Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77671 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #140 Gepost op: 18-03-2011, 12:23:59 »

Maar ik weet niet of hij volgend jaar weer gaat kijken, want hij had echt zoiets van 'waar zijn nu al die sabotageacties?'. Hij vond het echt een anticlimax. En dat vind ik best zielig, want het voelt toch een beetje als mijn schuld. Ik heb hem blijkbaar enthousiast gemaakt voor iets dat uiteindelijk tegenviel.


Waar maak je je druk over? Misschien is je vriend meer geïnteresseerd in actiefilms met spectaculaire achtervolgingen en explosies en moorden etc. Patrick is inderdaad slechts één keer lichtelijk geëxplodeerd maar hij heeft wel degelijk veel gemold, soms was het alleen met woorden, soms met kleine daden en soms met wat meer lef.  Maakt je vriend jou nooit ergens enthousiast voor wat jou dan tegenviel ;)? Ik zou gewoon volgend jaar weer lekker alleen gaan kijken. Mocht het dan weer tegenvallen dan is er maar één persoon met een anti-climax.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #141 Gepost op: 18-03-2011, 12:37:26 »
Tja, gezichtsuitdrukkingen liegen niet, dus de de ontknoping van Patrick als mol was weinig verrassend. Wel was het mooi in beeld gebracht. Persoonlijk had ik toch iets meer verwacht van de terugblik. In ieder geval hebben we Patrick wel uitleg horen geven over zijn rare aktie (tegen Art) bij de jeep opdracht. Ik had hem ook nog graag gehoord over de plateauopdracht. Daar was hij best mooi bezig, maar maakte hij helaas een inschattingsfout. Jammer, want als die opdracht gelukt was weet ik bijna zeker dat we de beelden van een lachende Patrick leunend op een plankje gisteren ook in de aflevering hadden gezien. Nu blijkt dat het vooral Art was die het de mol moeilijk heeft gemaakt, is het misschien wel terecht dat hij ook in de finale is gekomen. Toch houd ik het gevoel dat Art door zijn 'pact' met Patrick de winnaar is geworden, terwijl Soundos het meer verdiende omdat zij Patrick het langst door had. Daar hebben ze het in de Finale van gisteren natuurlijk niet meer over gehad. Maar goed, het was verder vooral een leuk seizoen.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #142 Gepost op: 18-03-2011, 12:39:05 »
   
Aflevering 10

"- Wat me nou leuk lijkt voor afl. 11 is dat we Patrick zien bij de testvraag over die foto-opdracht. Hij pakt daar eerst de foto met harmonie, dan die van vogels en dan heeft hij een foto vast die je niet in beeld ziet. hij zegt dan:'Wat een ontzettende stomme foto is dit. Dat is gewoon een foto van de mol'. Dat we dan in afl. 11 zien hij daar zijn eigen foto Nicaragua (met die mislukte vlag)in zijn hand heeft! "

Jammer dat we dit niet meer te zien kregen in afl.11 ;D
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 12:41:02 door Lonneke14 »

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #143 Gepost op: 18-03-2011, 12:41:05 »
ik vind de ontknoping geniaal bedacht met dat terugspoelen en pepijn  ::oink::
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #144 Gepost op: 18-03-2011, 13:21:59 »
Er is maar één kandidaatsactie van Patrick die hij had moeten verantwoorden en dat is ervoor zorgen dat de opbrengst verdubbeld werd van de jeepopdracht. Hij had dit geld echt niet hoeven pakken.

Klopt. Wel legde hij uit dat het zijn bedoeling was dat Art het geld zou weggooien. Helaas mislukte dat, zou een hele goede actie geweest zijn.

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #145 Gepost op: 18-03-2011, 13:24:35 »
ik denk dat ik weet waar die 400 euro heen is
patrick bij de onderwaterlabyrint stopte gewoon kokers met geld in de zak (oh nee koker kwam niet in de mand) waar is die 400 euro
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #146 Gepost op: 18-03-2011, 13:33:37 »
Het was een beetje pulp fiction einde. Het begin was ook het eind. Leuk bedacht en mooie uitvoering.
Dit jaar wederom een prachtige serie. Briljant camerawerk en Anton heeft het weer goed uitgedacht allemaal.
Dat de laatste aflevering tegenvalt weet ik na al die 11 seizoenen wel. Je hoopt dan dat de mol met briljant spannende en leuke molacties komt. Helaas viel Patrick erg erg tegen! Weinig goeie mol acties. teveel anderen de fout laten maken.

