Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 157539 keer)

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #200 Gepost op: 12-01-2016, 17:18:06 »
Eigenlijk is het wantrouwen tussen Cécile en Klaas best opvallend. 2 dagen ervoor vertrouwde ze hem nog het penningmeesterschap toe. Zou ze iets verdachts gezien hebben tijdens de zoutkarrenopdracht/de groepsfoto-opdracht?

Dat zou zeker kunnen, maar het kan ook zijn dat ze het gewoon liever zelf ziet (is inderdaad ook wantrouwen, maar dat hoeft niet per sé door een actie te komen van Klaas).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #201 Gepost op: 12-01-2016, 17:21:41 »
Ik weet niet of die CF iets is, als je de woorden doorschuift ivm lengte om klaas te krijgen, krijg je dit:

[...]

En dan heb je dus alleen nog  mol op de eerste regel. Verder niks kunnen vinden in dit schema

 ::ok:: Bijna Klaas, helaas. Opdracht 3 van aflevering 3 is nu nog het enige puzzelstukje dat ontbreekt.


Edit: Quote ingekort.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2016, 18:34:07 door Mollenmania »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #202 Gepost op: 12-01-2016, 18:01:50 »
En dan heb je dus alleen nog  mol op de eerste regel.
Overtuigend.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #203 Gepost op: 12-01-2016, 18:19:04 »
::ok:: Bijna Klaas, helaas. Opdracht 3 van aflevering 3 is nu nog het enige puzzelstukje dat ontbreekt.
Ik denk dat ik iets gemist heb, is er al iets bekend over opdracht 3 van aflevering 3?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #204 Gepost op: 12-01-2016, 18:22:42 »
Ik denk dat ik iets gemist heb, is er al iets bekend over opdracht 3 van aflevering 3?

Ja in de vooruitblik van aflevering 2 is dit te zien. Iemand krijgt de macht over de test, waarbij, ik citeer Rop, "de mol heel veel geld uit de pot kan halen".

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #205 Gepost op: 12-01-2016, 18:26:00 »
Ik weet niet of die CF iets is, als je de woorden doorschuift ivm lengte om klaas te krijgen, krijg je dit:

<snip>
::ok:: Zo vind ik hem nog steviger.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #206 Gepost op: 12-01-2016, 18:26:31 »
Ja in de vooruitblik van aflevering 2 is dit te zien. Iemand krijgt de macht over de test, waarbij, ik citeer Rop, "de mol heel veel geld uit de pot kan halen".
Oh er komt weer zo'n opdracht, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #207 Gepost op: 12-01-2016, 19:32:05 »
Kan iemand nog even Dick Jol achter elkaar zetten, seizoen 7? "Ik heb niet ene keer m'n vinger omhoog gestoken" "Als niemand z'n vinger opsteekt, alleen de Mol, dan gaat het hele verhaal niet door!" Enzovoorts  >:D

Ow ja...  ::ontopic::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #208 Gepost op: 12-01-2016, 19:59:28 »
Tsja. Duidelijker dan dit wordt het niet ben ik bang. Al vraag ik me nog wel af waarom de hint bij Klaas verborgen is. Ik neem zomaar aan dat hij weet dat hij zelf de mol is. Er moet toch voor de kandidaten ook iets uit te halen zijn? Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #209 Gepost op: 12-01-2016, 20:03:46 »
Tsja. Duidelijker dan dit wordt het niet ben ik bang. Al vraag ik me nog wel af waarom de hint bij Klaas verborgen is. Ik neem zomaar aan dat hij weet dat hij zelf de mol is. Er moet toch voor de kandidaten ook iets uit te halen zijn? Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ze hebben toch allemaal toegang tot dezelfde informatie/ zinnen? Alleen is het er zo ingemonteerd voor ons als kijker bij Klaas, als extra hint.
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #210 Gepost op: 12-01-2016, 20:05:51 »
Ik vind Marjolein een veel minder productieve kandidaat. Dat hebben velen, ikzelf eigenlijk ook, weggezet als te veel 'in your face'. Daarom brengt deze hint mij toch in verwarring. Door de titel van de aflevering wisten de makers dat we alle laatste letters op een rijtje zouden gaan zetten.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #211 Gepost op: 12-01-2016, 20:06:50 »
Ik vind Marjolein een veel minder productieve kandidaat. Dat hebben velen, ikzelf eigenlijk ook, weggezet als te veel 'in your face'. Daarom brengt deze hint mij toch in verwarring. Door de titel van de aflevering wisten de makers dat we alle laatste letters op een rijtje zouden gaan zetten.
Ja precies, en daarom valt het mij ook een beetje tegen! Want te makkelijk...En dat geeft mij hoop dat het misschien toch niet zo is...
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #212 Gepost op: 12-01-2016, 20:29:10 »
Komt bij dat twee van de laatste letters van Margriet zijn volgens mij. Elke mol kan maar 1 laatste woord hebben. Worden we hier niet stiekem met zijn allen ongelooflijk in de zeik genomen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #213 Gepost op: 12-01-2016, 20:55:37 »
Komt bij dat twee van de laatste letters van Margriet zijn volgens mij. Elke mol kan maar 1 laatste woord hebben. Worden we hier niet stiekem met zijn allen ongelooflijk in de zeik genomen?

