Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77727 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #80 Gepost op: 17-03-2011, 22:31:53 »
*cry* geen handenhint en het seizoen is voorbij

 ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #81 Gepost op: 17-03-2011, 22:34:06 »
*cry* geen handenhint en het seizoen is voorbij

 ::joehoe::
???

Citaat van: wieisdemol.nl
Patrick zat opvallend vaak bij de executies met z'n handen voor de ogen. Immers: een mol is blind. Je werd daarop gewezen omdat @ikbendemol op twitter opvallend vaak het woord 'zien', 'kijken' of 'ogen' gebruikte.
Hij was er wel, hoor!  ::ok::

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #82 Gepost op: 17-03-2011, 22:41:39 »
De finale vond ik super! Leuk met die terugblik. De uitleg van Patrick over het geven van jokers aan Patrick  vind ik aanvaardbaar.(al denk ik dat er zondag nog wel een discussie over zal komen) En dat hij aan George dacht tijdens een molactie ::bravo::
En een leuk stel kandidaten bij elkaar!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #83 Gepost op: 17-03-2011, 22:55:42 »
De finale vond ik super! Leuk met die terugblik.

Ik vond ook de terugblik net voor de ontknoping door alle opdrachten heen echt super!  ::bravo:: Echt gewoon door heel de serie en steeds verschillende zinnen eronder gemonteerd.. SUPER!  ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #84 Gepost op: 17-03-2011, 22:56:31 »
Er zou zo nog een aflevering met uitleg gemaakt kunnen worden.

Wat vinden de kandidaten ervan dat ze het overgrote deel van het spel de pot bij de Mol in het beheer hadden gegeven?

Waar is die 400 euro nou precies gebleven?

Waarom huilde Soundos niet in de uitzending? En wel in de voorvertoning?

Er waren nog wel wat actie's in andere opdrachten.

Hoe zit het nou met de antwoorden van Soundos, ofwel waarom is Art de winnaar geworden.

Mijn voorstel zou zijn, om niet te lang een herhaling van de "ontknoping" in afl 10 laten zien, maar meer dingen die gebeurd zijn.

Och zo maar een paar open vlekken die er nog zijn.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #85 Gepost op: 17-03-2011, 23:06:25 »
Mooie finale! Prachtig dat Art na het theater Patrick verdacht probeerde te maken om de anderen te misleiden!  ::rofl:: Ook erg mooi hoe Patrick zijn Miryanna-shirt gewoon liet zien  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #86 Gepost op: 17-03-2011, 23:07:02 »
???
Hij was er wel, hoor!  ::ok::
Ohja chillie, overheen gelezen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline antidood1

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #87 Gepost op: 17-03-2011, 23:11:52 »
Prachtig seizoen, goede mol, en een mooie ontknoping ::bravo::

Ik had het hele seizoen lang echt geen idee wie de mol was ::rofl::
Eerst zat ik op Horace, tot die eruit ging. Toen stapte ik over op Soundos, tot die te veel geld opbracht. Toen ging ik over op Karin, tot die eruit ging, en in diezelfde aflevering nog veranderd naar Patrick. Na de aflevering bekroop me ineens een "is het dan tóch Art?"-gevoel, en switchte ik naar Art, tot de ontknoping ::oink::

Ook leuke aanwijzingen, hoewel ze bijna allemaal gevonden zijn :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #88 Gepost op: 17-03-2011, 23:30:28 »
Ja, ik wil geen spoken zien, maar toch krijg ik bij sommige aanwijzingen op .nl het gevoel dat ze ze rechtstreeks van dit forum af gekopieerd hebben. M.a.w., het was eerst geen aanwijzing, maar het is zo leuk gevonden, we maken er gewoon een van. Gewoon ook door de manier waarop ze geformuleerd zijn.

