Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen (deel 3)  (gelezen 91019 keer)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #160 Gepost op: 12-01-2003, 11:21:04 »
Mischien moet ik eerst een groslijst maken van topics waar jullie, het plebs, dan 9 uit kiezen en dan kan ik als 1-koppige vakjury nog 1 toevoegen zodat we 10 hebben.
Dan gaan we om de spanning flink te rekken iedere week erna 1 laten afvallen waarna er 1 winnaar overblijft...

Wat een geweldige formule bedenk ik toch weer! ;D

thuh, wij het plebs hé? Jaaaaja, wacht maar af... ons zomaar beledigen hoe durf je, onze (ofja, de mijne toch) wraak zal zoet zijn...hou uw koebeest in de gaten  :P

Maar idd geweldige formule Bertha, moest ik van jou zijn zou ik er een patent opnemen en het in een televiesprogrammaformaat gieten ofzo  ;D








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #161 Gepost op: 13-01-2003, 22:36:20 »
en ja dames en heren, weet je wie ik nu on line zie? De RegiRobert himself  8)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #162 Gepost op: 13-01-2003, 23:15:55 »
en ja dames en heren, weet je wie ik nu on line zie? De RegiRobert himself  8)
Benieuwd wanneer ie zelf nog eens gaat reageren!  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #163 Gepost op: 14-01-2003, 00:37:31 »
Hij gaat nu uiteraard eerst zijn eerste post voorbereiden, waarin hij eindelijk gaat reageren op de 5 punten genoemd in de 2e post van dit topic.

Go, RR Go!  ;D

Gr. B.








Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #164 Gepost op: 14-01-2003, 01:26:19 »
Ik had al de eer een pm van em te ontvangen  :D

Thx RR, en nogmaals welkom terug







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #165 Gepost op: 14-01-2003, 12:41:06 »
RR rulez!!!







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #166 Gepost op: 14-01-2003, 13:13:23 »
Nou dat niet :P







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #167 Gepost op: 14-01-2003, 15:51:45 »
;D Ja idd.

Mischien moet ik eerst een groslijst maken van topics waar jullie, het plebs, dan 9 uit kiezen en dan kan ik als 1-koppige vakjury nog 1 toevoegen zodat we 10 hebben.
Dan gaan we om de spanning flink te rekken iedere week erna 1 laten afvallen waarna er 1 winnaar overblijft...

Wat een geweldige formule bedenk ik toch weer! ;D

Gr. B.
Eh... laat me raden welke er over blijft... ;D







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #168 Gepost op: 14-01-2003, 17:38:51 »
Eh... laat me raden welke er over blijft...  ;D
Tsja, ik zat al met het idee te spelen een reclamecampagne op te starten, maar heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat dat verspilde moeite zal zijn... Over gelijke kansen gesproken  ::)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #169 Gepost op: 15-01-2003, 21:51:58 »
Zo! De tijden van off-topic gebazel zijn nu definitief voorbij!  >:(
Nouja, in dit topic dan voorlopig even... :)

Om het voor RR makkelijk te maken heb ik weer ff de 5 punten die ik ergens geschreven heb weer gekopieerd:

Laten we eerst alle tegenargumenten nog eens doornemen; zoals die de topics genoemd zijn. (Helaas is deel 1 van de ''gelijke kansen'' theorie niet meer aanwezig) een beetje bewerkt:
  • 1. Het is echt lastige zaak voor de crew om door te geven bij wie de mol in het groepje moet gaan zitten, immers erg veel contact is er niet tussen de crew en de mol (maar wel aanwezig nu en dan) of George zou zelf moeten bijhouden bij wie ie allemaal in het groepje heeft gezeten en waar hij ''zichtbaar'' heeft gemold (want opdrachten waar George niet heeft gemold; tellen imo niet mee)
  • 2. Het bepalen van de groepjes wordt dikwijls aan de kandidaten overgelaten. Hierdoor is sturing erg moeilijk, want soms kunnen de overige kandidaten de mol ''dwingen'' ;of beter gezegd: ze verwachten allemaal dat ie zich voor een bepaalde opdracht gaat aanmelden. Of andere kandidaten kunnen te snel met aanmelden zijn, waardoor de mol niet in het groepje komt waar hij had moeten zitten. Door de kandidaten de keuze te laten kan de hele theorie in duigen vallen. Wil deze theorie echt functioneren moet de crew altijd de indelingen van de groepjes bepalen. Temeer ook omdat er echt niet veel mogelijkheden zijn om ''onevenwichtigheden'' in de gelijke kansen recht te trekken zijn.
  • 3. De plaats van de mol is bij verschillende opdrachten al van te voren bepaald; zoals ook duidelijk bleek in de laatste aflevering: George moest gaan waterskieeen (en niet druivenplukken of op de positie van Dick komen bv.) en hij moest bij het parralellen niet op de plek van Prince en John komen en ook bij het antwoorden van de vragen van de rondleiding was George's positie al excact bepaald (nl. dat hij afgezonderd met een andere kandidaat en als laatste de de vragen zou gaan beantwoorden.)
    Er vindt zo nu en dan dus wel degelijk sturing plaats waar de mol terecht komt, maar dan niet voor de ''gelijke kansen'' maar om te zorgen dat de mol op de positie terecht komt waar hij moest komen. Ook dit kan toch flinke conflicten opleveren met de ''gelijke kansen'', want moet iedereen gelijke kansen hebben of moet de mol nu terecht komen op de positie die ingestudeerd is? En nogmaals: er zijn maar weinig mogelijkheden om ''onevenwichtigheden'' recht te trekken.
    Zowiezo denk ik dat de mol bij alle opdrachten zich meer bezig houdt met waar hij het beste kan gaan mollen dan dat hij zorgt dat iedereen ''gelijke kansen'' heeft.
  • 4. Stel nu: de mol komt om ''gelijke kansen'' te creeeren bij een bepaald persoon om in het groepje. Maar door omstandigheden kan de mol niet ''mollen'' waardoor diegene de mol niet aan het werk heeft gezien. Moet de mol dan opnieuw bij die persoon in het groepje gezet worden? Of heeft diegene dan pech gehad dat hij/zij in dat geval de mol niet aan het werk heeft gezien? In dat geval kan je toch niet echt spreken van ''gelijke kansen''?
  • 5. Dan nog een interresante uitspraak van George: Letterlijk zei George in de laatste aflevering over de foto-opdracht in de kerk:
Citaat
''Toen bij het foto's zoeken in de kerk zat ik niet lekker in m'n vel. Ik was heel gefrustreerd dat ik los was van het grote gedeelte van de groep en heb daar maar weinig echte molacties kunnen voeren.''
[/list]

Eerder werd de keuze van George om met Karen een opdracht te gaan doen door RR als onderdeel gezien van de grote ''gelijke kansen'' operatie. Uit deze woorden blijkt eerder dat George helemaal niet deze opdracht wilde gaan doen. (Maar vanwege reden 2 ging hij toch?)  Het lijkt er eerder op dat George meer bezig is met hou hij opdrachten kan saboteren dan dat hij bezig is met de ''gelijke kansen'' voor iedereen. (reden 3.)

Hierbij het verzoek aan RR (en/of anderen) om deze punten te weerleggen. Succes  :)

Nog even weer voor alle duidelijkheid: Op de eerste pagina van dit topic staat de theorie uitgelegd en voor de toepassing van de theorie met betrekking tot de VRT-serie kun je naar dit topic gaan.  :)

Gr. B.








