Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 59977 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Iedereen gelijke kansen
« Gepost op: 14-01-2003, 21:19:35 »
Ik ben zo arrogant om, als bedenker van deze theorie, dit topic te openen.
Graag reeds enige kritiek plse....

 :D







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2003, 21:21:46 »
De enige échte mag 'm openen! Maar waarom opereert hij ineens onder een andere naam? ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2003, 21:29:07 »
welkom Gotcha aka Regirobert.

Veel succes dit jaar met dit geprezen en vervloekte topic van vorig jaar. In dit topic gaat het dus om het standpunt dat iedereen evenveel van de Mol moet kunnen zien.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2003, 20:12:59 »
Ongelooflijk dat jullie hardcore-mol-zoekers mij reeds hebben ontmaskerd.
Gefeliciteerd.
...en wat betreft de naamsverandering : Anders was ik te eenvoudig te ontmaskeren.. lol   ;)

Wel spijtig dat Mollemans zich vermomd heeft als de "enige echte" door diens avatar over te nemen







« Laatst bewerkt op: 15-01-2003, 20:14:13 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2003, 20:18:46 »
nee die avatar is gewoon tux van linux het enige correct besturingssysteem. dus di komt vaker voor.

Ik meen zeker niet de Mol te zijn.

Maar gotcha i gotcha, usernaam was een weggevertje







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2003, 21:42:53 »
Ik ben zo arrogant om, als bedenker van deze theorie, dit topic te openen.
Graag reeds enige kritiek plse....

RR! Fijn dat je weer eens langs komt. Ook al was je niet al die tijd aanwezig geweest op het forum; toch hebben we jouw gedachtengoed hoog gehouden, maar dan wel op het AVRO-forum.

Omdat daar ook nog alle oude berichten staan, lijkt me het handigst als we in dat topic deze theorie verder bediscussieren.

Daarom nodig ik RR en verder ook iedere bezoeker van dit VRT-forum om dat hier te doen.

Op de eerste pagina van dat topic staat de theorie nog even kort uitgelegd voor iedereen die (nog) niet weet waar dit over gaat.

Dit topic kan blijven staan voor de toepassing van de VRT-serie.  :)







« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 00:05:40 door bertha531 »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2003, 23:11:12 »
even om alle onduidelijkheid weg te nemen. dit topic is bedoeld voor de uitwerking van een vorig jaar ingevoerde denkwijze door Gotcha.

De hoofdlijn van de denkwijze is dat volgens hem iedereen gelijke kansen moet hebben om in de aanwezighhied van de Mol te zijn. dus door de kijken wie er bij welke opdracht met wie in een groep is, kun je bepaalde zaken elimineren en zo tot een Mol komen.

In het door Bertha vermelde topic wordt er gesporken over de theorie op zichzelf of je het onzin vindt of juist niet en hier kan de theorie in paraktijk worden gebracht, let wel enkel met betrekking tot de VRT serie van Wie is de Mol ?








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #7 Gepost op: 16-01-2003, 07:46:32 »
Thanx, Mollemans.

Ik dacht er net zo over...wat eenzelfde avatar al niet kan teweegbrengen zeg.

Na de eerste aflevering maak ik het eerste vergelijkingstabelletje wel op en zal ik de theorie verduidelijken voor de nieuwelingen.
Verder bedank ik ook Bertha en alle anderen die mijn gedachtengoed levendig hebben gehouden.

Met wat geluk lanceer ik dit seizoen nog wel enkele nieuwere, uiteraard uitstekende  ;D , theorieën.

Nog 3 dagen aftellen en t' is zover








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #8 Gepost op: 16-01-2003, 13:42:40 »
eh Gotcha verduidelijken dus aub niet in dit topic.. dit topic is enkel bedoeld voor je tabbelen en die van anderen







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #9 Gepost op: 16-01-2003, 14:42:15 »
Offtopic: Kan één van jullie gaarne een andere avatar nemen? Dit verwart nogal  ::)







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2003, 15:30:25 »
eh dat kan, maar hoeft niet , ik vind tux aardig en vind gezien het topic dat iedereen gelijke kansen moet hebben om tux als avatar te hebben







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #11 Gepost op: 16-01-2003, 17:15:15 »
Sorry... maar Tux is nu eenmaal mijn knuffelbeertjepinguinnetje
En wat betreft verdere verduidelijking van de theorie beloof ik zeer kort te zijn...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2003, 17:23:55 »
Sorry... maar Tux is nu eenmaal mijn knuffelbeertjepinguinnetje
En wat betreft verdere verduidelijking van de theorie beloof ik zeer kort te zijn...
Klopte mijn beschrijving van jou niet, dat je als eerste avatar een fotootje van jezelf had gebruikt of zit ik nu te hallucineren?  ;D
Misschien zijn er wel meer Linux-pinguïns of is er écht maar eentje in omloop die je kan gebruiken?
Niet dat ik er last van heb hoor.  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2003, 18:14:11 »
Ik heb bij deze mijn avatar dan maar aangepast, omdat iedereen gelijke kansen moet hebben om Gotcha en mij uit elkaar te houden.

I wish these two were my teddybears.  ;D

Nee hoor heb een hele lieve vriendin







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2003, 05:09:59 »
Klopte mijn beschrijving van jou niet, dat je als eerste avatar een fotootje van jezelf had gebruikt of zit ik nu te hallucineren?  ;D
Klopt echt. Eerst had ik een fotootje.
En het hallucineren begint pas vanaf zondag 19:45 u.
Alhoewel ik erbij moet zeggen dat het meestal anderen waren, en niet wij, die vorig jaar een beetje kierewiet waren.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #15 Gepost op: 17-01-2003, 12:40:10 »
Klopt echt. Eerst had ik een fotootje.
En het hallucineren begint pas vanaf zondag 19:45 u.
Alhoewel ik erbij moet zeggen dat het meestal anderen waren, en niet wij, die vorig jaar een beetje kierewiet waren.

Ik denk dat de Nederlanders nu weerwraak moeten nemen en 'onze' Mol zo snel mogelijk moeten ontmaskeren, dan zullen wij vanaf februari/maart opnieuw de hunne trachten te vinden! Als dat geen mooi compromis is?  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #16 Gepost op: 17-01-2003, 14:27:02 »
Verder bedank ik ook Bertha en alle anderen die mijn gedachtengoed levendig hebben gehouden.

Met wat geluk lanceer ik dit seizoen nog wel enkele nieuwere, uiteraard uitstekende  ;D , theorieën.

Bescheidenheid siert de mens zullen we maar zeggen. :) Maareh, Gotcha/RR in je openingspost vraag je alvast om comments.
Die zijn er nog steeds en beginnen al wat stoffig te worden in het "oude topic", waar iedereen in spanning wacht of je dat topic weer eens wil vereren met jouw alom geprezen aanwezigheid.

We hebben min over meer bedacht dat het het handigst is om de discussie over de theorie zelf daar te voeren, omdat daar ook de "oude" discussie te vinden is.

Dan staat het iedereen vrij om alles met betrekking tot de VRT-serie in dit topic te posten. :)

Gr. B.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #17 Gepost op: 18-01-2003, 14:32:59 »
Amaai Bertha,

Wat een eer.
Maar omdat dit het forum is van de VRT-serie ga ik deze theorie betreffende de Vlaamse reeks bij voorkeur ook hier voeren.
In elk geval bedankt om de link naar het oude topic te voorzien (en wat een posts zeg, zelfs nadat ik was opgehouden met mijn gelul).

Een gelijkaardige discussie ivm de nieuwe Nederlandse reeks zal ik dan wel trachten te voeren in het daartoe bestemde forum.

Doe in ieder geval iedereen de groetjes in het oude topic en ik zou het vooral erg op prijs stellen indien je daar een link naar dit topic zou voorzien betreffende de Vlaamse reeks.

In elk geval gaan we het beestje weer vroegtijdig ontmaskeren (ahum ahum) en zo bewijzen dat deze theorie de enige echte is (net zoals RR)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #18 Gepost op: 18-01-2003, 18:43:23 »
================ T H E O R I E ===================

Dit is de theorie :

Zoals bij elk spel trachten de programmamakers steeds elke kandidaat gelijke kansen te geven om het spel te winnen. Bij "Raad Van Fortuin" kom je tenslotte ook afwisselend aan beurt.

En hoe kan je WIDM winnen ? Eenvoudig : Door De Mol te ontmaskeren.
En hoe krijg je kans hem te ontamskeren ? Idd, door hem aan het werk te zien.

Daarom gaan de programmakers ernaar streven dat iedereen de Mol ongeveer evenveel aan t' werk zal zien. Iedereen gelijke kansen dus.

Zoals alle Mol-fanaten reeds jarenlang weten worden de kandidaten regelmatig in groepjes opgedeeld.
Soms kiezen de kandidaten zelf de indeling, soms zorgen de programmamakers ervoor dat bepaalde personen samen een opdracht dienen uit te voeren.
Uiteraard kan men niet op elk ogenblik dit evenwicht behouden zodat iedereen steeds de Mol evenveel in actie heeft gezien. Men zal er altijd naar streven om in verdere afleveringen steeds het evenwicht terug in orde te herstellen.
De Mol, die zelf tot de kandidaten behoort, speelt een enorme rol in dat "evenwicht herstellen". Hij zal steeds wachten wie zich kandidaat stelt voor een bepaalde opdracht en pas daarna beslissen of hij al dan niet meedoet met één of meerdere andere kandidaten.
De kans dat hij zich als eerste voor een opdracht vrijwillig kandidaat stelt is erg klein, tenzij het een opdracht met een groot "hier-kan-ik-gemakkelijk-mollen" gehalte betreft.

That's all folks.

Vanaf zondagavond of maandag kan je hier het eerste berekeningstabelletje betreffen, welke wordt opgemaakt ahv. samenstelling van de groepjes. Voor de nieuwelingen bij deze theorie wordt de berekeningsmethode dan wel snel duidelijk. De "anciens" onder ons weten dat dit weeral een zeer leerzaam en vooral "mol-ontmaskerend" topic zal worden...

We gaan plezier beleven aan de heftige discussies en gedachtenwisselingen die hier gaan plaatsvinden.

Misschien kunnen we allemaal een gokje wagen op de vraag : Vanaf welke aflevering gaan we met deze theorie ditmaal de Mol ontmaskeren.
Mijn gok : Vanaf aflevering 4.

...morgen is het trouwens Zo'n Dag   ;)

============== E I N D E   T H E O R I E ============







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2003, 18:58:35 »
Toevoegend bij de theorie van Gotcha aka RR wil ik ook nog zeggen dat het perfect normaal is dat je deze theorie niet onmiddellijk vanaf aflevering 1 al in praktijk kan brengen.

Het is logisch dat er de eerste afleveringen enkele 'slachtoffers' vallen die moeilijker kans maakten om de Mol te ontmaskeren omdat je nu eenmaal niet altijd elkaar in de gaten kan houden en/of bij de Mol in de groep kan zitten.
Je moet dus in het begin a) oplettend zijn en b) ook een beetje geluk hebben met de vragen over de Mol. Bij opdrachten waar je niet bij de Mol in de groep zat zal je noodgedwongen een gokje moeten wagen als je er een vraag over krijgt.

Veel suc6 tijdens het speuren!

ambijans

Vandaar dat de kansen pas 'gelijker' worden naarmate de deelnemers wat geacclimatiseerd zijn ginder.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)