Poll

Wie is de Mol?

Owen Schumacher
Tygo Gernandt
Sofie van den Enk
Aaf Brandt Corstius
Susan Visser
Jan-Willem Roodbeen
Daphne Bunskoek
Maurice Lede
Freek Bartels
Jennifer Hoffman

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2014  (gelezen 775385 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2440 Gepost op: 10-11-2013, 20:19:40 »
Dat zullen we pas weten op het moment dat de Filippijnen inderdaad een rol gaan spelen. Gaat WIDM nu al inspelen op een actie, dan weten we nu al dat ze daarheen gaan. En het is niet ''des WIDM's'' om op bestemmingen of andere details over het programma vooruit te lopen. Afgezien uiteraard van de teaser natuurlijk, die moest immers VOOR 18 oktober bekend zijn.

Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2441 Gepost op: 11-11-2013, 01:17:30 »
Dat zullen we pas weten op het moment dat de Filippijnen inderdaad een rol gaan spelen. Gaat WIDM nu al inspelen op een actie, dan weten we nu al dat ze daarheen gaan. En het is niet ''des WIDM's'' om op bestemmingen of andere details over het programma vooruit te lopen. Afgezien uiteraard van de teaser natuurlijk, die moest immers VOOR 18 oktober bekend zijn.

Je kunt ook met een team besluiten om in elk geval één poppetje vooruit te sturen en middels een spotje op tv geld in te zamelen voor giro 555. Doe dat bijvoorbeeld door Sofie van den Enk. Dan hoeft het zeker niet namens Wie is de mol, maar als het inderdaad zo is dat ze er opnames hebben gemaakt dan voelen ze zich als het goed is ook betrokken met het land. Dan wil je toch wat doen voor die mensen daar?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2442 Gepost op: 11-11-2013, 12:41:48 »
Je wil zeker solidair zijn met de bevolking van een land waar je net bent geweest voor opnames van een programma als WIDM. Dat zeker.


Maar als je Sofie erheen zou sturen, dan weet iedereen meteen dat WIDM in de Filippijnen is geweest, hetgeen op dit moment zeker nog niet vast is komen te staan. Daarom vroeg ik me af waarop jij je uitspraak ''het is bijna zeker'' baseert. Dit houdt namelijk in dat je het ook niet weet, anders zou je hebben geschreven: ''ik heb betrouwbare informatie, dat men daar is geweest''.

Toch?

Offline Eemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2443 Gepost op: 12-11-2013, 19:19:11 »
Ik ben er van overtuigd dat het tweede land van WIDM 2014 de FILIPIJNEN is!!!

In de teaser die een paar weken geleden op tv was voor WIDM 2014 zie je een shot met een koetsje. Het straatje oogt niet gelijk Aziatisch. Maar als je 'Calle Crisologo Viban' googelt zie je bij afbeeldingen een straatje dat exact lijkt op het shot uit de teaser. Er is op internet een blog die dit bevestigd.
Vigan ligt op het eiland Luzon in het noorden van de Filipijnen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bovendien doet Art vandaag via Twitter een oproep om geld te geven voor de slachtoffers van Haiyan.
Ik sluit me bij hem aan en doneer op Giro 555.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2013, 21:20:52 door Dolfie »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2444 Gepost op: 12-11-2013, 19:27:28 »
Als mensen met niet weerlegbare argumenten komen dat de Filippijnen deel uitmaken van serie 14, dan kan ik me daar prima in vinden.

Oproepen voor 555 zijn prima.


[Zwaar OFF-topic]:


Het is wel opmerkelijk: enkele jaren terug meldde Barbara Barend: het is nu een jaar geleden dat ik in WIDM in het spel gehouden werd, door de goede wil van mijn medekandidaten. Een jaar later is de plek waarop dit gebeurde, weggevaagd door de allesverwoestende Tsunami.


Weer ONTOPIC: de foto van Tygo uit zijn tweet van begin juni kan dan toch echt zijn geweest.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2445 Gepost op: 12-11-2013, 20:37:23 »
In een reisverslag van een reis naar de Filipijnen van ene Ester en Wilrik op 'waarbenjij.nu'  signaleren ze in juni 2013 een NL filmcrew met BN'ers op het westelijke eiland Palawan in het stadje El Nido. Ze hebben sterk de indruk dat (spoiler allert!)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Checken? Even googelen..!

Bovendien doet Art vandaag via Twitter een oproep om geld te geven voor de slachtoffers van Haiyan.
Ik sluit me bij hem aan en doneer op Giro 555.
Voor spoilers gelieve de [spoiler][/spoiler]-knop te gebruiken! >:(


(Dus: bewerk je bericht alsjeblieft!)
« Laatst bewerkt op: 12-11-2013, 20:39:37 door Pac »
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2446 Gepost op: 12-11-2013, 20:42:15 »
Pfff, wel gek dat ze dat in juni 2013 zeggen. Wel iets om in de gaten te houden, maar 6 of 7 juni was het hele team terug.

Hieruit concludeer ik dat Ester en haar partner hun Waarbenjij.nu-pagina nou niet bepaald accuraat hebben bijgehouden.


Het mag nogmaals gezegd worden: bij spoilers gaat het om feiten, niet om suggesties van buitenstaanders.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2447 Gepost op: 12-11-2013, 20:45:07 »
Toch vind ik het in dit geval erg prettig om niet zulke dingen waarvan je de waarde niet kan inschatten (die groot kan zijn) voor de zekerheid in spoilers te zien.
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2448 Gepost op: 12-11-2013, 20:47:44 »
Ze zeggen toch niet dat de kandidaat die genoemd wordt als eerste moet vertrekken? Alleen dat die er 'die aflevering' eruit gaat. Met een knipoog-smiley ernaast, wat de indrukt werkt dat ze ook maar wat gissen.

