Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 83961 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #120 Gepost op: 5-03-2016, 23:08:12 »
Het was een leuk seizoen, maar jammer van de kloosterhint. Het is al vaker gezegd, maar het feit dat er geen andere uitleg was (al werd dat wel fel geprobeerd, met contra focus en zo), maakt dat de conclusie alleen maar kon zijn dat Klaas de mol is/was. Dat is jammer.

Daarnaast is het jammer dat de mol zoveel hulp van de productie heeft gehad. Bij de allereerste opdracht, in de metro, en bij de opdracht op de berg. Doordat hij weet dat er een extra sleutel ligt.

De kist bij de tainio opdracht was dan weer wel een hele mooie molactie. Hoewel die blijkbaar niet gepland, en ook dom was. Ironisch, nietwaar, ziijn mooiste molactie had niet mogen gebeuren, had hij slimmer geweest. :)

Ik hoop dat ze volgend seizoen niet zo'n onomstotelijke hint er in doen.

De geldbiljettenhint was wel een hele mooie. Als Rat er niet was die er zoveel tijd in had gestopt, en hij niet al wist dat het Klaas moest zijn, is een dergelijke hint bijna niet te ontcijferen.

Chapeau Rat!  ::bravo::

Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #121 Gepost op: 5-03-2016, 23:24:04 »
Wat was nou het idee achter "de volgende keer dat ik je zie is in de finale" oid..? Natuurlijk ziet Art de mol in de finale pas weer (als mol), waarom moet die uitgelicht worden alsof het iets speciaals betekent?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #122 Gepost op: 5-03-2016, 23:24:42 »

Ik ben overigens niet negatief over Mol Klaas. Hij heeft het wat mij betreft heel aardig gedaan. Zijn bluf naar Remy vind ik betrekkelijk briljant. Ik ga er niet vanuit dat Klaas het brein is achter de geregiseerde opdracht in de metro en de Klooserhint heeft hij ook niet zelf verzonnen, dus dat zal ik hem niet aanrekenen, maar het maakt het seizoen wel teleurstellend.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #123 Gepost op: 5-03-2016, 23:35:13 »
Wat was nou het idee achter "de volgende keer dat ik je zie is in de finale" oid..? Natuurlijk ziet Art de mol in de finale pas weer (als mol), waarom moet die uitgelicht worden alsof het iets speciaals betekent?
Art zei vanavond dat hij bedoelde dat hij Klaas als de Mol pas weer in de finale zou spreken. In de metro-opdracht heeft hij hem als kandidaat gesproken.
Nogal kinderachtige uitleg als je het mij vraagt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #124 Gepost op: 5-03-2016, 23:36:12 »
Die actie bij Remy was écht fantastisch inderdaad! En dat Remy dan weer Airen heeft overtuigd van het niet-mol-zijn van Klaas ::rofl:: Arme Remy en Airen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #125 Gepost op: 5-03-2016, 23:40:13 »
nog niet opgemerkt maar m.i. wel heel fijn.

We hebben Art niet nog een keer het hele verhaal horen vertellen op het strand van aflevering 9, waarbij hij over elke kandidaat iets zegt. Vond het nu wel een fijne soepele bekendmaking.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #126 Gepost op: 5-03-2016, 23:44:15 »
Die actie bij Remy was écht fantastisch inderdaad! En dat Remy dan weer Airen heeft overtuigd van het niet-mol-zijn van Klaas ::rofl:: Arme Remy en Airen.

