Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 379661 keer)

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #640 Gepost op: 22-02-2015, 18:21:02 »
Haha dat kan natuurlijk ook gewoon ;)
Het is vooral het herhalende karakter wat me opvalt.
Heb even snel op foto's van haar gezocht buiten widm en op de foto's die ik gevonden heb, staat ze of met haar armen over elkaar, op met de vuist gebald langs het lichaam of met haar hand helemaal in haar zak op haar duim na.
Hele andere poses dus dan die in widm, dus wel opvallend dat ze in widm dan alleen voor deze pose kiest.
Denk dus dat het wel opzet is, maar of dat als mol is of als kandidaat die wil opvallen... :)

Het viel me op dat ze niet alleen op de groepsfoto zo staat. Maar ook tijdens de uitleg van Art staat ze in die houding. Maar het zal wel niets betekenen..  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #641 Gepost op: 22-02-2015, 22:58:40 »
Hint ontdekt in de dagboeken van de Mol:

Liefde, onschuld, bescherming en waarheid. Volgens diverse bloemensites symbolische betekenissen van de margriet. Alles komt langs in de dagboeken van de Mol.

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

 ::dans:: ::roos:: ::bravo::

Edit: Ik kom ook nog de betekenis "gemoedsrust" tegen. Ook hier zijn verwijzingen naar te vinden. "Ik kan weer opgelucht ademhalen!" "Dat is een fijn gevoel." "[M]eestal overheerst het gevoel van trots en plezier (..)"

Aanvulling:
Dagboek 8: "We zullen zien of het een kwartet blijft of toch een driehoeksverhouding wordt." (Liefde.)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #642 Gepost op: 23-02-2015, 00:55:30 »
Margriet zegt (@07.05 u);

"Als uiteindelijk blijkt dat we niks hebben aan al die lage bedragen,
dan gooien we dat gewoon over de schutting en doen we er niks mee..."...

Tijdens deze zin zien we haar geld pakken, bukken (ondergronds gaan); geld verliezen -denk ik- en weer boven komen en een vreemd "blllrrrrt" geluid maken.
Zie onderstaande foto's.

Kan het zo zijn dat zij hier 1851 € begraaft of iig verliest?
Vindt ze het lastig en vandaar het  "blrtt"-geluid ?

*vergezocht wellicht maar je kan niet vér genoeg zoeken bij WIDM. Niets is wat het lijkt...uche*


Omnia vincit amor

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #643 Gepost op: 23-02-2015, 12:21:15 »
Afgaande de hints en soms vreemde gedrag van margriet raak ik wel steeds meer overtuigd dat ze best wel de mol kan zijn, die kans is behoorlijk groot.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #644 Gepost op: 23-02-2015, 13:15:20 »
Nee dat is waar, Kees heeft zelfs aan het begin een opdracht laten slagen van 2000 euro en zo zijn er wel meer mollen geweest, dus dan is 500 euro niets.
Ik ben deze tunnel niet meer uit te jagen, maar had gehoopt op een meer briljante reden, maar de mol is ook maar een mens natuurlijk ;)
De reden voor mol Margriet is m.i. deze: Art "..parcours.. dat moet ongezien gebeuren". Dat is numero uno voor een mol, ongezien blijven.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #645 Gepost op: 23-02-2015, 15:40:56 »
Niet weer he  ::heks::  ::rofl::

Widm addict............ ga even een aantal topics lezen want dit is al tot in den treure besproken hier op het forum

Offline widm addict

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #646 Gepost op: 23-02-2015, 15:43:23 »
Niet weer he  ::heks::  ::rofl::

Widm addict............ ga even een aantal topics lezen want dit is al tot in den treure besproken hier op het forum

Gevalletje bomen en bos... ik verwijder mijn reactie!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #647 Gepost op: 23-02-2015, 15:47:55 »
Gevalletje bomen en bos... ik verwijder mijn reactie!

Gewoon laatste pag. Martine topic  ::ok::

Offline widm addict

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #648 Gepost op: 23-02-2015, 15:50:20 »
Gewoon laatste pag. Martine topic  ::ok::

Weekendje weg geweest en heb forum niet bij kunnen houden. Gewoon iets te snel gereageerd...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #649 Gepost op: 23-02-2015, 15:54:04 »
Weekendje weg geweest en heb forum niet bij kunnen houden. Gewoon iets te snel gereageerd...

Korte samenvatting voor je:
Hier tot conclusie gekomen dat we niet zeker weten wie die ene is waar ze op ingezet heeft. Lijkt Margriet. Geeft niks voor de Margriettunnelaars.. Iedereen zat waarschijnlijk op Margriet en Martine heeft gewoon de test het slechtst gemaakt.

Offline widm addict

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #650 Gepost op: 23-02-2015, 16:01:16 »
Korte samenvatting voor je:
Hier tot conclusie gekomen dat we niet zeker weten wie die ene is waar ze op ingezet heeft. Lijkt Margriet. Geeft niks voor de Margriettunnelaars.. Iedereen zat waarschijnlijk op Margriet en Martine heeft gewoon de test het slechtst gemaakt.

Thanx... ik zit nog steeds niet in een tunneltje omdat alle kandidaten verdachte dingen doen, maar mijn intuïtie zegt al een tijdje dat Margriet de mol is...