Op zich wel slim van de redactie, natuurlijk. :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #89 Gepost op: 17-03-2011, 23:34:27 »
Ja, ik wil geen spoken zien, maar toch krijg ik bij sommige aanwijzingen op .nl het gevoel dat ze ze rechtstreeks van dit forum af gekopieerd hebben. M.a.w., het was eerst geen aanwijzing, maar het is zo leuk gevonden, we maken er gewoon een van. Gewoon ook door de manier waarop ze geformuleerd zijn.

Op zich wel slim van de redactie, natuurlijk. :P
Inderdaad die formulatie van sommige hints is letterlijk het zelfde als op dit forum is gezegd ooit.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #90 Gepost op: 17-03-2011, 23:37:59 »
Topseizoen! En de leukste groep tot nu toe! 
Toch een beetje stiekem gehoopt dat Art de mol zou zijn, want ik vind het veel leuker als ik fout zit... dan kon ik nog dit doen  ::oink::
Speaking of which, Soundos zag er prachtig uit!!!

Er zou zo nog een aflevering met uitleg gemaakt kunnen worden.

Wat vinden de kandidaten ervan dat ze het overgrote deel van het spel de pot bij de Mol in het beheer hadden gegeven?

Waar is die 400 euro nou precies gebleven?

Waarom huilde Soundos niet in de uitzending? En wel in de voorvertoning?

Er waren nog wel wat actie's in andere opdrachten.

Hoe zit het nou met de antwoorden van Soundos, ofwel waarom is Art de winnaar geworden.

Mijn voorstel zou zijn, om niet te lang een herhaling van de "ontknoping" in afl 10 laten zien, maar meer dingen die gebeurd zijn.

Och zo maar een paar open vlekken die er nog zijn.


Indd, jammer dat dit allemaal niet beantwoordt werd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #91 Gepost op: 17-03-2011, 23:40:05 »
Super mol ::bravo:: Patrick stijgt toch wel op mn lijstje ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #92 Gepost op: 17-03-2011, 23:44:18 »
Mijn eerste reactie nadat bekend was dat Patrick de mol was:

Qua montage prachtig weggezet, met dat terugspoelen naar het moment dat de mol in de bus zat. Terug naar het begin! Met een kloppend hart was ik verbijsterd. Ik zag alle kandidaten in de bus voorbij komen, zag Art en wist, Patrick moet nog komen als Mol. Patrick was eigenlijk mijn mol niet. Ik had voor de finale Art verwacht als mol.

Patrick heeft zijn vertrouwen goed misbruikt, zoals bij de vuurwerkopdracht, of goed ingeschat of hij moest saboteren voor een mislukte afloop.
Wat ik zonde vind bij deze aflevering is dat alles er zo doorheen gejaagd wordt. Heel graag zou ik zien en weten hoe de mol handelt tijdens de opdracht. Waar hij iets toegeeft om veel meer weg te nemen, op welk moment hij toeslaat, misleidt, wat hij vooraf al wist en wat hij  ter plekke moest saboteren, etc etc. Tijdens alle opdrachten denk ik gelijk, hoe zou ik er als kandidaat instaan en hoe als mol, waar zou ik toeslaan, hoe, etc.
Nu is zo dat je hoort: bij die opdracht stop ik een kokertje in mijn broek, daar ging het toch al fout, daar liet ik het maar lopen, hier een leugentje. Per opdracht lijkt er dan steeds een lullig excuus te zijn en that's it. Dan zou ik het vet vinden dat ze een specifieke opdracht eruit pakken waarbij de meesterzetten van de geslepen mol te zien zijn. Patrick de mol op zijn best. Dat mis ik nu.

Voor mijn gevoel mis ik een opdracht waar Patrick echt de hele pot plundert. Hij noemde George om het weghalen van geld. George die regelmatig geld weggooide en 15.000 euro uit de pot jatte. Patrick stopt een paar honderd euro in zijn zak. Toch iets minder overtuigend. Het moet toch heerlijk zijn om in je eentje onvindbaar heel veel geld uit de pot te halen. Heeft Patrick dat gedaan? Nee, denk ik niet.

