Auteur Topic: verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn  (gelezen 14166 keer)

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2003, 03:47:04 »
Sandra kan toch niet aan de papiertjes voelen welke namen dr op staan? :)
En de kandidaten hebben gezien welke papiertjes er in gingen, dus lijkt t me logischer dat het papiertje vd mol er gewoon niet bij zit..  :-\
In het zakje zaten, voordat Michiel ze aan Sandra gaf, vijf briefjes met daarop telkens de naam Stijn.
Als alle briefjes van de andere kandidaten in de zak gedaan worden, is het alleen kwestie van dat compartiment van het zakje dicht te houden. Sandra trekt zodoende altijd een briefje met daarop de naam Stijn.
(Mijn buurman is goochelaar en Molfan. Zelf ben ik niet slim genoeg om dat te verzinnen.)








Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2003, 08:33:36 »
Om hier nog ff over door te gaan... Michiel houdt de briefjes zo omhoog, dat op één briefje alleen een "s" is te zien. De kijkers veronderstellen dan natuurlijk "shadia". Maar dat kan ook het tweede briefje met "stijn" zijn. Misschien was Stijn het minst belangrijk voor de voortgang van het spel, of had hij de meeste antwoorden goed in de laatste executie. Trouwens, ik geloof niet dat de hand van Sandra zo onschuldig is... Dat briefje met "stijn" erop was nogal doorzichtig! ::)







Tell me what your telescope says

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2003, 13:32:26 »
Mensen, Michiel heeft de papiertjes aan de kandidaten laten zien, die moeten ook weten dat het eerlijk verloopt.

Er is echt niet mee gefoefeld naar mijn mening. Blijf nuchter denken.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2003, 13:43:25 »
Mensen, Michiel heeft de papiertjes aan de kandidaten laten zien, die moeten ook weten dat het eerlijk verloopt.

Er is echt niet mee gefoefeld naar mijn mening. Blijf nuchter denken.

Ik geloof dat sommige postertjes hier dat laatste stadium al ver voorbij zijn ;)
Maar ik blijf erbij dat je het pas weet.. wanneer ze de laatste aflevering laten zien ;) Zo hey, das wijs he  ::) :P ;D







No Milk today???

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2003, 17:14:13 »
Mensen, Michiel heeft de papiertjes aan de kandidaten laten zien, die moeten ook weten dat het eerlijk verloopt.

Er is echt niet mee gefoefeld naar mijn mening. Blijf nuchter denken.

Me agree.. ma je moet niet de papa van t forum worden hoor :P  K heb al 2 papa's.. haha








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2003, 18:51:49 »
Was ik nog niet van plan? ;)
Zijn je vaders homo?  :)








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2003, 20:06:04 »
Was ik nog niet van plan? ;)
Zijn je vaders homo?  :)


Nou je zit wel de hele tijd zow van blabla kinders blijf op t rechte pad enzow ;)

Haha neeh.. k heb n vader en n moeder.. als je wil weten waarom ik dan toch 2 papa's heb moet je ma ff een berichtje sturen :D








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2003, 20:45:28 »
Stijn deed gewoon mee vandaag.
Alleen wisten de overige kanidaten dat niet.
Alleen met die koffers wisten de kanidaten het.








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2003, 21:08:30 »
Vooraf hebben de makers natuurlijk deze vrijstelling bedacht. Het is er niet één die je kunt halen door iets te presteren, maar door je gewoon aan te melden. Misschien om alleen een extra dimensie aan het spel te geven of met andere redenen.
Ik denk dat ik als eerste deze discussie onder Stijns topic heb aangezwengelt en mijn excuses dat sommige zich hier aan irriteren, maar bij de mol gaat vaak het gezgede, niets is wat het lijkt op.

