Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 401976 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1260 Gepost op: 8-03-2013, 20:29:08 »
Ik was bijna afgehaakt in de serie met Art Rooijakkers, waarin de mol helemaal niets zichtbaars gedaan had en de kandidaten zaten te mollen bij het leven. Daar kun je als kijker niks mee.
Bedoel je seizoen 11? De mol heeft toen wel degelijk gemold en nog best veel ook.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1261 Gepost op: 8-03-2013, 20:36:03 »
Ik vraag me af of iemand de gevouwen geldbriefjes is opgevallen. Dat zou wel heel knap geweest zijn.

Daar is wel een theorie over langs gekomen op het forum :)
Dus ja, het was voor een groot deel wel ontdekt.
Natuurlijk niet dat Kees eerst bij Spencer was geweest, dat kon niemand weten :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1262 Gepost op: 8-03-2013, 20:41:08 »
Dit was weer eens een ouderwets goeie molserie, waarin de mol echte streken uithaalt en ook voor kijkers te achterhalen is.
Ik was bijna afgehaakt in de serie met Art Rooijakkers, waarin de mol helemaal niets zichtbaars gedaan had en de kandidaten zaten te mollen bij het leven. Daar kun je als kijker niks mee.

Ik vraag me af of iemand de gevouwen geldbriefjes is opgevallen. Dat zou wel heel knap geweest zijn.

Ja, die zijn inderdaad opgevallen en ook is de goede uitleg/betekenis gegeven: gevouwen voor een fout antwoord en ongevouwen voor een goed antwoord. Niet door mij overigens, maar is vast terug te vinden (wellicht in het aflevering 9 topic of dit topic).

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1263 Gepost op: 8-03-2013, 20:53:03 »
Hierzo:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=49156.msg1514931#msg1514931

Gevonden door iemand op de Avrosite, hier gedeeld door Molletjuh.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1264 Gepost op: 8-03-2013, 22:01:22 »
Gefeliciteerd Kees-verdenkers!

Ik vind dat Kees een Mol met lef was. Hij heeft het prima gedaan!  ::ok::

Ik ben alleen benieuwd hoeveel Kees-verdenkers er zouden zijn geweest zonder de al zo vroeg ontdekte Priesterhint en de duidelijke hint in de laatste aflevering. Ik vraag me af hoe ik zelf zonder die Priesterhint naar Kees had gekeken.

Dat vind ik eigenlijk het enige minpuntje aan dit seizoen. Voor mij het liefst niet zo vroeg al zo'n duidelijke hint, maar bijv. een hint die pas in de laatste afl. helemaal ontrafeld kan worden.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1265 Gepost op: 8-03-2013, 22:45:54 »
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat ik misschien wel op Paulien zou hebben gezeten zonder alle hints richting Kees. Hoewel veel van zijn acties imo toch wel mols waren, vind ik echt dat hij het super heeft gespeeld en denk ik dat ik hem simpelweg over het hoofd zou hebben gezien. Totdat hij dan in de finale kwam, dan was ik misschien nog gaan twijfelen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1266 Gepost op: 9-03-2013, 11:08:34 »
Bij mij was het een combinatie van inderdaad die priesterhint en zijn acties in aflevering 4 (en in latere afleveringen natuurlijk). Tot aflevering 4 was Tania mijn hoofdverdachte.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1267 Gepost op: 9-03-2013, 14:06:12 »
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat ik misschien wel op Paulien zou hebben gezeten zonder alle hints richting Kees. Hoewel veel van zijn acties imo toch wel mols waren, vind ik echt dat hij het super heeft gespeeld en denk ik dat ik hem simpelweg over het hoofd zou hebben gezien. Totdat hij dan in de finale kwam, dan was ik misschien nog gaan twijfelen.

Ik denk het écht niet. (Serieus  ;) )
Misschien ligt dat ook aan mijn manier van kijken, maar er waren zóveel indicaties dat Kees de Mol was buiten zijn gewone mol-acties, met name in ander gedrag en hoe hij zich opstelde in de groep en in elke opdracht.

Ik heb wél bij tijd en wijle getwijfeld of ik het toch niet verkeerd zag, ondanks dat ik nooit genoeg getwijfeld heb om écht van hem af te stappen. Daarvoor paste alles te goed en verdacht ik hem te sterk. Maar het 'luikje openen' oid heeft me nooit op andere gedachten gebracht temeer daar het geen direct geld opleverde. Zoiets is juist perfect te doen als Mol (en ook te verklaren) om de aandacht af te leiden bij zowel kandidaten als kijkers/molspeurders.

