Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165739 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #80 Gepost op: 29-02-2016, 22:34:15 »
Dat Tangram werd toch door zijn moeder bepaald, dus daar heeft hij ook niet enorm veel invloed op.

Zou er niet ergens op de 1 of andere manier voorkennis kunnen gebruikt worden? Zijn moeder zegt ook wel dat ze niet weet of hij de Mol is, maar zou ze het zeggen als het wel zo was? Misschien heeft Gilles haar de tangram opdracht laten zien de avond ervoor.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #81 Gepost op: 29-02-2016, 22:58:44 »
Zijn moeder hoeft er niks van te weten, natuurlijk. Als hij die puzzel maar goed genoeg uit z'n hoofd geleerd heeft.

Desondanks is hij nog niet mijn mol. Nog niet...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #82 Gepost op: 29-02-2016, 23:07:40 »
Wat was hij weer verdacht deze aflevering.

- Hij was totaal niet blij toen bleek dat ze geld gewonnen hadden bij de schilderijenopdracht.
- Hij is echt onwijs fanatiek met het tangram spel, de mol wilt 100% zeker dit spel winnen, om de scherpschutter te zijn. En het ging verbazingwekkend goed, hij zal het tangram wel eerder gezien hebben.
- Hij houdt zich zo afzijdig en stil.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #83 Gepost op: 29-02-2016, 23:13:19 »
- Hij is echt onwijs fanatiek met het tangram spel, de mol wilt 100% zeker dit spel winnen, om de scherpschutter te zijn. En het ging verbazingwekkend goed, hij zal het tangram wel eerder gezien hebben.

Je kan ook zeggen dat de Mol juist niet de scherpschutter wil zijn. Elke kandidaat zal namelijk toch voor de vrijstelling willen strijden en als je als Mol het veld in mag kan je je gewoon laten afschieten. De kans dat er geen geld in de pot gaat is dus groter als de Mol geen scherpschutter is.

Toch is Gilles nog steeds mijn Mol hoor. ::tandpastasmiley::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #84 Gepost op: 29-02-2016, 23:32:55 »
Zijn schilderij is t Enige wat ergens lijkt op t origineel. Vrij onmols.

Als mol scherpschutter zijn, het kan Maar logisch vind ik t niet.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #85 Gepost op: 1-03-2016, 00:07:34 »
Ik zou het leuk vinden om in aflevering tien een moment te zien dat Gilles schietles kreeg, net als dat George waterski-les kreeg.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #86 Gepost op: 1-03-2016, 00:46:01 »
Je kan ook zeggen dat de Mol juist niet de scherpschutter wil zijn. Elke kandidaat zal namelijk toch voor de vrijstelling willen strijden en als je als Mol het veld in mag kan je je gewoon laten afschieten. De kans dat er geen geld in de pot gaat is dus groter als de Mol geen scherpschutter is.

Toch is Gilles nog steeds mijn Mol hoor. ::tandpastasmiley::
Als Gilles de mol is, had hij uiteraard een paintball-sniper training gehad, en was het waarschijnlijk effectiever voor hem om sluipschutter te zijn. Sowieso: 4 uit 5 is een zeer goed rendement :).

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2016, 00:47:10 »

Als mol scherpschutter zijn, het kan Maar logisch vind ik t niet.

Je kan als mol niet met opzet in die positie komen, want alles hangt af van je bezoeker, die de puzzelstukken goed moet leggen.

Je kan als mol wél met opzet in de andere positie (van loper) komen, door trage of verkeerde aanwijzingen aan je bezoeker.

Dus als we er van uit gaan dat de mol op voorhand graag weet waar hij aan begint (mijn eigen veronderstelling), dan zou ik hier Gilles niet verdenken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2016, 01:13:47 »
Je kan als mol niet met opzet in die positie komen, want alles hangt af van je bezoeker, die de puzzelstukken goed moet leggen.

Je bezoeker is weer afhankelijk van jouw aanwijzingen, dus niet álles hangt van hem/haar af. Als jij (als Mol) al weet hoe de blokjes moeten liggen, dan kun je je bezoeker beter en sneller instrueren en hoef je alleen voor de vorm nog maar een paar keer heen en weer te rennen naar het bord. Ik denk dus wel dat de Mol hier een goede poging kan doen om in de positie van scherpschutter te komen.

(En dat ondanks het feit dat Gilles mijn mol niet is :P)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2016, 09:32:41 »
Ik zou het leuk vinden om in aflevering tien een moment te zien dat Gilles schietles kreeg, net als dat George waterski-les kreeg.
Precies wat ik ook dacht. Ik vond het veel te goed gaan voor hem. Zowel de tangram als het schieten gingen zo goed dat het wel leek alsof het van tevoren geoefend was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #90 Gepost op: 1-03-2016, 09:34:29 »
Die schietles kreeg Gilles waarschijnlijk op de geheime locatie waar hij ook lamavanglessen kreeg. (In het begin een klein bedragje verdienen om zich onverdacht te maken.) ::tandpastasmiley::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #91 Gepost op: 1-03-2016, 11:20:23 »
Het leek me toch een behoorlijke afstand (als camera van achter Gilles filmde). Neem daarbij dat de lopers heel veel schutting hebben, dus telkens maar kort in een doelwitrijke positie komen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #92 Gepost op: 1-03-2016, 11:51:08 »
In het 360 graden filmpje, bij de extra's, zijn tegelijkertijd twee deelnemers, (naast Gilles natuurlijk) in het spel te zien.
Zie op 01:20, waar je Gilles hoort zeggen:""Wat is daar de bedoeling van?" Deelnemer Bruno (die is het toch?) staat achter een boom en ik meen Hanne te herkennen die steentjes naar hem gooit, mogelijk om de aandacht op Bruno te vestigen of hem (of juist Gilles?) af te leiden. 


« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 12:44:09 door Marisa »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2016, 12:15:40 »
Dat is het hem juist: de schutter moet gewoon wachten tot de loper achter zijn beschutting vandaan komt en hem dan afknallen. Simpel toch. En hij kan de ene kogel snel na de andere afschieten. Mij leek het meer op met een AK-47 op kippen in een kippenren schieten en dan maar hopen dat de haan het overleeft!

Bovendien mochten de lopers niet voorbij een bepaalde bomenrij lopen. Dat had duidelijk als reden dat het geweer van de schutter niet verder kan schieten dan die afstand. Nog een voordeel voor de schutter.

Toch echt te makkelijk! Remember in de proef met de schakelaars: daar slaagden de geblinddoekte schutters er zelfs in om 5 van de 6 deelnemers aan die proef uit te schakelen.  ::tandpastasmiley::

Eens! Erop los knallen ipv strategisch iets bepalen. Gemiste kans, jammer.

Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2016, 17:28:21 »
Zijn schilderij leek qua details inderdaad het meest op het origineel, maar onmols vind ik het niet. De kleuren die gebruikt waren leken namelijk helemaal niet op het origineel. Waar het oorspronkelijke schilderij erg fleurig en licht was, was zijn interpretatie heel donker. Dat lijkt me ook een logische manier om hier te mollen, zodat het lijkt alsof je het goed gedaan hebt, maar het toch moeilijk maakt voor Bruno en Thibaud.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2016, 17:42:25 »
>:D He's a Maniac! :o ::tandpastasmiley:: De manier waarop hij tekeer ging springt op zijn minst in het oog. Leek wel alsof hij eindeloze munitie had. En de anderen geen schijn van kans. Op voorhand zou ik zeggen, het perfecte moment voor de Mol om de vrijstelling te pakken. Dat waren mijn verwachtingen alleszins.
Ik snap dus niet hoe hij erin slaagt om bij de minst verdachten te horen bij de kijkers want hier werkt hij zich toch echt in de kijker! Oké, iedereen denkt aan een fanatieke kandidaat die zijn vrijstelling verdedigt maar hij kan toch net zo goed de Mol zijn. En het zou toch zoveel cooler zijn als ze in de laatste aflevering kunnen terugblikken met een Mol die een voor een alle kandidaten afknalt. Allez als ik het programma zou maken zou ik dat het mooiste vinden. Maar ik blijf op de een of andere manier twijfelen.

Wat ik wel gezien heb, Gilles was weeral voorzien van een gepaste tenue. Bij de laatste opdracht heeft hij een T-shirt aan met opschrift "Thou Shall Not Destroy The Planet" Punk Zen met Charles Darwin afgebeeld als punker (misschien iets voor beagle? ;)) Planetario Galileo Galilei comes to mind, waar nu ik eraan denk ook een muzikale hint inzat ... maar ook het destructieve karakter van deze opdracht. Er staat doe het niet, toch knalt hij erop los. Moest ook meteen denken aan zijn t-shirt met peace teken in afl. 2

Dat shirt hier is weer zo'n dubieus geval. Hij heeft alleszins zijn garderobe op voorhand mooi op punt kunnen stellen, dat is ondertussen wel duidelijk. Hou zijn T-shirts die hij in de uitzending draagt al in het oog sinds de lama-opdracht, want hij is zowat de enige die daar behoorlijk wat tijd in heeft gestoken, of het geeft mij toch die indruk.

Zit Mama Mol? trouwens mee in het complot ... zij draagt een shirt met daarop een afbeelding van iets dat lijkt op zangeres Madonna, een verwijzing naar de Madonna op het schilderij? Hij is wel de enige die zijn moeder laat afkomen. Dat is op zich al een verwijzing naar het schilderij. En niet te vergeten, hij verwisselde in afl. 2 het bordje met daarop Jezus die zijn moeder ontmoet. Maar ik betwijfel of ze zo ver zouden gaan. Dat is toch gewoon een onschuldig mens? Alsof ze haar zouden verplichten om dat te dragen.

Begin echt overal dingen in te zien. Net zo met de andere kandidaten. De meeste dingen zijn waarschijnlijk dwaalsporen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #96 Gepost op: 1-03-2016, 17:47:52 »
Je denkt echt te ver door denk ik. Al vind ik een Mama-hint best leuk gevonden. Komt ook voor in Bohemian Rhapsody trouwens :p

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #97 Gepost op: 1-03-2016, 18:39:18 »
Zijn schilderij leek qua details inderdaad het meest op het origineel, maar onmols vind ik het niet. De kleuren die gebruikt waren leken namelijk helemaal niet op het origineel. Waar het oorspronkelijke schilderij erg fleurig en licht was, was zijn interpretatie heel donker. Dat lijkt me ook een logische manier om hier te mollen, zodat het lijkt alsof je het goed gedaan hebt, maar het toch moeilijk maakt voor Bruno en Thibaud.

Dat komt eigenlijk omdat hij blauw moest overschilderen met rood, en blauw over rood. Hij heeft gewacht tot de verf droog was, maar tenzij je met acryl werkt (waar je van donker naar licht moet werken en dus donker kan overdekken) krijg je een 'doorbloedingseffect' van de kleur eronder, en dus een grauwer/vuiler effect. Het leek me plakkaatverf waar ze mee werkten, en dat heeft zeker zo'n effect. Kijk eens naar dat voetje van de danseres: ballerina schoentje met gekruiste sluiting. Gilles heeft hier echt wel heer hard zijn best gedaan.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #98 Gepost op: 1-03-2016, 18:59:07 »
Gilles zakt voor mij van toppositie naar nr 2. Hij doet mij veel te veel goed en is te fanatiek deze aflevering.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #99 Gepost op: 1-03-2016, 19:06:50 »
Gilles heeft hier echt wel heer hard zijn best gedaan.

Ja, daar ben ik het mee eens. En dat maakt me toch wel aan het twijfelen want ik geloof er ook niet zo in dat Gilles voorkennis gehad zou hebben met de tangram. Want om daar iets aan te hebben zou moeke toch ook in het complot moeten zitten. En dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En wat blijft er dan voor mols over aan Gilles in aflevering 5? Erg weinig.

Ik denk dat ik binnenkort nog maar eens alle afleveringen terug moet gaan kijken. 8)