Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 211328 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #80 Gepost op: 6-01-2013, 22:00:27 »
Jottem, leuk dit! ::cheerleader::

Test 1: 8 vragen goed in 236 seconden.
Test 2: 10 vragen goed in 112 seconden.

Hm, ik ben bang voor een rood scherm! ;)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2013, 22:03:33 door Heinz »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #81 Gepost op: 6-01-2013, 22:08:22 »
Voor een rood scherm hoef je niet te vrezen, Heinz, ik had bij test 2 slechts 7 vragen goed (de tijd weet ik niet meer). =(

Wel heel spannend met die muziek er onder!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #82 Gepost op: 6-01-2013, 22:10:41 »
Jottem, leuk dit! ::cheerleader::

Test 1: 8 vragen goed in 236 seconden.
Test 2: 10 vragen goed in 112 seconden.

Hm, ik ben bang voor een rood scherm! ;)
Vrezen voor het rode scherm? Waarom zou je? Nu we het nieuwe rode scherm hebben is het gewoon mooi om een rood scherm te krijgen (groen scherm ook overigens)
Voor een rood scherm hoef je niet te vrezen, Heinz, ik had bij test 2 slechts 7 vragen goed (de tijd weet ik niet meer). =(

Wel heel spannend met die muziek er onder!
Dat is ook de bedoeling :)
Ging je al in jezelf praten, rijtjes opnoemen etc?  ::rofl::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #83 Gepost op: 6-01-2013, 22:18:30 »
2e test: 17 vragen goed in 113 seconden. Maar ja, ik wist natuurlijk de eerste twaalf al dus dat ging ook sneller. Bij de nieuwe vragen was het iig wel wat moeilijker.
Is er een mogelijkheid om te zien welke vragen je fout had? Want bij de laatste 7 waren de meeste echt een gokje, dus wil het antwoord wel graag weten  :P
Maar het is inderdaad gewoon echt tof om te maken, met de muziek en het lijkt net echt de test. Heel knap en leuk!  ::bravo::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #84 Gepost op: 6-01-2013, 22:33:16 »
2e test: 17 vragen goed in 113 seconden. Maar ja, ik wist natuurlijk de eerste twaalf al dus dat ging ook sneller. Bij de nieuwe vragen was het iig wel wat moeilijker.
Is er een mogelijkheid om te zien welke vragen je fout had? Want bij de laatste 7 waren de meeste echt een gokje, dus wil het antwoord wel graag weten  :P
Maar het is inderdaad gewoon echt tof om te maken, met de muziek en het lijkt net echt de test. Heel knap en leuk!  ::bravo::

Voor de nieuwe vragen (en de meeste oude vragen) moet je toch echt Jordyep bedanken.

Hier kun je zien welke vragen je fout had: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1317054  ;D
Laat ik het zo zeggen: De gecodeerde test is er juist om te voorkomen dat je A: de test aanpast en B: de antwoorden ziet.. Tot zover geen antwoorden dus :) (waarschijnlijk wel na aflevering 2)

Ik probeer de test zo echt mogelijk te laten lijken, fijn om te horen dat het ook echt lijkt ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2013, 07:19:19 »
klinkt mss dom maar kan je ook zelf de test maken dat zou ik wel gaaf vinden, die gecodeerde tekst is leuk maar nu kan ik er zelf geen maken, niet dat het uitmaakt maar het zou gaaf zijn :)
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2013, 07:54:16 »
klinkt mss dom maar kan je ook zelf de test maken dat zou ik wel gaaf vinden, die gecodeerde tekst is leuk maar nu kan ik er zelf geen maken, niet dat het uitmaakt maar het zou gaaf zijn :)
Ja dat kan, kijk eens onder Documentatie > Zelf testen maken
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2013, 17:53:37 »
Ik heb de nieuwe versie gedownload maar ik vind de test niet ...
#teamamaimiljaarde

