Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79226 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #80 Gepost op: 23-02-2016, 10:53:09 »
Wie twijfelt nu nog aan Bruno??

Zijn zogenaamde(?) vergissing "Magda en Hugo" wijst erop dat Bruno zich ervan bewust is dat jezelf verdacht maken een (goede) strategie is. Het is heel goed mogelijk dat Bruno ook in zijn muziekkeuze om deze reden expres verdachte dingen heeft gedaan. Al vind ik het op het afkappen van Issabels suggestie om iets met "dokter" te doen nog best meevallen. Bruno bleek bijvoorbeeld gelijk te hebben dat Issa's "Julio" niet zou werken. (Al kwam dat weer door het gedeelte "Iglesias".)

Bij het herkennen van de liedjes vind ik dat Bruno het best goed doet. OK, Dancing Queen was niet moeilijk, maar Bruno komt er sneller mee dan Issabel. En ook het laatste liedje herkent Bruno eerder dan Issa, terwijl het haar favoriete meegenomen liedje is. (Tegen dit laatste valt direct in te brengen dat Bruno als Mol met voorkennis er daarom wel vanuit ging dat dit toch wel door haar geraden zou worden. Alhoewel er dan ook nog de mogelijkheid bestaat dat Issa het wel herkent maar zich verdacht wil maken en zwijgt.)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 11:50:52 door Heinz »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #81 Gepost op: 23-02-2016, 12:50:50 »
Bruno is de Mol, dat was het eerste gedacht van mijn vrouw. "Gewoon intuïtie", zei ze.

Stel dat uiteindelijk blijkt dat hij de mol is, wat heb ik dan geleerd uit dit fantastische tv-programma? Dat ik best naar mijn vrouw luister? Of dat zij een zesde zintuig heeft, zodat ze direct door heeft of iemand vals speelt? En dat ik dus wel een heel eerlijk man moet zijn, die niet moet proberen om haar om de tuin te leiden, want ze heeft het namelijk direct in de smiezen! ::tandpastasmiley::
Of ze heeft een geheime relatie met Bruno, hij heeft het haar stiekem verteld en doet nu alsof ze een zesde zintuig heeft?  ::) :-X >:D
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #82 Gepost op: 23-02-2016, 13:25:22 »

Bij het herkennen van de liedjes vind ik dat Bruno het best goed doet. OK, Dancing Queen was niet moeilijk, maar Bruno komt er sneller mee dan Issabel. En ook het laatste liedje herkent Bruno eerder dan Issa, terwijl het haar favoriete meegenomen liedje is. (Tegen dit laatste valt direct in te brengen dat Bruno als Mol met voorkennis er daarom wel vanuit ging dat dit toch wel door haar geraden zou worden. Alhoewel er dan ook nog de mogelijkheid bestaat dat Issa het wel herkent maar zich verdacht wil maken en zwijgt.)


Het is niet zeker of Bruno wist dat het Issa haar favoriete liedje was. Ik heb het fragment nog eens herbekeken en je ziet hem op vooral lachen als Issa zegt dat het haar favoriete liedje is maar dat is geen bevestigende knik.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #83 Gepost op: 23-02-2016, 13:34:18 »
Het is niet zeker of Bruno wist dat het Issa haar favoriete liedje was. Ik heb het fragment nog eens herbekeken en je ziet hem op vooral lachen als Issa zegt dat het haar favoriete liedje is maar dat is geen bevestigende knik.

Dat is inderdaad niet zeker, maar ik nam het voorbeeld van een Mol met voorkennis als mogelijke weerlegging van mijn stelling dat Bruno het hier juist goed deed (om die vervolgens zelf ook weer te weerleggen): het liedje als eerste herkennen. Ik zie hier dus juist geen Mol aan het werk. Jij wel?

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #84 Gepost op: 23-02-2016, 17:26:54 »
Hij had zich voordien als muziekkenner opgeworpen en vroeg meteen Issabel mee omdat zij hem nog niet echt verdacht.
Issabel verdacht Bruno niet echt? Vorige test zei ze
Citaat van: Issabel, Aflevering 3
Ik was aanvankelijk enkel gefocust op Bruno en Cathy, en nu komt Gilles erbij en verdwijnt Cathy een beetje.
Natuurlijk weet ik dat er met die uitspraken het nodige gemanipuleerd wordt, maar ik heb toch wel het idee dat Issabel hem wel redelijk verdacht
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #85 Gepost op: 23-02-2016, 17:27:59 »
Ik kan toch niet anders dan in Bruno de mol zien.
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar uiteindelijk neuriet hij wel wat mee met de liedjes, maar het meeste raadt Issa. Daarnaast vond ik zijn suggesties voor liedjes tijdens het rijden (Return to Sender, iets met een treinperron...) soms ronduit slecht.

Plus dat hij ook heel duidelijk aangaf "ik ruik niks dus mij moet je niet hebben" > wilde graag de andere opdracht spelen want interessanter te mollen?

Plus dat hij natuurlijk direct zijn stoel omdraaide...

Ja, ik zit te veel in een tunnel, dus probeer ook nog mijn back-up-mol Gilles in de gaten te houden, maar het is lastig  :-X
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 17:37:48 door AnnabelN »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #86 Gepost op: 23-02-2016, 18:49:32 »
Deze aflevering deed Bruno een paar rare dingen

Mols:
zijn rare verspreking (kan zomaar een hint zijn)
Hij heeft minder goede suggesties (stairway to heaven/alles met Evita)
Hij stemt Cathy bij de vrijstelling

maar onmols was hij ook:
Mr President van Pink was een duidelijke, uitstekende keuze
Hij zegt tegen Issa dat ze niet met artiesten kunnen werken, aangezien ze altijd aan de inhoud refereerden.
(Klopt, want Hanne snapte de Julio niet)
Hij neemt als eerste de kans op de vrijstelling. (Ik denk dat een mol niet de VS pakt, maar wil de discussie wel beïnvloeden. Het is gemakkelijker om aandacht te vestigen, dan die van je af te trekken met een VS)

Ik denk ook niet dat de mol bij de muziekkenners zat, je hebt daar weinig invloed op de opdracht en je bent niks met voorkennis.
Je weet niet hoe de kandidaten in de auto denken, welke linken ze leggen,...
Er is een kandidaat bij jou die normaal wel veel van muziek kent. Die kan je suggesties beïnvloeden en zomaar alle nummers raden.
In de auto heb je meer aan voorkennis, want je weet waar je niet moet zijn.
klaar voor de strijd

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #87 Gepost op: 23-02-2016, 18:54:59 »
Ik vind vooral ook de manier waarop Bruno zich profileert verdacht. Andere kandidaten hebben ofwel erg opvallend competitieve kenmerken (Cathy en Gilles, Stijn) ofwel doen ze opvallende acties (Thibaut, Hanne). Bruno niet.

Ondergronds beweegt Bruno wel veel. Zoals ik hoger al zei, springt hij altijd op de boot als er verwijten vallen. Het lag ook in de lijn dat hij, na het nodige vertrouwen gewonnen te hebben in de groep (die hij voor zich won door niet op te vallen, gesteund door zijn zacht karakter), in deze aflevering wat actiever zou beginnen te mollen (in de controlekamer).

Een mol haalt ook geen proeven het volle bedrag binnen (Stijn, nu Thibaut ook). Een beetje geld kan wel.



Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #88 Gepost op: 23-02-2016, 21:25:58 »
Dat is inderdaad niet zeker, maar ik nam het voorbeeld van een Mol met voorkennis als mogelijke weerlegging van mijn stelling dat Bruno het hier juist goed deed (om die vervolgens zelf ook weer te weerleggen): het liedje als eerste herkennen. Ik zie hier dus juist geen Mol aan het werk. Jij wel?

Moeilijk om deze statements te weerleggen. :P

Bruno blijft de Mol voor mij.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #89 Gepost op: 23-02-2016, 22:27:50 »
Ik vond Bruno hier echt wel verdacht. Aan de ontbijttafel is hij de eerste die roept dat ruiken niets voor hem is, waardoor hij zich in de muziekgroep manoeuvreert. Het meteen weer opperen van Evita als Issa over een liedje met dokters begint (wat volgens mij duidelijker zou zijn) zie ik wel als een mollenstreek. In het theater raadt hij inderdaad een liedje (misschien voor het vertrouwen, er was toch al 1000 euro niet verdiend), maar op Daft Punk komt hij niet. Bovendien legt hij de uiteindelijke beslissing bij Issabel neer.

In de tweede opdracht spreekt wel tegen hem dat hij als eerste zijn stoel omdraait en dus een grotere kans maakt op de vrijstelling. Ik zou als mol die dubbele dubbelrol niet zien zitten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #90 Gepost op: 24-02-2016, 11:04:57 »
In de auto heb je meer aan voorkennis, want je weet waar je niet moet zijn.
was ik ook aan 't denken. maar ik vond dat bruno zo toepasselijke, perfect getimede suggesties deed ("stairway to heaven" als ze al dachten aan een kerkhof bvb) dat het wel leek of hij oortjes inhad. oortjes zouden te opvallend zijn, maar.. hij had wel de hele tijd een koptelefoon vast. waarschijnlijk onder het voorwendsel dat hij meeluisterde met de muziek, maar wat als hij nu eens kon horen wat er in de taxi gezegd werd? :) 

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #91 Gepost op: 24-02-2016, 11:20:56 »
In de auto heb je meer aan voorkennis, want je weet waar je niet moet zijn.
Maar uiteindelijk is dat niet bepalend.
Naar de goede plaats gaan is een gevolg van goede muziek.

Naar een foute plaats gaan is een gevolg van slechte muziek of van een slechte interpretatie.
Echter als je foute muziek draait, is er weinig kans dat je uiteindelijk naar de juiste plaats zal gaan.
Draai je goeie muziek, dan heb je kans dat er minstens één van de drie personen dit juist interpreteert en is de kans groter dat je uiteindelijk de juiste keuze maakt.

Dat Bruno 'Pink' kiest is goed, maar het is dan wel zeer vreemd dat hij Issabel verwijt dat ze een bepaald moment verwarring zaait door plotseling over te schakelen naar de artiestennaam, en niet meer naar het liedje/titel zelf. Doet hij dit bij 'Pink' niet dan?

Eén goed voorstel, en verschillende zijn er al zeker van dat ze hierdoor de lijn van onschuldigheid kunnen doortrekken. Remember: een mol saboteert subtiel. Je verwacht toch niet dat hij alles verkeerd doet en zo doet foutlopen?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #92 Gepost op: 24-02-2016, 11:21:51 »
was ik ook aan 't denken. maar ik vond dat bruno zo toepasselijke, perfect getimede suggesties deed ("stairway to heaven" als ze al dachten aan een kerkhof bvb) dat het wel leek of hij oortjes inhad. oortjes zouden te opvallend zijn, maar.. hij had wel de hele tijd een koptelefoon vast. waarschijnlijk onder het voorwendsel dat hij meeluisterde met de muziek, maar wat als hij nu eens kon horen wat er in de taxi gezegd werd? :) 

Dat is toch een veel te groot risico.  Wat als Issa die nu vastkreeg
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #93 Gepost op: 24-02-2016, 11:27:08 »
Dat is toch een veel te groot risico.  Wat als Issa die nu vastkreeg
Bruno heeft een behoorlijk grote overtuigingskracht.
Daarbij won hij al vertrouwen van Issabel met zijn eerste keuze, Pink.

De keuze die hij maakt is op zich geen slechte, maar niet ideaal. Dus zelfs al vindt Issa het niet goed, dan is het verdedigbaar, zeker in een mate waarop het niet als verdacht bestempeld wordt. Met een kleine kwinkslag is het ook eventueel weg te werken.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #94 Gepost op: 24-02-2016, 11:34:24 »
Aan de ontbijttafel is hij de eerste die roept dat ruiken niets voor hem is, waardoor hij zich in de muziekgroep manoeuvreert.

Hij zegt zelfs dat hij niet kán ruiken.

Eigenaardig voor iemand die in zijn bio aangeeft dat zijn slechtste eigenschap "te veel eten" is. Ik interpreteer dat als "houden van veel en lekker eten en dat dus moeilijk kunnen laten". Als je niet kunt ruiken, proef je niets, met als logisch gevolg dat je waarschijnlijk niet zo van veel eten houdt..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #95 Gepost op: 24-02-2016, 14:58:15 »
Als je niet kan ruiken proef je geen smaken, is dat echt zo?
Lomperik..

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #96 Gepost op: 24-02-2016, 15:05:47 »
Enkel nog de meest basale, door de smaakpapillen in je tong. Maar alle subtiele nuances (die eten nu net zo lekker maken) gaan verloren. Gekke opmerking dus inderdaad van Bruno  ::vergroot::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #97 Gepost op: 24-02-2016, 15:57:39 »
Enkel nog de meest basale, door de smaakpapillen in je tong. Maar alle subtiele nuances (die eten nu net zo lekker maken) gaan verloren. Gekke opmerking dus inderdaad van Bruno  ::vergroot::
nu heb ik zelf niet de scherpste neus, en mss niet de beste smaak, maar ik ben ook iemand die graag eet.

Ik durf dit zeker niet in te roepen als argument.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #98 Gepost op: 24-02-2016, 16:04:39 »
nu heb ik zelf niet de scherpste neus, en mss niet de beste smaak, maar ik ben ook iemand die graag eet.

Ik durf dit zeker niet in te roepen als argument.

Ik denk dat er een groot verschil is tussen niet kunnen ruiken (zoals Bruno beweert) of niet zo heel goed ruiken.

De constatering van AnnabelN klopt.

Ter verduidelijking: als je heel erg verkouden bent, ruik je ook nauwelijks iets. Smaakt het eten dan evengoed als anders?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #99 Gepost op: 24-02-2016, 16:51:38 »
Ik denk dat er een groot verschil is tussen niet kunnen ruiken (zoals Bruno beweert) of niet zo heel goed ruiken.

De constatering van AnnabelN klopt.

Ter verduidelijking: als je heel erg verkouden bent, ruik je ook nauwelijks iets. Smaakt het eten dan evengoed als anders?

Dat de constatering van AnnebelN klopt, laat ik volledig in het midden.
Ik wil maar zeggen, een slechte of geen geur, wil niet zeggen dat je niet 'graag zou kunnen eten' (wat op zijn profiel staat).

Rokers (zoals Bruno) smaken ook veel minder goed dan anderen, maar wil dit zeggen dat ze niet graag zouden eten?

Zeer vlugge conclusie, mijn gedacht.
#HetIsTochWaarZeker!?