Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 42350 keer)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2003, 21:22:33 »
bwa, ni echt goeie conclusie denk ik. Als je zelf de mol bent, en je bent vrouw, kun je er makkelijk zelf bijzijn, want je bent een vrouw dus je kan niet kaartlezen, oops, toevallig...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2003, 21:23:03 »
Daar had ik ook aan gedacht. MAAR als je als vrouw De Mol bent kan je ook gewoon vrouwen kiezen omdat je zelf ook dat vooroordeel hebt.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2003, 21:25:03 »
Conclusie: de mol is een man !?!?

Die zou ik nog niet durven te trekken. De mol zou ook zichzelf kunnen uitkiezen voor die eerste proef om de opdracht nog 'ns extra slecht te laten verlopen. Als de mol niet zichzelf kiest, neemt hij/zij 'n groot risico door erop te vertrouwen dat de vrouwen 't niet tot 'n goed einde gaan brengen. 't enige wat de mol dan kan doen is zorgen dat hij/zij zelf niet gevonden wordt. Door zelf een van de drie te zijn, kan ze veel meer invloed uitoefenen op 't slagen van de opdracht.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2003, 21:25:19 »
hoeft niet per se, de Mol kent de stelling en weet dat vrouwen er slechter in zijn, heeft van iedereen huis tuin en keuken films gezien en kiest dus deze 3 vrouwen, die het er idd heel slecht afbrengen.

of hierdoor de mol een man moet zijn, weet ik niet.

Wat ik erg vreemd vond is, dat :
-Christophe wist welke kleur hij had.
- Nicole de kompas zomaar uit het raam zwiert
- Walter niet slaapt
- Shadia de koker open maakt








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2003, 21:29:06 »
- Walter praat in de biecht als enige niet over het spel, maar over de sfeer in de groep, en over dat hij zo de bar maar eens gaat verkennen.....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re:Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2003, 21:35:16 »
Als de mol niet zichzelf kiest, neemt hij/zij 'n groot risico door erop te vertrouwen dat de vrouwen 't niet tot 'n goed einde gaan brengen. 't enige wat de mol dan kan doen is zorgen dat hij/zij zelf niet gevonden wordt.

Als de mol ervoor zorgt dat ie niet gevonden wordt, loopt de pot sowieso 4800 euri mis. Das toch wel een aardig bedrag.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2003, 21:39:10 »
1)Als De Mol zichzelf niet gekozen heeft, blijft ie nog lekker low profile in de eerste opdracht.

2)Ik heb helemaal niet gehoord dat Christophe ZELF gezegd heeft dat ie groen had. Wel dat Nicole zei 'Ah de groene, dan liep jij [daar en daar].' Christophe kan dus gewoon gezegd hebben dat ie omstreeks [13:00 uur] over de markt liep, waarop Nicole dan herkent dat het de eerste, de groene was.

3) Kan iemand mij uitleggen waarom iemand verdacht is als ie niet gevonden is? Hard gaan lopen of weglopen als er iemand in de buurt komt, is geen optie, want dan ziet Nicole die persoon ineens heel snel bewegen. OK, ze weet dan niet wie die persoon was, maar wel dat het niet Inge, Sandra, Bruno, Shadia of Walter kan zijn.








Offline Aandi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2003, 21:42:07 »
In ieder geval al een schitterende eerste aflevering! 8)
Maar nog véél te vroeg denk ik om een gok te wagen.

Groeten, Aandi









Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2003, 21:44:47 »
Stellingen:

2. Mannen hebben over het algemeen het vooroordeel dat vrouwen niet kunnen kaartlezen, en geen richtinggevoel hebben.

Dit is wetenschappelijk bewezen hoor.

Maargoed, ik denk dat mollen bij deze opdracht heel moeilijk is als je niet bij de uitverkoren 3 hoort. Als je daar wel bij hoort, kun je heel goed mollen (je kan gewoon van hot naar her rennen zonder dat iemand je ziet, gewoon niet reageren enzo, terwijl bijna niemand je ziet). Conclusie: de mol is nicole, sandra of Inge.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2003, 21:44:55 »
3) Kan iemand mij uitleggen waarom iemand verdacht is als ie niet gevonden is? Hard gaan lopen of weglopen als er iemand in de buurt komt, is geen optie, want dan ziet Nicole die persoon ineens heel snel bewegen. OK, ze weet dan niet wie die persoon was, maar wel dat het niet Inge, Sandra, Bruno, Shadia of Walter kan zijn.

Ja klopt hier ben ik 't wel mee eens. Bovendien kreeg ik 't idee dat de kandi's die gevonden moesten worden helemaal niet wisten wat de bedoeling was. Bruno keek zo raar toen ineens Inge riep dat ze 'm gevonden had.

De mol weet natuurlijk wel wat de bedoeling van de opdracht was en kon natuurlijk wel proberen te zorgen dat hij/zij niet gevonden werd, maar ook hij/zij heeft 'n zender. Ik denk dus dat hij dan erg afhankelijk zou zijn van Nicole, Sandra en Inge. Hij/zij kan wel wegrennen, maar als de dames goed hun best deden of geluk hadden, was hij/zij echt wel gevonden. Ik denk hierdoor dat de mol toch de meeste invloed zou kunnen uitoefenen als hij/zij bij de drie die de opdracht moesten uitvoeren zou zitten...







« Laatst bewerkt op: 19-01-2003, 21:46:08 door Han13 »

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re:Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2003, 21:48:57 »
De Mol hoeft niet te rennen of vluchten, hij kan ook een erg korte route hebben gekregen. En dan precies in de hoek waar op dat moment niemand is...







Achteloos...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2003, 21:54:52 »
De Mol hoeft niet te rennen of vluchten, hij kan ook een erg korte route hebben gekregen. En dan precies in de hoek waar op dat moment niemand is...

Ja klopt, maar dan doet de mol 't werk dus eigenlijk voor 'n groot deel niet zelf. De makers bepalen dan welke route hij/zij krijgt en de mol hoeft niks anders te doen dan alleen maar hopen dat hij niet toch toevallig gevonden wordt.

Ik kreeg trouwens 't idee dat de opdracht zich afspeelde in maar 'n heel klein gedeelte van Venetie (was al moeilijk genoeg denk ik met al die steegjes). Dus dan zou er altijd wel 'n risico zijn voor de mol dat hij/zij gevonden zou worden, ook al zou hij/zij zich bevinden in 'n gebied waar op dat moment geen van de drie dames zich bevond.  








Offline McPhisto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2003, 21:57:04 »
Hebben de overige kandidaten eigenlijk een route gekregen? Of kregen ze de opdracht om gewoon gedurende het spel maar wat rond te dwalen? Ik heb geen van de kandidaten met een kaart gezien... of zouden ze de route uit hun hoofd kennen?








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2003, 21:57:20 »
Ik denk dat je als mol moet zorgen dat je in de beginfase niet al te veel opvalt. Dus er juist voor zorgen dat je niet bij de drie uitverkorenen zit...

 







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2003, 21:58:41 »
Ik denk dat ze geen route op hebben gekregen. Volgens mij is hen gewoon gezegd: loop maar rond, je moet om zo en zo laat daar zijn, MAG niet eerder. ofzoiets.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2003, 22:00:25 »
Hebben de overige kandidaten eigenlijk een route gekregen? Of kregen ze de opdracht om gewoon gedurende het spel maar wat rond te dwalen? Ik heb geen van de kandidaten met een kaart gezien... of zouden ze de route uit hun hoofd kennen?

Ik vond 't persoonlijk ook wat vreemd. Ze wisten niks van de opdracht af, maar zijn gewoon ieder apart ergens in Venetie gedropt met de opdracht: loop maar wat rond? Dat moet je als kandi toch echt wel vreemd vinden, lijkt me zo.  :-\\

Citaat
Ik denk dat je als mol moet zorgen dat je in de beginfase niet al te veel opvalt. Dus er juist voor zorgen dat je niet bij de drie uitverkorenen zit...

't kan ook zijn dat de mol juist nu de opdracht heeft gekregen om wel op te vallen, waardoor de kandi's haar/hem juist niet verdenken. Zij denken waarschijnlijk ook allemaal als jou en denken dus dat de mol niet zo veel zal saboteren in de eerste afleveringen. Maar daar kunnen ze 'ns ongelijk in hebben dit keer...








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2003, 22:02:58 »
dan kun je als mol dus gewoon buiten de rand van de kaart blijven, of gewoon ergens ver weg binnen in een cafe koffie gaan drinken... zou het echt zo simpel zijn geweest?








Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re:Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2003, 22:03:37 »
Ze moeten wel een route hebben gekregen. Anders was de kans veel te groot dat ze opeens met hun zevenen tegelijk op de kaart zouden verschijnen.







Achteloos...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2003, 22:04:41 »
Maar han, misschien denken ze wel dat wij denken dat zij denken dat wij denken dat de mol niet moet opvallen en valtie toch niet op.

Oh, no , I'm going cross-eyed... ???







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2003, 22:06:28 »
dan blijft de vraag: wist de mol wanneer hij/zij in beeld was, wanneer de anderen in beeld waren, en waar de kaart ophield?