Kan de productie niet ook de opdrachten zo bedenken dat er ruimte is om te mollen. Het is nl inmiddels zo lastig geworden voor de mol dat je misschien mol mogelijkheden kan creeeren.

en dan tenslotte nog dit:

Wie is de mol moet alleen echte BNers laten meedoen. Als we naar het C garnituur gaan, dan graag weer "gewone" onbekende nederlanders via een sollicitatie laten meedoen. Ik meld me bij deze aan!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #147 Gepost op: 18-03-2011, 14:08:54 »
Daarom overheerst bij mij een beetje dat de Avro een lootje heeft getrokken wie ze op het laatst als mol zouden aanwijzen. Alsof er ook een tape (met hints) lag met Art als mol....


Het is anders toch heel duidelijk wie er vermomd in de bus zat.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #148 Gepost op: 18-03-2011, 14:26:56 »

Wie is de mol moet alleen echte BNers laten meedoen. Als we naar het C garnituur gaan, dan graag weer "gewone" onbekende nederlanders via een sollicitatie laten meedoen. Ik meld me bij deze aan!

I agree to that. Tis wel leuk dat je elk jaar de onbekende BN'ers leert kennen maar ik leer net zo lief de onbekende onbekende nederlanders kennen. Of echte BN'ers OF echte onbekende nederlanders. Maar ja je kunt na 11 seizoenen ook niet meer verwachten dat er nog veel A of B garnituur aan BN'ers overzijn. elk jaar 10 stuks maal een seizoen of 6 a 7. Tsja dan zijn ze een x op he.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #149 Gepost op: 18-03-2011, 14:43:33 »
I agree to that. Tis wel leuk dat je elk jaar de onbekende BN'ers leert kennen maar ik leer net zo lief de onbekende onbekende nederlanders kennen. Of echte BN'ers OF echte onbekende nederlanders. Maar ja je kunt na 11 seizoenen ook niet meer verwachten dat er nog veel A of B garnituur aan BN'ers overzijn. elk jaar 10 stuks maal een seizoen of 6 a 7. Tsja dan zijn ze een x op he.

Als ze weer met onbekende BN-ers gaan werken wordt het te genant voor woorden. Dan worden het 10 enorme wannabes. Dat kon op het begin, nu kan het niet meer. Lang niet iedereen is volgens mij geschikt om het goed te spelen. Of ze moeten heel heel heel goed filteren...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #150 Gepost op: 18-03-2011, 14:48:37 »
Ik heb echt genoten van de finale aflevering! 't was een mooie afsluiter van een ongelofelijk boeiende editie. Dat is vind ik vooral de verdienste van de hele groep, stuk voor stuk ontzettend toffe kandidaten.

Mijn persoonlijke Molfavoriet is het niet geworden. Het is dus Patrick. Daar kan ik perfect mee leven, want stiekem wist ik zelf ook wel dat hij het was. Al blijf je toch altijd hopen op je eigen keuze. Patrick stond wel altijd als nr. 2 genoteerd op mijn Mol-lijstje. Ja, dan wordt het moeilijk natuurlijk om af te stappen van je nr. 1 verdachte.

De eindfase met die flashback vond ik heel goed gevonden, al miste ik dit keer dan weer de droge ontknoping in de kerk. Wat een verademing want er werd eindelijk eens iets anders en creatievers gedaan dan dat droge meedelen van de nieuwe Mol ... een combinatie van de twee was misschien nog beter geweest. De reacties van de kandidaten, vooral dan Miryanna en Pepijn, waren hilarisch om te zien.

Patrick vind ik een fatsoenlijke, vrij aannemelijke Mol. Hij heeft het goed gedaan, maar had het misschien nog wel beter kunnen doen. Maar daar kan hijzelf absoluut niks aan doen. De groep − en Art − was hem helaas vaak te slim af. Het is zoals hij zelf heeft uitgelegd. Eens de groepsdynamiek is gestart wordt het heel lastig voor de Mol om nog zware sabotage te plegen. Misschien had ik net nog wat meer Molacties verwacht, al heb ik hartelijk moeten lachen om zijn acties in het verlaten ziekenhuis, open en bloot Mollen met risico. Deed me denken aan Yvon met haar Nyoman. Zo'n acties mogen er meer inzitten, waarmee de Mol de hele boel belazert.
Het enige aspect waar ik me niet zo goed bij voel, is het winnen van de vrijstelling. Dat vond ik ten eerste niet echt eerlijk. En Art zei het gisteren nog, toen werd duidelijk dat dát een andere Patrick was dan voorheen. Agressief en bijna maniakaal. Dat kon misschien net iets anders. Dit terzijde was het wel weer een ander soort Mol, blijkbaar noemen ze hem de knuffelmol?, een wat socialer geëvolueerde soortgenoot van de vorige Mollen. Dat vond ik misschien wel het leukste aspect van zijn rol, dat hij door iedereen als vriend werd beschouwd, bij sommigen zelfs als vertrouwenspersoon.