Bovendien gaat de eerste afvaller er toch gewoon in Hong Kong uit? Als ze de eerste aflevering nog naar de Filippijnen gaan is het molboekje best nutteloos..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2449 Gepost op: 12-11-2013, 20:54:12 »
Eemol, je leest niet goed, er staat niet dat de genoemde kandidaat als eerste het spel moet verlaten. Er staat ''DIE AFLEVERING''. En als men dan al weet dat het om WIDM gaat, ben je ook op de hoogte van de manier waarop het gespeeld wordt, en dan ge je het niet hebben over deelnemers die het spel verlaten.....is mijn mening.

De reizigers kunnen sowieso niet weten in welk stadium de makers zijn met de opnames, tenzij men onmiddellijk heeft gezien welke 9 BN-ers er aanwezig zijn, en wie er ''gescheiden'' werd van de groep.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2450 Gepost op: 12-11-2013, 22:51:47 »
Daar sluit ik me bij aan. Daarbij kan en mag volgens mij geen enkele buitenstaander bij een echte executie aanwezig zijn, behalve de echte inwoners van het land. Het zou zonde zijn als ik volgend jaar in mei op vakantie ga naar Rusland bijv. en dan alle afvallers kan noteren en alle opdrachten bijwonen. Ik heb nog nooit iemand met dat verhaal uit een Molland terug zien komen; lijkt me dan ook sterk dat men gezien heeft dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
er als eerste uit vloog. (En als ze al wisten dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
meedeed, waarom hebben ze dat dan al niet in Mei gepubliceerd? Je hebt dan nml wel een primeur...)

Ik vind het trouwens wel fijn dat de helft geen Twitter heeft. Kunnen we daar tenminste weinig tot niets uit afleiden, en dat maakt het een stuk spannender.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2013, 22:58:08 door Rensjekent »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2451 Gepost op: 12-11-2013, 23:28:40 »
Ze zeggen toch niet dat de kandidaat die genoemd wordt als eerste moet vertrekken? Alleen dat die er 'die aflevering' eruit gaat. Met een knipoog-smiley ernaast, wat de indrukt werkt dat ze ook maar wat gissen.

Bovendien gaat de eerste afvaller er toch gewoon in Hong Kong uit? Als ze de eerste aflevering nog naar de Filippijnen gaan is het molboekje best nutteloos..

Maar daar kunnen we dan wel uit afleiden dat genoemde kandidaat niet de Mol is, ik wil dat helemaal niet weten dit soort dingen.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2013, 08:48:15 door Miek37 »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2452 Gepost op: 13-11-2013, 00:11:30 »
Helemaal met Miek eens. Spoilertags vind ik hier niet voldoende. Ga het hier lekker over hebben in het spoilertopic!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2453 Gepost op: 13-11-2013, 07:47:53 »
Maar dan kunnen we dan wel uit afleiden dat genoemde kandidaat niet de Mol is, ik wil dat helemaal niet weten dit soort dingen.

Oh ja, zo had ik het helemaal nog niet bekeken.  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2454 Gepost op: 13-11-2013, 10:02:43 »
Opmerkelijk dat we dit waarbenjijnu blog nu pas vinden  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2455 Gepost op: 13-11-2013, 10:47:10 »
Bekendheid voor mij:

Jan-Willem: *****
Maurice: *****
Sofie: ****
Tygo: ****
Daphne: ***
Freek: ***
Susan: **
Owen: *
Aaf: *
Jennifer: *

Wat grappig, is voor mij geheel omgekeerd evenredig  ::oink:: ::rofl::

Susan, Owen, Aaf en Jennifer juist het meest, Jan-Willem,
Maurice en Sofie het minst.

Tygo, Daphne en Freek ken ik redelijk goed, vooral van vruuuuger. Al zie ik Daphne de laatste tijd weer veel op tv.

Mijn schotje voor de boeg: Sofie.

Eigenlijk omdat ik haar niet zo goed ken en mysterieus over vind komen en ze van de PO is. Daar werven ze toch graag onder. Aan de andere kant twittert ze wel erg veel zo te zien en de mol houdt zich toch liever wat op de achtergrond.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2456 Gepost op: 13-11-2013, 19:48:04 »
Helemaal met Miek eens. Spoilertags vind ik hier niet voldoende. Ga het hier lekker over hebben in het spoilertopic!
Ik heb ook geen namen genoemd, he?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2457 Gepost op: 18-11-2013, 09:42:30 »
Weet iemand hier nou de precieze opnameperiode van seizoen 14?
Ik ben aan het zoeken maar kan het niet meer terugvinden..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2458 Gepost op: 18-11-2013, 11:17:59 »
Op de dag is het niet te zeggen, maar globaal tussen 16 mei en 7 juni.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2459 Gepost op: 18-11-2013, 13:55:37 »
Op de dag is het niet te zeggen, maar globaal tussen 16 mei en 7 juni.

waarom denkt iedereen dat? waarom niet 13 mei?? bij de meeste deelnemende twitteraars is afwijkend gedrag te zien op en rond die datum. iig ga ik er gewoon vanuit dat de 13e het vertrek is, desnoods s'avonds laat en 14 mei de opnames zijn begonnen.