Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 70583 keer)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #180 Gepost op: 8-03-2013, 13:03:31 »
Wat was het toch een heerlijk seizoen WIDM!
Kees, super goed gedaan heb met heel veel plezier naar de afleveringen gekeken! Je hebt het super goed gedaan  ::ok::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #181 Gepost op: 8-03-2013, 13:33:54 »
Wat een geweldige uitzending gisterenavond! Zat helemaal klaar voor de tv gaat de deurbel; bezoek! Neeee!!! Nou dat was toch balen. Heb het dus pas laat op de avond allemaal terug kunnen kijken maar niet minder genoten.
Ik heb genoten van dit seizoen, voor mij toch echt mijn favoriete seizoen. De combinatie van de samenstelling van de groep en het prachtige land waar dit zich afspeelde was geweldig  ::bravo::
En Kees heeft het fantastisch gespeeld, hij zat goed in zijn rol, heb echt gelachen tijdens de uitzending. Vooral toen Kees de kokers zag liggen met Zarayda en Carolien op zijn hielen, Kees ze snel weg pakt op een geschikt moment en dan Zarayda heel droog "hebben we deze ook nog nodig", ze pakt exact de zaklamp die naast de kokers lag  ::rofl::
Natuurlijk de loden bal opdracht, Kees: "trekken, trekken, trekken en zelf vieren  ::rofl::. En dat moment daarop dat hij Carolien en Zarayda aan dat touw laat trekken en zelf alleen dat touw vast heeft en dan die reactie's richting de camera ::rofl:: Was echt hilarisch!
Ik vond het een hele mooie finale aflevering, wat vliegt een uur toch voorbij.
Chapeau voor iedereen die de hints ontdekt hebben!!
 

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #182 Gepost op: 8-03-2013, 13:58:56 »
Omdat hij erbij zei dat taal echt niet zijn ding was, werd zijn versie van het dictee misschien eerder als 'fout' aan de kant geschoven.

Doet me denken aan het verhaal van Marc (BE3) met die vijs. ::rofl::

Geniale actie!;D Zeer gedurfd ook.

De vijs van Marc was zeer gelijkaardig idd. Hij zei zelfs letterlijk nadien:"Het wordt hoog tijd dat jullie beginnen te luisteren naar mij!" ::hypocriet::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #183 Gepost op: 8-03-2013, 14:05:25 »
Wat mij betreft een erg mooie serie met een prima mol. De mooiste molacties wat mij betreft die waarin hij de verdenking van zichzelf af heeft willen halen: dealtje met Spencer, de kandidaten laten geloven dat Ewout op Daniël zat. Daarnaast het aanwijzen van Tim bij het dictee. Verder heeft hij in elke opdracht wel ongeveer gedaan wat je van een mol kon verwachten (alleen aflevering 7 en het openen van het luikje tijdens de laseropdracht blijven mij dwars zitten).

En volgens mij heeft hij al met al toch nog behoorlijk wat geld uit de pot weten te houden. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #184 Gepost op: 8-03-2013, 14:08:50 »
Overigens zijn de molacties ook te vinden via "Overzichten" hier boven in het menu.

Of via: http://www.wieisdemol.com/index.php?p=WIDM13-Molhints
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #185 Gepost op: 8-03-2013, 16:38:57 »
Beste mol in jaaaaaaren!!! Voel me stom dat ik niet harder heb meegezocht dit jaar, dan had ik Kees waarschijnlijk wel kunnen vinden, maar ja, ook gevaarlijk als je schot-voor-de-boeg-mol er zo lang inblijft. Was afgelopen jaren bang dat WIDM z'n beste tijd had gehad, vooral qua mollen die niet zoveel meer molden, ook een reden dat ik niet meer zo hard meezocht, vorige jaren was ik echt teleurgesteld over de molacties, maar dit was echt weer goed! Dank Kees! En verder ook een prachtig, geniaal, grappig seizoen! Productie: ::bravo::
Allemaal veel plezier op de mfd en tot volgend jaar!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 10
« Reactie #186 Gepost op: 8-03-2013, 16:44:59 »
Citaat
Citaat van: MoleShowdown op Vandaag om 02:14:04
Foutloos dictee, ...hoe kan dit nu een molactie zijn?? Wel goed dat-ie de verdenking richting Tim schuift.

Omdat hij erbij zei dat taal echt niet zijn ding was, werd zijn versie van het dictee misschien eerder als 'fout' aan de kant geschoven.
Nou nee, Paulien zei zelfs nog "Goed dictee, Kees!".
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 16:47:34 door MoleShowdown »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #187 Gepost op: 8-03-2013, 17:06:49 »
Omdat hij erbij zei dat taal echt niet zijn ding was, werd zijn versie van het dictee misschien eerder als 'fout' aan de kant geschoven.

Nou nee, Paulien zei zelfs nog "Goed dictee, Kees!".

