Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91763 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #120 Gepost op: 6-03-2015, 09:17:09 »

- Waarom is het spel niet meer gewoon het spel? De mollen kunnen tot op zekere hoogte geïnformeerd worden over de opdrachten, maar waarom vertellen in welke elektriciteitsbox van welke coupe in welke trein het geld verstopt ligt? Laat de mol net zoals de kandidaten zoeken en er dan wat leuks mee doen. Nu is het geen kunst de opdracht te laten mislukken. Datzelfde geldt voor de laser game opdracht, de foto opdracht in het stadje, etc. etc. Dit geldt ook voor de afgelopen 2/3 jaren. Daarin kunnen we eigenlijk spreken over een te goed ingelichte mol, waardoor de "molacties" meer vooropgezette plannen waren van de productie.
Natuurlijk moest de mol weten waar het geld lag. Ik vind dat niet meer dan logisch. Wat de mol vervolgens doet met die kennis, is helemaal aan haar: de actie van het geld uit het raam laten waaien is niet door de productie bedacht, maar door Margriet zelf. En niet zonder enig risico te nemen...

Dat is heel wat anders dan de eerste opdracht van seizoen 12, waarin Anne Marie van de productie de klok moest verzetten.

Al sinds het begin van de eerste Vlaamse mol krijgt de mol een map met alle info over de opdrachten, en waarschijnlijk ook tips voor mogelijke sabotages van de productie. Dat is niet iets van de laatste 2-3 jaar! Maar zoals ik zeg, het is aan de mol om dan een koers uit te stippelen, of in te spelen op wat er om hem/ haar heen gebeurt.
Tell me what your telescope says

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #121 Gepost op: 6-03-2015, 09:53:15 »
Heb het idee dat de meeste kandidaten al heel lang wisten wie de Mol was. Wel of niet doorgaan was meer een zaak van zo weinig mogelijk fouten maken.

Jammer dat niet aan Chris is gevraagd of hij ook al wist dat Margriet de Mol was.

Inderdaad, zulke vragen miste ik nou echt. Dat had ik liever gehoord ipv drie keer dezelfde vraag herhalen in een andere vorm naar Marlijn of Margriet. En zat Martine nou ook al op Margriet toen ze er uit vloog? Ik hoop dat we dit soort antwoorden nog krijgen op de widm fandag.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #122 Gepost op: 6-03-2015, 10:02:50 »
Wat ik overigens nog wilde delen maar erg over aan het twijfelen was omdat het misschien wat bot over kan komen, maar ik vond het vrij opvallend dat Margriet het niet één keer over het falen van de groep zonder dat zij iets hoefde te doen heeft gehad. In de meeste seizoenen falen wat opdrachten ook zonder toedoen van de Mol en zie je de Mol ook zeker een keer in een biecht iets zeggen als 'dus ik hoefde niks te doen..' of 'het werk werd al voor me gedaan'. Zijn zulke opdrachten wel voorgekomen dit jaar? Want ook al vind ik Margriet een goede Mol, de lage bedragen in de pot liggen ook vaak aan de groep (zie seizoen Anne-Marie). Het leek nu heel erg of het echt allemaal Margriets toedoen was..

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #123 Gepost op: 6-03-2015, 10:05:13 »
Inderdaad, zulke vragen miste ik nou echt. Dat had ik liever gehoord ipv drie keer dezelfde vraag herhalen in een andere vorm naar Marlijn of Margriet. En zat Martine nou ook al op Margriet toen ze er uit vloog? Ik hoop dat we dit soort antwoorden nog krijgen op de widm fandag.

Het is inderdaad niet in de uitzending gisteren gekomen, maar Martine gaf bij de Roodshow aan dat ze op Margriet zat en Chris ook bij de Roodshow (Margriet dus), en ook nog bij RTL Late Night afgelopen woensdag.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #124 Gepost op: 6-03-2015, 10:07:15 »
Wat ik overigens nog wilde delen maar erg over aan het twijfelen was omdat het misschien wat bot over kan komen, maar ik vond het vrij opvallend dat Margriet het niet één keer over het falen van de groep zonder dat zij iets hoefde te doen heeft gehad. In de meeste seizoenen falen wat opdrachten ook zonder toedoen van de Mol en zie je de Mol ook zeker een keer in een biecht iets zeggen als 'dus ik hoefde niks te doen..' of 'het werk werd al voor me gedaan'. Zijn zulke opdrachten wel voorgekomen dit jaar? Want ook al vind ik Margriet een goede Mol, de lage bedragen in de pot liggen ook vaak aan de groep (zie seizoen Anne-Marie). Het leek nu heel erg of het echt allemaal Margriets toedoen was..

Jawel hoor, daar zinspeelde ze herhaaldelijk op.
Woosie down?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #125 Gepost op: 6-03-2015, 10:09:26 »
Jawel hoor, daar zinspeelde ze herhaaldelijk op.

Excuses, misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #126 Gepost op: 6-03-2015, 10:48:03 »
Eind goed, al goed. Blij dat niet Rik de mol is want dan had het verbond met Marlijn wel in een vreemd daglicht komen te staan. En blij dat Marlijn geen winnaar is met haar domblondje gedrag.
Margriet een doorsnee mol. Ze had die 1000 euro in de trein net zo goed kunnen laten zitten want daar had toch niemand in gekeken. Voor de rest waren het geen acties waarbij ze veel genialiteit nodig had en risico liep.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #127 Gepost op: 6-03-2015, 10:54:53 »
Vertel???

Ik ergerde me aan haar, bij de 2de opdracht werd ze blijkbaar door zo goed als iedereen het meest verdacht door in mijn ogen niet echt subtiel te mollen. Je kan dan wel met argumenten komen van 'ja, ze heeft toch best gewaagde acties?', maar als je door iedereen verdacht wordt van in het begin vind ik niet dat die acties dan echt gewaagd zijn. Dat ze zelf heeft gekozen om 'post van de mol' in het spel te brengen, vind ik ook niet echt goed. Zo krijg je de pot wel laag ja, maar heb je er zelf weinig aan gedaan, dan liever wat meer geld in de pot en iets minder verdenkingen. Ik zet ze naast A-M. Teleurstelling is echt groot

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #128 Gepost op: 6-03-2015, 11:00:48 »
Dat ze zelf heeft gekozen om 'post van de mol' in het spel te brengen, vind ik ook niet echt goed. Zo krijg je de pot wel laag ja, maar heb je er zelf weinig aan gedaan, dan liever wat meer geld in de pot en iets minder verdenkingen.

Denk dat de eindredactie/redactie wel aardig een vinger in de pap heeft over het toestaan van hulpmollen ja of nee. Denk niet dat dit de keuze is geweest van Margriet.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #129 Gepost op: 6-03-2015, 11:01:55 »
Ik ergerde me aan haar, bij de 2de opdracht werd ze blijkbaar door zo goed als iedereen het meest verdacht door in mijn ogen niet echt subtiel te mollen. Je kan dan wel met argumenten komen van 'ja, ze heeft toch best gewaagde acties?', maar als je door iedereen verdacht wordt van in het begin vind ik niet dat die acties dan echt gewaagd zijn. Dat ze zelf heeft gekozen om 'post van de mol' in het spel te brengen, vind ik ook niet echt goed. Zo krijg je de pot wel laag ja, maar heb je er zelf weinig aan gedaan, dan liever wat meer geld in de pot en iets minder verdenkingen. Ik zet ze naast A-M. Teleurstelling is echt groot

Dat is jou mening. Iedereen heeft zijn voorkeuren. Jij vind Margriet een slechte mol.en andere vinden margriet juist wel een goede mol.

Persoonlijk vond ik de briefjes van de mol leuk bedacht en ook nog eens interessant. Want mensen moeten keuzes gaan maken. Help ik de mol, of juist niet.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #130 Gepost op: 6-03-2015, 11:05:06 »
Daarbij heeft ze, met kans op ontdekking, wel de briefjes zelf neergelegd.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #131 Gepost op: 6-03-2015, 11:08:05 »
Ja, kan er wel inkomen dat anderen ze mss niet zo slecht vonden, heb net de molacties op de site eens gelezen en ben nog altijd niet overtuigd. Enige leuke actie is het geld uit de trein gooien.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #132 Gepost op: 6-03-2015, 11:23:51 »
Iemand al de backstage beelden van Vivienne en Patrick gevonden? Denk dat die veel leuker zijn dan de live finale.
Vond het live helemaal niet zo leuk, kwam erg commercieel over en ik miste de aandacht voor alle kandidaten en door minder tijd was er ook minder aandacht voor de subtiele molacties, die juist net zo leuk zijn. Jammer.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #133 Gepost op: 6-03-2015, 11:28:30 »
Nog niet gevonden maar ik neem aan dat die wel snel online zullen komen.

Dat hoop ik althans want wil ook wel meer molacties enz. zien want dat blijft karig in de finale aflevering.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #134 Gepost op: 6-03-2015, 11:37:00 »
Top dat er weer een flashback in zat. Ik had voor even de hoop dat ze het beeld zouden freezen bij Trapobane en dat Margriet dan het beeldje van Buddha zou weghalen en zou wijzen op de foto (kijk: dit was ik in [jaartal] bij de uitreiking van [insert mijlpaal], ik ben de mol) Maar het is wel zo logisch om terug te gaan naar het begin en dat de receptionist zijn duim hield op de naam van de mol  ::ok:: De beelden/muziekkeuze worden jaar na jaar professioneler en professioneler en daar kan ik van genieten.

Het idee van een live-ontknoping is leuk, maar ik zie vanaf volgend jaar toch graag weer een extra lange, laatste Moltalk. Juist omdat het ondoenlijk is om de gehele reguliere aflevering vol te stoppen met hints/molacties bespreken. En ik heb Viv/Pat gemist gisteren, Arjen deed het op zijn manier, maar ook Moltalk is duidelijk naar een hoger niveau getild. Er zijn nog genoeg vragen onbeantwoord gebleven, maar gelukkig is daar het vragenuurtje op de MFD nog  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #135 Gepost op: 6-03-2015, 11:47:08 »
En ik heb Viv/Pat gemist gisteren, Arjen deed het op zijn manier, maar ook Moltalk is duidelijk naar een hoger niveau getild. Er zijn nog genoeg vragen onbeantwoord gebleven, maar gelukkig is daar het vragenuurtje op de MFD nog  :)

En er komen nog extra beelden op de website van Viviënne en Patrick gisteren. :)


Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #136 Gepost op: 6-03-2015, 12:01:43 »
Nog ff geduld dus nog :)

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2015, 12:07:00 »
Ja dat terugspoel moment hadden ze al eens eerder gedaan. Was toen ook heel cool... Seizoen 8 of 9?

Idd mooie shots. Complimenten aan iedereen die hier aan mee heeft gewerkt!

Doe maar 11, het seizoen waarin Art zelf meedeed  ::vergroot::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2015, 13:21:50 »
Gelukkig hebben we de fandag nog waar ook nog vragen beantwoord
zullen worden..

Voor mij had de uitzending nog wel een paar uur mogen duren.
Ik stel voor volgend jaar de ontknoping in de Amsterdam Arena en
dan de lengte van een voetbalwedstrijd (liefst met verlenging ;)).

Eigenlijk is aflevering 10 altijd te kort!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2015, 15:16:51 »
Er druppelen nog steeds extra filmpjes binnen op wieisdemol.nl. In dit (verder niet zo interessante) filmpje dat nog niet op YT staat zijn Patrick en Viviënne (vooral zij) hilarisch. ::rofl::