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2013, 18:03:34 »
Ik heb de nieuwe versie gedownload maar ik vind de test niet ...
Zie de openingspost, daarin staat de link (Nee, hij zit er niet standaard bij ;))
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2013, 18:09:01 »
Ik krijg deze melding...
Wat doe ik verkeerd? ???
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2013, 18:10:55 »
Ik krijg deze melding...
Wat doe ik verkeerd? ???
Weet je zeker dat in dezelfde map waar WIDM Exam staat ook AxInterop.WMPLib.dll, Interop.WMPLib.dll en klik.wav staan?
EDIT: Ik heb het ook geprobeerd door de bestanden even te hernoemen, en ik krijg de onderstaande foutmelding.. Dus ik denk dat dat het probleem is.  Kreeg je 'm toevallig net na het invoeren van de test?;)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2013, 18:31:51 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2013, 18:18:35 »
13 in 151 seconden
#teamamaimiljaarde

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2013, 20:17:49 »
Mensen, het is nog steeds niet verboden om ideeën op te sturen voor de volgende versie *HINT HINT*
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2013, 22:21:40 »
Na Caroliens scherm zagen we art van achteren, en zag je het groene scherm als het ware 'wegzakken' naar beneden. Idee?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2013, 22:28:51 »
Na Caroliens scherm zagen we art van achteren, en zag je het groene scherm als het ware 'wegzakken' naar beneden. Idee?
Dat is geen "functie", simpelweg "lag" van de verbinding.

Art bestuurt als het ware de laptop die naar de kandidaten toe is gericht op afstand, zijn eigen laptop.
Die balken zijn gewoon het verversen van het beeld van de kandidaten.

Vandaar die vertraging
(Voor de mensen die dit ook zo met twee laptops willen doen, even DM'en)

EDIT: Avro, correct me if I'm wrong  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 22:33:05 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2013, 22:30:42 »
Sorry, geen verstand van computers...

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2013, 22:31:25 »
Sorry, geen verstand van computers...
Maakt niet uit, maar ik leg het wel even uit ;)
(Toon had wat beter gekund, ga ik nu aanpassen :P)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #97 Gepost op: 12-01-2013, 23:08:57 »
Ik heb het programma voor het eerst bekeken met het idee dat ik dit binnenkort wil gaan gebruiken voor een WIDM-spel.

Ik heb nog wel wat ideeën voor nieuwe functies:

Bij het toevoegen van kandidaten op enter kunnen drukken om een kandidaat toe te voegen aan de lijst
(in plaats van steeds handmatig op voeg toe te moeten klikken). Scheelt net weer wat tijd. Een tekstvlak wat aangeeft hoeveel kandidaten er zijn, zou hier ook handig zijn.

Testen in het programma kunnen maken ipv deze in een tekstbestand zelf maken (is minder foutgevoelig).
En als je het als een tekstbestand houdt: boven aan het max aantal antwoorden invullen (als je deze echt nodig hebt) en de antwoorden gewoon uitlezen (je gebruikt de # dan als einde). Volgens mij hoef je van tevoren (bij het uitlezen van de vragen/antwoorden) niet te weten hoeveel antwoorden er zijn.

Het aantal jokers los laten staan van het aantal goede antwoorden. Je kan een extra kolom jokers toevoegen of de score weergeven als (bijvoorbeeld): 10 (+2). Oftewel: 10 goede antwoorden + 2 jokers.

Bij de test krijg je een pop-up als je een foute naam invult, bij de executie niet. Dan krijg je zo te zien altijd een groen scherm (kan misschien ook aan de instellingen liggen; ik heb kandidaten aangevinkt die en rood scherm moeten krijgen). Lijkt me niet echt handig (stel je voor dat de presentator een naam fout typt en de verkeerde kandidaat een groen scherm krijgt. xD)

Bij de executie staat 'voor uw naam in' (ook bij de test, trouwens), maar volgens mij staat hier bij de officiële executie 'naam:' voor het invoerveld.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2013, 00:15:40 »
Ik heb het programma voor het eerst bekeken met het idee dat ik dit binnenkort wil gaan gebruiken voor een WIDM-spel.
Leuk!

