Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 413414 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1160 Gepost op: 27-02-2016, 23:05:51 »
Dat is geen schaduw, maar Klaas zijn hoofd op het geld.
Inderdaad, knappe shoot! ;)
Omnia vincit amor

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1161 Gepost op: 28-02-2016, 21:47:16 »
Klaas bij de TV Show

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1162 Gepost op: 28-02-2016, 22:37:09 »
Het is waarschijnlijk volledig irrelevant, maar ik wil toch even het screenshot plaatsen. Klaas draagt eerder in het seizoen een rood shirt (in elk geval tijdens de allereerste opdracht van het seizoen en ook de foto aan het einde van elke aflevering waarin de afvallers uitgegrijst worden), maar in de finale draagt hij een shirt met hetzelfde ontwerp in het groen (met een klein verschil boven in het plaatje linksboven).

Waarschijnlijk vindt hij het domweg een leuk shirt en als het niet om de kleuren rood en groen was gegaan had ik het aan mij voorbij laten gaan. Maar het gaat wel om rood en groen. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1163 Gepost op: 29-02-2016, 00:16:01 »
Het is waarschijnlijk volledig irrelevant, maar ik wil toch even het screenshot plaatsen. Klaas draagt eerder in het seizoen een rood shirt (in elk geval tijdens de allereerste opdracht van het seizoen en ook de foto aan het einde van elke aflevering waarin de afvallers uitgegrijst worden), maar in de finale draagt hij een shirt met hetzelfde ontwerp in het groen (met een klein verschil boven in het plaatje linksboven).

Waarschijnlijk vindt hij het domweg een leuk shirt en als het niet om de kleuren rood en groen was gegaan had ik het aan mij voorbij laten gaan. Maar het gaat wel om rood en groen. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet.

Zoals in jouw onderschriften al te lezen valt: verkleurd in de was. Maar dan allebei.
Het "rode" shirt is oud-roze en het "groene" shirt is toch echt meer grijs dan groen.. maar je zou er natuurlijk met een beetje goede wil ook een groen mollenshirt in kunnen zien. Of voor hemzelf: het sein staat op veilig, nu.

Je laat hier wel heel mooi verschillende kanten van Klaas zien.

Offline richard_mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1164 Gepost op: 29-02-2016, 08:43:34 »
Ik heb nog even zitten puzzelen over waarom ze aan het eind niet, zoals meestal maar niet altijd, in elk geval de winnaar of verliezer laten zien. Als ik aanneem dat ze dat niet doen omdat ze de spanning willen vasthouden levert dat wel wat op.

De winnaar aankondigen zou in elk geval meteen alles duidelijk maken. Als Annemieke of Tim als winnaar bekend zouden worden gemaakt dan is de andere de verliezer en Klaas de mol. Als je klaas als winnaar bekend maakt moet Tim de mol zijn en Annemieke de verliezer. Kortom: de winnaar kun je als productie deze keer niet bekend maken.

Blijft over de verliezer. Stel nu eens dat Annemieke de verliezer zou zijn en je dat bekend maakt. Dan zou het kijkende publiek nog steeds met een vraag blijven zitten want Tim en Klaas zeggen op elkaar te zitten. Hetzij Annemieke zit fout en Tim is de mol (en Klaas wint) of Tim heeft de test beter gemaakt en is de winnaar met Klaas als mol. Kortom: verwarring dus geen reden om dit niet te laten zien. Kortom: mijn conclusie is dat Annemieke niet de verliezer is (want dan hadden ze dat wel aangekondigd).

Stel dat Klaas de verliezer zou zijn. Dan is het verwarring ten top want Annemieke en Tim zaten allebei op Klaas. Totale verwarring dus, en dat is leuk voor de aflevering van volgende week. Dat maak je dus bekend lijkt me. Conclusie: Klaas is niet de verliezer.

Alles bij elkaar: indien de productie niets weg wil geven omdat het de spanning weg zou nemen, dan moet Tim de verliezer zijn (en dus niet de mol).

