Poll

Wie is de Mol NIET?

Kees
8 (20%)
Paulien
32 (80%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol NIET?  (gelezen 60440 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #240 Gepost op: 27-02-2013, 10:30:15 »
Carolien sluit ik wel uit..  ::jaja::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #241 Gepost op: 27-02-2013, 12:02:32 »
Maar dat kwam niet rechtstreeks uit de pot.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #242 Gepost op: 27-02-2013, 13:08:50 »
Precies! Hij kan toch bijvoorbeeld het geld van de laatste opdracht "kwijtmaken"? Moet je de mol maar geen penningmeester maken. No mercy  >:

Eigenlijk moeten de dames een herstemming eisen, want zij wezen allebei niet naar Kees toen er gestemd werd  ::)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #243 Gepost op: 27-02-2013, 16:06:41 »
Ik vind geld dat al verdiend is uit de pot halen geen leuke actie.
Geld verduisteren dat tijdens de opdracht verdiend kan worden juist wél een leuke actie.

Er zit een groot verschil tussen die twee.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #244 Gepost op: 27-02-2013, 16:57:02 »
Het doel van de mol is:

1. Niet herkend worden als de mol.
2. Zorgen dat er zo min mogelijk in de pot komt.

Dus is het de core business van de mol om geld te laten verdwijnen. Of dat al in de pot zat, of niet, dat maakt niet uit. Anders zou de mol ook geen -/- bedragen mogen laten ontstaan na opdrachten. En dat gebeurt ook.

Maar de meningen hierover lopen uiteen zie ik.  ::tandpastasmiley::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #245 Gepost op: 27-02-2013, 17:00:33 »
Overigens, even on topic, denk ik dat Paulien het zeker NIET is. Omdat Tim op Paulien zat (zei hij, en ik geloof dat ook wel), omdat Joep dacht dat de mol een underachiever was (en Joep had nooit gelijk), omdat ze sprong voor die 500 euro, en nu weer omdat ze maar weinig kleren mee heeft genomen.

Ik zit op Carolien als mol, maar Kees is wel verdacht. Te verdacht naar mijn mening, maar het zou toch kunnen dat hij het toch blijkt te zijn.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #246 Gepost op: 27-02-2013, 17:06:55 »
Op zich vind ik het wel kunnen als de mol een greep uit de pot doet. Maar niet als penningmeester zijnde, dat is te gemakkelijk en te doorzichtig.
Liever zie ik zoiets als wat George ooit geflikt heeft. John was penningmeester, maar lette niet goed op de pot. Hij liet het in zijn bagage achter terwijl hij aan het paardrijden was. Dit gaf de mol een gelegenheid om een greep uit de pot te doen.

Het is niet zonder reden dat de kandidaten de pot zelf moeten bewaken. Als het echt not done is dat de mol de pot leeg rooft, dan kunnen ze beter geen fysieke pot meer doen, maar gewoon zoals in de eerste 2 seizoenen het geld bij Art laten.
Het is juist een uitdaging aan de kandidaten om de pot goed te beschermen tegen de mol.

Overigens ben ik alleen van Carolien vrijwel 100% zeker dat zij de mol niet is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #247 Gepost op: 27-02-2013, 19:04:53 »
Op zich vind ik het wel kunnen als de mol een greep uit de pot doet. Maar niet als penningmeester zijnde, dat is te gemakkelijk en te doorzichtig.


Daarom zou ik als Mol niet de penningmeester willen zijn.
Maar wel een kamer met de penningmeester willen delen... :-X

 ;)
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #248 Gepost op: 27-02-2013, 21:23:47 »
Qua geld is Carolien zeker de mol niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #249 Gepost op: 27-02-2013, 22:23:09 »
Overigens, even on topic, denk ik dat Paulien het zeker NIET is. Omdat Tim op Paulien zat (zei hij, en ik geloof dat ook wel), omdat Joep dacht dat de mol een underachiever was (en Joep had nooit gelijk), omdat ze sprong voor die 500 euro, en nu weer omdat ze maar weinig kleren mee heeft genomen.
Zo dudelijk vind ik dat allemaal niet. Kan je Tim wel geloven en zo ja, hoe vaak is het niet eerder gebeurd dat iemand vol op de mol stemde en er toch uitging? Vond Joep Zarayda misschien niet nog een net iets grotere underachiever? Wie zegt dat hij op Paulien heeft gestemd? En dan nog, er uitvliegen en toch de goede mol hebben is vaker gebeurd, dus dat garandeert niet dat die persoon geen mol is. Springen voor 500, alle nu overgebleven kandidaten hebben meer dan dat binnengebracht, dus dat is echt geen reden om iemand direct op af te schrijven. Meehelpen met, of direct 1000 (effectief 2000) winnen daarentegen... En heb jij gezien dat ze zo weinig kleren meehad? Daar kan ook een dekmantel tussen hebben gezeten.
The British are not impressed.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #250 Gepost op: 27-02-2013, 22:25:55 »
Zo dudelijk vind ik dat allemaal niet. Kan je Tim wel geloven en zo ja, hoe vaak is het niet eerder gebeurd dat iemand vol op de mol stemde en er toch uitging? Vond Joep Zarayda misschien niet nog een net iets grotere underachiever? Wie zegt dat hij op Paulien heeft gestemd? En dan nog, er uitvliegen en toch de goede mol hebben is vaker gebeurd, dus dat garandeert niet dat die persoon geen mol is. Springen voor 500, alle nu overgebleven kandidaten hebben meer dan dat binnengebracht, dus dat is echt geen reden om iemand direct op af te schrijven. Meehelpen met, of direct 1000 (effectief 2000) winnen daarentegen... En heb jij gezien dat ze zo weinig kleren meehad? Daar kan ook een dekmantel tussen hebben gezeten.

Als Tim op Paulien zat is Paulien niet de mol  ::ohno::
Carolien zit namelijk duidelijk op Kees, en zij valt niet af.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #251 Gepost op: 27-02-2013, 22:28:35 »
Als Geert op Milouska zat was Milouska ook niet de mol?
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #252 Gepost op: 28-02-2013, 01:03:55 »
Uhhh? Lijkt mij de core business van de mol ::)
Voorkomen dat er geld in de pot komt is de core business van de mol. Niet uit de pot jatten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #253 Gepost op: 28-02-2013, 08:26:02 »
Voorkomen dat er geld in de pot komt is de core business van de mol. Niet uit de pot jatten.

 ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #254 Gepost op: 28-02-2013, 11:09:46 »
Wat een rare discussie... Gaat het er - voor ons als kijkers - uiteindelijk niet gewoon om hóe het gebeurt? Hoe George het deed was idd tof, maar een mol die als penningmeester 's avonds in de hotelkamer de pot door de plee staat te spoelen is vrij lame. Maar dat zal de mol dan ook nooit doen, al was het alleen maar omdat dat veel te veel opvalt.

Ontopic: Ik ben er vrij overtuigd van dat Kees de Mol is, maar om me niet helemaal over te geven aan tunnelvisie houd ik toch ook nog maar de optie open dat het Paulien is (hoe klein die kans in mijn ogen ook is). Carolien is het zeker niet.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #255 Gepost op: 28-02-2013, 11:25:37 »
Het wegspoelen van de pot, zou wel vrij lame zijn idd.
Maar vlak voor de laatste test nog even 2000 euro uit de trein pleuren, lijkt me hilarisch.
daaag geld!
Art, Karin en Soundos waren nog zo handig om nog vlak voor het einde Patrick de de Pot afhandig te maken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #256 Gepost op: 28-02-2013, 11:49:27 »
Art, Karin en Soundos waren nog zo handig om nog vlak voor het einde Patrick de de Pot afhandig te maken.
...en lieten zelf €400 in het ziekenhuis liggen ??? :P
...óf niet!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #257 Gepost op: 28-02-2013, 18:15:37 »
Ik vind het als mol een goed idee om een deel van de pot kwijt te maken als dat positief is voor de TV beleving. George deed het uit het motto 'moeten jullie maar beten opletten kandidaten' en deed het ook niet helemaal op het eind, maar middenin de serie zodat kandidaten ermee moesten dealen. Als Kees nu bijv. in de laatste aflevering de pot kwijt zou maken als mol zou hij de beste mol ooit zijn qua geld uit de pot houden, maar het zou natuurlijk super suffe TV zijn en de kandidaten hadden geen kans gehad.

Mijn mening dus: geld jatten OK, maar wel op zo'n manier dat kandidaten de consequenties ervan moeten kunnen beïnvloeden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #258 Gepost op: 28-02-2013, 21:00:24 »
Paulien en Carolien. De laatste aflevering had ik sterk de indruk dat de vrouwen de touwtjes in handen hadden en niet de Mol. Bij de laatste opdrachten doen kandidaten meestal nog een laatste poging om de pot te spekken. En bij de drie vrouwen (Carolien iets minder tijdens de drive-in) had ik inderdaad het gevoel dat ze nog wat extra geld wilden verdienen. Bij Kees kreeg ik dat gevoel steeds minder.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #259 Gepost op: 28-02-2013, 21:54:39 »
Kees.