die opdracht in die krater en dan met die loopopdracht ook nog. Heel toevallig allemaal.

Ben echt aan het bedenken wat het kan betekenen.

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #215 Gepost op: 5-03-2011, 15:59:04 »
Dat klopt! Maar dan kan het wel zo zijn dat daar later aan gerefereerd word, aangezien die route eerder plaats vond. Maar goed.. Is ook vergezocht..

Wel zag ik dat E= MC² gebruikt kan worden in sommen voor (chemische) eenheden, die aan geduid worden in g/MOL. Een scheikundig element wat we vaker voorbij hebben horen komen is Tin (van Tintin de geit).. wat het element Sn2 geeft.. (Soundos). Maar mijn wiskundeknobbel is meer een deuk.. dus kan iemand hier iets mee?? Haha.. waarschijnlijk gaat dit helemaal nergens over!  :D

Haha, inderdaad. Dit gaat nergens over. Toevallig ben ik wel wat meer beta gericht.

Sn2 is niet het element, het is Sn, wat wel tin is inderdaad, zou nog steeds soundos zijn. Maar ja, ik vind het heel heel heel ver gezocht.

Over die g/mol klopt sowieso niet. Want E=MC2 is een formule om te bepalen hoeveel massa je kunt laten omzetten in energie(het principe van kerncentrales, waarbij de E (energie) in joule is, de massa in kg en de C is de lichtsnelheid, dus m/s.

echt niks mee te maken dus :P

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #216 Gepost op: 5-03-2011, 16:12:47 »
Haha, inderdaad. Dit gaat nergens over. Toevallig ben ik wel wat meer beta gericht.

Sn2 is niet het element, het is Sn, wat wel tin is inderdaad, zou nog steeds soundos zijn. Maar ja, ik vind het heel heel heel ver gezocht.

Over die g/mol klopt sowieso niet. Want E=MC2 is een formule om te bepalen hoeveel massa je kunt laten omzetten in energie(het principe van kerncentrales, waarbij de E (energie) in joule is, de massa in kg en de C is de lichtsnelheid, dus m/s.

echt niks mee te maken dus :P

Haha! Nou mooi, dan weet ik dat ook weer! ::trots::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #217 Gepost op: 5-03-2011, 16:42:30 »
Tijdens zijn biecht, bij de hele discussie over het gestolen/meegenomen/verdwenen geld uit de pot, deed Patrick iets heel merkwaardigs. Hij verwisselde daar het woord 'pot' met 'poet'. Een erg subtiele wijziging, want 'poet' is Bargoens of liever dieventaal dat staat voor 'kleine diefstal' of 'gestolen buit'.

http://www.youtube.com/watch?v=bRFxox7hJxA&feature=player_detailpage#t=247s

Misschien zijn er zo nog wel meer dingen, of wie weet zelfs een hele theorie, te vinden die linken naar het Bargoens? Patrick komt vaak zeer verward over en dat lijkt me de perfecte houding om zo'n dingen te verkopen, zonder ook maar enige argwaan te wekken bij de kijkers.

In het topic van Patrick zal ik even uitweiden en hetzelfde met een link plaatsen naar een site met allemaal Bargoense begrippen. Eén ding is duidelijk, de Mol is een dief!


Zo dacht ik er over!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #218 Gepost op: 5-03-2011, 16:50:30 »
Zou 732.267 iets met GPS coordinaten kunnen zijn. Je moet dan wel de punt 1 of 2 plaatsen naar voren schuiven en natuurlijk nog het 2e deel van het coordinaat hebben maar misschien kom je dan ergens.

Als je coördinaat 73°22'67W neemt en 10°03'11N (uit de tweet) kom je uit in Colombia...  ???

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #219 Gepost op: 5-03-2011, 17:00:02 »
Als je coördinaat 73°22'67W neemt en 10°03'11N (uit de tweet) kom je uit in Colombia...  ???

Tja, daar hebben ze ook koffie. :-X