Ik heb nog wel wat ideeën voor nieuwe functies:

Bij het toevoegen van kandidaten op enter kunnen drukken om een kandidaat toe te voegen aan de lijst
(in plaats van steeds handmatig op voeg toe te moeten klikken). Scheelt net weer wat tijd. Een tekstvlak wat aangeeft hoeveel kandidaten er zijn, zou hier ook handig zijn.
Kleine moeite..

Testen in het programma kunnen maken ipv deze in een tekstbestand zelf maken (is minder foutgevoelig).
Staat op de lange termijn planning
En als je het als een tekstbestand houdt: boven aan het max aantal antwoorden invullen (als je deze echt nodig hebt) en de antwoorden gewoon uitlezen (je gebruikt de # dan als einde). Volgens mij hoef je van tevoren (bij het uitlezen van de vragen/antwoorden) niet te weten hoeveel antwoorden er zijn.
'k Volg je niet helemaal, bedoel je geen witregels meer? Dat gaat niet lukken.. Aantal vragen berekenen misschien wel..

Het aantal jokers los laten staan van het aantal goede antwoorden. Je kan een extra kolom jokers toevoegen of de score weergeven als (bijvoorbeeld): 10 (+2). Oftewel: 10 goede antwoorden + 2 jokers.
Persoonlijk vind ik dat juist onoverzichtelijk worden, want kandidaat A had het minst goed, maar wel 2 jokers, dubbel controleren dus...

Bij de test krijg je een pop-up als je een foute naam invult, bij de executie niet. Dan krijg je zo te zien altijd een groen scherm (kan misschien ook aan de instellingen liggen; ik heb kandidaten aangevinkt die en rood scherm moeten krijgen). Lijkt me niet echt handig (stel je voor dat de presentator een naam fout typt en de verkeerde kandidaat een groen scherm krijgt. xD)
Is ook niet handig nee, al is het minder erg dan bij de test... Is genoteerd

Bij de executie staat 'voor uw naam in' (ook bij de test, trouwens), maar volgens mij staat hier bij de officiële executie 'naam:' voor het invoerveld.
Voer uw naam in ipv Uw naam? Kleine moeite!
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2013, 14:00:09 »
Ik bedoelde inderdaad dat je de witregels weg kan laten. Ik weet niet precies hoe je de tekstbestanden uitleest, maar ik kan me voorstellen dat je dit per regel doet. Dan weet je dat de eerste regel het aantal vragen is, die kan je dus meteen in de juiste variabele zetten. Vervolgens weet je dat er een aantal vragen komen. De eerste regel is de vraag, de tweede regel het juiste antwoord en de volgende regels zijn de antwoorden. Die antwoordregels kun je uitlezen, totdat je de # tegenkomt. Waarschijnlijk moet je van te voren weten hoeveel antwoorden er per vraag zijn, daarom kun je het maximale aantal antwoorden in de tweede regel zetten (onder het aantal vragen).
Als je het bestand op een andere manier uitleest, kan het zijn dat je dit inderdaad anders moet doen.

Bij de jokers lijkt het me een kleine moeite om per kandidaat twee variabelen bij te houden; aantal antwoorden goed en aantal jokers (deze kan je daarna simpelweg bij elkaar optellen en in een kolom 'totaal' weergeven). Nu kan je als gebruiker van het programma niet meer zien hoeveel jokers je hebt toegevoegd. Bijvoorbeeld: je bent eht aantal jokers toe aan het voegen en je wordt even afgeleid, nu weet je niet meer precies bij wie je al hoeveel jokers had toegevoegd.

Trouwens; deze dingen schoten me nog te binnen:
Bij seizoen 11 kregen de kandidaten een aantal schermen met tekst te zien tijdens de test (over het contact opnemen met de mol en over het voorspellen van de toekomst). Deze zaten tussen een aantal vragen in. Zou zoiets te doen zijn?

En: ik zag in mijn aantekeningen dat ik een systeem had bedacht waarbij elke vraag een aantal punten waard is. Vragen over persoonlijke dingen één, vragen over molacties twee, etc. Een variabel aantal punten per vraag, dus, in te stellen in het tekstbestand met de vragen (door de gebruiker).

Het is trouwens echt top dat je dit programma hebt gemaakt en zo open staat voor commentaar/feedback.