Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 150063 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #300 Gepost op: 7-01-2015, 14:20:58 »
Pieter loopt langs A1 = afvaller 1.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #301 Gepost op: 7-01-2015, 17:05:58 »
Het lijkt me dus geen normaal treinsnelheidsbord, treinen gaan wel harder dan 15-KM per uur. Maar hoeft niet persé een aanwijzing in te zitten, kan ook gewoon een sfeershot zijn, om de 15e Mol te benadrukken.
Tuurlijk gaan treinen harder dan 15 km/h, maar we weten niet precies waar dit bord staat. Kan de toegang tot een rangeerterrein zijn, waar ook onderhoudspersoneel aan het werk is, daar ga je natuurlijk niet met 100 doorheen scheuren. Bij ons op werk is de maximumsnelheid 10 mph, dus ongeveer gelijk. Maar wij hebben geen treinen natuurlijk. Hoewel dat wel tof zou zijn.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #302 Gepost op: 7-01-2015, 18:21:35 »
Ja hoor, de eerste minuut van aflevering 2 staat online!

http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_1minuut_afl2/video
Ben benieuwd. Wel rare montage overigens. Viktor die zijn deur opent en iets aangeboden krijgt en vervolgens Marlijn die haar deur dicht doet. Inhoudelijk is het prima en laat het zien dat ze beide een bericht krijgen, maar doe daar kort een shot tussen om het effect dat nu ontstaat te voorkomen. Ik weet dat ik aan het muggenziften ben, maar ik vond het raar overkomen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #303 Gepost op: 7-01-2015, 19:00:48 »
Aan het shot te zien heeft Marlijn stuivertje gewisseld en zit ze nu bij Rik op de kamer en niet meer bij Viktor

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #304 Gepost op: 8-01-2015, 10:09:26 »
De nieuwe executie schermen vielen mij ook meteen op. Toen ik het keek dacht ik eerst dat het audiofragmenten waren, maar dan dus in beeldvorm.
Nu ik het heb herkeken lijkt me dat sterk. Hier wat screenshots.





Voor mij lijken het eerste en het derde screenshot precies hetzelfde (op de kleur na). Het tweede is duidelijk anders. Zou het tweede van de mol zijn?
Wit is ook een kleur!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #305 Gepost op: 8-01-2015, 11:53:46 »
Ik zat nog even na te denken over Margriet en Martine en dat 1 van hen penningmeester moet worden in ruil voor jokers. Het is blijkbaar in het belang van de mol dat zij die jokers krijgen, zodat ze weer iets terug kunnen doen voor de mol. (voor wat hoort wat). Hoe waarschijnlijk is het dan dat 1 van hen de mol is, immers als de mol zich onder de andere 8 kandidaten bevindt hebben zij sowieso 1 stem extra als er een penningmeester gekozen wordt. En kunnen wij ook zo mollen afstrepen, mensen die zichzelf in de strijd werpen om penningmeester te worden of die voor een ander kiezen, die zullen niet de mol zijn?

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #306 Gepost op: 8-01-2015, 11:57:44 »
Voor mij lijken het eerste en het derde screenshot precies hetzelfde (op de kleur na). Het tweede is duidelijk anders. Zou het tweede van de mol zijn?

Nah, denk het niet. Als je goed kijkt is de witte rand aan de bovenkant bij het 3e scherm ook groter dan bij de 1e. Die schermen worden er achteraf op gemonteerd om duidelijker zichtbaar te zijn (ivm reflecties enz., schermen filmen geeft meestal geen duidelijk beeld).
Dat die dingen zo af en toe een beetje verschuiven vanwege bewegende beelden lijkt me niet zo gek. Klinkt me ook een beetje gek in de oren als hint om eerlijk te zijn. "in aflevering 1 was te zien dat het scherm van de mol iets afweek van dat van de rest"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #307 Gepost op: 8-01-2015, 12:31:00 »
Ik zat nog even na te denken over Margriet en Martine en dat 1 van hen penningmeester moet worden in ruil voor jokers. Het is blijkbaar in het belang van de mol dat zij die jokers krijgen, zodat ze weer iets terug kunnen doen voor de mol. (voor wat hoort wat). Hoe waarschijnlijk is het dan dat 1 van hen de mol is, immers als de mol zich onder de andere 8 kandidaten bevindt hebben zij sowieso 1 stem extra als er een penningmeester gekozen wordt. En kunnen wij ook zo mollen afstrepen, mensen die zichzelf in de strijd werpen om penningmeester te worden of die voor een ander kiezen, die zullen niet de mol zijn?

