Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 145045 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #260 Gepost op: 21-01-2013, 17:35:31 »
De molpuntentheorie zegt ook Zarayda (na aflevering 2).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #261 Gepost op: 21-01-2013, 17:52:18 »
De molpuntentheorie zegt ook Zarayda (na aflevering 2).

Volgens Bartjens, zoals ik mijn spreadsheet heb genoemd, is Zarayda zeker niet uitgesloten.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #262 Gepost op: 21-01-2013, 17:59:43 »
En is Kees als mol juist onwaarschijnlijk!

Ik hoor heel veel geklaag over de hints, maar ik vind dat gepuzzel met letters juist wek leuk. Alleen mogen de hints wel wat vager zijn. Maar ik vind zo'n priesterhint toch leuker dan gewoon '82 op een muur.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #263 Gepost op: 21-01-2013, 18:01:33 »
Eén van mijn favoriete hints (misschien wel meest favoriete) ooit was de toen-hint in 2007. Die vond ik echt heel leuk, ik hoop dat ze een soortgelijke hint er in doen de volgende keer.  :D

Want deze serie is dat nogal moeilijk, aangezien de landstalen van Zuid-Afrika Engels en Afrikaans zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #264 Gepost op: 21-01-2013, 18:56:25 »
Vond TOen POepte / TOtale POet / TOmeloos POsitief van Patrick ook grappig. ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #265 Gepost op: 21-01-2013, 19:02:09 »
Want deze serie is dat nogal moeilijk, aangezien de landstalen van Zuid-Afrika Engels en Afrikaans zijn.
En Xhosa.
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #266 Gepost op: 21-01-2013, 20:18:12 »
En Xhosa.

Ik heb geen idee hoe Xhosa klinkt, dus misschien zit er toch een hint in?  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #267 Gepost op: 22-01-2013, 14:40:58 »
Vroeger spitte ik WIDM helemaal uit, en las het forum nog regelmatig. Door tijdgebrek gaat dat niet meer, is het molzoeken een beetje nattevingerwerk geworden  :-\\

Nou ja, met alles wat ik nu wel al heb gezien en gelezen, ga ik eens niet voor de klassieker Kees, maar kies Zarayda.


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #268 Gepost op: 22-01-2013, 16:19:10 »
Ik had eigenlijk nog weinig ideeën toen ik de priesterhint las (en die zag als een verwijzing naar Kees). Wat ik opvallend vond was dat voor mijn gevoel Kees helemaal niet zo verdacht naar voren kwam; ik vind hem gewoon een aardige gozer. Maar toen ben ik de overzichten van Heinz gaan doorlezen en ben er toch wel achter gekomen dat Kees subtiel heel veel negatieve dingen heeft gedaan, meer dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Juist door de grote hoeveelheid subtiele fouten / beïnvloedingen van Kees, ga ik nu volledig op Kees als mol.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #269 Gepost op: 22-01-2013, 19:11:34 »
Ik heb geen idee hoe Xhosa klinkt, dus misschien zit er toch een hint in?  ;D

In Xhosa zitten heel veel "Klikgeluiden". Volgens mij voor de gemiddelde Nederlander niet zo gemakkelijk onder de knie te krijgen.


Voorlopig houdt ik het nog op Carolien, hoewel de laseropdracht mij daar van af probeert te brengen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #270 Gepost op: 22-01-2013, 19:37:15 »
Als je de drie meest prominente theorieën tot nu toe (de priesterhint, de ontbrekende letter-hint, en de afvallershint met de ogen) combineert, is er maar één kandidaat die volgens alledrie de Mol kan zijn: Paulien.

Maar als één of meer van die theorieën ongeldig blijkt, kom ik daar natuurlijk nog op terug.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #271 Gepost op: 22-01-2013, 19:41:21 »
Als je de drie meest prominente theorieën tot nu toe (de priesterhint, de ontbrekende letter-hint, en de afvallershint met de ogen) combineert, is er maar één kandidaat die volgens alledrie de Mol kan zijn: Paulien.

Is de ontbrekende letter-hint de spelfoutenhint (Bossevain en kadidaten)? Vind ik nou niet zo'n chique hint. Ik denk dat dat gewoon lelijke foutjes zijn.