Misschien klinkt dit raar, maar ik weet echt vrijwel zeker dat ik bij hem beland was, eigenlijk sws al na afl 2, bevestigd door afl 3. Alles 'past' gewoon het best.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1268 Gepost op: 9-03-2013, 14:15:12 »
Misschien klinkt dit raar, maar ik weet echt vrijwel zeker dat ik bij hem beland was, eigenlijk sws al na afl 2, bevestigd door afl 3. Alles 'past' gewoon het best.  ::jaja::

Ik snap je wel. Kees deed als Mol eigenlijk alles wat je van een goede Mol kunt verwachten. Daardoor werd hij amper verdacht door de kandidaten, maar des te meer door ons fanatieke mollenvangers hier op het forum. De bekende theorieën "De held is de Mol", "De Mol heeft voorkennis", "De onmogelijke Mol" alleen al wezen allemaal in aanzienlijke mate naar Kees. Ook deed hij er alles aan om onverdacht te blijven en greep hij tegelijk elke kans aan om anderen juist wel verdacht te maken. Dit alles terwijl hij veel mogelijke molacties op zijn naam had staan en weinig geld zelf pakte. Daarnaast heb ik buiten Paulien even na aflevering 1 verder geen enkele andere kandidaat echt verdacht.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1269 Gepost op: 9-03-2013, 14:17:10 »
Ik vind Kees een goede Mol hoor, daar gaat het niet om, maar als iedereen nu beweerd dat ze na afl. 2/3 op Kees zouden zitten zonder de priesterhint, is Kees dan eigenlijk voor ons kijkers een goede Mol? (voor de kandidaten sowieso, die verdachten hem niet).

Gewoon even een vraagje. Kees staat bij mij op #3 als Mol.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1270 Gepost op: 9-03-2013, 14:24:51 »
Ik vind Kees vooral een goede mol omdat hij het spel echt goed speelde, zonder dat het voor het algemene kijkerspubliek overduidelijk was. De afgelopen jaren vond ik de mol persoonlijk nogal een desillusie, vooral Anne Marie en Kim. Alleen daarom al ben ik blij dat de mol van dit jaar gewoon echt goed was en niet alleen maar (even gechargeerd) een krijtje heeft weggegooid. Hij toonde lef en kon goed improviseren.

Dat past ook wel bij wat hij vertelde in de terugblikaflevering, dat dit het mooiste was wat hij ooit op werkgebied had gedaan. Hij zag het dus echt als werk en heeft zich volgens mij echt heel goed en grondig voorbereid.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1271 Gepost op: 9-03-2013, 14:27:15 »
Ik ben het met je eens dat Kees een goede Mol was omdat hij het spel ook speelde zoals een Mol hoort te spelen. Maar het viel me gewoon op dat iedereen zegt dat ze Kees zonder de priesterhint ook als Mol hadden gehad na afl. 2/3, en hem ook een goede Mol vinden. De meesten vinden een verrassende Mol toch leuker.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1272 Gepost op: 9-03-2013, 14:36:13 »
Verrast worden op het einde heeft ook wat, maar als dat ontbreekt maakt dat voor mij een seizoen er niet minder om. Ik rank een mol veeleer om de gekozen strategie, hoe die uitwerkte qua mollenstreken en of dat nog resulteerde in flinke verdachtmaking waardoor kandidaten de mol snel in de smiezen hebben ja of nee. Kees had als mol er plezier in om zijn mede-kandidaten een rad voor ogen te draaien, durfde daadwerkelijk te mollen en het mooiste nog: hij werd slechts verdacht door Paulien/Carolien/Janine. Kees heeft het knap gespeeld want deze groep was ook geen makkelijke uitvalsbasis voor de mol zelf. Zoals Paulien al zei: het was een leuk schoolreisje zonder vervelende kinderen erbij. Zie daar dan maar eens in te mollen zonder je dekmantel te verliezen of als gevolg van je mollenstreken buiten de groep te komen te staan. Kees als mol bleef als spil in de groep redelijk low-profile opereren.

Door de hints mag ik dan sneller geneigd zijn Kees als mol te gaan zien, dat laat onverlet voor mij dat ie zijn taak als mol prima vervuld heeft. Dus hints en daarmee duidelijkheid hebben wie de mol is doen voor mij geen afbreuk aan de vraag of de mol een goede of slechte mol is. Kees als mol beoordeel ik dan ook niet op basis van de hints, maar op basis van wat ie gedaan of nagelaten heeft. En in de terugblik vond ik het geniaal om te zien hoe hij een sigaar uit eigen doos aan Paulien gaf door die briefjes in te wisselen bij Spencer. Of terwijl Zarayda/Carolien achter hem lopen en hij zonder voorkennis (dat verbaasde mij dan weer wel!) de kokers naast een zaklamp zag liggen die gewoon meegrissen zonder aangesproken te worden van 'wat doe je'?  :) Zulke acties maken dat ik Kees een prima mol vind.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1273 Gepost op: 9-03-2013, 14:37:46 »
Ik ben het met je eens dat Kees een goede Mol was omdat hij het spel ook speelde zoals een Mol hoort te spelen. Maar het viel me gewoon op dat iedereen zegt dat ze Kees zonder de priesterhint ook als Mol hadden gehad na afl. 2/3, en hem ook een goede Mol vinden. De meesten vinden een verrassende Mol toch leuker.

Misschien ben ik dan niet 'de meesten' (waarschijnlijk niet eigenlijk  ::rofl:: )
Maar nee mij interesseert het 'verrassings-aspect' vele malen minder. Of ik nu aan het begin of aan het einde op het juiste spoor kom van een Mol die góed molt en écht bezig is (vanuit welk perspectief of welke tactiek dan ook, al heb ik daar wel voorkeur  :-[ ) dan vind ik dat prima..

Ik heb regelmatig het commentaar gelezen: Ik hoop dat het Zarayda is, dan is het een leuke verrassing.. Ik zou dat na het ene moment van 'huh? ok..' helemaal geen leuke verrassing vinden tenzij die persoon me ook verrast met heel aardige acties die ik over het hoofd heb gezien.

Het punt is echter dat de verrassing (imho) vaak een teleurstelling blijkt omdat die acties er dan ook idd niet zijn. Misschien gebeurt me nog eens het omgekeerde en dan ben ik heus wel eerlijk genoeg om dat toe te geven en te zeggen dat ik die persoon en molsacties verkeerd heb ingeschat.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1274 Gepost op: 9-03-2013, 14:52:15 »
Ik ben het op meeste punten wel eens met jullie, maar ik vind het verrassingseffect wel leuk, hoewel het dan wel een goede Mol moet zijn.
Nogmaals: het viel mij gewoon op.  :)

Ik vind Kees een goede Mol, ook op de punten zoals Joost ze vertelt. Maar ik vind het wel leuker als ik de Mol pas later dan aflevering 2/3 in het vizier heb, dan heb ik toch meer het idee dat de Mol ook de kijkers om de tuin heeft geleid.

Kees heeft zijn rol fantastisch gespeeld en de meeste van zijn medekandidaten om de tuin geleid.  ::ok::

EDIT: Misschien is 'de meeste vinden een verrassing leuker' een beetje kort door de bocht. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1275 Gepost op: 9-03-2013, 15:18:41 »
Ik ben het op meeste punten wel eens met jullie, maar ik vind het verrassingseffect wel leuk, hoewel het dan wel een goede Mol moet zijn.
Nogmaals: het viel mij gewoon op.  :)

Ik vind Kees een goede Mol, ook op de punten zoals Joost ze vertelt. Maar ik vind het wel leuker als ik de Mol pas later dan aflevering 2/3 in het vizier heb, dan heb ik toch meer het idee dat de Mol ook de kijkers om de tuin heeft geleid.

Kees heeft zijn rol fantastisch gespeeld en de meeste van zijn medekandidaten om de tuin geleid.  ::ok::

EDIT: Misschien is 'de meeste vinden een verrassing leuker' een beetje kort door de bocht. :P

Dan zou hij de eerste 30% van de opdrachten niet kunnen mollen. Iedereen heeft 2 of 3 mogelijke mollen na de eerste aflevering. Je kan wel na 2 of 3 afleveringen op Kees zitten, maar nog niet de overige 9 al doorstrepen.
 Pas na het goudklompjes verhaal heb ik 100% zeker Paulien als de laatste kandidaat afgeschreven en Kees tot mol uitgeroepen. Je kan wel snel Kees roepen, maar dan nog zijn er kandidaten die de mol kunnen zijn.


Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1276 Gepost op: 9-03-2013, 16:05:03 »
Vanochtend hoorde ik een interview met Carolien op de radio waarin zij vertelde dat zij Kees verdacht vond, omdat hij al die tijd geen alcohol heeft gedronken,iets wat hij normaal nogal graag doet, begreep ik  ;) De rest was aan het borrelen en Kees ging naar bed  :-\\
...maar soms even niet :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1277 Gepost op: 9-03-2013, 21:25:05 »
De kogel is door de kerk, nu ook in de herhaling, Kees is dus echt de Mol! ::confettie:: ::boogie:: ::tandpastasmiley:: En dat zullen we ons de rest van onze dagen als 'molloten' blijven herinneren. Zo goed was hij vond ik. Ook al wisten we het al even, het blijft fijn om eindelijk die bevestiging te zien op ons scherm. Ik werd er tijdens de onthulling helemaal blij van, dus dan kan je wel zeggen dat hij het uitstekend gedaan heeft als Mol. ::ok::

Het was fantastisch om hem bezig te zien, en ben blij dat hij er niet voor terugdeinsde om kandidaten keihard op het verkeerde been te brengen, hier en daar zat hij zelfs in een verbond. Ik ben het met hem eens dat je als Mol niet wordt aangenomen om het gezellig te maken en het siert hem dat hij zo principieel omging met zijn rol. 't Is misschien wel de eerste keer dat ik me niet zo stoorde dat een Mol hier en daar vertrouwen probeerde te winnen. Want als hij iets goeds deed, nam hij daar meestal ook iets voor terug. En ondanks de stress die de rol van Mol zijn met zich meebrengt zag je tijdens de ontknoping dat hij er echt ten volle van heeft genoten, bijgevolg maakt dat de kijkervaring ook des te leuker. Het beeld van Kees achter de orgel is wat mij betreft treffend voor de hele serie. ;D Een Mol die het spel echt heeft durven spelen! En zich nooit in een hoekje heeft laten dringen, terwijl hij bitter weinig compassie toonde naar de kandidaten toe waardoor hij optimaal gebruik kon maken van zijn eigen molkwaliteiten.

Grappig feitje, ik tipte hem in het begin als een van de twee eerste afvallers, tesamen met Paulien, nota bene de winnares. Wel, zo'n uitspraken ga ik denk ik nooit meer doen want dit is al de tweede keer dat ik het presteer om een Mol mee aan te duiden als vroege exit. De eerste keer was bij Patrick. Dat heb ik nu wel afgeleerd. Kees, misschien niet mijn allereerste keus, maar ik ben uiteindelijk wel supercontent dat hij het was!

Er wacht een zware taak voor de volgende Mol om hem te proberen overtreffen. Kees bracht WIDM misschien wel op een heel nieuw elan. Of zo voel ik het toch aan. Hier zaten we allemaal op te wachten. Alleen jammer van die overduidelijke hint. Het blijft toch steken. Maarja als je het al aandurft om zo'n hint te gebruiken moet die natuurlijk wel aan het begin aan bod komen om het nadien spectaculairder te maken voor diegenen die het niet hadden verwacht.

Maar goed, Case Mol 13, wie molt die blijft! ;) En jij bent absoluut een blijvertje! Of zoals Angela Groothuizen het zou zeggen, goed gedaan Molletje! ::trots:: En nu, terug je molshoop in. You've got a train to catch, back to Volendam ... :P

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1278 Gepost op: 10-03-2013, 22:43:39 »
Ik vraag mij wel af of Kees bij de trein opdracht zelf bedacht om briefjes uit de pot aan Spencer te geven. (en hij weer aan de kandidaten bij een fout antwoord)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Mol] Kees Tol
« Reactie #1279 Gepost op: 10-03-2013, 23:05:45 »
Ik vraag mij wel af of Kees bij de trein opdracht zelf bedacht om briefjes uit de pot aan Spencer te geven. (en hij weer aan de kandidaten bij een fout antwoord)

Het was Kees' idee hebben we vandaag op de fandag gehoord, dat hij na overleg met "de productie" uitvoerde. :)