Ja goed over nagedacht. De mol zit dan bij degenen die Margriet gaan kiezen of bij degene die zich stilhouden.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #308 Gepost op: 8-01-2015, 13:41:44 »
Tattarataaaa  ::tandpastasmiley:: :P

 ::vergroot:: ::ok:: ::schaam:: Je had helemaal gelijk, goed gezien!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #309 Gepost op: 8-01-2015, 14:18:49 »
Ik zat nog even na te denken over Margriet en Martine en dat 1 van hen penningmeester moet worden in ruil voor jokers. Het is blijkbaar in het belang van de mol dat zij die jokers krijgen, zodat ze weer iets terug kunnen doen voor de mol. (voor wat hoort wat). Hoe waarschijnlijk is het dan dat 1 van hen de mol is, immers als de mol zich onder de andere 8 kandidaten bevindt hebben zij sowieso 1 stem extra als er een penningmeester gekozen wordt. En kunnen wij ook zo mollen afstrepen, mensen die zichzelf in de strijd werpen om penningmeester te worden of die voor een ander kiezen, die zullen niet de mol zijn?

Mee eens!
Eigenlijk geldt (naar mijn mening) dat ook voor Victor en Marlijn.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #310 Gepost op: 8-01-2015, 14:33:25 »
Ja goed over nagedacht. De mol zit dan bij degenen die Margriet gaan kiezen of bij degene die zich stilhouden.

Maar het kan voor een mol ook wel fijn zijn om de penningmeester te zijn... Dus dat zou Margriet (en in mindere mate Martine) niet vrij pleiten van een eventueel molschap.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #311 Gepost op: 8-01-2015, 15:23:18 »
Maar het kan voor een mol ook wel fijn zijn om de penningmeester te zijn... Dus dat zou Margriet (en in mindere mate Martine) niet vrij pleiten van een eventueel molschap.

Nee zeker niet. Ik bedoelde alleen aan te geven dat degene die expliciet níet voor Martine of Margriet kiezen, niet de mol zijn.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #312 Gepost op: 8-01-2015, 15:24:03 »
Nee zeker niet. Ik bedoelde alleen aan te geven dat degene die expliciet níet voor Martine of Margriet kiezen, niet de mol zijn.
Klopt!  ::vergroot::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #313 Gepost op: 8-01-2015, 15:46:38 »
Das dus een dingetje om in de gaten te houden als de penningmeester gekozen gaat worden  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #314 Gepost op: 8-01-2015, 16:26:17 »
Als Viktor van tafel gaat om naar het toilet te gaan, loopt hij langs de receptie. Op de balie liggen kamersleutels. Wat doen die sleutels daar? Als gast kun je natuurlijk je kamersleutel in bewaring geven, maar dan blijft deze toch nooit zo open en bloot liggen? Als het de sleutels van de kandidaten zijn, kun je natuurlijk zo een kamer binnenkomen.



Dat is gewoon een shot van het moment dat Viktor als eerste aan komt lopen met de rest van de groep achter zich, voordat ze de kamers verdelen. (Viktor met rugzak, zelfde shot als onderstaand screenshot maar dan vanuit een andere hoek.)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #315 Gepost op: 5-02-2015, 08:56:07 »



Dit is DE hint voor het gehele seizoen WIDM 2015.

Waar staan ze tussen?

Een spoorLIJN
Cijfer 15


LIJN 15

De eerste 5 afleveringen komt LIJN iedere keer terug.
Net zoals vorig seizoen met Vissers, Suzanne Vissers.

Ditmaal dus LIJN.

Rode LIJN
Kust LIJN
Spoor LIJN
Kleding LIJN
Sport LIJN
Hond zonder LIJN
Sky LIJN

Klinkt simpel maar dat is het soms ook.
We denken ieder jaar altijd veels te moeilijk.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 09:04:13 door Thiago »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #316 Gepost op: 5-02-2015, 09:28:53 »
Dit is DE hint voor het gehele seizoen WIDM 2015

In WIDM 1999 t/m 2014 zijn vast net zoveel lijnen te vinden. Maar omdat er een Marlijn meedoet is het nu een hint?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #317 Gepost op: 5-02-2015, 09:52:29 »
@Heinz, jij twijfelt, jij stelt een onderzoeksvraag, ik zou zeggen, onderzoek het, ga lijntjes tellen :P en nee, je hoeft ze nog net niet te snuiven :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #318 Gepost op: 5-02-2015, 10:00:09 »
Alleen de rode lijn zou dan steekhoudend zijn.

De rode draad door de serie is de mol, dus rode draad / lijn = mol = MarLIJN

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #319 Gepost op: 5-02-2015, 10:14:20 »
Bijnamen....hoezo is dat opeens van belang voor het spel?

Omdat Marlijn = Lijntje is...