De vijf woorden komen van de vijf verschillende mollen. Ik zie dat DeDominee een foutje daarin heeft gemaakt: focus is van Susan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #214 Gepost op: 12-01-2016, 21:14:47 »
Sjips. Bedankt voor de correctie!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #215 Gepost op: 13-01-2016, 03:08:03 »
Met de ontdekking van het gezicht in de leader erbij kan het haast niet anders of Klaas is inderdaad de mol.
Waarom doen de makers dit? In seizoen 13 waren veel mensen niet blij met de priesterhint die al in de eerste aflevering werd gegeven. Dus dachten de makers: dit jaar stoppen we zo'n enorme hint in de twééde aflevering?  :-\\

Laat Klaas alsjeblieft niet de mol zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #216 Gepost op: 13-01-2016, 06:54:57 »
Met de ontdekking van het gezicht in de leader erbij kan het haast niet anders of Klaas is inderdaad de mol.
Waarom doen de makers dit? In seizoen 13 waren veel mensen niet blij met de priesterhint die al in de eerste aflevering werd gegeven. Dus dachten de makers: dit jaar stoppen we zo'n enorme hint in de twééde aflevering?  :-\\

Laat Klaas alsjeblieft niet de mol zijn.

Misschien kon het gebeuren omdat de samenstelling van het team vergeleken met dat van WIDM 13 flink anders is. In ieder geval Teun en coach zijn er niet meer bij.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2016, 06:57:20 door Heinz »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #217 Gepost op: 13-01-2016, 07:16:40 »
Met de ontdekking van het gezicht in de leader erbij kan het haast niet anders of Klaas is inderdaad de mol.
Wat bedoel je met de ontdekking van het gezicht in de leader? Het "zesde" witte gezicht? Ik ben er nog niet van overtuigd dat dit daadwerkelijk een ander gezicht is dan een van de vijf oud-mollen laat staan dat het het gezicht van Klaas is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #218 Gepost op: 13-01-2016, 12:01:36 »
De Klaas-hint staat als een huis.

Heerlijk als later blijkt dat Klaas niet de mol is en de productie nu allerlei hoax-hints in het programma verwerkt om de molloten zoet te houden. En dan maak kijken welke we wel en welke we niet oppikken. Die we niet op pikken, kunnen ze volgend jaar wellicht gebruiken als serieuze hint naar de mol. Ik denk eerder dat ze nu helemaal dubbel liggen bij de redactie dan dat ze balen van het feit dat ze 'betrapt' zijn. Ik geloof er gewoon niets van dat ze echt dit soort obvious hints naar de mol gebruiken na de priesterhint en alle kritiek nadien.
Van de andere kant: het is bij eng als je alle analyses, ideeën en theorieën, die op het net de ronde doen, opsomt; er is bijna niets wat niet wordt opgemerkt. Misschien moeten we op dit forum ook maar topics aan gaan maken over programma's als "Opsporing verzocht" en CSI...

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #219 Gepost op: 13-01-2016, 12:17:47 »
De Klaas-hint staat als een huis.

Heerlijk als later blijkt dat Klaas niet de mol is en de productie nu allerlei hoax-hints in het programma verwerkt om de molloten zoet te houden. En dan maak kijken welke we wel en welke we niet oppikken. Die we niet op pikken, kunnen ze volgend jaar wellicht gebruiken als serieuze hint naar de mol. Ik denk eerder dat ze nu helemaal dubbel liggen bij de redactie dan dat ze balen van het feit dat ze 'betrapt' zijn. Ik geloof er gewoon niets van dat ze echt dit soort obvious hints naar de mol gebruiken na de priesterhint en alle kritiek nadien.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt!