Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101284 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2003, 12:33:32 »
." Probeert Marc hierdoor een beetje ruzie onder de deelnemers te zaaien?
Citaat

Is dit ook een taak van de mol : de sfeer verzieken. Dacht het niet!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2003, 12:40:40 »
Gisteren van iemand gehoord die met de dochter/zoon (kwil het kwijt zijn)van Marc was gaan skieen, dat Marc drie weken van thuis is weg gebleven voor de Mol. Deze wist mij ook te vertellen dat Marc, Tom Lenaerts zou kennen. Aangezien er altijd al banden hebben bestaan tussen de mollen en woestijnvis, ben ik er van overtuigd dat Marc de mol 2003 is!

Okee mensen, hier wil ik wel even op reageren. Ik heb toevallig een week geleden gehoord/gelezen dat Woestijnvis bezig is allerlei vage verdachtmakingen rond te sturen en vooral op veel bezochte forums vuile hints te plaatsen. Ik zeg niet dat dit er eentje is, maar het zou heel goed kunnen. Deze persoon heeft pas één reactie op zijn naam staan en de geloofwaardigheid is behoorlijk zoek door dat zoon/dochter-shit. Mensen, oppassen voor dit soort gein!!!!







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2003, 14:37:00 »
Ik vind het niet iets voor de Mol om onenigheid te hebben met een kandidaat, zoals Inge en Corry op dit moment lijken te hebben. De Mol is meer iemand om met iedereen op te kunnen schieten, zonder met iemand dikke vrienden te zijn. Maar ja, ik kan me vergissen natuurlijk en misschien heeft WV deze keer wel weer voor een totaal andere persoonlijkheid gekozen dan in andere molseries.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2003, 15:43:06 »
Marc stuurt walter weg bij de plofkoffers, nb een postbode, er komen 2 vragen met postcodes. Is dit de zet van de Mol???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline populier

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2003, 15:55:49 »
Argumenten voor deze aflevering (4): (al genoeg argumenten in vorige afleveringen, maar kom)

1) De bal: Marc met WalkieTalkie in hand bij opvangen bal.

2) Stock-car: de eerste tien minuten is de gele wagen in geen velden of wegen te bekennen. Op het einde rijdt hij heel telegeniek de groene wagen klem samen met Walter. Als het kalf verdronken is ... Ik blijf er bij: superkandidaat Marc kan véél beter, mocht hij willen !

3) Raadsels: Marc stuurt de postbode weg voor de postcodevragen er aan komen (werkelijk geniaal).

4) Raadsels: Marc kan 927 niet vinden. Nu komen we weer op mijn terrein: 927 = (10x10 + 6:2)x(8+1). Ik heb dat gevonden binnen de tijd, maar rekenen is mijn stokpaardje en ik verwacht niet dat de kandidaten dit kunnen onder stress. MAAR ! De vraag was niet "geef de combinatie" maar "welk getal". 927 is deelbaar door 9 en 9 kan je onmiddellijk vormen op twee manieren. Zelfs als je het niet direct vindt, wéét je gewoon dat 927 mogelijk moet zijn. Maar Marc rekent lukraak tot aan een getal en roept dan vol overtuiging dat hij het heeft.

5) En zou een gemotiveerde superkandidaat die al honderden polissen heeft ingevuld het postnummer niet kennen van Walter ? Toe nou.



Last but not least: "Rij voorzichtig, denk aan mij". Met zoveel bombarie aangekondigd dat het wel een tip moet zijn. Welke redenen heb je zo al om voorzichtig te rijden ? Letsel uiteraard, maar ook: schade. En aan wie denk je bij schade ? Aan je verzekeringsmakelaar ...









« Laatst bewerkt op: 10-02-2003, 16:19:43 door populier »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 10-02-2003, 19:33:37 »
." Probeert Marc hierdoor een beetje ruzie onder de deelnemers te zaaien?Is dit ook een taak van de mol : de sfeer verzieken. Dacht het niet!
Dacht het wél!
Met een slechte groepssfeer verloopt samenwerken ook niet goed. Er zijn al meer mollen geweest die dit gebruikt hebben. Magda, die de groep tegen Hugo opzet bvb.

Citaat
Okee mensen, hier wil ik wel even op reageren. Ik heb toevallig een week geleden gehoord/gelezen dat Woestijnvis bezig is allerlei vage verdachtmakingen rond te sturen en vooral op veel bezochte forums vuile hints te plaatsen. Ik zeg niet dat dit er eentje is, maar het zou heel goed kunnen. Deze persoon heeft pas één reactie op zijn naam staan en de geloofwaardigheid is behoorlijk zoek door dat zoon/dochter-shit. Mensen, oppassen voor dit soort gein!!!!
En vanwaar heb jij dat dan weer gehoord/gelezen?  ::)

ivm Marc die Walter wegstuurt. Ik denk niet dat een postbode alle postcodes van Vlaanderen uit zijn hoofd kent.








Offline populier

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2003, 19:45:59 »

ivm Marc die Walter wegstuurt. Ik denk niet dat een postbode alle postcodes van Vlaanderen uit zijn hoofd kent.

Oh jawel. Vergeet niet dat een postbode eerst in het postcentrum post gaat sorteren voor hij zijn ronde doet. Het is niet zéker dat hij àlle codes kent. Maar als ik als mol één iemand niet bij die vragen wil hebben, is het wel een postbode.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2003, 19:47:58 »
Hmm ja je hebt wel gelijk. Bovendien zou hij als postbode wel op zijn minst alle postcodes van de kandidaten kennen wegens beroepsmisvorming. :)
Er zit wat in ja, idd.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2003, 19:53:00 »
eh een Belgische postbode hoeft echt niet veel te kennen hoor. Beroepsdeformatie dat zou wel kunnen zijn.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2003, 19:54:56 »
Een postbode komt toch maar in contact met de postcode waar hij de post moet bedelen ?

Verzonden post wordt toch gesorteerd in een postsorteercentrum, en dan verstuurd naar de betreffende postcode, waar de postbode deze dan bezorgt ?  Hij zal wel op de hoogte zijn van straten, maar postnummers ?

Soit, Marc blijft ook mijn kandidaat, en vooral dan door die walkie-talkie in zijn hand bij de balproef.  Anders niet zo veel opgemerkt deze aflevering over Marc.







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2003, 22:05:26 »
marc draagt t -shirt met opschrift LA VELOMEDIANE
, een t-shirt die je krijgt bij een zware fietstour in de ardennen. Tsja van achter naar voren zie ik er toch : DE MOL instaan







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2003, 00:41:35 »
Waarom Walter wegsturen als je weet dat de postcode vraag komt ? Uiteindelijk moet je in alle gevallen 2 postcodes van afwezige kandi's raden (of weten): Stijn + de weggelopen kandi.
De ironie wil dat ze nu juist de postcode van Walter niet kennen, maar kon de Mol dat weten ?
Hij kon er op gokken natuurlijk en inderdaad dan stuur je postbode eerst weg, maar supermollig lijkt het me niet.
Wat dat t-shirt betreft: WV zit midden in de fietssport natuurlijk. Er is een (franstalige) site van La Velomediane met de uitslagen van de laatste jaren. ik heb al even de uitslag van 2002 en 2001 bekeken en geen Marc Simons.
2000 misschien ? Wie tijd heeft mag het uitzoeken.
Ik zie zo'n een hint wel zitten.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 11-02-2003, 10:50:56 »
Maar toch kan Walter het nog wel weten uit beroepsmisvorming (alles meteen aan je beroep linken dat ermee te linken valt) en dat hij zo de postcodes van de rest gemakkelijker onthoudt.
Het feit dat ze dat van Stijn niet wisten is op zich niet zo'n ramp als je contact hebt met Stijn via walkie-talkie.









Offline populier

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 11-02-2003, 11:59:38 »
Dus we hebben:

Afl. 1 Starten op het San-Marcoplein
Afl. 2 wegwijzers naar Antwerpen en Rome
Afl. 3 ?
Afl. 4 "Rij voorzichtig, denk aan mij" en "La velomediane"

Allemaal niet zo vergezocht hé ? Toch minder vergezocht dan "Ze houdt haar hoofd schuin en de rest niet" of "Ze heeft eerst een geel truitje aan en dan een rood."