Het geven van de jokers aan Art vond ik wel slimme zet van Patrick. Uiteindelijk is het het doel van de mol om de rest uit de weg te ruimen en nu hield hij zijn bliksemafleider aan boord. Vind ik goed te verdedigen.

En eigenlijk vind ik de rol van Art heel cool. Net als Patrick Martens in seizoen 8 (met het stelen van topito's) schuwt hij geen enkel middel om zichzelf in het spel te houden. Niet beetje laf mollen (a la Hanna), maar anderen misleiden, uit het spel werken, zichzelf verdacht maken, anderen uittesten en uiteindelijk (belangrijk!) zijn kaarten aan de borst houden (daar geen veel andere kandidaten denk ik de fout in). Hulde aan Art!
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 23:47:51 door nepgerrie »

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #93 Gepost op: 17-03-2011, 23:50:25 »
Okee ik ben misschien te kritisch maaarrr.
Ik vind dus echt dat Patrick niet heel heeft uitgevoerd behalve zich bezig houden met Art verdacht maken? Hij heeft zelfs geholpen met opdrachten doen slagen, zoals met de Jeep-opdracht en (misschien niet helemaal bewust) met de vuurtorenopdracht. Verder heeft ie natuurlijk wel geprobeerd te mollen, maar hij was echt veel meer bezig met andere mensen verdacht maken als dan met geld uit de pot houden.. Sowieso hij heeft de pot beheerd! Had wel iets mee gekund.

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #94 Gepost op: 17-03-2011, 23:59:09 »
Prachtige ontknoping. Ik heb de volle twee minuten waarin teruggezoomd werd van de final tot in de bus op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik zat op Patrick maar Art had het zomaar kunnen zijn! Mooi om dan die guitige kop van Patrick onder dat petje vandaan te zien komen. Qua molacties was hij op het einde wat passief, maar wat een druk moet hij op het einde doorstaan hebben. Mooi om te zien ik heb genoten  :D
 

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #95 Gepost op: 17-03-2011, 23:59:47 »
Idd, dat met die jeepopdracht. Waarom laat hij daar de pot verdubbelen.... Eerst het geld pakken, dan zeggen dat ze kunnen mollen, en niks doen.
Uiteindelijk was Patrick een mol die heel veel vertrouwen kweekte en daardoor werd er veel naar hem geluisterd. En heeft hij daar de meeste schade kunnen aanrichten. Maar ik mis duidelijk dat hij echt op vieze wijze de rest heeft bedonderd. En je maar vroeg laten afgaan bij die opdracht met lasers, boobytraps en de mijn is ook maar flauw. Ga dan bv hooibalen superonhandig wegzetten ofzo. Als mol mag je toch wel in een iets betere positie jezelf manouvreren om je stempel te drukken.

Iets anders wat me steekt is de testtheorie.
Tot en met Karin klopte het, met de afvallers. Maar in afl 1 krijgt Patrick vraag 20, maar in afl 2 krijgt Soundos óók vraag 20. Oftewel, niet onderscheidend. En Art krijgt vraag 11. Voor mijn gevoel is na Karin die testtheorie niet goed doorgevoerd.

Die verklaring met de zwarte foto was overigens wel leuk!

Al met al de redenen dat ik Patrick niet echt verdacht voor de mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #96 Gepost op: 18-03-2011, 00:02:58 »
Idd, dat met die jeepopdracht. Waarom laat hij daar de pot verdubbelen.... Eerst het geld pakken, dan zeggen dat ze kunnen mollen, en niks doen.
Uiteindelijk was Patrick een mol die heel veel vertrouwen kweekte en daardoor werd er veel naar hem geluisterd. En heeft hij daar de meeste schade kunnen aanrichten. Maar ik mis duidelijk dat hij echt op vieze wijze de rest heeft bedonderd. En je maar vroeg laten afgaan bij die opdracht met lasers, boobytraps en de mijn is ook maar flauw. Ga dan bv hooibalen superonhandig wegzetten ofzo. Als mol mag je toch wel in een iets betere positie jezelf manouvreren om je stempel te drukken.

