Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79264 keer)

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #200 Gepost op: 2-03-2016, 15:59:51 »
Bij de wijnproef heb ik het idee dat Bruno wel weet dat wijn 4 in ieder geval niet de goedkoopste wijn is. Je hoort hem ook twijfelen over fles 4. Ik begrijp dan niet als Thibaud zegt 4 is rommel dat Bruno dan zegt dat denk ik ook..  Als ie de mol is en hij kiest hier duidelijk voor fles 3 heb je toch nog een aardig wijntje bij het diner maar verlies je wel 2000 euro. Het wordt hem dan wel makkelijk gemaakt om fles 4 niet te kiezen omdat Thibaud fles 4 echt vies vond (bah roept ie).
Ik vond Bruno hier niet helemaal geloofwaardig ofzo. Ik heb hem niet als mol maar dit zou in principe een prima mollenstreek kunnen zijn.

Hetzelfde heb ik een beetje met dat gerecht van zijn vriendin. Eerst zegt hij ik weet totaal niet wat het is.Dan vraagt ie aan Thibaud wat zijn die witte dingetjes? Als Thibaud zegt pasta weet Bruno ineens wel dat het een soort Coquille Saint-Jaques is in het klein. En merkt dan op het is toch niet simpel al dat gedoe ( ik weet niet of dat ook over het eten gaat maar het lijkt er wel op). En nog eens nee het is niet simpel.

Je zou toch denken dat herken je zeker als het het lievelingskostje is en je eigen vriendin maakt het altijd zo klaar voor je..  En je zit in De Mol dus als je het herkent zal je dit toch wel hardop zeggen (mits je de mol bent). Thibaud faalde hier ook natuurlijk maar hij had niet zo veel van die soep gegeten.. Ik vind het verdacht of op zijn minst opmerkelijk dat Bruno doet alsof hij het eerst helemaal niet herkent..Hij zegt ook niet wat lekker of dat eet ik graag.


Maar Bruno waarom dan die schilderijen toch goed gezet? Ok die 1000 euro met die mooie sprint waar alle anderen werden afgeschoten door Gilles- dat kan ik nog wel plaatsen. Even de held uithangen en als enige 1000 euro binnenhalen.

Ik ga Bruno niet uitsluiten als mol maar ik denk niet dat ie het is....misschien wel makkelijk als hij afvalt binnenkort... ::vergroot::

P.s Bruno lacht wel erg hartelijk als Gilles zegt deze wijn gaan we vanavond aan jullie familie serveren...hij zegt ook nog ah nee...
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 16:34:06 door Lonneke14 »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #201 Gepost op: 2-03-2016, 18:12:05 »
Je uitleg en twitterplaatje maken het er voor mij niet makkelijker op maar wat je uiteindelijk stelt: Buenos aires Radio 1 is fictief, B + R + UNO vind ik erg mooi gevonden!

::ok::

Deze hint van BVerhaeghe vind ik wel erg goed gevonden. Dat radiostation heet inderdaad Radio Artinfo. Zeer goed gevonden hint die bijna niet anders dan naar de Mol kan wijzen!

Maar hoe moet ik dit nu koppelen aan het onderstaande? Kan toch niet dat zowel Cathy, Stijn, Gilles als Hanne net zoals Thibaud ook vol op Bruno zaten nu al in deze fase van het spel?

Thibaud zit of op een man. Dat is wel bekend, dat heeft hij immers zelf in de afleveringen gezegd. Hij zat deze aflevering echter vol op 1 man, en Stijn had hij intussen al een tijdje afgeschreven. Blijven Gilles en Bruno over.

Vorige week vulde Thibaud bij zijn test de vraag op Bruno in (daar zag je hem echt het aanklikken) en ook nu ging hij met de cursor op het scherm richting het antwoord dat bij Bruno paste, namelijk dat die als vierde het veld in ging bij het schieten.

Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen zeggen dat Thibaud zijn test op Bruno heeft ingevuld, maar wel met 85% op zijn minst.

Kunnen we hiermee Bruno schrappen als Mol? Nuja, voor mij dus met 85% zekerheid dus.
Lomperik..