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #272 Gepost op: 22-01-2013, 19:44:19 »
Is de ontbrekende letter-hint de spelfoutenhint (Bossevain en kadidaten)? Vind ik nou niet zo'n chique hint. Ik denk dat dat gewoon lelijke foutjes zijn.

Aan het programma waarin doorgaans op elk detail wordt gelet, werkt dit jaar dan wel een weinig begaafde eindredacteur mee.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #273 Gepost op: 22-01-2013, 19:44:36 »
Ik denk dat dat gewoon lelijke foutjes zijn.
Blijft toch raar dat in zo'n goed gemonteerd programma zulke slordige foutjes zitten.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #274 Gepost op: 22-01-2013, 19:59:36 »
Blijft toch raar dat in zo'n goed gemonteerd programma zulke slordige foutjes zitten.

Maar anderzijds ook te opzichtige hints!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #275 Gepost op: 22-01-2013, 20:02:02 »
Blijft toch raar dat in zo'n goed gemonteerd programma zulke slordige foutjes zitten.

Dat dachten we vorig jaar ook toen we in promo's konden zien wie er een rood scherm zou gaan krijgen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #276 Gepost op: 22-01-2013, 20:04:26 »
Dat dachten we vorig jaar ook toen we in promo's konden zien wie er een rood scherm zou gaan krijgen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Niets is wat het lijkt ... of toch wel ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #277 Gepost op: 22-01-2013, 20:15:05 »
Niets is wat het lijkt ... of toch wel ???

Het oudste voorbeeld dat ik paraat heb van een foutje dat gewoon een foutje was en niets meer is uit WIDM 2. Het zogenaamde "lucifersincident". Ik citeer uit het Rotterdams Dagblad:

"Sommige kijkers wisten het in één klap zeker: Sigrid is de mol. Presentatrice Angela Groothuizen had in 2001 tijdens de tweede in Nederland uitgezonden serie van Wie is de mol? per ongeluk het codewoord lucifers ingetikt in plaats van lucifer. En die extra s (de S van Sigrid) was natuurlijk een verborgen aanwijzing. Sigrid moest wel de saboteur zijn waarop de kandidaten en de vele duizenden kijkers tot in de toppen van hun zenuwen gespitst waren."

(De) lucifer was het goede antwoord op een raadsel. Angela typte "lucifers" in en dit werd als goed antwoord gerekend.

Het lucifersincident kreeg op dit forum trouwens nog een leuk vervolg. Citaat uit Het Parool:

"Op het druk bezochte internetforum van de officiële [fout!] website www.wieisdemol.com probeerde [Anton] Jongstra het enthousiasme na het 'lucifersincident' nog te temperen. Sigrid was de mol helemaal niet en ze had zich op andere momenten al erg verdacht gemaakt. ”Ik schreef toen op het forum dat het gewoon een typefout was.” De reacties waren lauw: dat kan iedereen wel zeggen, natuurlijk. ”Daarop schreef ik in morsecode en ondersteboven: hallo, maar ik ben de mol. Binnen tien minuten had iemand dat door.”

”Maar de andere bezoekers zouden me alleen nog geloven als ik nog iets zou onthullen dat alleen de mol zou kunnen weten, schreven ze. Ik heb niets meer gezegd.” In de daaropvolgende uitzending haalde hij alsnog zijn gram. De kandidaten die elkaar in morse een boodschap moesten doorbrieven, slaagden daarin aanvankelijk niet. De reden: ze hielden het briefje met de morsecode ondersteboven."

 ;D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 20:19:05 door Heinz »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #278 Gepost op: 22-01-2013, 20:22:35 »
Ja maar juist daarom Heinz, jij hebt het over iets uit 2001 en er zijn idd daarna nog wat slordige fouten geweest, dan denk ik, daar leer je toch van door de jaren heen? Perfectie is wellicht nog niet haalbaar maar dit zijn toch wel hele slordige fouten vind ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #279 Gepost op: 22-01-2013, 20:30:47 »
Ja, best slordig wel, maar foutjes voorkom je niet. Hoe meer fouten we nog gaan spotten hoe verdachter het wordt, dat ben ik absoluut eens. Maar ik blijf er bij dat ik een spelfoutenhint geen mooie hint zou vinden.

Ook ik heb weer op Kees gestemd trouwens. ::tandpastasmiley::