Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 792482 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2140 Gepost op: 1-01-2016, 15:28:10 »
Klopt ja, de afgelopen jaren kozen kandidaten altijd voor een groepsvrijstelling. Alleen was het dan altijd óf een groepsvrijstelling óf helemaal geen vrijstelling. Als je zelf ook nog kan afvallen, kies je natuurlijk altijd de groepsvrijstelling, maar nu kan elke persoon apart een vrijstelling verdienen. Dan ga ik er toch een beetje van uit dat sommige kandidaten liever een concurrent kwijt zijn, als ze weten dat ze zelf al veilig zijn.
Op die manier kunnen 9 mensen een vrijstelling verdienen en moet de tiende naar huis. Tenzij iedereen de test maakt en enkel de persoon zonder vrijstelling zijn scherm moet zien. Maar dan kan je er dus ook geen concurrent uitspelen. Waarom zou iemand niet aan de topito trekken in dat geval, buiten de mol? Lijkt me niet zo interessant.

Volgens mij werkt het spel zo. Er zijn tien zones. De bordjes bepalen wie welke zone heeft. Als de groene topito aan het eind van de opdracht in de zone van bijvoorbeeld Rop ligt, krijgt Rop de vrijstelling én verdienen ze geld als de zone ook een geld-zone is. Het is dus kwestie om goed in te schatten of de volgende geld-zone wel gehaald zal worden: is er genoeg tijd, wie zal er trekken, wie wordt er (g)een vrijstelling gegund.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2016, 15:29:59 door belg »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2141 Gepost op: 1-01-2016, 15:38:50 »
Op die manier kunnen 9 mensen een vrijstelling verdienen en moet de tiende naar huis. Tenzij iedereen de test maakt en enkel de persoon zonder vrijstelling zijn scherm moet zien. Maar dan kan je er dus ook geen concurrent uitspelen. Waarom zou iemand niet aan de topito trekken in dat geval, buiten de mol? Lijkt me niet zo interessant.

Als je als kandidaat zelf al een vrijstelling hebt is het toch juist gunstig om vervolgens niet aan de topito te trekken? Dan zijn er meer kandidaten die hun scherm moeten zien en dus meer kans op een afvaller. Dit lijkt me eigenlijk wel logisch, want al zou de mol als enige zonder vrijstelling zitten dan kan hij alsnog een groen scherm krijgen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2142 Gepost op: 1-01-2016, 15:56:27 »
Als je als kandidaat zelf al een vrijstelling hebt is het toch juist gunstig om vervolgens niet aan de topito te trekken? Dan zijn er meer kandidaten die hun scherm moeten zien en dus meer kans op een afvaller.
Er is dan inderdaad meer kans op een afvaller, maar je bent niet zeker dat er iemand afvalt. Niet trekken heeft geen garantie tot succes hoewel de nadelen niet min zijn: je verdient minder geld en je plaatst jezelf vanaf dag 2 wel heel erg buiten de groep.  
De meerderheid zal gewoon trekken aan die topito.

Een combinatie van wat jij zegt (door als de topito jouw zone voorbij is) en wat ik denk (enkel geld als de topito in een geld-zone ligt) is wel mogelijk.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2143 Gepost op: 1-01-2016, 16:15:16 »
De kandidaten moeten vooraf blind een naam pakken en in een bakje leggen.
Art gaf al aan dat de plek van de naam belangrijk is.

Volgens mij krijg je een vrijstelling als de topito voorbij je naam is gekomen. Als de kandidaten niet weten in welk bakje hun eigen naam zit hebben ze alle 9 zeker in het begin belang bij het trekken.
De vraag is wanneer ze horen welke naam in welk bakje ligt.

De naam van de mol moet dan niet in het laatste bakje liggen. ........

Art zegt dat ze een naam blind moeten trekken, maar eenmaal getrokken mogen ze de naam wel bekijken lijkt me. Anders zou Art niet zeggen: Denk goed na waar je het bordje plaatst.


Er is dan inderdaad meer kans op een afvaller, maar je bent niet zeker dat er iemand afvalt. Niet trekken heeft geen garantie tot succes hoewel de nadelen niet min zijn: je verdient minder geld en je plaatst jezelf vanaf dag 2 wel heel erg buiten de groep.  
De meerderheid zal gewoon trekken aan die topito.

Geld speelt de laatste jaren bijna geen rol meer als er vrijstellingen of jokers in het spel zijn. Dat je jezelf buiten de groep plaatst ben ik met je eens. Daarom denk ik ook dat er sowieso, hoe het spel ook in elkaar zit, iedereen wel een vrijstelling gegund wordt.

