Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 123019 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2011, 22:37:35 »
Ik was verbaasd dat Art nog 1 joker had. Bij de test vorige week leverde hij 1 joker in en zijn jokers waren op. Toen pakte hij het kaartje of hij contact met de mol wilde, dus hij kon nooit ja zeggen. Waar heeft hij ineens die joker vandaan die hij nu bij de test inzette? Weer van Patrick gekregen?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 9
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2011, 22:40:58 »
Nog iemand die is opgevallen dat er geen 'trust nobody' stem komt tijdens de groepsfoto aan het begin?

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2011, 22:43:27 »
waarom heeft PJ het op 0,53min bij de toelichting wie contact wil met de mol wel over Karin, Patrick en Art maar niet over Soundos? Omdat Soundos sowieso geen contact wil/hoeft met de mol....

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2011, 22:48:16 »
Ik denk omdat Soundos geen jokers meer had en dus geen contact met de mol kón krijgen/kopen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2011, 22:49:46 »
Waarom hadden ze het eigenlijk steeds over 'contact' en zelfs 'oogcontact' met de mol, terwijl het uiteindelijk om het vinden van een vrijstelling ging? Lijkt me toch niet bepaald hetzelfde.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2011, 22:55:10 »
"mindfuck" is wel het woord dat WIDM 2011 het best omschrijft volgens mij. Bij de botenopdracht een andere wending, maar bovenal bij de test een heel onverwachte twist.

Maar geen echt contact met de Mol... in elk geval niet iets om heel veel wijzer te worden. Ja, je zit wel in de finale. Maar je weet nog steeds niks.

Trouwens, mogen we concluderen dat Patrick niet de Mol is? Zowel om het feit dat hij gekozen is, als door zijn blijheid als hij slaagt? Vooral dat laatste is voor mij een reden om hem minder te verdenken, want volgens mij is het echt.

waarom heeft PJ het op 0,53min bij de toelichting wie contact wil met de mol wel over Karin, Patrick en Art maar niet over Soundos?
Dat vroeg ik mij ook af. Ik redeneerde "omdat Soundos geen jokers meer had". Weet niet of dat klopt, maar vond het ook raar.

Nog iemand die is opgevallen dat er geen 'trust nobody' stem komt tijdens de groepsfoto aan het begin?
Hey verdraaid.

Waarom stopte ze na het pakken van de vrijstelling met het zoeken naar het geld??
Dat vroeg ik me ook af. Ik beredeneerde maar dat het pakken van de vrijstelling ook het einde van de opdracht zou betekenen.


Verder geweldige aflevering. Vraag me af in hoeverre Patrick zijn pact met Art op het spel heeft gezet door zijn vrijstellingsactie. Maar hij mag in elk geval het hele spel meemaken. Een van de andere drie niet.

Qua wie die mol nu is. Ik zei Karin maar die heeft in de nationaliteitenopdracht ook wel weer vrij goed gepresteerd. Soundos volgens mij minder. Art en Patrick niet zo, maar dat kwam de pot misschien wel ten goede heel per ongeluk...

In de boot was het lastig omdat Patrick een heel ander doel had maar dat wel moest zien te verbergen.

En in de vulkaan/koffieopdracht heeft vooral Art vrij weinig goed gedaan. Zowel in het doorvragen tijdens de rondleiding, het vertellen aan de andere twee, en het antwoorden op de vragen, doet hij van alles verkeerd. Of dat nou expres is, of is ie echt zo raar :P Edit: ik hoop echt heel heel erg dat deze jongen naar de fandag kan komen om dit eens eventjes haarfijn uit te komen leggen. Of dit nou allemaal strategie was of niet. /edit Soundos had vrij veel goede antwoorden.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 23:06:26 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2011, 22:58:19 »
Wat een geweldige aflevering weer met een verrassende cliffhanger op het einde. Patrick is de mol en waarom: De mol heeft contact met de mol opgenomen, hierdoor kan hij ongestraft voor de vrijstelling gaan en toch geld(bedrag weet ik even niet meer) uit de pot halen. Al zet ik wel mijn vraagtekens bij het loten bij meerdere aanmeldingen. Als Patrick inderdaad de mol is, hoe is dat dan gegaan met de loting? Als de loting niet echt is gedaan of toch in het voordeel van Patrick uit zou vallen is dit natuurlijk nadelig voor een echte kandidaat als Karin.
 