Ben vooral opgetogen dat Art er toch nog zo goed is uitgekomen. Waauw, de winnaar! En hij is in mijn ogen de verdiende winnaar. Alleen al om het feit dat hij de Mol vaak, bedoeld of onbedoeld, het vuur aan de schenen heeft gelegd. Patrick wist soms echt niet meer waar hij het had, zo opgejaagd voelde hij zich. Een betere winnaar kan je je bijna niet wensen.
En die 3000 euro die uit de pot gaat zie ik eerder als een soort straf voor Art voor al die molstreken waarmee hij ons zand in de ogen strooide. Ergens verdiende hij dat wel. Hoe dan ook, hij had nooit gewonnen als hij het niet zo slim had gespeeld. Een supersterke speler die eerst denkt en dan zegt. Chapeau dus.

Jammer dat het nu écht gedaan is, al ben ik wel toe aan een paar weken rust, en vakantie van mijn computer. ;)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #151 Gepost op: 18-03-2011, 14:50:40 »
Ik zie mijn topic niet meer. Hier mijn post:

Persoonlijk vond ik het een fantastisch Mol seizoen met mooie opdrachten en een leuke groep. Even leek het erop dat het mijn favoriete seizoen tot nu toe zou worden. Het enige dat mij echter behoorlijk tegenviel is dat in mijn ogen Patrick de slechte mol sinds jaren bleek te zijn.

Te vaak liet hij de kans om te mollen aan zich voorbij gaan omdat hij bang was verdacht te worden (vooraan in de rij gaan staan bij de schilderijopdracht; als tweede starten bij de boobytraps) of omdat hij een opdracht gewoon te leuk vond (groepstoneelstuk). Soms probeerde hij het wel maar had het amper effect op de prijzenpot (1 blauw kokertje in zijn zak stoppen tikt niet echt aan) of zorgde hij er in zijn onhandigheid voor dat hij zijn doel volledig voorbij schoot (de letters in het zand schrijven met een hele dikke boomstam zodat de cijfers alsnog gelezen konden worden; de versnellingsbak in elkaar laten draaien waardoor de mol normaal gesproken 3000 euro niet uit de pot kon halen). Voor de rest heb ik Patrick eigenlijk weinig tot niet op een originele of creatieve manier zien mollen. Bewust een onjuiste envelop pakken of de langste naam uitkiezen om je vervolgens direct af te laten gaan, tja.

Tel daarbij op dat alle kandidaten richting het einde Patrick verdachten. Als je niet veel of opvallend aan het mollen bent maar toch behoorlijk verdacht raakt, gaat er volgens mij ergens iets fout.
Soundos zat al vanaf het begin op Patrick, Karin ook al een behoorlijke tijd. Alleen Art had hem lang niet in de gaten maar die kreeg van de mol dan ook af en toe wat hulp om de finale te kunnen halen. De dekmantel theorie gaat in mijn ogen maar deels op, in ieder geval was het zeker niet nodig om Art tijdens de bomenopdracht nog te helpen.

Wat denkt iedereen er hier verder van? Deed Patrick het echt zo waardeloos? Of heeft hij het eigenlijk best knap gedaan?

Hier ben ik het wel mee eens. De grootste zetten die hij heeft gedaan had hij vooraf al kunnen bepalen. Op het moment an sich heeft hij heel weinig geimproviseerd. En dan is het eigenlijk kijken of die voorgenomen tactiek het redt, of dat de groep het overwint. Hij lijkt te veel bezig te zijn geweest met vertrouwen kweken en Art als dekmantel pakken. Uiteindelijk betwijfel ik of Art zijn oplossing was. De groep en met name Art waren vaak sterker dan de mol. Wat dat betreft is Art een schitterende winnaar die meer dan eens de mol klem zette! Maar als mol mag je toch ook wel wat geraffineerder en gedurfder zijn. Ik ben wel teleurgesteld in de mol en begrijp waarom ik Patrick niet heb overwogen als mol. Te veel kansen heeft hij gewoon laten schieten... Een briljante mol ben je volgens mij als je in een split-second de juiste keuzes maakt.
Zoals George bv die met de treinopdracht met gapen probeerde de rest slaperig te krijgen. Toen die tactiek niet werkte heeft hij de opdracht meegespeeld maar gezorgd dat de cruciale stap van de opdracht niet werd uitgevoerd.

Iets wat enorm voor Patrick pleit is die busopdracht. Verder weinig briljant.

Offline ofjeworstlust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #152 Gepost op: 18-03-2011, 15:06:31 »
Had toch van aantal opdrachten (paarden, hotelkamer, water met die plank) wel korte samenvatting willen zien van de molacties. Nu toch wel veel momentjes dat ie niets hoefde te doen, en zoals laatste jaren wel erg veel bewuste zelf-verdachtmakingen. Het een-tweetje met Art had wel iets maar heeft beiden nu duidelijk voordeel gegeven in veel opzichten.

Geniaal was wel de eerste opdracht in de bus. Vergezochte hints op Twitter, dat iedereen die miste... Aan de andere kant waren de vragennummers weer erg duidelijk waardoor je wist wie wanneer afviel. Wel vond ik de afleveringtitels erg vergezocht. Samengevat een heel ander seizoen, maar absoluut de moeite waard. Lokaties waren op de regen na ook weer erg de moeite.

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #153 Gepost op: 18-03-2011, 15:11:43 »
ik vind de hints in zijn tweets geniaal die had haast niemand hier gevonden
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #154 Gepost op: 18-03-2011, 15:35:16 »
Nog even een langer berichtje:

Wat een geweldig seizoen! Topkijkcijfers, enorm leuke opdrachten, een superleuke groep, een leuke mol (imo niet heel goed maarja), mooi bewerkt, nieuwe stijl hou ik wel van...

Top(o)! Jammer dat het al afgelopen is... Nu moeten we weer een jaar wachten. >:(
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #155 Gepost op: 18-03-2011, 15:46:10 »
Nee, je hoeft geen jaar te wachten: slechts een week of 42.....

5 januari 2012, 20.30 uur op Nederland 1 is de nieuwe afspraak.


Ik voeg hier overigens nog aan toe dat ik blij ben dat Patrick niet toevallig in het Jaar van het Paard geboren is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #156 Gepost op: 18-03-2011, 15:53:29 »
Dan was Miryanna de mol geweest
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #157 Gepost op: 18-03-2011, 16:00:45 »
Nee, je hoeft geen jaar te wachten: slechts een week of 42.....

5 januari 2012, 20.30 uur op Nederland 1 is de nieuwe afspraak.


Ik voeg hier overigens nog aan toe dat ik blij ben dat Patrick niet toevallig in het Jaar van het Paard geboren is.

::rofl:: ::rofl:: handig, een paard in de bus

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #158 Gepost op: 18-03-2011, 16:21:58 »
Wat een anti climax.

Ik ben echt teleurgesteld. Wat een slechte mol.
Patrick heeft echt geen donder uitgevoerd. Wat zijn nou echt zijn streken? Hij heeft 1x geld in zijn zak gedaan, dat is zijn enige ECHTE streek.

Verder nog wat vage dingen als 2008 op een tekening schrijven, tja, dat had een kandidaat ook kunnen bedenken die serieus dacht dat de kenner niet mocht weten dat die van hun was.
En niet gaan op het touw is misschien nog iets, maar ja, ook echt standaard. Soundos en Miryanna waren ook niet gegaan...
Verder misschien nog dat hij Miryanna gewoon aanwijst bij het namen lezen met die mannen.

Maar als dat alles is, vind ik wel heel karig, die paar lichte streken in een stuk of 30 opdrachten.

Het enige goede van de mol is misschien we dat hij mij volledig om de tuin heeft geleid, omdat hij Art verdacht wilde maken, wat ik geloofde.
Wat er mee te maken heeft, wel triest dat Patrick gewoon een kandidaat winnaar wilde maken, ik vind dat gewoon belachelijk. Beetje jokers geven.
En beetje zichzelf aanwijzen als helper van de mol. Om vervolgens te zeggen: 'ja het is eerlijk gegaan, als Art ja had gezegd, had hij evenveel kans gehad als Karin.' Niks gelogen inderdaad van de mol, die kans was even groot, namelijk NUL.

Ik verwacht wel wat meer streken van de mol, wat gedurfder spel,
wat originele dingen.

De hele scheidlijn tussen mol en kandidaat is totaal verdwenen deze serie. Kandidaten als Art hebben misschien meer gemold dan de mol zelf. Dat kan toch gewoon niet. Wat heeft het dan nog zin om uit te zoeken wie de mol was.

Begrijp me niet verkeerd dat ik gefrustreerd ben ofzo dat Art het niet is, want Dennis had bijvoorbeeld mij ook compleet om de tuin geleid, ik zei echt meteen: ja hij is het niet. Terwijl hij wel prachtige streken had!

Als laatste nog: geniaal de mensen die de testtheorie hebben bedacht en hij nog waar bleek te zijn ook!

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #159 Gepost op: 18-03-2011, 16:27:27 »
Hoe zat het dan met Miryanna die geen vraag aanklikte?