Zonet het programma gedownload, en het ziet er super uit! Al jaren droom ik van een eigen WIDM-sessie, en veel verder dan een leuk excel-bestandje waarin je een groene of een rode cel tevoorschijn kunt toveren ben ik niet gekomen
Eigenlijk loopt het programma als een trein. Het was even zoeken in het begin hoe het precies zat, en welke bestanden waar moesten en wat deden, maar als je het eenmaal doorhebt vind ik het erg gebruikersvriendelijk.
Toch had ik nog één suggestie, en die kwam in me op bij het opmaak-scherm. Namelijk die van het meerdere executie-schermen toevoegen, zoals een oranje of een blauw scherm etc. Nu is dit al voorgesteld en ook goed geïmplementeerd in het programma, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als je kon aanvinken wie een blauw en oranje scherm etc kreeg.
Het idee dat ik had bedacht om dat op te lossen is het volgende:
Bij het opmaak-tabje kun je nu kiezen uit:
- Traditioneel groen/rood scherm
- Aangepast
Onder traditioneel groen/rood scherm vallen dan het al geïmplementeerde:
- Modern 1
- Modern 2
- Oud
En onder aangepast kun je nieuwe schermen aanmaken. Denk bijvoorbeeld aan het aanmaken van extra antwoorden bij polls: Je hebt sowieso twee optionele schermen, en dan kun je er telkens één bijmaken door op een knop 'scherm toevoegen' te klikken. Dan staat er gewoon achter ieder scherm een box met [...] waar je op kunt klikken om een scherm toe te voegen. Mocht dit technisch moeilijk zijn kun je eventueel ook iets maken waarbij je 10 of 20 lege boxen ziet staan, en wil je bijvoorbeeld 5 schermen hebben dan vink je vijf boxen aan en selecteer je de plaatjes.
Dan bij de executie-tab zou het misschien mogelijk kunnen zijn om één lijst met kandidaten te hebben in plaats van twee. Dan is het volgende wellicht mogelijk:
I.p.v. een box vóór de naam van de kandidaat te hebben die je kan selecteren als de kandidaat een rood scherm moet krijgen (of juist groen als rood als standaard optie is geselecteerd), is het misschien mogelijk om achter een naam verschillende boxen te hebben. Box 1 correspondeert met scherm 1, enz. Zo kun je selecteren welke kandidaat welk scherm te zien krijgt.
Als default kan dan ingesteld staan dan alle kandidaten sowieso scherm 1 te zien krijgen (dus groen normaal gesproken).
Ik denk dat dit gebruikersvriendelijk en overzichtelijk is, en ik hoop ook relatief makkelijk te realiseren (heb in ieder geval geen idee of dit moeilijk te implementeren is, het klinkt namelijk relatief makkelijk maar ik weet dat dat ook vies tegen kan vallen
)
Ten slotte had ik nog de suggestie dat het misschien leuk is om enkele standaard schermen in te voegen. Ik zag de suggestie ook al eens voorbij komen, maar hierbij dacht ik simpelweg aan een set met schermen die in een map in de 'WIDM Exam'-folder staan. Om een voorbeeld te geven:
- Het bekende groene scherm
- Het bekende rode scherm
- Blauw
- Geel
- Oranje
- Paars
- Zwart
- Wit
- Grijs (donkergrijs met witte vingerafdruk)
- Het mollogo (voor de mol)
Ik weet alleen niet of deze makkelijk te maken zijn?
Dat was het dan weer ^^ Ik hoop dat je hier wat aan hebt!