Ja echt goed! Ik vond het leuk om te horen hoe het Klaas is gelukt anderen om de tuin te leiden. En sommige van zijn molacties waren best wel gedurfd.
 ::ok::
Ik was wat dat betreft aangenaam verrast.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #127 Gepost op: 5-03-2016, 23:46:33 »
Ik vond het toch vreemd dat het niet op het strand werd afgemaakt. Voor de bekendmaking van de mol werd teruggespoeld naar aflevering 1 - wat te verwachten was - maar de aankondiging dat er geen winnaar of verliezer bekend is gemaakt werd nu in de studio gedaan. Het voelt dan toch of het niet in de Dominicaanse Republiek wordt afgesloten. Misschien waren de reacties van de kandidaten te voorspelbaar en zag het er niet spannend genoeg uit op televisie.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #128 Gepost op: 5-03-2016, 23:48:57 »
Ja echt, wat een lef soms. Erg leuk gedaan. En die lijst gewoon onder Remy zijn neus schuiven  ::rofl:: bewijst maar weer hoe ENORM ze op de kleine dingetjes letten als ze in het spel zitten. Ik zie er nou niet echt een molactie in, zo'n blaadje antwoorden achterhouden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #129 Gepost op: 5-03-2016, 23:49:47 »
Ik vond het toch vreemd dat het niet op het strand werd afgemaakt. Voor de bekendmaking van de mol werd teruggespoeld naar aflevering 1 - wat te verwachten was - maar de aankondiging dat er geen winnaar of verliezer bekend is gemaakt werd nu in de studio gedaan. Het voelt dan toch of het niet in de Dominicaanse Republiek wordt afgesloten. Misschien waren de reacties van de kandidaten te voorspelbaar en zag het er niet spannend genoeg uit op televisie.

Misschien hadden ze dit keer wel de 6 maanden nodig om de winnaar te kunnen bepalen. Tenslotte gaat het over een fotofinish.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #130 Gepost op: 5-03-2016, 23:51:20 »
Veel betere ontknoping dan afl 9 ::trots::

Alleen hadden paar molacties nooit kunnen gebeuren als t de groep echt om t geld ging. 1000 euro pakken waar er 2000 inligt, terwijl je dat zelf had kunnen controleren.

En dat Tim en annemieke liever klaas willen bestuderen en zo bewust meehelpen om niet de opdracht te doen, kun je moeilijk als molacties verkopen, vind ik.

Vraag me echt af wat ze hadden gedaan als iedereen klaas gecheckt had bij de haaiengrot? Er waren toen nog veel deelnemers. En om halfweg al iedereen op de juiste mol te hebben zitten, zou een serieus probleem zijn.

Maar wel risicovol gemold, prima.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #131 Gepost op: 6-03-2016, 00:22:29 »
Ik kom net terug uit het Vondelpark... Jongens, wouw! ::bravo:: Ik heb onwijs genoten ::wijn::

Het was écht een hele toffe finale-uitzending, met veel verrassingen ::oink::

Die meesterzet van Klaas tegenover Remy ::oink:: Wat een bluf, en wat een lef!

Aan de ene kant een beetje ongeloofwaardig dat er 3000 euro in de kist had gezeten (als de molactie niet met de Mol was afgesproken), maar dan wel weer supergaaf om te zien hoe Klaas het eigenlijke bijna niet aandurfde om de berg op te klimmen, en het toch deed. Want stel je voor dat Klaas het echt niet zou durven, dan was die 3000 euro toch echt verdiend :o In die zin was dit misschien wel de Molactie waar het meeste lef ooit bij nodig was om 'm te laten slagen.  ::ok::

En nog veel meer mooie dingen die me verbaasd hebben :D Een hele mooi je afsluiter voor een toch wel heel mooi seizoen. Klaas is een topmol ::ok::
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #132 Gepost op: 6-03-2016, 00:52:46 »
Die eerste kist had ik gewoon verwacht. Maar dat Klaas ook geld in de tweede kist liet liggen... ::oink:: Petje af!

Hebben we een shot gezien dat die geld heeft laten liggen in de tweede kist?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #133 Gepost op: 6-03-2016, 01:00:46 »
Die sleutel onder die kist vond ik dan toch een beetje jammer. Leg er dan gewoon 1500 euro in, ipv te doen alsof dit een molactie van Klaas is die geld wegneemt.  ::ohno::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #134 Gepost op: 6-03-2016, 01:07:31 »
Net pas de aflevering gezien. Ik vond het erg leuk ::ok::. Klaas heeft het ook best goed gedaan,beter dan ik dacht. Leuk dat Tim de pot won ik had gedacht dat Annemieke zou winnen. Ik denk dat er volgend seizoen niet meer van die megahints ingestopt worden want dat was toch wel de grote smet op seizoen 16.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #135 Gepost op: 6-03-2016, 01:15:44 »
Opzich prima ontknoping. Best leuke acties van Klaas over het algemeen.  ::ok::