Citaat
Een combinatie van wat jij zegt (door als de topito jouw zone voorbij is) en wat ik denk (enkel geld als de topito in een geld-zone ligt) is wel mogelijk.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ja dit lijkt mij de juiste speluitleg :P. Wel raar dat de laatste zone ook gelijk een geldzone is, want dan kun je dus een groepsvrijstelling én het maximumbedrag winnen. Haha we gaan het zien, kan niet meer wachten!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #2144 Gepost op: 1-01-2016, 22:27:03 »
Mag ik even zeggen dat ik het leuk vind om te zien, dat hoewel we nog geen volledige uitzending hebben gezien, nu al zo volop vooruit speculeren over hoe een opdracht zou gaan, wat de mol daar gaat doen etc.  ::ok::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2145 Gepost op: 1-01-2016, 23:19:13 »
Mag ik even zeggen dat ik het leuk vind om te zien, dat hoewel we nog geen volledige uitzending hebben gezien, nu al zo volop vooruit speculeren over hoe een opdracht zou gaan, wat de mol daar gaat doen etc.  ::ok::

Echt hé! Geeft aan dat het echt weer gaat beginnen. Wat kan de tijd toch snel gaan. Na elk seizoen vind ik het echt vervelend dat we weer zo lang moeten wachten, maar voor ik het weet begint het ook weer.  ;D

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2146 Gepost op: 1-01-2016, 23:50:57 »
Een combinatie van wat jij zegt (door als de topito jouw zone voorbij is) en wat ik denk (enkel geld als de topito in een geld-zone ligt) is wel mogelijk.

Zo zal het inderdaad wel gaan. Ik ben heeeel benieuwd!! Misschien hebben we het allemaal wel fout en is het toch heel anders  :P.

Offline Akira

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2147 Gepost op: 2-01-2016, 06:06:01 »
Ik denk dat Tim als eerste afvalt. Hij zit er een beetje als een loser bij tijdens die bekendmaking op de Dam. Ook heeft hij als enige heel weinig interactie met andere kandidaten.

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2148 Gepost op: 2-01-2016, 10:49:04 »
Afgaande op de leader, lijkt het me dat Taeke de eerste afvaller is.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2149 Gepost op: 2-01-2016, 13:44:42 »
Of
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2150 Gepost op: 2-01-2016, 15:31:32 »
Of
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Spoiler alert! (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline rkmccullough

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2151 Gepost op: 2-01-2016, 17:38:00 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2152 Gepost op: 2-01-2016, 17:54:56 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur

Bedankt Mr. McCullough! ::wijn:: op de start van een ongetwijfeld mooi nieuw molseizoen! ::boogie:: ::feest::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2153 Gepost op: 2-01-2016, 18:03:33 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur
Thankxx :D

Ik ben er al helemaal klaar voor en heb er reuze veel zin in :D
Dus nog even aftellen en dan kunnen we los :D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2154 Gepost op: 2-01-2016, 18:10:44 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur

Dankjewel Rick. Voor jou en de makers van WIDM ook alle goeds voor 2016 (en succes met het maken van de WIDM 2017 serie!).
We gaan hier op het forum weer ons uiterste best doen om alle hints te ontrafelen :)

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline belg

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2155 Gepost op: 2-01-2016, 18:13:38 »
Weet iemand misschien op welke dag en hoe laat de uitzending op TV herhaald wordt?
Er is geen herhaling dit jaar.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2156 Gepost op: 2-01-2016, 18:24:10 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur
Alvast bedankt aan jullie, Rick! Wij gaan weer genieten  ::hyper:: ::respect::
Tell me what your telescope says

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2157 Gepost op: 2-01-2016, 18:45:23 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur

Dank je wel :) En natuurlijk ook de beste wensen voor jou en alle andere Mol makers.
Ik denk dat iedereen hier op het forum er heel veel zin in heeft!
er was eens......

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2158 Gepost op: 2-01-2016, 18:45:56 »
Ik wil jullie allemaal veel plezier wensen vanavond met de nieuwe Wie is de Mol? Wij hebben weer (voor de 16de(!) jaar) ons best gedaan om een spannend, mooi en vooral Molwaardig series voor jullie te maken.  En, natuurlijk, de allerbeste wensen voor 2016 van de Mol makers.
Rick McCullough
Regisseur

Jullie ook de beste wensen voor 2016. Ik heb super veel zin in een nieuw widm seizoen. Nog 1.5 uur ::hyper::

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2159 Gepost op: 2-01-2016, 18:46:49 »
Ik had WIDM liever op de donderdag gehad, omdat ik in het weekend nou eenmaal altijd weg ben. Denk dat de meeste van mijn leeftijd nou eenmaal niet op zaterdag voor de buis WIDM gaat kijken. Dan maar terugkijken op zondag en hopen dat ik geen spoilers binnen krijg.
Incognito is the way to go..