Ik vond het juist wél een strakke actie, een anti-actie.
Het viel Paulien alleen op dat hij 'ek' had geschreven en dat 'goed dictee' sloeg (zoals ik het interpreteerde) op het feit dat hij had gezegd dat hij er waarschijnlijk niet veel van had gebakken.

Zoals ik het zie was de kans dat ze in de foutjes van anderen (die hoger aangeslagen werden als taalliefhebbers dan hij) eerder de goede antwoorden zagen en in de zijne dan (als de dictees vergeleken werden) eerder de foute. Wat dus de kans dat ze voor de foutjes van anderen gingen in principe groter maakte omdat ze zijn dictee eerder als 'waarschijnlijk fout' zouden beoordelen.

Verder is Paulien gewoon ontzettend scherp in dat soort observaties. Daarom kneep hij hem ook.
Maar het kwartje viel volgens mij bij Paulien pas in de Moltrein. Ik had er zelf ook niet eerder aan gedacht omdat je zo gefocust bent op fouten dat het niet in je opkomt dat de Mol een anti-actie heeft gedaan.

Ik vond het dus juist een erg leuke mollenstreek, omdat het niet is wat je verwachtte (reversed psychology).
Daarnaast heeft hij dus ook geïmproviseerd.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #188 Gepost op: 8-03-2013, 17:42:57 »
Het dictee was voor Kees misschien wel de mooiste opdracht qua molwerk. Een perfect dictee en Tim de keuze laten maken :-)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 10
« Reactie #189 Gepost op: 8-03-2013, 17:59:49 »
Het viel Paulien alleen op dat hij 'ek' had geschreven en dat 'goed dictee' sloeg (zoals ik het interpreteerde) op het feit dat hij had gezegd dat hij er waarschijnlijk niet veel van had gebakken.

Dan interpreteer jij het anders dan ik.

Citaat
Zoals ik het zie was de kans dat ze in de foutjes van anderen (die hoger aangeslagen werden als taalliefhebbers dan hij) eerder de goede antwoorden zagen en in de zijne dan (als de dictees vergeleken werden) eerder de foute. Wat dus de kans dat ze voor de foutjes van anderen gingen in principe groter maakte omdat ze zijn dictee eerder als 'waarschijnlijk fout' zouden beoordelen.

Het lijkt me vreemd dat juist Paulien, die er waarschijnlijk het meeste gevoel voor heeft, puur en alleen door de opmerking 'dat hij er waarschijnlijk niet veel van gebakken had' zijn dictee min of meer terzijde schuift.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10
« Reactie #190 Gepost op: 8-03-2013, 18:16:34 »
Verder is Paulien gewoon ontzettend scherp in dat soort observaties. Daarom kneep hij hem ook.
Maar het kwartje viel volgens mij bij Paulien pas in de Moltrein. Ik had er zelf ook niet eerder aan gedacht omdat je zo gefocust bent op fouten dat het niet in je opkomt dat de Mol een anti-actie heeft gedaan.

Ik vond het dus juist een erg leuke mollenstreek, omdat het niet is wat je verwachtte (reversed psychology).
Daarnaast heeft hij dus ook geïmproviseerd.  ::tandpastasmiley::

Dat laatste klopt niet, want hij had het gedicht avonden lang uit zijn hoofd geleerd. (Of bedoel je met die opmerking andere acties?) Maar verder ben ik het helemaal met je eens dat dit een hele mooie actie was. Het gave is dat helemaal niemand (voor zover ik weet) hier op het forum het heel verdacht vond dat Kees een (bijna) foutloos dictee maakte. Terwijl we het met het HD-plaatje dat Jelsir postte allemaal hadden kunnen zien. :o

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #191 Gepost op: 8-03-2013, 18:17:40 »
Het lijkt me vreemd dat juist Paulien, die er waarschijnlijk het meeste gevoel voor heeft, puur en alleen door de opmerking 'dat hij er waarschijnlijk niet veel van gebakken had' zijn dictee min of meer terzijde schuift.

Dat wilde ik ook niet beweren.. Ik zei toch, ze is analytisch sws heel scherp.
Ik weet niet of Carolien of Joep het ook zo zagen op dat moment.
Hoe dan ook, is een kwestie van interpretatie en mening, maar ik vond juist de omgekeerde psychologie in die opdracht wel goed bedacht.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #192 Gepost op: 8-03-2013, 18:18:40 »
Dat laatste klopt niet, want hij had het gedicht avonden lang uit zijn hoofd geleerd. (Of bedoel je met die opmerking andere acties?)

Ik bedoelde zijn improvisatie om 'Tim!' te roepen waardoor Tim het antwoord zei en verdacht werd.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10
« Reactie #193 Gepost op: 8-03-2013, 18:20:04 »
Ik bedoelde zijn improvisatie om 'Tim!' te roepen waardoor Tim het antwoord zei en verdacht werd.  :)

O ja, natuurlijk. (Dat was dan weer wel iets wat meteen op het forum als duidelijke molaanwijzing werd gezien.)