1 ding. Waarom in hemelsnaam werd de winnaar live bekend gemaakt? Hopeljik wordt dit geen trend, het spel hoort in het land waar het afspeelt worden afgesloten.  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: Die hysterie van Art en die envelop. Waarom niet gewoon de winnaar en verliezer bekend maken op locatie? Wat raar dat hun zolang hebben moeten rondlopen met de vraag of ze gewonnen hebben.  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #136 Gepost op: 6-03-2016, 01:37:03 »
sommigen zeiden annemieke ;)
Verschil van 2 beelden denk ik:

*De ene was in de leader; die kwam vaak terug in Annemieke's tunnel (erg sluitend-ik was ook overtuigd!)
Zie foto 1

*De 2e (degene als hint in afl. 10, maar is mij nooit opgevallen) zat bij de briefing tijdens etentje om duo's te vormen voor die kloosteropdracht. Dat gaat om een geheel andere foto van masker die ik nog niet heb gezien @ forum...(oei, misschien zeg ik nu iets heel ergs....excuus)...
Zie foto 2



Omnia vincit amor

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2016, 01:54:24 »
Verschil van 2 beelden denk ik:

*De ene was in de leader; die kwam vaak terug in Annemieke's tunnel (erg sluitend-ik was ook overtuigd!)
Zie foto 1

*De 2e (degene als hint in afl. 10, maar is mij nooit opgevallen) zat bij de briefing tijdens etentje om duo's te vormen voor die kloosteropdracht. Dat gaat om een geheel andere foto van masker die ik nog niet heb gezien @ forum...(oei, misschien zeg ik nu iets heel ergs....excuus)...
Zie foto 2





Idd  ik heb uitgebreid zitten te puzzelen met dat eerste gezicht. Daar paste Annemieke heel goed op. Klaas totaal niet(na mijn inzien).

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2016, 03:01:11 »
Klaas heeft het wel goed gedaan zeg! De actie richting Remy is fantastisch.. (two out!) En de tweede kist geld laten liggen, was ook erg gaaf. Eigenlijk als je het nu ziet, klopt zijn vrolijkheid totaal niet bij het eruithalen van het geld. Mooi hoe dit is gegaan..

Al met al vind ik dit seizoen teveel bepaald door de makers. Veel vrijstellingen voor Annemieke, een sleutel onder de kist.. Dit is het slechtste excuus om uiteindelijk in opdracht 1 geld te verdienen als mol. Niet even uitlenen met behulp van de productie. Productie moet als de ideale scheidsrechter zijn in voetbal: de regels uiyzetten, de hardheid bepalen en geen invloed hebben op de uitslag.

Aangezien het productieteam en Art hier ook meelezen:
- volgend jaar in de finale graag van elke kandidaat even een duidelijk beeld waarom ze op iemand zaten en waarom ze niet op de mol zaten. Dit was voor mij het hoogte punt vanavond met Remy en Airen.
- graag ook mooie verhalen over opdrachten die compleet in de soep liepen.. Of wat was de tactiek van de mol bij elke opdracht. Wat is er nou fout gegaan bij het fietsen??
- een tip a la de Klaashint is eigenlijk te simpel voor molloten en te ingewikkeld voor de huis-tuin-keuken-kijker. Kunnen we hier niet iets mee doen met een hint over meerdere afleveringen? Perfect voor malloten..
- Finale WIDM met 4 personen ipv 3. Gewoon eens proberen! '

Verder was het land waanzinnig!! De groep had wat mij betreft meer opgestookt mogen worden in het begin.. Een goede zwarte vrijstelling vroeg in het programma helpt. De groep was heel vriendelijk nu..

Wel erg mooi om molacties en hints te zien.

Klaas heeft het goed gedaan!


« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 03:18:46 door Cookie »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2016, 08:39:09 »
Ik heb eigenlijk gemist wanneer en waarom Tim en Annemieke Klaas gingen verdenken
Vanaf het begin wisten ze het al. Wat dat betreft geen verbetering t.o.v. Annemarie of Margriet helaas. Zelfs Airen wist het. Alleen Remy en Marjolein zijn in de val getrapt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)