We hebben dan dus nog 2 mogelijkheden: Annemieke is de mol (en Klaas winnaar) of andersom. Als Annemieke de mol is zitten Tim en Klaas allebei fout en is het dus min of meer toeval dat Klaas zou winnen; dat geloof ik eigenlijk niet meer in deze fase van het spel. Meer waarschijnlijk is dat het gewoon zit zoals we dachten; Klaas is de mol.

Mijn conclusie: Winnaar=Annemieke, Verliezer=Tim, Mol=Klaas

Maar ja, ik heb het in alle seizoenen vaker fout dan goed gehad, ook de laatste aflevering, dus misschien zit ik ook nu totaal fout.....
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 08:45:47 door richard_mol »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1165 Gepost op: 29-02-2016, 09:28:21 »
Mooie theorie Richard_Mol (zelf ook altijd zo gedacht), maar helaas klopt hij niet altijd. Zo is in seizoen 9 gewoon de winnaar bekend gemaakt (Vivienne), en in meer recente seizoenen zijn ze hier ook van afgeweken. In seizoen 14 (Freek en Susan zaten op Sofie, Sofie zat op Susan), konden ze Freek als verliezer bekend maken. In plaats hiervan zeiden ze: "Susan, jij bent niet de winnaar, Sofie, jij bent niet de verliezer en Freek, jij bent niet de mol. En in het afgelopen seizoen 15 (Marlijn en Rik zaten op Margriet en Margriet zat op Rik, hebben ze niemand bekend gemaakt, terwijl ze prima Marlijn als verliezer konden benoemen.

Wss doen zit dit, omdat je met een live-uitzending zoveel mogelijk mensen verbaasd kan laten zijn.
Maar ja, we zullen zien

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1166 Gepost op: 29-02-2016, 11:26:35 »
Vorig jaar was de ontknoping ook op 5 maart!
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 11:29:33 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1167 Gepost op: 29-02-2016, 11:28:06 »
Was de ontknoping vorige keer ook niet op 5 maart?

Ja. Donderdag naar zaterdag + schrikkeljaar he. ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1168 Gepost op: 29-02-2016, 11:32:43 »
Ja. Donderdag naar zaterdag + schrikkeljaar he. ;)

Mijn verjaardag namelijk.  ::ok:: Visite snel wegjagen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1169 Gepost op: 29-02-2016, 11:41:57 »
Mijn verjaardag namelijk.  ::ok:: Visite snel wegjagen.

Je moet je prioriteiten stellen he. ;D Alvast gefeliciteerd.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1170 Gepost op: 29-02-2016, 11:47:34 »
Je moet je prioriteiten stellen he. ;D Alvast gefeliciteerd.
Merci.

Ik zag net Klaas bij TV Show. Daarin zegt hij: 'Je denkt: ik zal toch niet de eerste zijn die eruit gaat. Dat is een spanning die ik héél lang niet meer heb gevoeld.' Nee, begrijpelijk!
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 11:49:08 door Run »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1171 Gepost op: 2-03-2016, 10:05:40 »
Ik vond het verdacht hoe Klaas vertelde hoe hij zijn kansen inschatte. Wat mij betreft een niet goed doordacht verhaal. Hij zei zoiets als:'ik zit op Tim dus het gaat tussen mij en Annemieke. Dat wordt nog een hele kluif, want zij is heel punctueel enz.' Ik denk dat Klaas moet hebben geweten dat Annemieke op hem zat. Dan had hij dus, als kandidaat, zijn kansen wat beter in moeten schatten. Sowieso vind ik dat hij zich in deze eindbiechten niet helemaal goed heeft ingeleefd in de kandidaten...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1172 Gepost op: 2-03-2016, 10:51:30 »
Dat is ook al eerder het geval geweest. In een van de eerdere afleveringen noemde Klaas Ellie het ene moment een molverdachte en een moment later iemand die hij vertrouwt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1173 Gepost op: 2-03-2016, 10:53:20 »
Dat is ook al eerder het geval geweest. In een van de eerdere afleveringen noemde Klaas Ellie het ene moment een molverdachte en een moment later iemand die hij vertrouwt.

Ik vraag me op zo'n momenten af waarom zo'n tegenspraak de montage haalt. Anderzijds wordt zoiets voornamelijk opgemerkt door mensen die de aflevering een 2e keer terugkijken en focussen op de verdenkingen van de kandidaten, een minderheid dus.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1174 Gepost op: 2-03-2016, 17:49:40 »
Anderzijds wordt zoiets voornamelijk opgemerkt door mensen die de aflevering een 2e keer terugkijken en focussen op de verdenkingen van de kandidaten, een minderheid dus.
Dat gezwabber met betrekking tot Ellie viel wel erg op. Ook is het erg opvallend dat zijn hoofdverdachten steeds anders zijn, al noemt hij wel vrij vroeg in de serie vaak al Tim en Annemieke. Voor mij is dat een teken dat Tim en Annemieke al vroeg op Klaas ingezet hebben in de test en hij dit van de productie heeft doorgekregen. Het is natuurlijk handig als je als mol mogelijke finalekandidaten al vroeg kunt gaan verdenken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1175 Gepost op: 3-03-2016, 02:12:09 »
Wil het niet, maar blijf dit toch een van de meest overduidelijke (en 1 vd eerste) hints vinden;
M(-ol) 16 (1285).
Enige in deze coupé met het nummer dat (seizoen) 16 maakt is Klaas.
Zeker makkelijk uit te leggen, heel makkelijk....@aflevering 10.

*blijven speuren dus, nog 3 nachtjes!*
Omnia vincit amor

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1176 Gepost op: 3-03-2016, 12:30:22 »
Wil het niet, maar blijf dit toch een van de meest overduidelijke (en 1 vd eerste) hints vinden;
M(-ol) 16 (1285).
Enige in deze coupé met het nummer dat (seizoen) 16 maakt is Klaas.
Zeker makkelijk uit te leggen, heel makkelijk....@aflevering 10.

*blijven speuren dus, nog 3 nachtjes!*

Alles goed en wel, maar de crew heeft echt geen invloed op welk metrostel wordt ingezet hoor.
Dit is dus puur toeval.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1177 Gepost op: 3-03-2016, 13:08:12 »
Alles goed en wel, maar de crew heeft echt geen invloed op welk metrostel wordt ingezet hoor.
Dit is dus puur toeval.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar zou het niet kunnen dat überhaupt de hele metro was afgehuurd voor de opdracht? We hebben al meer opdrachten gezien waarbij de lokale bevolking werd opgetrommeld voor een opdracht. Zo kon de productie in ieder geval zeker weten dat er bv. genoeg mensen in uniform in de metro zouden stappen. Ik vond het in ieder geval opmerkelijk hoe makkelijk de mensen meewilden naar het eindstation. Zeker als je al een kaartje hebt gekocht en gewoon ergens naartoe onderweg bent.
...óf niet!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1178 Gepost op: 3-03-2016, 13:33:15 »
Maar aan de andere kant: zou het beheer van het metronetwerk in Santo Domingo het goed vinden om een hele metrolijn plat te leggen alleen maar omdat een of ander Nederland tv-programma er wil opnemen? Ik bedoel: draai het eens, net als Tim Hofman deed, om: dat je in Amsterdam op de tram staat te wachten en dat je verteld wordt dat de tram niet rijdt vanwege opnames van een tv-programma uit de Dominicaanse Republiek.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1179 Gepost op: 3-03-2016, 13:38:17 »
Maar aan de andere kant: zou het beheer van het metronetwerk in Santo Domingo het goed vinden om een hele metrolijn plat te leggen alleen maar omdat een of ander Nederland tv-programma er wil opnemen? Ik bedoel: draai het eens, net als Tim Hofman deed, om: dat je in Amsterdam op de tram staat te wachten en dat je verteld wordt dat de tram niet rijdt vanwege opnames van een tv-programma uit de Dominicaanse Republiek.
Wellicht hebben ze extra metro's ingezet. Gewoon eentje met 'niet instappen' die voorbij rijdt. Weinig moeite. Blijft het alleen onwaarschijnlijk dat Klaas' metro ook is ingehuurd. Daar hebben ze geen figuranten voor nodig, dus dat zal een gewone lijn zijn. En dan wordt het nou net logistiek lastig om M-1285 te bemachtigen als filmlocatie. (Naast dat de laatste hint waarvoor je cijfers moest optellen in 2003 was...)
...óf niet!