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #202 Gepost op: 2-03-2016, 19:13:23 »
Ik vind Bruno een leuke speler, maar veel te veel het type dat je direct eruit pikt als Mol. Hij heeft zeker wat verdachte en mollige (no pun intended) acties op zijn naam staan maar ik vind hem zo voor de hand liggen. Niet gek dat bij sommige polls en kranten in Vlaanderen (Zie topic 'De Mol in de media') hij met kop en schouders het meest verdacht wordt, terwijl hij als Mol toch eigenlijk zeer subtiel te werk gaat. En dat is zonde voor zo'n gave serie. Ik bedoel dus, dat je de Mol er zo op onderbuikgevoel uit kunt pikken, en niet door zijn acties (reden waarom ik hem min of meer weggestreept heb ... of na deze hint ... had)

Eens. En zelfs octopus Alexander vedenkt Bruno! ;)

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #203 Gepost op: 2-03-2016, 22:18:34 »
De Standaard kopte al rond aflevering 3 in het groot: BRUNO IS DE MOL. Zou een beetje te makkelijk zijn denk ik dan...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #204 Gepost op: 2-03-2016, 22:20:35 »
Ik zit nu offcieel in deze tunnel. Het heeft 5 afleveringen geduurd, maar ik heb er een gevonden. ::joehoe::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #205 Gepost op: 3-03-2016, 13:29:12 »
Het is pure speculatie, maar als ik als Mol zou besluiten om twee van de drie opdrachten te saboteren en eentje te laten slagen, zou ik niet kiezen voor de schilderijenopdracht. Niet alleen was daar het meeste plusgeld te verdienen, het is vooral ook de opdracht waarbij je een foute keuze kunt afschuiven op je medekandidaten. Als de kandidaten horen wat Bruno en Thibaud bij de wijn en de gerechten hebben gedaan, hebben ze gelijk nog maar twee hoofdverdachten over, terwijl de schilderijenopdracht in ieders tunnelvisie past.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #206 Gepost op: 3-03-2016, 15:18:28 »
ik heb bruno hoog op mn lijst staan als Mol, maar kan ook absoluut niet snappen waarom hij als mol de schilderij proef laat slagen.

oke verdenking weg halen, mooi. maar in deze had je je kunnen verschuilen achter slechte tekening en de tekenaars weer achter verkeerde aanwijzing etc.

dat je net 5 k hebt doen wegspoelen ( 2 k mislopen en 2 k uit pot en 1 k van eten gemist) doet niets af aan deze prestatie.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #207 Gepost op: 3-03-2016, 19:41:06 »
Ik zit nu offcieel in deze tunnel. Het heeft 5 afleveringen geduurd, maar ik heb er een gevonden. ::joehoe::

Ik heb Bruno juist afgeschreven vandaag, door het rennen en de schilderijen  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #208 Gepost op: 5-03-2016, 00:12:56 »
Hebben we Bruno dit niet al eens eerder zien doen, bij Marc, die er vervolgens uit moest?




Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #209 Gepost op: 5-03-2016, 00:59:43 »
Hebben we Bruno dit niet al eens eerder zien doen, bij Marc, die er vervolgens uit moest?


De Mol weet niet wie er moet vertrekken. Hier kan dus geen hint in zitten als je daar op doelt. ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #210 Gepost op: 5-03-2016, 01:21:26 »
De Mol weet niet wie er moet vertrekken. Hier kan dus geen hint in zitten als je daar op doelt. ;)

Maar frappant is het wel.

Er zijn een paar andere zaken die me zijn opgevallen bij (en over) Bruno:

Zijn onbewogen gezicht bij de executies. En dan even later, als iedereen kijkt, gauw de handen voor zijn mond.. in (mijns inziens) gespeelde schrik.

Ook heeft het cijfer 1 (Uno), in het Buenos Aires Radio-logo bij het radiostation, exact dezelfde kleur oud-roze als het t-shirt van Bruno, die in het fragment waar dit logo even te zien is, nét toevallig op dat moment daar naar binnengaat.

En daarnaast zegt presentator Gilles na de schietproef tot drie maal toe ten overstaan van alle kandidaten dat Bruno 1000 euro in de pot heeft gespeeld. Helpt hij hier de Mol een handje om onverdacht over te komen?

Hoewel ik Gilles ook nog heel verdacht vind, staat Bruno nu bij mij samen met Gilles op een gedeelde eerste plaats.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2016, 01:57:09 door Marisa »

Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #211 Gepost op: 5-03-2016, 21:49:17 »
Leuke hint BVerhaeghe, ik ben alleen nog niet overtuigd.

Er is wel degelijk een andere goede reden om een fictief radiostation op te zetten, het is namelijk alleen te horen in de lobby en taxi, dus is het wat mij betreft logisch om het een andere naam te geven. Ten tweede laat je wel de A van Aires voor het gemak achterwege, de productie had het ook Buenos Radio 1 kunnen noemen.

Toch erg sterke hint.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #212 Gepost op: 6-03-2016, 15:05:15 »
Ik heb Bruno juist afgeschreven vandaag, door het rennen en de schilderijen  ::jaja::
Ik vond Bruno net door het 'te overtuigend en gemakkelijk' vinden van de schilderijen behoorlijk mols. Het was een onmolse actie om molsheid te camoufleren.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #213 Gepost op: 6-03-2016, 16:08:19 »
Tja... Dit is inderdaad wel heel sterk. Hebben de makers dan toch de kracht van het nieuwe web onderschat?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar of het dan een hint is, en hoe te interpreteren? Mogelijk wilde ze gewoon een logo in beeld brengen voor het mooie shot (het gebouw zelf heeft misschien geen duidelijk 'radiostation-uiterlijk/kenmerk'? Mogelijk is de hint nog wat subtieler, ik weet het niet. In ieder geval vrees ik dat we Bruno toch wel héél erg in de gaten moet houden...
...óf niet!

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #214 Gepost op: 6-03-2016, 21:42:46 »
Tijdens het eten met Thibaud kijkt Bruno (na de opmerking van Thibaud dat hij over Gilles als Mol heeft gedroomd) niet naar Thibaud, maar recht in de verborgen camera en grijnst daarbij. Vervolgens steekt hij, nog steeds grijnzend, zijn wijsvinger omhoog.


Dit vond ik ook opvallend. Conform Mol Klaas:

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #215 Gepost op: 6-03-2016, 22:28:39 »
Ik zou het wel lame vinden als hij de mol is omdat hij in de eerste proef in de nee groep zat
#teamamaimiljaarde

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #216 Gepost op: 7-03-2016, 00:21:59 »
Tja... Dit is inderdaad wel heel sterk. Hebben de makers dan toch de kracht van het nieuwe web onderschat?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar of het dan een hint is, en hoe te interpreteren? Mogelijk wilde ze gewoon een logo in beeld brengen voor het mooie shot (het gebouw zelf heeft misschien geen duidelijk 'radiostation-uiterlijk/kenmerk'? Mogelijk is de hint nog wat subtieler, ik weet het niet. In ieder geval vrees ik dat we Bruno toch wel héél erg in de gaten moet houden...
Ik vind het ook welo een heel sterke en Ik geloof niet zo in toeval. Ik vind het ook opmerkelijk dat de A van aires met een kleine letter is geschreven. Aan de andere kant staat de S met hoofdletter, want dan weer niet past in het plaatje.

Zeker een reden om hem wat beter in de gaten te houden. Bruno valt ook zeker in het rijtje wensmollen.

Goede gevonden door @bert_verhaeghe.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #217 Gepost op: 7-03-2016, 07:19:13 »
Er bestaat trouwens wel een radio uno als je op google intypt "buenos aires radio uno" is het de eerste link.
#teamamaimiljaarde

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #218 Gepost op: 7-03-2016, 10:44:16 »
Er bestaat trouwens wel een radio uno als je op google intypt "buenos aires radio uno" is het de eerste link.
Ja, inderdaad! Goed gevonden! Toch nog hoop dat het Bruno niet is...
Tell me what your telescope says

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #219 Gepost op: 7-03-2016, 13:51:51 »
Met google image vind je wel niet met het logo dus het zal idd wel een hint zijn.
Maar ik blijf bij mijn standpunt:
Ik zou het wel lame vinden als hij de mol is omdat hij in de eerste proef in de nee groep zat
#teamamaimiljaarde