Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 53614 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #100 Gepost op: 2-02-2016, 18:50:46 »
Iets wat ik al jaren bij WIDM heb opgegeven is het terugkijken van een aflevering. Ben daar nu dus weer mee gestart :)


Haha ik heb het nog niet gedaan omdat ik er nog geen tijd voor gehad heb, maar ben het zeker wel van plan. één keer gewoon kijken en één keer met het mollenboekje bij de hand. (en dan wie weet misschien nog wel eens een keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #101 Gepost op: 2-02-2016, 19:05:07 »
Ze had op één persoon gegokt zei ze. (En ze was 90% zeker.) In dit stadium van het spel kan je die dan wel wegstrepen na een rood scherm. Maar ik ben bang voor Ruth dat ze de taxi niet meer uit is gekomen. ;)

Waarom denk je dat? Staat er iets over in het molboekje? Ik hoop namelijk dat ze wel terug mag komen, precies om wat Gilles zei (1e test is loterij)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #102 Gepost op: 2-02-2016, 19:16:55 »
Waarom denk je dat? Staat er iets over in het molboekje? Ik hoop namelijk dat ze wel terug mag komen, precies om wat Gilles zei (1e test is loterij)

Nee, dat dacht ik zomaar. Het leek me dat de groep (onder leiding van Cathy) niet zo happig was om Ruth terug te verwelkomen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #103 Gepost op: 2-02-2016, 19:27:23 »
Nee, dat dacht ik zomaar. Het leek me dat de groep (onder leiding van Cathy) niet zo happig was om Ruth terug te verwelkomen.

Oke  ::ok:: Zit wat in.
Ik hoop echter dat het een soort bevrijdingsopdracht ala Liesbeth in de brug in Spanje wordt en dat het ze lukt.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #104 Gepost op: 2-02-2016, 19:27:59 »
in het voorstukje voor volgende week, aan het eind van de aflevering, zitten ze ook te stemmen; waarbij 4 voor stemmen.

Dus vermoed eigenlijk dat dat is of ze Ruth terug laten komen; wat waarschijnlijk dan niet is (4 voor impliceert 5 tegen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #105 Gepost op: 2-02-2016, 20:13:38 »
Wat een prachtig begin, ben nu al meer fan dan van de afgelopen jaren WIDM!  ::bravo:: en heerlijk ook dat Vlaams.

Ik vond de executie wel heel veelzeggend, sommigen leken me echt zo opgelucht, dat kon bijna niet gespeeld zijn (Hanne en Issabel, en Stijn. Manuella vond ik daarentegen verrassend rustig reageren, had van haar meer emotie verwacht!)

Heerlijk, om nu deze serie te hebben nu die van NL een beetje minder spannend is!!

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #106 Gepost op: 2-02-2016, 20:58:47 »
Wat een waanzinnig mooie aflevering! Kippenvel gewoon..

Wow!! ::bravo:: ::bravo::

Vooral de soundtrack was heftig mooi ook  ::ok::
Carpe Diem

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #107 Gepost op: 2-02-2016, 22:01:05 »
Het is misschien een cliché, maar wat heb ik genoten van deze aflevering! ::bravo::

Het leek wel alsof ik naar een totaal ander programma keek dan WIDM. De opdrachten leken van een totaal andere orde, al kan dat ook deels aan de montage liggen. Geen biechten ::oink:: En dat vind ik totaal niet verkeerd ::ok:: Zo zie je wat een voice-over en een kaartje, en gewoon duidelijk vertellen hoe de opdracht verloopt allemaal kan doen. Ook de onbekende kandidaten zij onwijs verfrissend. De mensen ter plekke leren kennen geeft toch een totaal andere dimensie aan het molspeuren dan wanneer je ze al in allerhande tv-programma's hebt gezien. Plus het grote voordeel van open aanmelding is dat je precies de kandidaten kunt kiezen die goed het spel willen en kunnen spelen. En simpelweg nog onbezonnen kandidaten, maakt dat het weer heel anders wordt gespeeld dan Wie is de Mol?.

Dit is geen verwijt aan de Hollandse Mol, voor al het bovenstaande geldt dat ook de Nederlandse manier zijn geheel eigen charme heeft. Maar ik ben ook wat blij met dit alternatief ::bravo:: Zo'n cliffhanger heb ik nog nooit gezien. Maakte het, samen met de rest van de aflevering, heel filmisch. ::joehoe:: Supertof dat hij zo vroeg online stond ::ok::
...óf niet!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #108 Gepost op: 2-02-2016, 22:06:37 »
Hallo allemaal! ::zwaai::
Kon dit jaar door omstandigheden niet meeposten bij het begin van WIDM en toen het wel weer kon, was De Hint ontdekt en had ik helemaal geen zin meer om te speuren. :\'(

Maar lang leve De Mol! ::bravo:: Wat heerlijk om weer een Molserie te zien zoals het programma ooit bedoeld was en waar ik verliefd op ben geworden. Nou ja, het is door de eerdere posters in dit topic allemaal al gezegd. De onbekende Vlamingen die elkaar echt niet kennen, de hoge bedragen die verdiend kunnen worden, het feit dat ze zelf moeten rijden ipv met de bus vervoerd worden, enz... het zorgt allemaal voor een hele andere groepsdynamiek dan tegenwoordig bij WIDM. En hele goeie opdrachten, die goed uitgelegd werden en waarvan je je achteraf niet nog zit af te vragen wat de spelregels nou precies waren. Geweldig!

En dan dat einde... Superspannend! :o :D

Echt, ik kom woorden tekort om uit te drukken hoezeer ik genoten heb. En dit was nog maar aflevering 1!  ::rofl::

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #109 Gepost op: 2-02-2016, 22:07:42 »
Check! Ook ik heb de aflevering gezien samen met mijn vriendin en schoonmoeder... we zijn fan! Mooie basic aflevering, lekker die onbekende Belgen! Jammer dat er geen penningmeester is... en met de executie ben ik bij WIDM en WIDM Inc. toch wel gewend geraakt aan de spanning, dat was hier ver te zoeken... naam typen, enter, groen en doorrrr. Maar goed, op naar volgende week!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #110 Gepost op: 2-02-2016, 22:23:28 »
Volgens mij is dit het type widm waar een heleboel van ons heel veel j jaren geleden hun hart aan hebben verloren.

Dit dus!

Ik heb genoten van een throwback in time. De vibe van WIDM 1 t/m 4 kwam weer terug. Herkenbaar land, herkenbare opdrachten (in die zin ben ik benieuwd naar het heruitvinden van WIDM6 in Mol4) maar de montageshots met de drones waren top. Hoe de jeeps wegreden over de zoutvlakte, hoe Ruth in die auto zat en de drone uitzoomde. De manier waarop Gilles op die speedboat aangevaren kwam terwijl er 9 kandidaten boven hem bungelden.

Minpuntje vind ik het ontbreken van spannende testmuziek. Maar daar ben ik teveel door gewend geraakt aan de tunes uit WIDM. En ook aan gehecht geraakt aan intro, test en exitmuziek. Juist de manier waarop Ruth direct door Gilles gesommeerd wordt op te staan. Dat deed mij zo denken aan hoe Angela subiet de afvaller eruit plukte, wegleidde en c'est ca. Niks niet ellenlang afscheid nemen door knuffels, nee opstaan en wegwezen. Daarbij: gewoon in 1 aflevering al meer kunnen verdienen dan er bij WIDM 16 überhaupt in de pot heeft gezeten is ook een welkome afwisseling. Zoals de beginseries ook gewoon serieuze bedragen te winnen vielen. En ik ben benieuwd in hoeverre ze kwistig zullen strooien met jokers/vrijstellingen. Als ze dat een beetje in toom houden ga ik nog 9 afleveringen lang genieten van een steengoede Mol-serie  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #111 Gepost op: 2-02-2016, 22:30:08 »
Minpuntje vind ik het ontbreken van spannende testmuziek. Maar daar ben ik teveel door gewend geraakt aan de tunes uit WIDM. En ook aan gehecht geraakt aan intro, test en exitmuziek. Juist de manier waarop Ruth direct door Gilles gesommeerd wordt op te staan. Dat deed mij zo denken aan hoe Angela subiet de afvaller eruit plukte, wegleidde en c'est ca.

Ik genoot juist van de muziek (executie, voortuitblik) omdat die dezelfde is als uit De Mol 1 t/m 3. En de manier van afvallen is ook hetzelfde gebleven. Vorige week de begingeneriek terug en het is weer helemaal als vanouds. Maar dan met nog mooiere cameravoering, graphics en meer extra's. ::boogie::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #112 Gepost op: 2-02-2016, 22:38:29 »
Ik genoot juist van de muziek (executie, voortuitblik) omdat die dezelfde is als uit De Mol 1 t/m 3. En de manier van afvallen is ook hetzelfde gebleven. Vorige week de begingeneriek terug en het is weer helemaal als vanouds. Maar dan met nog mooiere cameravoering, graphics en meer extra's. ::boogie::

En zo WIDM 1 t/m 4 voortborduurde op De Mol 1 t/m 3. Ik heb ze enkel niet gezien, dus ik moest meteen terugdenken aan WIDM gewoon met onbekende Nederlanders. Gewoon zelf autorijden, minder het idee van schoolreis maar reisverslag. Ze hebben er goed aan gedaan om alles erom heen gelijk te houden aan waar het ooit tig jaar terug mee eindigde. Is goed voor de herkenbaarheid. Je hoeft enkel camerashots door drones, HD graphics en zo toe te voegen en het is ouderwets genieten in een scherper nieuw jasje  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #113 Gepost op: 2-02-2016, 22:45:29 »
Mooie eerste aflevering. ::bravo::

Leuke groep, heel mooi in beeld gebracht en fijn dat het zo duidelijk is wat er in de opdrachten precies gebeurt. Dat geeft wat te analyseren. Executie mag van mij wel een tikkeltje spannender.

Al wel wat verdachten op het oog, maar daar denk ik nog even verder over na. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #114 Gepost op: 2-02-2016, 23:34:42 »
Ik ben nog niet helemaal enthousiast, al voelt het wel zoals vroeger. Maar aan de ene kant leek het echt op een schoolreisje, terwijl het soms zo serieus aanvoelt. De executie vond ik echt drie keer niks zo, veel te snel terwijl de rest van het programma zo rustig is. De biechten in een hotelkamer is ook niet alles, net als het maken van de test op een hotelkamer. De vaak genoemde hoge bedragen zijn iets té, maar dat heb je met een commerciële zender. Gilles de presentator is te aanwezig, hij ging zelfs mee eten en was vaak in beeld gedurende de opdrachten.

Maar de opdrachten waren tof, origineel en mooi in beeld gebracht.

Fijn dat we het in Nederland zo snel kunnen volgen, hopelijk iedere week zo snel.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #115 Gepost op: 2-02-2016, 23:41:58 »
Lang geleden dat ik zo genoten heb van dit programma. Ik kreeg echt dat ouderwetse gevoel weer terug wat ik helaas al jaren kwijt ben. Kan het zijn dat Belgen gewoon superleuke mensen zijn? Of kiezen ze steeds de goede eruit, het is weer een ontzettend leuke groep.
De soundtrack is ook voor een gedeelte weer hetzelfde, wat ik alleen maar mooi vind. Ja, ik ben echt enthousiast! Eindelijk eens een keer een reden om blij te zijn als het weekend voorbij is  ;)
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #116 Gepost op: 2-02-2016, 23:44:45 »
Kan iemand aangeven waarom ze in België altijd zoveel vloeken?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #117 Gepost op: 2-02-2016, 23:49:05 »
Mooie aflevering!

Dit is mijn eerste Vlaamse Mol en wat een verschil is er met de onze. Inderdaad de rust en de spontaniteit van de deelnemers en mooie beelden maken dat ik er na deze aflevering al meteen helemaal in zit. Veel meer dan bij de Nederlandse versie. Dat er wat reclame tussen de opdrachten en in de opdrachten (automerk, frisdrank) zit, doet daar geen afbreuk aan.

Ik vind Ruth wel erg geacteerd overkomen, zowel met haar gestuntel als bij de executie en daarna in de auto. Zij had, zoals Thibaud stelde, inderdaad makkelijk kunnen mollen op de zoutvlakte. De Mol zit daar sowieso niet bij degenen die een proef laten mislukken lijkt me. Maar Ruth kan best eens geoefend hebben met dat traan laten. Wat een vreemde, absurde opdracht was dat trouwens. Midden op een zoutvlakte in the middle of nowhere proberen te huilen. Schitterend :-)

Andere verdachte op dit moment is voor mij Marc. En Stijn kan hier best een George-actie hebben begaan aan die hangbrug.

Hopen dat ik het volende week weer zo mooi in HD kan zien!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #118 Gepost op: 2-02-2016, 23:50:50 »
Kan iemand aangeven waarom ze in België altijd zoveel vloeken?
Maar zelfs het vloeken klinkt bij hun heel gezellig.  ::rofl::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2016, 11:54:47 »
Lang geleden dat ik zo genoten heb van dit programma. Ik kreeg echt dat ouderwetse gevoel weer terug wat ik helaas al jaren kwijt ben. Kan het zijn dat Belgen gewoon superleuke mensen zijn? Of kiezen ze steeds de goede eruit, het is weer een ontzettend leuke groep.
De soundtrack is ook voor een gedeelte weer hetzelfde, wat ik alleen maar mooi vind. Ja, ik ben echt enthousiast! Eindelijk eens een keer een reden om blij te zijn als het weekend voorbij is  ;)

Dat zijn we inderdaad allemaal  ;D

Net als jullie hier allemaal heb ik enorm genoten van de eerste aflevering van De Mol. Dankzij Uitzending Gemist volgde ik al een aantal jaar WIDM, maar de oorspronkelijke Vlaamse versie is voor mij toch nog van een ander kaliber. Zal wel jeugdsentiment zijn.

Nog nooit keek ik zò uit naar maandag...