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #651 Gepost op: 24-02-2015, 23:24:23 »
Ik plaats dit ook maar even hier, het wijst naar Margriet
Tweet van de mol: “Ik ben de mol (5X)"

WIDM MBXDB 2110
WIDM JDBVG 2110
WIDM DPXDB 2110
WIDM MNXDN 2110
WIDM NNXDB 2110
WIDM MNNDB 2110,
WIDM BJVDG 2110
WIDM MDXDB 2110.
WIDM DNXDB 2110.
WIDM BDVGJ 2110


Deze puzzel moet nog goed opgelost worden, die codes zijn niet voor niets zo gekozen..

A=1, B=2 c=3 enzovoort
Ik heb voor X gewoon 24 genomen
Voor WIDM idem
Voor de middelste codes idem
Tenslotte voor het getal 2110 idem

Als je deze 3 blokken apart optelt zie je bij de blauwe regels (dezelfde letters) dat:
blok 1 = 49, blok2 = 45 en blok3= 4.

De X-en kunnen nu ingevuld worden door een cijfer die ook weer tot 45 optelt.

Van deze letters kan ik niets brouwen: XS-KVU


Maar, maar ... de regel met code WIDM MNNDB 2110 wijkt van zichzelf al af van de regel:
de N is al gegeven maar telt op tot 47 ipv 45.

Als je hem kloppend zou maken door er 2 van af te trekken komt de letter L tevoorschijn.
Een hint dat het Margriet van de Linden is??
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 19:38:02 door missmolly »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #652 Gepost op: 25-02-2015, 02:41:26 »
Gezien de nieuwe vondst van Missmolly in de tweet: Wit blad (of witte bladen). En de opmerking van Art in de chat dat we in de ontknoping nog iets gaan horen over de brieven van de mol (een idee van de mol zelf). En gezien er steeds een bloem bij gelegd wordt. Zouden deze papiertjes van de mol, hoewel ze niet onschuldig wit, maar bevlekt zijn, gezien worden als "bloembladen".

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #653 Gepost op: 25-02-2015, 09:50:18 »
Is de bloem die op de envelop van de mol lag in aflevering 6 een LINDEbloem?

Margriet van der LINDEN

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #654 Gepost op: 25-02-2015, 11:19:16 »
Is de bloem die op de envelop van de mol lag in aflevering 6 een LINDEbloem?

Margriet van der LINDEN

Nee dat was een Golden Shower. Is een boom die in Sri Lanka veel voorkomt.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #655 Gepost op: 25-02-2015, 11:28:55 »
Afgaande de hints en soms vreemde gedrag van margriet raak ik wel steeds meer overtuigd dat ze best wel de mol kan zijn, die kans is behoorlijk groot.
25%  ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #656 Gepost op: 25-02-2015, 14:12:05 »
Ik ben nu aflevering 6 aan het terugkijken en nu meer om Margriet beter in de gaten te houden ::vergroot::.

Ik vind haar in opdracht 1 en 2 wel duidelijk diegene die het meest molt. Dat E-teken uiteraard en ook het opnoemen van voornamelijk cijfers die wel genoemd zijn. Margriet speelt dat ook heel goed als ze op aanraden van iemand anders nr. 34 eruit trekt zegt ze nog even enthousiast I knew it!! Alsof ze de blije kandidaat is.

 Ik kan me dus erg goed voorstellen dat Margriet de mol zou kunnen zijn (ook met het overzicht van Heinz en de molpunten van Joey nog vers in mijn gedachten). Mijn mol Chris doet het juist erg goed met die getallen op het strand. Misschien trapt hij toch samen met Carolina in de val van Margriet en is hij niet zoals ik dacht bezig om een warrige oplossing te zoeken voor de E zolang dit maar geen euro is.

Nu zie ik de actie van Margriet om er een andere wagen bij te vragen ook als mols, zij had in haar hoofd die verwarrende E te leggen (en ook de 9) dus moest er gauw een oplossing komen.
Ik denk  nu ook met terugwerkende kracht dat Margriet best wist dat de E niet het echte euroteken is en dat ze van tevoren ook die 9 bedacht had want met 1974 denk je sneller aan een geboortejaar.

Ga weer verder kijken, moet zeggen dat Margriet , als ze het is :P, een prima actrice is. Out of my tunnel denken is moeilijk maar soms nodig (wil je de echte mol tussen de molshopen zien). De molshoop van Chris stort een klein beetje in maar ik ga niet meer switchen ::trots::.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #657 Gepost op: 25-02-2015, 14:27:08 »
Zo heb ik ook afleveringen terug zitten kijken met Chris als mol in me hoofd enz.
Maar op een of andere manier is wat Margriet aan het doen is zwaarwegender dan de andere tunnels.

Daarbij ligt het er wellicht ook aan dat ik haar al vanaf dag 1 als mol heb  ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #658 Gepost op: 25-02-2015, 14:36:45 »
Zo heb ik ook afleveringen terug zitten kijken met Chris als mol in me hoofd enz.
Maar op een of andere manier is wat Margriet aan het doen is zwaarwegender dan de andere tunnels.

Daarbij ligt het er wellicht ook aan dat ik haar al vanaf dag 1 als mol heb  ::rofl::

Dat scheelt zeker ja....Maar je hebt toch altijd de neiging om aan tunnelvisie ten prooi te vallen. Ik heb meer de nadruk op Chris gelegd en dan ga je andere 'kaniddaten' vaak onbewust als minder belangrijk bestempelen , of niet zo molse dingen als mols zien en andersom,  nou ja daar weet iedere molloot wel iets van. Ik hoop voor jou dat het Margriet wordt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #659 Gepost op: 25-02-2015, 14:40:16 »
Wat maak je me nou Lonneke ;)