Iets anders: ik vind het wel een leuke (enigszins gedurfde) zet van de makers om Kees niet altijd volledig van voorkennis te hebben voorzien. Kees moest kennelijk bij het weerwolven echt zelf uitvinden wie de Mollen waren, en wist ook niet waar de kokers te vinden waren. Maakt het geheel een stuk spontaner en achteraf des te knapper van Kees. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 18:24:37 door Heinz »

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #194 Gepost op: 8-03-2013, 19:30:04 »
Geniaal, zeker met de beelden erbij (van Zarayda)!

Zarayda heeft het begrip 'dom blondje' een geheel nieuwe inhoud gegeven. Mijn God, wat is dat mens blond zeg!  ::rofl::

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #195 Gepost op: 8-03-2013, 19:36:59 »
Ik vond het juist wél een strakke actie, een anti-actie.
Het viel Paulien alleen op dat hij 'ek' had geschreven en dat 'goed dictee' sloeg (zoals ik het interpreteerde) op het feit dat hij had gezegd dat hij er waarschijnlijk niet veel van had gebakken.

Zoals ik het zie was de kans dat ze in de foutjes van anderen (die hoger aangeslagen werden als taalliefhebbers dan hij) eerder de goede antwoorden zagen en in de zijne dan (als de dictees vergeleken werden) eerder de foute. Wat dus de kans dat ze voor de foutjes van anderen gingen in principe groter maakte omdat ze zijn dictee eerder als 'waarschijnlijk fout' zouden beoordelen.

Verder is Paulien gewoon ontzettend scherp in dat soort observaties. Daarom kneep hij hem ook.
Maar het kwartje viel volgens mij bij Paulien pas in de Moltrein. Ik had er zelf ook niet eerder aan gedacht omdat je zo gefocust bent op fouten dat het niet in je opkomt dat de Mol een anti-actie heeft gedaan.

Ik vond het dus juist een erg leuke mollenstreek, omdat het niet is wat je verwachtte (reversed psychology).
Daarnaast heeft hij dus ook geïmproviseerd.  ::tandpastasmiley::

Helemaal mee eens!  ::jaja::

Offline molletjezon

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #196 Gepost op: 8-03-2013, 19:46:41 »
Geweldige Wie is de mol! Ik was 100% zeker dat het Paulien was, totdat Kees zich versprak voor de ontknoping dat zelfs zijn broer hem nog steeds niet verdacht. Alle puzzelaars die Kees in het vizier hadden... GEFELICITEERD! Goed gedaan! En goed gedaan Kees! Ik ben blij dat ie niet de hele pot weggemaakt heeft, maar een hele leuke draai eraan heeft gegeven met de barman. Nu hopen dat heel Volendam gaat stemmen, zodat Wie is de Mol eindelijk de televizierRing wint, want daar hebben ze recht op! Er is geen beter programma op de televisie! Zucht.... nu moeten we bijna weer een heel jaar wachten. ::bravo::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10
« Reactie #197 Gepost op: 8-03-2013, 23:29:19 »
Aflevering 10 was fantastisch!  ::bravo::

Ik vond alleen de ontknoping minder spannend dan vorige keren. Het was gaaf dat alle letters in beeld kwamen, maar ik vond op het moment dat "KEES" in beeld kwam, het niet meteen duidelijk dat Kees het was, ik verwachtte nog even dat "PAULIEN" nog in beeld zou komen, en dan pas de Mol, oid. Ik heb net de ontknoping van seizoen 11 gekeken, en die blijft toch nog het best sinds de 'nieuwe' ontknoping.

Maar verder vond ik aflevering 10 echt geweldig! De lokatie was prachtig, de sneeuw was erg bijpassend en het Spoorwegenmuseum zelf natuurlijk helemaal. Ontzettend veel gelachen om de reacties van Zarayda en Tania, en ook die van Daniël. Ontzettende gave beelden, Kees bij het orgel, de postkantoor-opdracht en in de winkel met de kokers. Ik ben tevreden, seizoen 13 was prachtig, jammer dat het voorbij is. En nu..

op naar seizoen 14!  ::joehoe::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10
« Reactie #198 Gepost op: 9-03-2013, 09:36:35 »
Eigenlijk had ik het beeld van Kees achter het orgel een mooiere ontknoping gevonden. (Maar dat komt natuurlijk omdat wij hier op het forum de priesterhint al lang kenden.)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10
« Reactie #199 Gepost op: 9-03-2013, 09:46:24 »
die terugspoelbeelden als in het seizoen met Patrick dat was wel een geweldige ontknoping, daar hoopte ik nu ook op en dan eindigen bij evil kees achter het orgel

maaaaaar ik vond het zo ook mooi. Elke keer iets anders houdt ons ook geboeid
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.