« Laatst bewerkt op: 17-01-2003, 01:48:15 door bertha531 »

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #170 Gepost op: 17-01-2003, 03:21:34 »
Euhm, ff vraagje, het is dus niet de bedoeling dat we hier nog posten over gelijke kansen? Ik bedoel, leuk dat er dat topic ook is op VRT forum maar bij de AVRO moet er ook een hoor ....

daar nog es bij: ik heb nog leuke avatars voor hier *grinzz*







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #171 Gepost op: 17-01-2003, 07:52:47 »
jawel blom dondje met toepassing van de theorie passend bij de avro serie idd hier posten; niet over de theorie zelf of in de toepassing van de vrt serie







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #172 Gepost op: 17-01-2003, 14:39:49 »
Even heb ik gedacht dat het nu duidelijk was...  :(

Die momenten koester ik nu voor de rest van mn leven denk ik...  ;D

Ja, tuurlijk mag je hier over de gelijke kansen theorie posten én alles over de gelijke kansen-theorie mbt de AVRO serie en nee de gelijke kansen-theorie mbt de VRT-serie mag in het andere topic bij de buren! :)
En offtopic gaan mag al helemaal niet!  :P

Dus nu weer ontopic: Ik denk dat Gotcha/RR binnenkort gaat reageren op de 5 tegenargumenten die hier op deze pagina ergens staan.

Als ik een tip mag geven: nummer je tegenargumenten ook 1 tot 5, dat is overzichtelijk. :)

Gr. B.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #173 Gepost op: 17-01-2003, 20:31:01 »
dus Gocha=RegiRobert?

Mmmm, vreemd. Gotcha deed vorig seizoen ook al mee (registratiedatum is februari vorig jaar). Speelde RR vorig jaar dan een dubbelrol???

Typisch mollengedrag  :o







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #174 Gepost op: 17-01-2003, 21:54:22 »
Je kan tegenwoordig onderkoffer hier Tweet, gewoon je naam veranderen bij je profiel, aantal berichten enzo blijven dan hetzelfde :-)







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #175 Gepost op: 18-01-2003, 11:43:59 »
Owww slimslim.....(mag ik jouw naam ff gebruiken?).
Wel raar dat je ook je naam kan wijzigen maar ja, ook wel weer grappig....

Maarreh....om maar weer een beetje on-topic te gaan:
Ik heb RR aka Gotcha nog niet gezien...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #176 Gepost op: 18-01-2003, 12:09:12 »
Hij was anders al enkele keren kort online. W8 maar tot zondagavond zou ik zeggen...  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #177 Gepost op: 18-01-2003, 13:00:38 »
 :o  ik vind het echt ongelofelijk dat er een jaar verder deze theorie weer uit de kast wordt gehaald. als we iets geleerd zouden moeten hebben van vorig jaar is dat geen enkele theorie toepasbaar is........................  :'(







« Laatst bewerkt op: 18-01-2003, 13:01:33 door CORA BORA »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #178 Gepost op: 18-01-2003, 14:35:21 »
:o  ik vind het echt ongelofelijk dat er een jaar verder deze theorie weer uit de kast wordt gehaald. als we iets geleerd zouden moeten hebben van vorig jaar is dat geen enkele theorie toepasbaar is........................  :'(

hahahaha

Hier is dus de enige echte.
Natuurlijk was er wel 1 therie die correct was en ik vermoed dat je wel weet welke...

Vanaf zondag wordt ik dus waarschijnlijk opnieuw wat Mol-actiever en wel op het Vlaamse forum







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #179 Gepost op: 18-01-2003, 14:36:55 »
dus Gocha=RegiRobert?

Mmmm, vreemd. Gotcha deed vorig seizoen ook al mee (registratiedatum is februari vorig jaar). Speelde RR vorig jaar dan een dubbelrol???

Typisch mollengedrag  :o

Inderdaad, Tweety, typisch mollengedrag...
Hierbij toch wel zeggen dat de nieuwe Gotcha de enige echte RR is en vorig jaar geen dubbelrol speelde...
Misschien een ideetje voor dit seizoen   ;)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen