Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 70626 keer)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #160 Gepost op: 8-03-2013, 01:22:57 »
Moet toegeven dat Kees minder voorkennis had dan ik had verwacht! Hij wist niet waar de kokers lagen en ook niet dat Daniël en Paulien de mollen waren. Het risico dat hij toch Tim oppert als mol is dan wel groot!

Wel hulde voor alle molloten hier die zelfs nog meer zien dan de programmamakers zelf. Na het lezen van dit forum zullen ze vast voor nog meer mooie momenten hebben gekozen, dan ze nu hebben gedaan tijdens deze finale-aflevering.
Het is bizar wat alle mensen op het forum bij elkaar zien..  ::ok::

Betrap mezelf er ook op dat het speurvirus mij veel dieper heeft gebracht dan nodig.

Ik heb genoten!!

Ps. Kees heeft op een mooie manier de lead genomen als mol. Hij heeft alert en spontaan zijn jus over het spel laten stromen.

Ps.2 een tip voor volgend jaar: laat de kandidaten zelf teams maken en zelf de posities verdelen. Hierdoor komt er denk nog meer achterdocht in het spel.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #161 Gepost op: 8-03-2013, 01:28:11 »
Geweldige mol! Maar ehhhh... Was het nou toeval dat alle antwoorden bij het orgel omgedraaid richtig Kees wezen. Dat zou wel geweldig zijn!  ::rofl::

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #162 Gepost op: 8-03-2013, 01:28:27 »
Nee, 'oud' hebben we nog niet gehad. De oudste deelnemer is er tot nu toe altijd (vrij snel) uitgevlogen.
Al enkele jaren houd ik de oudste deelnemer in het begin extra in de gaten. Zodra een veertig-plusser meer dan drie afleveringen overleeft, is die dus extra verdacht!   ::jaja::

Wat zou je denken van Inge Ipenburg?
Die was ten tijde van haar mol-schap behoorlijk 40+ hoor!  ::vergroot:: ::)
De een na oudste van dat seizoen, alleen Dick Jol was een jaartje ouder dan zij.
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #163 Gepost op: 8-03-2013, 01:35:07 »
De titel: 'Anders dan anders' sloeg op Kees omdat hij als enige een groen scherm zag. Die groepsfoto in die aflevering was door een 1e jaars stagiaire gedaan :-)

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2013, 02:00:10 »
Hele mooie serie. Bij veel molacties die Keees deed had ik voor het eerst het idee dat het voornamelijk van te voren door het productiteam is bedacht. Dit neemt uiteraard niet weg dat hij dit fantastisch heeft uitgevoerd en briljant wist te improviseren op het juiste moment. Complimenten aan diegenen die de hints hebben gevonden dit jaar. Wat mij betreft beginnen de hints echter wel achterhaald te worden; de serie kan net zo mooi zijn zonder.

Ik denk dat ik niet bij de MFD aanwezig zal zijn; vorig jaar merkte ik al dat ik voornamelijk kwam om de molfans te spreken in plaats van de kandtidaten, dit is iets wat ook goed buiten zo'n dag kan ;-) Veel plezier zondag, ik ben benieuwd naar de foto's!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 10
« Reactie #165 Gepost op: 8-03-2013, 02:14:04 »
Even de molacties nabeschouwen:

Molacties aflevering 1
Dropping
Halve molactie, sommige kandidaten 'molden' hier meer.

Citaat
Bungeejump
Mwah, deed hier hetzelfde als meerdere kandidaten.

Citaat
Molacties aflevering 2
Laserstraal
Niet echt een molactie, hij opent immers een luikje, de meesten deden dat namelijk niet.

Citaat
Dictee
Foutloos dictee, ...hoe kan dit nu een molactie zijn?? Wel goed dat-ie de verdenking richting Tim schuift.

Citaat
Minedumps
Goede molactie. En zijn tweede enveloppe? Ook geld uit achtergehouden?

Citaat
Molacties aflevering 3
Bootopdracht
Niet gemold.

Citaat
Watersprong
Mwah, deed hier hetzelfde als een aantal kandidaten.

Citaat
Safari
De Mol zat in de auto van waaruit niet één dier werd gezien die ook op een envelop stond.
Niet gemold, maar had er ook geen invloed op, de dieren waren er gewoon niet. Dus mollen was niet nodig.

Citaat
Molacties aflevering 4
Big Five
Niet kunnen mollen door Zarayda. Wel goeie actie om koker uit Tim broek te jatten en te openen in aanwezigheid van Tim en Carolien.

Citaat
Kabel lopen
De Mol zat op de laatste positie langs de rivier, recht tegenover een zeer lawaaiige waterval. Daardoor waren zijn woorden moeilijk te verstaan, maar daardoor was de kans ook het grootst dat hij woorden riep die al door één van de drie kandidaten vóór hem waren geroepen. Bovendien koos hij vaak lange, moeilijke woorden. Om zichzelf nóg onverstaanbaarder te maken ging hij ook nog vier meter naar achteren zitten.
Redelijk gemold. Zat buiten zijn schuld niet in de meest ideale positie.

Citaat
Molacties aflevering 5
Puzzelroute
Mwah.

Citaat
Kampvuurspel
Goed gemold, geweldig gespeeld!

Citaat
Sleutel smelten
De Mol heeft veel stukjes metaal gevonden en weggegooid. Die stukjes moesten later worden bijgekocht met geld uit de pot.
Mwah. Halve molactie, drie klompjes was namelijk best veel in vergelijking met de andere kandidaten (alleen Tania had er meer, 5).
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 02:16:43 door MoleShowdown »

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 10
« Reactie #166 Gepost op: 8-03-2013, 02:14:28 »
vervolg...

Citaat
Molacties aflevering 6
Meet the Mole
Geniaal, echter wel bedacht door de productie. Maar ja, je moet toch wel weten uit te voeren.

Citaat
Paardenroute
Omdat Tania de pot had verloren, moest er een nieuwe penningmeester komen. Door zelf niet mee te stemmen, kreeg de Mol de meeste stemmen en werd penningmeester.
Hier had-ie mazzel mee.
Citaat
De ideale positie in de helikopter, want op de berg moest de Mol de envelop van de mol pakken om het meeste geld te verdienen. De Mol koos de envelop waarin maar de helft van het maximaal te winnen geld zat.
Dus uiteindelijk toch goede molactie.

Citaat
Molacties aflevering 7
Foto’s ontwikkelen
De Mol heeft sinds de safari zoveel mogelijk kokers opengemaakt of open laten maken. In de supermarkt vond hij twee kokers, waarvan hij er eentje heeft verstopt en eentje met het laagste bedrag erin heeft meegenomen naar de donkere kamer. Zo wisten zijn medekandidaten in ieder geval wat ze misliepen.
Geniaal, zeker met de beelden erbij (van Zarayda)!

Citaat
Helikopter jacht
De Mol heeft de indruk gewekt heel erg z’n best te doen, maar heeft zich op tijd laten afschieten door Daniël. Hij doet echter net of hij dat niet merkt en maakt daardoor een nóg fanatiekere indruk op Carolien.
Redelijke molactie (vooral door te doen of hij niet weet dat-ie geraakt is).

Citaat
Molacties aflevering 8
School
Mwah, minimale molactie, maar dit kwam ook door Paulien, die eens een keer goed bezig was als kandidaat.

Citaat
Postkantoor
Toen Zarayda, Carolien en de Mol met z’n drieën zo hard mogelijk aan het trekken waren, stond de Mol achteraan en deed helemaal niks.
Goede molactie. Geweldige beelden!

Citaat
Drive-in
Niet gemold.

Citaat
Molactie aflevering 9
Bibliotheek
Goede molactie (mede dankzij Carolien).

Citaat
Trein
In de trein heeft de Mol aan het begin van de opdracht geld dat al in de pot zat aan de barman gegeven. Iedereen die een fout antwoord gaf op een vraag van de barman kreeg een biljet dat al in de pot zat.
Goede molactie (om verwarring te zaaien). Zelf bedacht??
Citaat
Hij heeft echter zijn nieuwe bankbiljetten wel weer bij de barman ingewisseld voor oude biljetten die allang in de pot zaten.
Goede molactie.

Conclusie: Kees heeft bij een aantal opdrachten redelijk tot goed gemold, soms zelfs geniaal, maar bij veel opdrachten ook nauwelijks of niet. Maar ja, ga er maar aanstaan, …mollen met 10 alerte (…nou ja, alert? Daniël? Zarayda? Tania?) kandidaten op je lip! In ieder geval 100 keer beter gemold dan Anne-Marie. Dus ik zeg: …chapeau!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 10
« Reactie #167 Gepost op: 8-03-2013, 02:19:08 »
Wat wel een raadsel blijft: hoe hadden de kandidaten geld kunnen verdienen bij de 'Big Five'-opdracht. Jammer dat hier niets over gezegd werd. (De kokers kwamen hier sowieso in het spel; of door onderhandeling met Tim, of zoals het nu gegaan is, zonder onderhandeling).

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2013, 06:47:57 »
Mooie ontknoping van de mol. Zat vanaf afl. 1 al op Kees. Leuke molacties....touwopdracht, dictee, op de berg en in de trein. Super gedaan Kees! ::ok::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #169 Gepost op: 8-03-2013, 07:40:58 »
Vond de hints toch net te voordehand liggend.

-case
-tol is de mol
-82
-c is the mole
-De leeuw
-enkel,enkel,dubbel,dubbel

Allemaal dingen waar we behoorlijk snel achterkwamen.
Ik dacht toen bij mezelf "Nee da's te voordehand liggend" en dacht dat kees de mol niet was,maar Carolien.
Was zij de mol maar.

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #170 Gepost op: 8-03-2013, 08:06:45 »
Veel acties waren idd hilarisch en gedurfd, maar waarom niet de gehele pot laten verdwijnen als penningmeester tijdens de treinopdracht?

Als hij dat gedaan had, had ik het echt helemaal super gevonden. Verder had ik de bekendmaking wel iets spectaculairder verwacht, dan ineens het woord Kees in beeld te zetten, maar goed dat is kwestie van smaak.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #171 Gepost op: 8-03-2013, 08:20:10 »
Je mag veel dingen doen als mol,maar niet de gehele pot inhoud kwijtraken.
Ik weet zeker dat de programmamakers dat niet willen,dan zou het zo zijn dat de winnaar(res) van het spel niks zou krijgen,en da's behoorlijk zuur toch.Je gunt iemand naar al die spellen toch wel wat geld.
Dat zou ook betekenen dat al het geld voor niks is verdient (en dat de kijker voor niks blij is geweest dat er eindelijk geld is verdient)

enz....

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #172 Gepost op: 8-03-2013, 09:14:20 »
Foutloos dictee, ...hoe kan dit nu een molactie zijn?? Wel goed dat-ie de verdenking richting Tim schuift.

Omdat hij erbij zei dat taal echt niet zijn ding was, werd zijn versie van het dictee misschien eerder als 'fout' aan de kant geschoven.

Doet me denken aan het verhaal van Marc (BE3) met die vijs. ::rofl::
Tell me what your telescope says

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #173 Gepost op: 8-03-2013, 09:31:45 »
Dat dictee vond ik inderdaad een van de beste dingen van deze serie. OK, misschien niet direct toe te schrijven (haha) aan Kees, maar wel zeer gewaagd van de redactie. Het kwam niet echt zo naar voren, alleen het ek/ik werd genoemd door Paulien, maar ik kan me voorstellen dat Paulien en Carolien hier toch een voordeel hebben gehad of in ieder geval hadden kunnen hebben.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 10
« Reactie #174 Gepost op: 8-03-2013, 09:37:50 »
Jammer dat de actie in aflevering 8 waar Kees zijn sjaal vlakbij de walkie-talkies verstopt (bij de trekken/vieren bal) niet besproken is gisteren !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #175 Gepost op: 8-03-2013, 10:51:30 »
Hoewel de ontknoping weinig verrassends inhield heb ik vanavond met een big smile zitten kijken en af en toe dubbel gelegen, m.n. die kop van Kees onder die cape achter het orgel vond ik hilarisch en die best wel gedurfde acties met de kokers in de winkel en het weggooien van de goudklompjes.

Ben blij dat Paulien zo snel op de goede mol zat en het spel heeft mogen winnen, want dat betekende dat een van de meest grappige kandidaten ooit er tot het einde toe in zat, iets dat ik aan het begin van dit seizoen al hoopte. Ook vanavond had ze zo af en toe weer zeer komische opmerkingen  ;D

Alle Keestunnelaars van harte gefeliciteerd en hulde aan de ontdekkers van al die kloppende hints!

Al hoop ik dat we volgend seizoen niet in aflevering 1 al bijna zeker kunnen weten wie de mol is...de enige domper op dit verder fantastische seizoen. Dat de priesterhint klopte is een compliment aan de ontdekker, maar zoiets volgend jaar a.u.b. niet nog een keer...

Dit dus!   ::jaja::


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #176 Gepost op: 8-03-2013, 11:57:42 »
Molacties aflevering 1
Dropping
Binnenkomen met vier van de vijf enveloppen geopend, waardoor € 400,- van de € 500,- verloren gaat.
Je mocht toch één envelop gratis openen, waardoor er maximaal 400 euro verdiend kon worden per persoon?
Of vergis ik me nu?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #177 Gepost op: 8-03-2013, 11:59:10 »
Je mocht toch één envelop gratis openen, waardoor er maximaal 400 euro verdiend kon worden per persoon?
Of vergis ik me nu?

1 gratis envelop te openen inderdaad, zo begreep ik het ook in aflevering 1.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #178 Gepost op: 8-03-2013, 12:11:48 »
Waar kan ik alle verborgen hints vinden? Was QA in afl.1 geen hint naar winnares Paulien (Q-A)?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #179 Gepost op: 8-03-2013, 12:12:25 »
Waar kan ik alle verborgen hints vinden? Was QA in afl.1 geen hint naar winnares Paulien (Q-A)?
Verborgen hints naar Kees, pagina 3.
Brevis esse laboro, obscurus fio.