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 11-02-2003, 12:48:22 »
Antwerpen Rome was in de 3e aflevering. ;)
En die dingen zijn idd minder vergezocht "Ze knippert met haar ogen in morse code door dat ze De Mol is."








Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2003, 10:30:56 »
Het probleem met deze 'hinten' is dat er wel voor iedere kandidaat dingen te bedenken zijn:
Inge wordt in verband gebracht met het cijfer 3
Het is Stijn dit zegt 'Rij voorzichtig'
Nicole met het liedje 'Goeie Morgen Morgen'
Bruno met zijn mollen-tekening.
enz.
Waarom is nu de ene hint belangrijker dan de andere ?
En wat is toeval en wat is het niet ?









Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2003, 16:21:09 »
Argumenten voor deze aflevering (4): (al genoeg argumenten in vorige afleveringen, maar kom)

1) De bal: Marc met WalkieTalkie in hand bij opvangen bal.

2) Stock-car: de eerste tien minuten is de gele wagen in geen velden of wegen te bekennen. Op het einde rijdt hij heel telegeniek de groene wagen klem samen met Walter. Als het kalf verdronken is ... Ik blijf er bij: superkandidaat Marc kan véél beter, mocht hij willen !


Dat kunnen ze zow gemonteerd hebben he.. :)








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2003, 22:29:13 »
Ik vond het wel toevallig dat Marc in verband met Stijn de omschrijving "Altruist"  gebruikte.
Net nu Michiel bij de superkandidaat-opdracht ons zo netjes heeft uitgelegd wat "Altruistisch"  precies is.  Zo'n gangbaar woord is dat nou ook weer niet...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2003, 23:25:03 »
Pas op he? Mischien gebruiken de belgen dat woord weer veel vaker! ;)









Offline kristof

  • Forumlid
Waarom Mark de mol is
« Reactie #119 Gepost op: 14-02-2003, 19:59:31 »
Kleine hints heb ik weggelaten, ik heb de hoofdzaken hier opgesomt.
Aflevering 1 kun je volgens mij niets mee doen. De mol zal zich in de eerste aflevering altijd gedeisd houden.
Aflevering 2, de eerste belangrijke aanwijzing. Bij de helikopteropdracht moet je je inleven in de mol. De mol weet hoe de opdracht werkt en weet dus ook dat er achteraf nog kan beslist worden dat het geld weer uit de pot gaat. De mol zal hier dus zeker ervoor zorgen dat hij niet in de helikopter zit. Inge, Nicole, Marc en Shadia doen dit. Vooral Mark zorgt ervoor dat men geen geld verdient.
Aflevering 3, de palenopdracht. Marc gaat als eerste, als test naar boven. Hij staat te bibberen op zijn benen. Dit is volgens mij pure komedie. Hij wil enkel de volgenden zenuwachtig maken. Als Sandra hem vertelt dat ze er geen schrik voor heeft, probeert hij haar precies nog wat te verontrusten door te zeggen dat het vooral het rechtstaan is dat moelijk is. Men doet de opdracht en het blijkt eigenlijk simpel te zijn.
Het ongeval, de belangrijkste hint. Je moet je hierbij inleven in de makers van het programma. Het is helemaal niet gemakkelijk om dit te orchestreren. Alles moet meezitten om te lukken. Om de veiligheid volledig te garanderen moet de mol aan het stuur zitten. Iemand anders zou het ongeval misschien wel kunnen vermijden. Het valt ook op dat mark plots zo enorm verstrooid is bij dat liedje. Hij hoort zelfs bijna niet dat ze hem waarschuwen.
De trivia. Marc sleurt Corry wel heel lang mee. Hij duwt haar ook het meeste. Hiermee ontneemt hij de meeste last aan de anderen, maar dat zorgt er wel voor dat ze er niet over klagen dat Corry meegaat.

Graag reacties