Auteur Topic: Shadia is (niet) de mol!  (gelezen 83221 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2003, 10:35:50 »
Het zou kunnen. In UK Mole had De Mol in de cel met de vingers op de muur getikt en zo in morse code I am the Mole getikt. Echt waar. Dus het zou eventueel kunnen dat Shadia schaduws gemaakt heeft.








Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2003, 10:41:55 »
Arme Robbie, nu begin jij ook al spo... schaduwen te zien. Overwerk waarschijnlijk, om alle dwalers steeds maar weer op het juiste pad te zetten.
Iedereen weet nu toch al dat inge de mol is, of zijn er nog twijfelaars ?? ;)








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 12-02-2003, 11:12:10 »
Mag ik dan nog even melden dat in aflevering 1 de MOL ook als 1 grote schaduw geïntroduceerd werd ?:)
( harige arm/trui en al  ;D)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 12-02-2003, 12:18:13 »
Wat betreft die schaduwen ben ik van één zaak heel zeker : Zij was geen schaduwen aan t' vormen, maar gewoon op haar vingertjes aan het tellen om een wiskundig raadsel op te lossen.

Vergeet dus dat dit ene verborgen hint zou zijn.

Nee het was niet Shadia die m.i. iets bijzonders deed met die schaduwen, maar de manier waarop het gefilmd werd was heel bijzonder. Bij vrijwel elk shot in die cel zie je ergens op de muur een schaduw van Shadia opduiken, van haar tellende vingers, maar ook bijv. een paar keer een  heel groot silhouet van Shadia zelf.
Bij Stijn en Walter gebeurt dit helemaal niet.
Het is dus gewoon het feit dat Shadia met zoveel schaduw in beeld komt dat ik verdacht vind, temeer daar het nu weer gebeurde met de manier waarop ze in de mijnschacht werd gefilmd, weer volkomen anders dan de anderen, dubbelbeeld.
Voor mij zijn het hints, en nog helemaal niet verborgen ook  ;D
(Al zou ik het willen vergeten het lukt me niet :P )








Offline SpongeBob

  • Forumlid
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 12-02-2003, 14:17:00 »
Bij de balvang opdracht was Shadia ook zeer actief bezig (lees: actief bezig in het niet vangen van de bal.)
Elke keer als je een shot van haar ziet is ze aan het rond kijken, staat ze aan de zijkant naar de grond te kijken, doet ze haar bril goed etc. Aardig verdacht...Maar goed volgens mij heb je als mol niet veel te saboteren bij een opdracht als die.







« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 14:17:56 door SpongeBob »
Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 12-02-2003, 16:03:41 »
Hé, is niemand het eens met min intro schermpjes :)?

Er is inderdaad iets vreemd aan de hand met die introschermpjes. Zo heb ik al (in de tweede) aflevering gezien dat Stijn als enige in een flou met een andere kleur getoond werd dan de rest van de kandidaten.

Ik denk dat ze in de intro nu gewoon bijn a in elke aflevering iets anders steken omdat ze er van uit gaan dat we die toch zitten te ontleden. En zo krijgt elke mollenvanger wel een tip over zijn/haar Mol.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Joshua

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 12-02-2003, 16:24:04 »
Een eenvoudige 'herkijk' van aflevering 1 leert ons, na wat simpel rekenwerk, hetvolgende:
Tijdens het uur dat er moet geslapen worden, is het, op minuten afgerond (seconden dus niet verrekend) exact 30 minuten stil, en wordt er exact 30 minuten geschoten. Dat Shadia van die 30 minuten stilte er 26 slaapt, lijkt mij niet haalbaar. Temeer omdat ze zich minstens 2 maal keert, en ze, op het moment dat ze ergens middenin haar kussen opheft, niet eens haar 'ooglappen' op de ogen heeft zitten!!
Er lijkt mij dus een afspraak gemaakt tussen Shadia en Michiel om haar veel slaapminuten toe te kennen, maar nét niet genoeg om, gecumuleerd met de minuten van Walter en Nicole, aan de vereiste 30 minuten te raken !! Resultaat: wow, Shadia heeft haar best gedaan, maar, jammer, het mocht niet baten. Shadia vrij van verdenking, maar proef toch mooi mislukt.
Ook het feit dat zij zichzelf, bij de bedéling van de proeven (niks-tekenen-schieten-slapen), onmiddellijk als 'nietsdoender' bombardeert, en later met Christophe moet wisselen (de slaapproefvoor 6 punten), zorgt ervoor dat ze quasi nonchalant, als bij toeval, toch een sterke invloed heeft op het eindresultaat, en dus het gewonnen geld. Voorwaar een ;D streek, me dunkt!

Shadia is mijn mol nr 1, Sandra en Inge maken echter ook nog kans







Als de Indianen een wat strenger immigratiebeleid hadden gevoerd, was het nu in Amerika niet zo'n puinhoop geweest (Van Koten & De Bie)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 12-02-2003, 19:37:00 »
Ik denk dat je best eens gelijk kan hebben, Joshua. De Mol (Shadia) heeft haar resultaten met die van Walter verwisselt, waardoor ze zelf minder verdacht leek en Walter juist verdacht maakte.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 12-02-2003, 21:09:15 »
nu de andere 2 kandidaten die ook moesten slapen, walter en nicole, allebei weg zijn maakt shadia volgens mij een nog grotere kans op het molschap. bij deze proef konden de meeste punten verdiend worden en ook een aardig bedrag herinner ik mij, en dat is een ideale plek voor een mol. daarbij gerekend dat shadia, zoals joshua al zegt, "per ongeluk" bij de proef betrokken raakt vind ik deze proef eigenlijk nog meer bewijsmateriaal leveren voor het molschap van shadia dan eerst, toen walter en nicole nog in het spel waren. het is geen waterdicht bewijs natuurlijk, maar ik vind het best een mollestreek...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 12-02-2003, 22:19:32 »
Ik geloof er niets van dat er met die tijden geknoeid is. Dat WV manipuleert OK, maar er zijn grenzen.

Onmols: Shadia geeft de postcode van Stijn.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 12-02-2003, 22:49:50 »
Beste Joshua

Als we ooit nog iets van je horen op dit forum, wil je dan eerst de moeite nemen de topics volledig te lezen. Deze discussie werd hier al vier weken geleden gevoerd en alle meningen zijn er over terug te vinden.

De conclusie was dat WV noch Michiel het spel vals gingen spelen om hun mol onverdacht te maken.
Je mag best Shadia als mol hebben, maar er zijn andere redenen zat dan dat WV zelf het spel zou verdraaien in hun voordeel.

WV heeft de mol om vals te spelen en ze zullen zich echt wel beperken tot acties van de mol en de montage om ons op het verkeerde been te zetten.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 12-02-2003, 23:07:33 »
Ach ik kan me best voorstellen dat je als je nieuw hier op het forum komt niet ineens alle topics die er zijn door gaat lezen maar idd, alles over die slaapproef kun je het beste kwijt in het topic: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.

Zelden komen we tot een gemeenschappelijke conclusie ;) Iedereen mag zijn mening erover hebben, persoonlijk denk ik ook niet dat er zo zwaar geknoeid zal zijn...

Gr. B.








Offline Joshua

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2003, 08:49:24 »
Beste Lowprofile (en anderen)

1) Het is inderdaad uiterst moeilijk om eerst alle topics te lezen, om er dan zeker van te zijn dat men iets plaatst wat nog niet eerder is gezegd. Ik vlooi elke aflevering miniscuul uit, en plaats hier feiten -geen gissingen- die mij verdacht zijn. Mijn excuses als ik u -en anderen- daarbij tegen de borst stoot. :-\

2)Wie beweert dat het de mol niet is toegestaan de hulp van de spelleiding in te roepen om een opdracht naar zijn/haar hand te zetten, slaat de bal compleet mis; zulks hebben De Mol 1 en De Mol 2 ons intussen wel duidelijk gemaakt. Daar is het net om te doen: de mol speelt onder één hoedje met de spelleiding, het is aan de andere kandidaten -én aan ons- om dit te doorzien.
Denk je nu echt dat ENKEL Hugo in De Mol 2 de valies van -wie was het nu ook al weer- heeft weggehaald, en dat ENKEL hij die briefjes heeft opgehangen, ZONDER hulp van de spelleiding???
Van fraude is -indien zou blijken dat Shadia inderdaad heeft gedaan wat ik beweer- is dus allerminst sprake: de mol heeft OP VOORHAND alle opdrachten, en bepaalt op eigen houtje waar, wanneer, en in welke mate hij/zij ingrijpt om opdrachten te mislukken. Als Shadia in zulk geval tegen Michiel zegt:"Makker, je geeft mij hier het beste slaapresultaat, maar slechts in die mate dat het nét niét genoeg is om de proef te doen slagen", heeft Michiel haar daar maar in te volgen.
Of nog kan Shadia het volgende zijn overeengekomen met Michiel, ervan uitgaande dat de proef sowieso niet geslaagd is (een blik wisselen met Michiel kan haar dit duidelijk maken): "Jullie kennen mij veel meer slaapminuten toe dan eigenlijk gepresteerd, wat mij eenvoudigweg niet verdacht maakt."
Conclusie: indien mijn mol erin slaagt zich op slinkse wijze bij de slapers te bevinden, is die proef eigenlijk op voorhand al mislukt....

(God, I'm going to be shot down if I'm wrong on this one...)







Als de Indianen een wat strenger immigratiebeleid hadden gevoerd, was het nu in Amerika niet zo'n puinhoop geweest (Van Koten & De Bie)

Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2003, 09:33:28 »
Beste Joshua

Het spijt me als mijn eerste reactie wat bitsig was.
Maar er komen hier nogal wat eenmalige passanten die een kreet slaken en weer wegrennen. Af en toe werkt dat op mijn heupen.

Ik ga toch niet meer in op die hele slaap-discussie, maar wel Shadia als mol-kandidaat. Wat mij stoort in de pro-shadia argumentatie is dat alles tweedelijns is. Ik bedoel daarmee: Shadia kan pas als mol gezien worden als we er ook van uit gaan dat WV het niet eerlijk speelt (zo bv jouw argumentatie bij de slaapproef).
In de 2de aflevering stond Shadia idd bij de bom, maar er waren er nog 2 anderen en met de 3 anderen hadden ze contact. Een kans op zes dat zij de mol is.
En zo gaat dat maar verder.
We hebben daarnaast twee andere kandi's, Marc en Inge, die veel 'molliger' rechtstreekser acties ondernemen. In het 2de spel heeft Marc er voor gezorgd dat er niet kon geslapen worden, bijvoorbeeld, en de mol heeft daar de punten uitgedeeld. Dat bleek zeer geniaal gebeurd te zijn. Inge kan zich dan 3 punten hebben gegeven en haar deel winnen en totaal onverdacht eruit komen.

Ik vrees dat de Shadia-aanhangers het allemaal net iets te ver zoeken. Jullie moeten zover niet gaan kijken. De mol-acties gebeuren juist voor jullie neus zonder al te veel trucages.

Ooh en die executie-schietpartijen als je fout zou zijn, is niet nodig hoor. Verdi is maar al te blij dat hij medestanders heeft want hij heeft 200 gebakjes beloofd als Shadia de mol niet is. Een deel van de aankoopprijs overnemen zal wel voldoende zijn zeker.

P.S.: Jullie hopen misschien dat Shadia na afloop gevraagd wordt voor P-magazine, maar de vorige keer was dat de winnares hoor, niet de mol.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 13-02-2003, 11:28:48 »
Beste Lowprofile.

Tweede lijns....heeft dat niet iets met de gezondheidszorg van doen?

Maar even serieus. Ik denk, net als jij, dat Woestijnvis niet actief gaat zitten mollen. Maar ze proberen wel de mol actief in de gelegenheid te brengen haar (of zijn) taken te vervullen. (dat blijkt bijvoorbeeld uit de 2e serie, waarin Hugo verteld werd dat hij de linker enveloppe uit de hand van Michel moest kiezen).

Wat betreft de mogelijkheid dat Shadia de mol is....inderdaad veel "indirect" bewijs. Maar dat geldt denk ik voor alle kandidaten. Daarnaast is het ook nog eens zo dat ook kandidaten die niet de mol zijn, af en toe wel mollenstreken uithalen. Ik ga dus toch af op dat secundaire bewijs, of thema-bewijs. En ik vind dat wel zo sterk dat ik de bovengrens voor het aantal door mij uit te delen gebakjes op de molfanatenbijeenkomst verhoog van 200 tot 210, indien Shadia niet de mol blijkt te zijn.

Verdi







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Joshua

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2003, 11:44:53 »
Beste Lowprofile

Tja, je kon wel 's gelijk hebben, hoor, dat ik zélf de bal mis sla... :'(

Shadia is bovendien meer dan welkom in de P-magazine, en maakt bovendien een redelijke kans een dergelijk aanbod te krijgen, of zij nu mol, winnaar of verliezer zal blijken ;D

Vanavond "bestudeer" ik aflevering 2; misschien kom ik dan al tot geheel andere conclusies.Ik moet eerlijk zijn: Inge heeft alvast een zeer hoog mol-gehalte, en loopt bij mij ook erg in de kijker. Sandra ook trouwens (en haar smeer ik iets aan op basis van montages van WV, ook in aflevering 1).Ik snij beide wel 's aan onder de juiste topic.
Op Marc echter heb ik het -als mol zijnde- niet zo begrepen. Zijn energie om Corry over de hindernis te krijgen om haar aan het schieten te brengen, is té gemeend. Maar mogelijks was ook dit een mollestreek, en zorgde de oversteek van Corry over de hindernis er precies voor dat er kon blijven geschoten worden, wat de slapers wakker hield. Maar.... zou hij dan zélf niet wat 'slechter' gemikt hebben, om overbodige salvo's te kunnen blijven lanceren...? Corry overbrengen maakt de slaagkansen van de schietproef immers groter; haar voor de hindernis laten sukkelen eindigt sowieso in mislukking van de proef.

Je ziet het, Lowprofile, we kunnen alle richtingen uit met onze redeneringen, en dàt is natuurlijk net de bedoeling. Razend benieuwd wie uiteindelijk de juiste theorie zal blijken verkondigd te hebben....

Aan Verdi nog dit: ad hoc ben ik inderdaad bereid te delen in de cake-kosten indien mag blijken dat ik wartaal heb uitgekraamd omtrent mijn Mol Shadia... 'k Ga dadelijk 's kijken waar en wanneer die MolFanDag doorgaat.

(zeg, Verdi, zijn dit space-cakejes?? :D)

Tot snel!








Als de Indianen een wat strenger immigratiebeleid hadden gevoerd, was het nu in Amerika niet zo'n puinhoop geweest (Van Koten & De Bie)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 13-02-2003, 12:00:42 »

Aan Verdi nog dit: ad hoc ben ik inderdaad bereid te delen in de cake-kosten indien mag blijken dat ik wartaal heb uitgekraamd omtrent mijn Mol Shadia... 'k Ga dadelijk 's kijken waar en wanneer die MolFanDag doorgaat.

(zeg, Verdi, zijn dit space-cakejes?? :D)

Sorry, het gaat hier niet om cake, maar om heuse moorkoppen. Ik vrees echter dat ik bij geen enkele moorkoppenboer hoef aan te kloppen voor space-moorkoppen. Uw aanbod om bij te dragen in de kosten is vriendelijk, maar moet ik toch van de hand wijzen. Anders blijf ik weer met restjes slecht Karma opgescheept. De schaamte zal mij meer deren dan de kosten ofschoon ik geen rijk man ben.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 13-02-2003, 14:55:14 »
Beste Lowprofile.

Tweede lijns....heeft dat niet iets met de gezondheidszorg van doen?


Je hebt in instellingen voor de gezondheidszorg 1e lijns hulpverlening en 2e lijns hulpverlening.
Bij 1e lijns kun je zo aankloppen (bv huisarts) en bij 2e lijns moet je eerst doorverwezen worden (bv een inrichting voor moeilijk handelbare jongeren)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 13-02-2003, 15:02:46 »
Het pushen tot het openmaken van de kokertjes vind ik persoonlijk ONmols. Immers, wat voor baat heeft de mol erbij dat alle kokertjes worden geopend als daardoor een deel van zijn dekmantel afvalt. Geen enkele toch? In tegendeel zelfs.
Omdat de pot dan vermindert? Maximum verlies 500€. Daar zal niemand ginder van wakker liggen.

uiteindelijk kost dit per geopende koker 2000€, en dat wist de Mol natuurlijk op dat moment al, voor zo'n groot bedrag kon de Mol wel wat risico nemen - imho

mvg
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 13-02-2003, 16:12:47 »
Hé, is niemand het eens met min intro schermpjes :)?

ik vind het iig een goeie vondst, 't viel me pas op bij het herbekijken van de aflevering....één van de vele indirekte aanwijzingen naar shadia, maar ze kunnen ook allemaal fake zijn natuurlijk....wat me ook wel opviel is dat shadia zich niet laat zien als de andere kandi's de balvangoverwinning van sandra vieren







nevermind what's been selling, it's what you're buying