Iets anders wat me steekt is de testtheorie.
Tot en met Karin klopte het, met de afvallers. Maar in afl 1 krijgt Patrick vraag 20, maar in afl 2 krijgt Soundos óók vraag 20. Oftewel, niet onderscheidend. En Art krijgt vraag 11. Voor mijn gevoel is na Karin die testtheorie niet goed doorgevoerd.

Die verklaring met de zwarte foto was overigens wel leuk!

Al met al de redenen dat ik Patrick niet echt verdacht voor de mol.

sommige momenten had hij zo mooi kunnen mollen :(, en die laat hij dan liggen :o.

Dat de testtheorie niet goed is uitgewerkt ben ik het mee oneens.
Het is toch niet leuk als wij door 1 hint alles al weten?
Dat we de afvallers wisten was al heel wat!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #97 Gepost op: 18-03-2011, 00:06:06 »
Pfff. Jeetje! WAt was dit weer een top seizoen!

Ik ben echt blij dat Patrick de mol was. Heb ik het EINDELIJK een keer goed!!!

Die ontknoping was zoooo spannend met dat hele flashback filmpje. Een heel stuk beter dan gewoon de mol die z'n hand opsteekt.

Toch veel hints die we gevonden hebben (Dat we die twitter hint niet hebben gevonden snap ik echt niet, maar dat maakt het ook wel weer leuk :D)

Ik denk dat ik morgen nog een beetje flabbergasted ben en moet bijkomen van deze aflevering ::rofl::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #98 Gepost op: 18-03-2011, 00:09:08 »
Ja, ook, ja. Maar als Patrick nou echt gemold had dan kan ik helemaal omslaan, maar helaas. George had ik de hele serie niks mee, tot ik zag wat hij allemaal had gemold. G-e-w-e-l-d-i-g! Maar, Patrick het is lastig je hebt ongetwijfeld je best gedaan, het valt me wel tegen.. écht.
Ik hoop zo dat volgend jaar het idee over het hele spel weer eens als vroeger is: Oftewel iedereen doet kei-hard zijn best om geld te verdienen, want anders steel je toch van jezelf als je wint? Maak het een mol maar een keer lastig hoor, laat hem maar een keer wat doen in plaats van geld verliezen omdat de anderen het toch wel vermollen...

Trouwens, is het volgend jaar weer met 'bekende' Nederlanders? Ik hoop nog steeds dat ze ooit weer terug gaan naar onbekende...

Er moet meer geld uit de pot door direct toe doen van de Mol zoals dat geld op het strand ipv bv door een opdracht niet te doen slagen. Ik had graag gezien dat je zit dat Anne het geld aan Patrick gaf en die na haar vertrek het gewoon niet bij de pot doet. Een na woord van Patrick over de hotel kamer. Dit betekent dat Mol een inzicht moet hebben om zelf de camera man er bij te roepen of beter zelf gewoon een cameraatje heeft. Maar bekende Nederlanders zijn wel bekend met de camera. Ook Anna, Art en Soundes liggen ook op de loer natuurlijk, dat betekent dus dat er meer dingen alleen of met z'n tweeën gedaan moeten worden. Maakt het voor ons wel moeilijker met 5 groepjes van 2. Een koud land kan misschien ook wat focus weg halen.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 00:14:02 door Pierce_Brosnan »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #99 Gepost op: 18-03-2011, 00:15:52 »
Die opdracht met de hotelkamers en de steengroeve heb ik trouwens helemaal niet teruggezien. Of heb ik wat gemist? En misschien werden er nog wel meer opdrachten niet behandeld?