Er staat één ding buiten kijf en wel dat de makers wanneer de trekking eerlijk zou verlopen, er de kans zou bestaan dat de mol van de groep werd afgezonderd. Zij konden namelijk niet de gedachte van de kandidaten pijlen en het zou opvallen als de mol als enige niet zou aanmelden voor deze vrijstelling.
Dus ofwel bouwen ze een constructie in dat het niet erg is dat de mol wordt verkozen.
Ofwel voeren ze een truc uit zodat de mol niet wordt gekozen
Ofwel voeren ze een truc uit zodat de mol wel wordt gekozen
En als je het mij vraagt is de laatste oplossing. Zeker na deze aflevering.







at your service

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2003, 21:13:53 »
Dat ingebouwde was dus dat hij nu had kunnen kiezen om terug te komen en zo geld in de pot te kijrgen. Stjin deed dit niet. mols en onmols. Mols omdat er geen geld in de pot komt, onmols omdat hij die dag gemist heeft en er dus bijna zeker uit lag als hij het wel gedaan had..







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2003, 21:39:41 »
Ik vond niet dat Stijns invloed erg groot kon zijn deze aflevering. Bij de kofferplof-opdracht had hij zelf geen enkele invloed. Hij moest alleen zorgen dat hij de koffertjes vond en de raadsels goed doorgaf. Ik geloof dat hij hier wel in geslaagd was en ik denk ook niet dat hier veel te saboteren valt.

Oke, hij had geld kunnen winnen voor de groep als hij terug zou komen. Die zin zegt 't eigenlijk al: geld winnen, niet verliezen dus. Ik denk dat iedereen in zijn plaats 't zelfde had gedaan en dus niet was teruggekomen. Hij wist niks van de rol van de andere kandi's tijdens de opdrachten en aangezien 't grootste gedeelte van de vragen daar over gaat, was 't erg dom geweest als hij was teruggekeerd. Hij was dan al gedoemd om te moeten vertrekken, omdat hij gewoon te weinig af zou weten van de acties van de mol in de afgelopen 2 dagen.

Wat mij betrefd dus totaal geen molse acties van Stijn deze aflevering. Hoewel hij niet helemaal weg was, kon hij in mijn ogen te weinig invloed op de opdrachten uitoefenen, waardoor 't voor mij weer 'n teken is dat hij de mol niet is.








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2003, 21:55:57 »
Wat mij betrefd dus totaal geen molse acties van Stijn deze aflevering. Hoewel hij niet helemaal weg was, kon hij in mijn ogen te weinig invloed op de opdrachten uitoefenen, waardoor 't voor mij weer 'n teken is dat hij de mol niet is.
Niet zozeer hoe hij de koffers doorgaf maar in welke volgorde was van belang. Zeker i.v.m de postcode opdracht.







at your service

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2003, 22:02:02 »
Niet zozeer hoe hij de koffers doorgaf maar in welke volgorde was van belang. Zeker i.v.m de postcode opdracht.

De postcode-raadsels waren toch al gedoemd te mislukken, want wie kan er nu in 'n paar minuten 7 postcodes achter elkaar onthouden? Mij zou dat iig niet gelukt zijn.  :-\








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2003, 23:20:55 »
De postcode-raadsels waren toch al gedoemd te mislukken, want wie kan er nu in 'n paar minuten 7 postcodes achter elkaar onthouden? Mij zou dat iig niet gelukt zijn.  :-\
Mij ook niet. Maar toch hadden de kandidaten alles goed op Walter's postcode na, dus het was kennelijk wel te doen.

Maar ik ben het met je eens hoor, dat Stijn's invloed op het wel of niet slagen bij deze opdracht wel heel miniem was, al kon hij de volgorde bepalen.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2003, 08:53:36 »
Mij ook niet. Maar toch hadden de kandidaten alles goed op Walter's postcode na, dus het was kennelijk wel te doen.

Ik vraag 't me af of ze wel de andere 6 postcodes allemaal goed hadden. 't is niet door Michiel gemeld dat de rest goed was. Nu is 't wel aannemelijk dat de postcodes van alle kandi's die aanwezig waren bij de opdracht goed zijn doorgegeven, maar die van Stijn vond ik ook wat twijfelachtig. Shadia kwam wel gelijk met 2800 op de proppen, maar of dat nu waar is dat weet ik nog zo net niet...  :-\

Maar ik zit nu eigenlijk in 'n verkeerd topic. Hier maar weer verder over de vrijstelling van Stijn.  :)








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2003, 11:38:01 »
Ik was erg blij dat we in aflevering 4 toch volop konden genieten van Stijn's aanwezigheid. Maar vreemd vind ik het wel. Je kreeg vorige week toch echt de indruk dat degene die voor de dubbele vrijstelling zou gaan, buiten het spel zou komen te staan voor de duur van aflevering 4?!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #36 Gepost op: 10-02-2003, 11:50:31 »
Ik was erg blij dat we in aflevering 4 toch volop konden genieten van Stijn's aanwezigheid. Maar vreemd vind ik het wel. Je kreeg vorige week toch echt de indruk dat degene die voor de dubbele vrijstelling zou gaan, buiten het spel zou komen te staan voor de duur van aflevering 4?!

Wanneer Stijn nu precies terug komt is me nog niet helemaal duidelijk. Michiel zei "tot morgenochtend" tegen hem. Dat betekent dat hij alleen de executie heeft laten schieten, en verder geen opdrachten meer mist. Nou, dan weet ik ook wel wat ik gekozen zou hebben. Op de website van demol3 staat dat hij in aflevering 6 weer meedoet, maar dat zou betekenen dat hij 3 executies overslaat. Lijkt me ook weer wat veel.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2003, 12:08:43 »
Interessant is de discussie wat de mol zou doen als hij de kans zou krijgen om weer voor de executie bij de groep aan te sluiten. Stijn ging niet in op het voorstel  zijn eigen vrijstelling terug te geven. Leuk was vooral die montage vooraf waar stijn genoot van eeen lekker drankje en waarin hij zegt de rest van de groep te missen. Dit zet de kijkers volgens mij op een verkeerd been. Hij wil wel terug maar hij doet het niet. Je kunt echter bij zijn beslissing twee beredeneringen verzinnen:

1 Stijn is geen mol en voelt zich niet zeker genoeg om zich aan te melden voor de executieronde simpelweg omdat hij veel vragen niet kan beantwoorden.

2 Stijn is mol maar gaat juist om verwarring te veroorzaken niet terug . Hij weet als mol alle antwoorden op de vragen maar wil doen geloven dat hij bang is om af te vallen.

Ikzelf  geloof vooralsnog in de eerste beredenering.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2003, 12:21:15 »
Ik vond niet dat Stijns invloed erg groot kon zijn deze aflevering. Bij de kofferplof-opdracht had hij zelf geen enkele invloed. Hij moest alleen zorgen dat hij de koffertjes vond en de raadsels goed doorgaf. Ik geloof dat hij hier wel in geslaagd was en ik denk ook niet dat hier veel te saboteren valt.
Ik denk dat Stijns invloed wel heel groot was: hij kon namelijk de volgorde waarin de raadsels werden opgegeven beïnvloeden. En op die manier ervoor zorgen dat deze voor 0EUR eerts kwamen en dat de postcodevraag niet als eerste werd gesteld. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de mol zo'n kans op sabotage laat liggen (en er bij de lottrekking gefoefeld wordt om de mol in die positie te brengen). Zie mijn bijdrage in de topic "Stijn is de mol".







« Laatst bewerkt op: 10-02-2003, 12:56:20 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2003, 12:27:02 »
Mensen, Michiel heeft de papiertjes aan de kandidaten laten zien, die moeten ook weten dat het eerlijk verloopt.

Er is echt niet mee gefoefeld naar mijn mening. Blijf nuchter denken.

juist Robbieazerty , hierover werd trouwens ook een vraag gesteld aan michiel op donna :

http://www.cornelia-k.com/mol/stijnbriefkes.mp3

ciao
vlaming











nevermind what's been selling, it's what you're buying