Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122974 keer)

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2011, 23:22:03 »
 ::rofl:: ::rofl::
Soundos die met een hele horde mensen dat plein op komt: ik lijk wel moeder gans ::rofl:: ::rofl::
Slapen kan altijd nog!!

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2011, 23:25:19 »
morgen nog maar eens terugkijken, zie door de bomen het......


over loten gesproken....lottery plant.....kan via google niets vinden hierover

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2011, 23:25:51 »
Is het niemand opgevallen dat Karin ineens haar talen wel goed wist te spreken? Engels/Duits terwijl ze in afl 1 beweerde nogal wat talen door elkaar te halen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2011, 23:26:33 »
Is het niemand opgevallen dat Karin ineens haar talen wel goed wist te spreken? Engels/Duits terwijl ze in afl 1 beweerde nogal wat talen door elkaar te halen
Als ze nerveus was. Hier was ze duidelijk niet nerveus.
The British are not impressed.

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2011, 23:27:04 »
Is het niemand opgevallen dat Karin ineens haar talen wel goed wist te spreken? Engels/Duits terwijl ze in afl 1 beweerde nogal wat talen door elkaar te halen

inderdaad en soundos spreekt ook spaans. had ze niet gezegd dit niet te spreken?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2011, 23:29:26 »
... het was echt geacteerd van ben zo blij ik ben de eerste finalist van 2011. ::jaja::
Dat vond ik dus ook. Het kwam erg geforceerd over. ::jaja::

lightman agrees!   ::jaja::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2011, 23:38:51 »
lightman agrees!   ::jaja::

Ik vond het ook erg nep overgekomen. En daarvoor in dat bootje al zo geniepig aan het lachen. Duidelijk de mol aan het werk  ;)

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2011, 23:56:53 »
Wat een mooie maar bizarre aflevering! Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten. Wat een slot!

Ik zit nu in de knoop met het getal 732.267. Ik geloof niet dat een gids dat getal zomaar zou gebruiken bij een rondleiding. Een gids zou zeggen dat er 700 duizend liter in dat reservoir kan of 700 Kuub, maar dit vind ik raar.

732267

Verjaardag Patrick 27-7-67. Die 67 komt wel overeen. Maar de rest?

Grrrr  ???


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2011, 00:03:18 »
Art ging duidelijk de vraag van de duitser goed doen in de hoop dat hij ook weer gelijk zou krijgen bij volgende vragen.

Het getal over het aantal liters vind ik ook heel opvallend, natuurlijk is het wel heel mols om precies dit getal te geven omdat het moeilijk te onthouden is.

Art is voor mij nog steeds de mol. Hij deed overigens wéér vraag 11, die doet hij nu al heel veel afleveringen.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 9
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2011, 00:25:12 »
Ik ben goed op de hoogte van de testtheorie, en twijfelde daar al geen moment meer aan. Alleen...
Citaat
En het wordt op het rijtje:
Afl 1 vraag 20 = verliezer = Patrick
Afl 2 vraag 20 = winnaar = Soundos
Afl 3 vraag 20 = de mol = Art

Want Patrick kreeg als eerste vraag 20 van de drie dus dan valt hij als eerste van de drie af, anders klopt de theorie niet meer.
Dit begrijp ik niet. Waarom opeens naar die vraag 20, en in deze volgorde ? En is t niet heel vreemd om dan opeens naar afl 3 te gaan ? Bovendien is Art absoluut geen mol, dat ligt er te dik bovenop, waardoor het bijzonder flauw overkomt voor alle kijkers die er niet zo fanatiek bovenop zitten als dit forum.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #50 Gepost op: 4-03-2011, 00:37:35 »
Wat me opviel is het inzoomen in dit shot op de kaart. De aandacht moet op het huisje gelegd worden maar eigenlijk vallen de oorbellen van Soundos daardoor meer op...
Ben zoiezo beetje obsessed door al die oorbellen van Soundos...

In deze oorbel zit opnieuw ook weer symetrie (spiegel)...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #51 Gepost op: 4-03-2011, 00:39:42 »
De ontmoeting met de Mol ook voor Karin is gewoon verpakt ala Art in de kerk. Indien zij de mol is heeft Art ook gewoon de Mol ge zien in de vorm van Karin.

Patrick krijgt een briefje zonder de mol te zien, maar wel met een kruis. Een kruis voor de schat (winnaar) of een kruis van Fout (verliezer).

1. Wordt er een vrijstelling verdiend deze aflevering?     Ja
2. Wie verdient er een vrijstelling?     Patrick Stoof
3. Wie verdient er een joker of een topito ?     Niemand
4. Is de mol een man of een vrouw?     Vrouw
5. Wie valt er af deze aflevering?     Art Rooijakkers
6. Wie is de verliezer van wie is... de mol ?     Patrick Stoof
7. Wie is de winnaar van wie is... de mol ?     Soundos El Ahmadi
8. Wie is... de mol ?     Karin de Groot

Toen de 3de opdracht kwam dacht ik eigenlijk meteen, ik weet niet of Patrick wel zo kan genieten van die vrijstelling. Nee dus en ook nog is dubbel genaaid doordat hij niet weet welke bonus vragen zijn gesteld als hij een kandidaat is. Hun 3 weten dat nu en kunnen daar rekening mee houden. Maar het is wel verdacht, ook omdat hij zo naast Pieter Jan stond en je bijna zou gaan denken dat Pieter Jan zou zeggen: Jongens en een meid Patrick is de winnaar of verliezer.

Karin die opeens over het geld begon, benieuwd of Anna het mag houden. Zo niet, lekker.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 00:43:32 door Pierce_Brosnan »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #52 Gepost op: 4-03-2011, 00:48:24 »
Ik vermoord de crew als ze zeggen dat dit plaatje een hint naar Patrick als mol was.
Anna deed precies het zelfde twee afleveringen terug en dat was ook geen hint...

 ::niet-ok::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #53 Gepost op: 4-03-2011, 00:53:23 »
Ik vermoord de crew als ze zeggen dat dit plaatje een hint naar Patrick als mol was.
Anna deed precies het zelfde twee afleveringen terug en dat was ook geen hint...

 ::niet-ok::
Maar hij wijst er naar terwijl hij zegt "...ik ben..."  ::) :P

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #54 Gepost op: 4-03-2011, 01:26:12 »
Maar waarom antwoordt Art wel de vraag over de Duitser goed? Dit is helemaal niet doorgegeven (de mol wist natuurlijk dat die vraag zou komen) en tóch ging hij ineens geld verdienen met die vraag. Onmols. Terwijl Patrick zich semi-kandidaats gedraagt met de vrijstelling. Zogenaamd de kandidaat zijn door de vrijstelling te pakken, maar hij houdt er wel lekker geld mee uit de pot. Mol doet alsof hij kandidaat is tijdens een overduidelijke mollenactie.

He de aflevering heet "helderziend"  ;D
Waarom zijn er zoveel spiegelhints naar soundos, het verontrust me al die tijd al...ik ben echt bang dat uit alle uitstekende mollende kandidaten zij alsnog DE mol is (dat zou echt verschrikkelijk zijn trouwens! ::)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2011, 01:52:34 »
Titel; "Helderziend".
Soundos heeft voorspellende gave:
Zij voelt aan:
"Er valt iets groots te winnen.." @ 20.12

Opdracht 1: winnen ze dankzij Karin (doet haar best, wat spreekt ze goed haar talen!) en dankzij Pat en Art, aldus Soundos....! En wat doet Soundos?...niet zoveel behalve Mother Goose spelen...is lief!!Drom! Opvallend: Karin spreekt top haar talen! Slimme meid, mark my words ;)

Geld gaat naar nieuwe penningmeester...400 euro te kort...Soundos heeft deze,  maar dankzij goedgelovendheid andere kandidaten zouden ze wellicht ze bij Anna in de koffer zitten...
Check Soundos haar koffer...;)

Over scene in de kerk, biecht Karin/Art...
Ok, Karin werkt voor KRO, maar haar diverse malen flink horen vloeken. En voor een Katholiek grof, hoewel, wij kunnen er wat van..Karin ook..).
Dan kun je net zo goed liegen in de kerk...m.i.;)
Advies wat Karin vandaag in Twitter gaf was: "Veel liegen!", zie topic Twitter.

Dan EL ANGEL VICTORIA, de boot waar Art in zit, deze was ook in de vorige afl. te zien...

03.33..zadel in beeld bij ontbijt, het zadel waar Soundos niet op zat...!!!
Bondi...shirt Art...ok, als je als Mol vanuit NL gaat graven als mol kom je wrs uit op Bondi beach...:(
04.42; Waarom wil Soundos de pot niet? Zou ik ook niet willen, valt te veel op als Mol. Is te heet, te dichtbij lijkt me.
04.52. Pat. blijkt de pot trouw te hebben bewaakt...hmmm, zou ik niet doen als mol..;)

400 euro tekort...gelukkig denkt een ieder aan Anna...13-0 voor Soundos, haha, zij heeft ze naast haar tandenborstel en mascara liggen;) ).
06.13 vrouw op markt met vis, achtergrond: ++ E, maar dan anders, ff kijken svp.
06.28, vertroebeling en verdubbeling in blipvert voor PJ verschijnt....Waarom?

Nationaliteiten-opdracht:
Karin -Soundos prima, de mannen worden letterlijk weggestreept.
Karin in deze de winnaar, doet het werk m.i.
En spreekt prima haar talen!!!! ;)
***Tweet mol:
Zie 2 berichten verderop: ;)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 04:55:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2011, 02:45:16 »
Ik denk dat de titel van de aflevering gewoon slaat op het feit dat ze moeten 'voorspellen' wat de mol gaat doen in een nog komende opdracht.

Fantastische actie van Patrick, trouwens.
Niet alleen overduidelijk de opdracht (en daarmee 2500 euro) naar de kloten helpen, maar ook nog eens voor een vrijstelling die hij, als mol zijnde, niet eens nodig heeft!
Hij hoefde het niet eens te verbergen.
En toch lijkt het een actie van een kandidaat die héél graag in de finale wil komen.

Art was deze aflevering trouwens strontvervelend.
Iemand zou eigenlijk een t-shirt voor hem moeten meenemen naar de Molfandag met de tekst "Captain Obvious" erop ....


Vreemde aflevering trouwens, dat er nu niemand afviel.
Ik vraag me af hoe ze dat volgende week gaan inplannen.
Eerst nog de boomopdracht, dan nog een executie en daarna nog 3 opdrachten ... ?
Daar is volgens mij niet eens tijd voor.

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2011, 03:44:42 »
vervolg:
Rondleidingen (2), boten (4), kandidaten (3), nationaliteiten (?), een vulkaan, een plantage, een quiz, de toekomst en ik. Zometeen, NL1.
Nationaliteiten Soundos (eerder hier vermeld: (2: Marokkaanse en Nederlandse) maakt samen 11....11e mol.. ::ok::
13.29: @MoederMol: Art spreekt over: heel efltal.
15.18: De "mannen" laten het er bij of er wellicht nog Duitsers komen...waarom niet de boel ophouden??? Ze gaan akkoord en verdienen zo geld?? Niet wat een Mol zou willen c.q. doen.

Notitie: HAHA, SOUNDOS MOL...in mijn aantekeningen...;) We gaan door:

16.14..Karin denkt dat Soundos Art verdenkt...Nee...Patrick toch???
19.02..Art geeft geen antwoord in kerk, ook een Brabander dus wellicht Katholiek, maar ik zou flink liegen in de kerk als ik de Mol was. En het niet om het even laten.
19.58.. groen witte boot te zien:"ACUARIO"
20.00.. gibbon-achtige te zien..(aap).
20.12 dat er iets groots te winnen valt aldus Soundos;), Helderziend!!!!!!!!
20.13 zo schattig! Hondje ad de waterkant:)
21.20: Karin: "Ik zou zeggen een soort aapje...En dat zou PJ moeten zijn".
21.22 aapje in beeld. Ik meen Gibbon.
21.27: Art ziet kruis plus R.I.P.; maar zegt R.A.P...????
Bovendien zie ik echt geen R.I.P. op A4 die hij kreeg...alleen kruis.. 23.22u.
R.I.P.: Requiescat in pace, niet Rest in peace;)
Dus Noot: Niet te zien op plaatje! Volgt nog!
22.09: Patrick blij, : zegt in 3voud : "Is te gek, is echt te gek, is te gek."
33.11: 11 witte ornamenten op de kathedraal in shot!
Bijzonder! Zeker als je kijkt naar de tijd!
24.41..PJ is geen aap, ik herhaal, PJ is geen aap..:), aldus Patrick.
Soundos is opvallend weinig in beeld tijdens de boottochten...
Heeft wrs ondertussen het blauwe in het water gelegd...:)
25.54 : "Vite, Vite, Tempo", aldus Patrick.
26.29: "Wie heeft er een rode rand aan zijn bootje?", vraagt Soundos, en Art heeft dat...
Zoals eerder opgemerkt, boot was ook in afl. 8 te zien.
23.35, Soundos verbreekt verbinding want de ander ""kraakt"..
Na 27.21 in Blipvert een porto te zien...
30.00, Soundos immiteert Patrick en ik lig in een deuk!
Na biecht Soundos de 11 ornamenten waarover eerder gesproken in beeld...
33.49..paard zonder berijder, zonder Soundos in beeld...
34.47..geneuzel over koffie...als Mol zou ik er klaar mee zijn:)
 WIDM11  start!!!

En er is meer maar voor nu:
37.35: Art lijkt iets op te schrijven maar niet gemotiveerd.

38.00 adelaar in beeld..
38.44 te veel extra vragen Art...
39.06: regenachtig bospad...(Art) oftewel 'Snoepachtig bedrag..,
Anyhow:
39.50..Art Molt zo duidelijk, niet leuk meer m.i....
40.43 komen 2 mannen met 2 mega Jokers op hun rug in beeld voorbij??? Tijdens biecht Sundos?
48.07: mapa El Salvador!!! In Blipvert...de Verlosser! :)
Tevens in Blipvert Art met blauwe regenjas te zien en Patrick zie ik ook...
Ik zou heel graag een slomo willen, als iemand zich geroepen voelt, ik kan dat niet:(
48.39 loopt Art als aap weg? hand op hoofd, al krabbend...nee toch....nee!


En de rest doen we morgen en de dagen erna..nu slapen, truste allen;)

.








« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 05:11:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2011, 07:05:02 »
HEH!!!!!! WAT?! dat is wat ik dacht. ::rofl:: Totaaaaal onverwacht dit. Niks over in de molmail, niks uitgelekt. Briljant echt waar! Geweldige twist met een geweldige mindfuck. ::ok:: ::ok::

En ik vond het opvallend dat 732267 bijna een palindroom is. :)

Was er trouwens nog iemand die t laatste stukje eng vond? K dacht ff dat k naar een horrorfilm keek ofzo. Ik weet niet waarom. ??? ??? Maar het was gewoon creepy. Ineens een vraag over een bomenopdracht en zo'n apart muziekje en dan allemaal van die vage beelden. ::rofl::


Ik heb echt weer eens genoten van een aflevering! ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2011, 08:53:06 »
732267
Wolfram|Alpha beweert dat 732267 gelijk is aan

3 × 3 × 3 × 37 × 733

Opvallend dat er maar twee verschillende cijfers zijn in de priemfactorisatie van dit getal. Weet niet of hier iets in zit echter.

Citaat
Was er trouwens nog iemand die t laatste stukje eng vond? K dacht ff dat k naar een horrorfilm keek ofzo.
Ik dacht heel even, moeten wij kijkers nu vragen beantwoorden? :P (er stond heel groot "beantwoord de volgende vragen")

Trouwens prachtig overzicht Loebas. Helderziend slaat ongetwijfeld op het feit dat ze testvragen moeten beantwoorden over een opdracht die nog moet plaatsvinden. Dus waarschijnlijk volgende week de bomenopdracht, dan executie, dan nog twee andere opdrachten, en dan de laatste test. Executie van die test waarschijnlijk in 11.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas