Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 70649 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #140 Gepost op: 7-03-2013, 23:28:40 »
Wil er iemand zo  ::bravo:: lief  ::bravo::  zijn om de verborgen aanwijzingen hier even te copy-pasten?

Ik krijg deze niet te zien en dat gedoe met euh, codes gebruiken snap ik niet.

Thanks alvast!

EDIT: sorry, ik zie nu pas dat ze al in een andere topic staan.
Laten we jabberen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #141 Gepost op: 7-03-2013, 23:29:18 »
Klopt  ::jaja::
Ik ben ook wel benieuwd, en ben er bij op dr Molfandag, ik zal een poging wagen (als ik het niet vergeet)

Hou ik je aan!  ::tandpastasmiley::  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 10
« Reactie #142 Gepost op: 7-03-2013, 23:30:58 »
Dat snap ik Zwanee maar Art gaf aan dat de kandidaten geld over het hoofd hadden gezien in die opdracht.
In de chat hintte hij daar weer naar.

Waren dat niet gewoon die 3 kokers in de achterzak van Tim?

Overigens heerlijk deze slotaflevering! Weinig nieuws weliswaar voor ons, maar geweldig, die reacties, van o.a. Zarayda, Ewout en Tania!
En die beelden!

*gaat sparen voor een reis naar Zuid Afrika!*  ::jaja::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #143 Gepost op: 7-03-2013, 23:32:11 »
Dit is volgens mij een beetje hetzelfde verhaal als met Anne-Marie en de klok terugzetten, vorig jaar. Deze molactie stond in het script, de taak van Spencer was allang duidelijk, maar het is leuker om te laten zien dat Kees dit "regelt". Dit is de enige molactie waarbij ik echt mijn twijfels heb, om eerlijk te zijn.

Klopt, duidelijk een voorgebakken Mol-actie. De programmamakers wilden natuurlijk niet nog een seizoen met zo'n slechte Mol als Anne-Marie.
Of Kees beter zou zijn wisten ze vooraf natuurlijk niet, dus hebben ze dit ingeprogrammeerd als Mol-actie.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #144 Gepost op: 7-03-2013, 23:34:15 »
Wil er iemand zo  ::bravo:: lief  ::bravo::  zijn om de verborgen aanwijzingen hier even te copy-pasten?

Ik krijg deze niet te zien en dat gedoe met euh, codes gebruiken snap ik niet.

Thanks alvast!

EDIT: sorry, ik zie nu pas dat ze al in een andere topic staan.
http://forum.fok.nl/topic/1940973 Post #271  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #145 Gepost op: 7-03-2013, 23:36:20 »
Hou ik je aan!  ::tandpastasmiley::  ::ok::

Ik heb de vraag genoteerd op mijn routebeschrijving  ;D

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #146 Gepost op: 7-03-2013, 23:40:06 »
Dat vertelden ze in de moltalk. Bij zijn eerste sprong waren ze vergeten de camera's aan te zetten  ::rofl::

Echt waar? Wat een verhaal! En inderdaad: Grote klasse van Kees!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #147 Gepost op: 7-03-2013, 23:41:32 »
Dat snap ik Zwanee maar Art gaf aan dat de kandidaten geld over het hoofd hadden gezien in die opdracht.
In de chat hintte hij daar weer naar.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij het geld in de kokers bedoelde. Maar wellicht dat ik daarin iets gemist heb dan. Zag al dat, volgens mij Whiskers, je vraag genoteerd heeft voor de MFD.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #148 Gepost op: 7-03-2013, 23:41:38 »
Echt waar? Wat een verhaal! En inderdaad: Grote klasse van Kees!

Ja, ik heb het ook gehoord  :D

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #149 Gepost op: 7-03-2013, 23:42:02 »
Lekker slim!
Was dat ook degene die achter de spelfouten zat?  ::rofl::

Je zou bijna denken dat er een Mol actief was onder de programmamakers!   ::rofl::

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #150 Gepost op: 7-03-2013, 23:43:04 »
Vorige 2 seizoenen verdacht je Karin en Frits dus?  :D

Frits heb ik inderdaad verdacht.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #151 Gepost op: 7-03-2013, 23:43:10 »
Mooie aflevering en een ::ok:: Mol! Wat heeft hij de kandidaten belazerd zeg, met het "trekken" van het touw, het vinden van de kokers waar ze gewoon vlakbij stonden, briljant. ;D

De geheime aanwijzingen waren al bekend, de Priesterhint is zeer knap gevonden. ::jaja::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #152 Gepost op: 7-03-2013, 23:45:53 »
Klopt, duidelijk een voorgebakken Mol-actie. De programmamakers wilden natuurlijk niet nog een seizoen met zo'n slechte Mol als Anne-Marie.
Of Kees beter zou zijn wisten ze vooraf natuurlijk niet, dus hebben ze dit ingeprogrammeerd als Mol-actie.

Kon alleen werken als hij ook de penningmeester was en zoiets is lastig te 'programmeren'

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #153 Gepost op: 7-03-2013, 23:59:23 »
al vanaf dat de priesterhint hier bekend werd gemaakt wist ik dat het Case was. Eén keer eerder zo zeker geweest: bij Inge Iepenburg. Vond het een verademing u eens een serie te kijken dat je ook steeds op je mol kunt letten. En meteen alle andere acties door kunt prikken.
Ik vond Kees in ieder geval een hele leuke en actieve mol, die duidelijk schik had in zijn rol. Niet die overvoorzichtige die mar op de achtergrond blijft om maar niet herkend te worden.

Helemaal mee eens! Eigenlijk wel relaxed om zo te kunnen toekijken en te genieten hoe iedereen overal intuint terwijl je zelf weet (nouja, voor 99% dan) wie de mol is. Ik had het ook bij Milouska, vanaf aflevering 1. Heel fijn.

Maar Kees dus, geen verrassing. Wel briljant hoe hij het allemaal heeft gespeeld. Want wees eerlijk, wat een hechte groep was dit! En hij is daartussen gaan zitten, heeft vertrouwen gekweekt, maar heeft ook de groep een beetje uit elkaar gedreven (zodat ze zich niet als één blok tegen de mol gingen vormen, zoals bij Anne-Marie vorig jaar). Hij durfde daarbij risico's te nemen zonder dat ze direct opvielen. In de Dakota bijvoorbeeld, dat hij bij Zarayda polst of zij de zin gaat voorlezen. Of in de bibliotheek: gaan we echt voor ons eigen molboekje? Nou, dat weet ik nog zo net niet. En dat heeft hij veel vaker gedaan. Dat is ook genoemd in deze aflevering: hij geeft een voorzetje maar laat het iemand anders afmaken.
En dan nog de twee prachtige acties van de kokers en van het gevouwen geld. Genius. Ik heb echt genoten van Kees, maar ook van de rest van de groep. Altijd jammer dat een nabeschouwing maar een uurtje kan duren, maar gelukkig staat er veel beeldmateriaal op internet. Tot volgend jaar!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #154 Gepost op: 7-03-2013, 23:59:33 »
Je zou bijna denken dat er een Mol actief was onder de programmamakers!   ::rofl::
Tóch Art  8)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 10
« Reactie #155 Gepost op: 7-03-2013, 23:59:52 »
Kees heeft 3 weken molles  gehad vertelde hij in de moltalk.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #156 Gepost op: 8-03-2013, 00:03:56 »
Klopt, duidelijk een voorgebakken Mol-actie. De programmamakers wilden natuurlijk niet nog een seizoen met zo'n slechte Mol als Anne-Marie.
Of Kees beter zou zijn wisten ze vooraf natuurlijk niet, dus hebben ze dit ingeprogrammeerd als Mol-actie.

Ik krijg ook sterk de indruk dat er daarom zo veel van te voren vastgelegd was, op welke wijze er geld verdiend kon worden. Met relatief weinig opdrachten. Wel jammer natuurlijk als je dan juist wél een heel goede mol hebt zoals dit jaar, want die krijgt betrekkelijk weinig gelegenheden om toe te slaan (en heeft desondanks toch veel geld verspeeld).

Daarnaast is hij trouwens ook zeer actief bezig geweest verdenking naar anderen te leiden (na de Meet the Mole opdracht meteen suggereren dat Janine hem verdacht waardoor zijn hoofdverdenkers ineens Zarayda gingen verdenken, in de dakota suggereren dat het verdacht is dat Carolien haar moltekst niet deelde etc).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #157 Gepost op: 8-03-2013, 00:05:19 »
Kees heeft 3 weken molles  gehad vertelde hij in de moltalk.

Neuh hij zei dat hij drie weken van te voren de opdrachten heeft gekregen met uitleg ervan.
Dus dat hij aan de hand daarvan kon gaan bedenken hoe hij wilde saboteren.
Dus heeft hij oa de puzzel en de tekst van het gedicht uit zijn hoofd geleerd.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #158 Gepost op: 8-03-2013, 00:09:38 »
Maar Kees dus, geen verrassing. Wel briljant hoe hij het allemaal heeft gespeeld. Want wees eerlijk, wat een hechte groep was dit! En hij is daartussen gaan zitten, heeft vertrouwen gekweekt, maar heeft ook de groep een beetje uit elkaar gedreven (zodat ze zich niet als één blok tegen de mol gingen vormen, zoals bij Anne-Marie vorig jaar). Hij durfde daarbij risico's te nemen zonder dat ze direct opvielen. In de Dakota bijvoorbeeld, dat hij bij Zarayda polst of zij de zin gaat voorlezen. Of in de bibliotheek: gaan we echt voor ons eigen molboekje? Nou, dat weet ik nog zo net niet. En dat heeft hij veel vaker gedaan. Dat is ook genoemd in deze aflevering: hij geeft een voorzetje maar laat het iemand anders afmaken.
En dan nog de twee prachtige acties van de kokers en van het gevouwen geld. Genius. Ik heb echt genoten van Kees, maar ook van de rest van de groep. Altijd jammer dat een nabeschouwing maar een uurtje kan duren, maar gelukkig staat er veel beeldmateriaal op internet. Tot volgend jaar!


Helemaal mee eens, dat was echt een genot om naar te kijken, omdat hij continu zo bezig was iedereen op het verkeerde been te zetten en te polsen hoeveel ruimte hij zou hebben om eventueel te saboteren. En het vervolgens omdraaide zodat ineens Carolien erg verdacht werd omdat zij haar tekst níet deelde ('Deelt Carolien haar moltekst nu niet?' .. Biecht van Tania: 'Carolien was behoorlijk aan het mollen..')  ;D

Zelfde bij de kluis met de goudklompjes - toch nog even kijken of er meer mensen meegaan met de suggestie om de kluis niet open te maken ('Dus we gaan voor een kluis waarvan we de inhoud niet weten?') en dan als de groep besloten heeft er wel voor te gaan wel meteen die sleutel claimen en high-fiven zodat iedereen denkt dat jij echt helemaal voor de kluis gegaan bent..  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #159 Gepost op: 8-03-2013, 00:52:28 »
Ik heb genoten van de laatste aflevering. Voor het eerst sinds tijden was het meer dan alleen gezellig napraten, maar ook echt een megalijst met molacties en verborgen aanwijzingen, echt geweldig (doet me denken aan de oude series)! Kees is voor mij wel een van de beste mollen met gedurfde acties en een groep die hem erg vertrouwde. Zo hoort een goede mol te zijn!