Wat me ook opviel was dat er geen trust nobody te horen was bij het foto moment.
De opdracht met de toeristen nam toch een risico met zich mee, ze kwamen tenslotte Nederlanders tegen, die misschien niet direct aan wie is de mol denken maar toch hoeft er maar één te zijn die zijn of haar mond voorbij praat en je krijgt een situatie als met Frits en PJ op Tokio Airport.
Bij de koffie/vulkaan opdracht heeft Art opnieuw opzichtig lopen mollen (ik zou bijna gaan geloven dat het zijn molstrategie is..) maar de echte mol Patrick kon hier weer goed op inspelen door te klooien met de cijfers en het achterhouden van informatie. Soundos had weer veel te veel goede antwoorden voor een mol en Karin deed ook behoorlijk haar best bij de toeristenopdracht.

Verder neem ik mijn woorden terug dat de vraag wie is de mol altijd vraag 20 is bij de test. Vorige week was dit wil je contact met de mol en deze week was het vraag 1. Ik denk dat Karin volgende week afvalt, iedereen zit naar mijn idee op Patrick en ik denk dat de extra vragen over de bomen opdracht de doorslag zullen geven(en evt in combinatie met de tijd)

Wat ik tot slot wel leuk vind is de nieuwe draai die aan de test is gegeven.
Vorige week met de tekst het is zover en deze week met het verschijnen van de tekst: Beantwoord de volgende vragen.
Ik ben benieuwd.. ook naar de finale zelf. Hiervan hebben we nog geen beelden gezien, wat logisch is anders zouden we mogelijk kunnen zien wie er afvalt. Al ben ik wel benieuwd waar de finale zich afspeelt en wat ze gaan doen.

Wat vinden/denken jullie over het bovenstaande?  Ik kan niet wachten op volgende week  :D
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 23:03:21 door mollenvanger20 »

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2011, 23:00:30 »
Waarom hadden ze het eigenlijk steeds over 'contact' en zelfs 'oogcontact' met de mol, terwijl het uiteindelijk om het vinden van een vrijstelling ging? Lijkt me toch niet bepaald hetzelfde.

Ach, met een brief heb je ook oogcontact  ::trots::

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2011, 23:02:56 »


Dit klopt echt zeg!
En het wordt op het rijtje:
Afl 1 vraag 20 = verliezer = Patrick
Afl 2 vraag 20 = winnaar = Soundos
Afl 3 vraag 20 = de mol = Art

Want Patrick kreeg als eerste vraag 20 van de drie dus dan valt hij als eerste van de drie af, anders klopt de theorie niet meer. Ik heb zin in volgende week! Dan valt toch echt na de bomen-opdracht Karin af...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2011, 23:04:26 »
De eerste opdracht met die nationaliteiten was eigenlijk raar, want als Patrick de mol is, dan zou hij het juist voor elkaar moeten krijgen veel mensen te ronselen, zodat ze zoveel mogelijke dubbele nationaliteiten hadden. Maar dat blijft natuurlijk een moeilijke gok.

Ook leuk dat Patrick het contact met de mol aan zichzelf gunt xD (en wat was ie blij met zijn vrijstelling). Het ging eigenlijk een beetje hetzelfde als Yvon, die de vrijstelling pakte bij de lasergame, terwijl ze em niet nodig had.

En de drie laatste vragen in de test! Geweldige draai aan het programma! Het moment dat de drie kandidaten door die nauwe ruimte liepen tussen de rotsen en dat PJ daar stond met Patrick leek net op een ontknoping (ik kreeg rillingen)!


(en ja het viel mij ook op dat "Trust Nobody" er niet was, ik heb me er de afgelopen weken aan geergerd en nu miste ik het xD)

PS. Patrick is de mol!


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2011, 23:04:43 »
Trouwens, mogen we concluderen dat Patrick niet de Mol is? Zowel om het feit dat hij gekozen is, als door zijn blijheid als hij slaagt? Vooral dat laatste is voor mij een reden om hem minder te verdenken, want volgens mij is het echt.
Hij maakt zich ineens onverdacht voor de kandidaten, zo vlak voor de finale. Schudt de verdenking van zich af. Maar ondertussen...
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 9
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2011, 23:07:15 »
Vanaf het begin verdenk ik al Patrick als mol en daar blijf ik bij en na deze Aflevering vind ik het juist helemaal op zijn plaats vallen Patrick is de mol 2011 het was echt geacteerd van ben zo blij ik ben de eerste finalist van 2011. ::jaja::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2011, 23:08:03 »
uit de montage kon je overigens halen dat het eigenlijk Patrick was die met 60 pond (het foute antwoord) kwam bij de vragen over de koffieplant. Op beeld kwam het toch over alsof Karin het fout beantwoordde.

En heb heerlijk gelachen om het welles-nietes van SO12 en Ar7

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2011, 23:08:09 »
Dit klopt echt zeg!
En het wordt op het rijtje:
Afl 1 vraag 20 = verliezer = Patrick
Afl 2 vraag 20 = winnaar = Soundos
Afl 3 vraag 20 = de mol = Art

Want Patrick kreeg als eerste vraag 20 van de drie dus dan valt hij als eerste van de drie af, anders klopt de theorie niet meer. Ik heb zin in volgende week! Dan valt toch echt na de bomen-opdracht Karin af...
Ja en bovendien zou Art volgens het rijtje in aflevering 11 afvallen, maar juist omdat het getal 11 in deze serie zo'n big deal is, is hij waarschijnlijk gewoon de mol.
Bovendien doet hij vaak zo dom met opdrachten! Terwijl hij in het normale leven volgens mij heel slim is. Een beetje als Molouska.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2011, 23:08:31 »
@Daedalus: ik heb op de een of andere manier gewoon een soort Patrick-is-de-mol-niet-voorgevoel :P
Ook al kan het na 9 eigenlijk bijna niemand anders meer zijn...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2011, 23:13:28 »
...het was echt geacteerd van ben zo blij ik ben de eerste finalist van 2011. ::jaja::
Dat vond ik dus ook. Het kwam erg geforceerd over. ::jaja::

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2011, 23:14:52 »
Dit klopt echt zeg!
En het wordt op het rijtje:
Afl 1 vraag 20 = verliezer = Patrick
Afl 2 vraag 20 = winnaar = Soundos
Afl 3 vraag 20 = de mol = Art

Want Patrick kreeg als eerste vraag 20 van de drie dus dan valt hij als eerste van de drie af, anders klopt de theorie niet meer. Ik heb zin in volgende week! Dan valt toch echt na de bomen-opdracht Karin af...

Die test-theorie lijkt een briljante ontdekking!
Degene die voor het oog het meeste molt, in de meest gunstige posities zit en handelt vanuit de gedachte van de mol is Art. Al zit ik in mijn maag dat Anna en Jan op hem eruit zijn gegaan. Is dat met elkaar te rijmen? Voor mijn gevoel niet. De andere lijken het voor mij niet te zijn en Art zou gezien de executies niet kunnen zijn. Gezien de quote van Molfan kan het wél.

Contact met de mol; Patrick en Karin krijgen een onderonsje met Art. Art wil met Patrick naar de finale. Patrick krijgt de kans voor de vrijstelling waarbij Soundos en Karin fel de tactiek van Patrick bediscussieren, maar Art is geen sta-in-de-weg.

De aflevering begon beetje mild, maar het plot is briljant! Dit hele seizoen lijkt een definitieve gooi naar de gouden televizierring! Zit constant in mijn achterhoofd of de keuze van de mol daar invloed op heeft gehad!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2011, 23:15:04 »
Waarom is Karin niet in contact gekomen met de mol?
Omdat ze de mol is?
Lijkt me niet dat het komende aflevering nog komt...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 9
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2011, 23:16:46 »
Waarom is Karin niet in contact gekomen met de mol?

De Mol zou loten bij meerdere aanmeldingen ..
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2011, 23:20:48 »
Maar waarom antwoordt Art wel de vraag over de Duitser goed? Dit is helemaal niet doorgegeven (de mol wist natuurlijk dat die vraag zou komen) en tóch ging hij ineens geld verdienen met die vraag. Onmols. Terwijl Patrick zich semi-kandidaats gedraagt met de vrijstelling. Zogenaamd de kandidaat zijn door de vrijstelling te pakken, maar hij houdt er wel lekker geld mee uit de pot. Mol doet alsof hij kandidaat is tijdens een overduidelijke mollenactie.
The British are not impressed.