Auteur Topic: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.  (gelezen 25578 keer)

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2003, 12:04:06 »
Maar in jouw gedachtengang is Stijn de Mol : waar liggen die sabotagemogelijkheden dan ???
Gewoon het raadsel niet oplossen. Dat is minder verdacht dan Inge die actief Bruno zou misleiden. En het lijkt onschuldig omdat het ocharme om slechts 2 puntjes gaat.







« Laatst bewerkt op: 23-01-2003, 12:05:29 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2003, 14:07:59 »
btw: het was nicole dacht ik die oordopjes in had, want shadia sliep met haar kussen op haar hoofd

Nee, ik heb nogmaals gekeken, Shadia heeft oordopjes in.
Voor ze gaan slapen vraagt Nicole : wat is dat, en Shadia zegt : slaapliedjes.
Of ze nu een bandje met slaapliedjes hardop aanzet (maar waarom doet ze dan oordopjes in!) of doelt op haar oordopjes waarmee ze slaapliedjes gaat luisteren is me niet duidelijk.
Het kan dus heel onschuldig de reden zijn waarom ze langer heeft kunnen slapen dan de anderen.
Het kan ook zijn dat ze naar muziek heeft liggen luisteren die de hersengolven beinvloeden zodat ze heel onschuldig lijkt voor de rest.
Als ze wakker worden zie je nog steeds duidelijk oordopjes bij Shadia.








Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2003, 14:54:38 »
Ik weet niet of dit al eens genoemd is, maar hoeveel sliep Shadia nu eigenlijk?
Precies 25 minuten lijkt me een beetje onwaarschijnlijk; heeft ze echt 25 min geslapen, of maakt woestijnvis dit ervan, om te laten zien dat ze veel geslapen heeft?







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2003, 20:49:09 »
Onderwerp: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.

Deze opdracht heeft op de officiële site de prachtige naam "In de hand van de mol" meegekregen.







« Laatst bewerkt op: 24-01-2003, 15:50:32 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline baseboy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2003, 12:29:16 »
Onderwerp: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.

Deze opdracht heeft op de officiële site de prachtige naam "In de hand van de mol" meegekregen.

Idd. en na het spelen van de proef zegt Michiel : ".....er is niets gewonnen, de Mol heeft dus zijn punten goed ingezet..."
Dit sterkt mijn vermoeden dat de Mol het spel hier tactisch gespeeld heeft, eerder dan actief te saboteren, wat dan weer mijn vermoeden sterkt dat de Mol zich bevindt onder de denkproef of de tekenproef...








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2003, 12:51:42 »
Nee, ik heb nogmaals gekeken, Shadia heeft oordopjes in.
Voor ze gaan slapen vraagt Nicole : wat is dat, en Shadia zegt : slaapliedjes.
Of ze nu een bandje met slaapliedjes hardop aanzet (maar waarom doet ze dan oordopjes in!) of doelt op haar oordopjes waarmee ze slaapliedjes gaat luisteren is me niet duidelijk.

Volgens mij kijkt Shadia alleen maar wat voor een CD daar ligt... Het feit dat ze inderdaad oordopjes in heeft (geen discman o.i.d.) verklaart wel gelijk waarom zij zoveel langer heeft geslapen dan de anderen.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2003, 13:26:24 »
Dus besefte Shadia dat de schoten pal naast het kot zouden zijn waar zij sliepen en wist ze dat de anderen waarschijnlijk niet veel zouden slapen.

Of is shadia het lawaai in Borgerhout gewend en weet ze niet in slaap te geraken zonder die dopjes.

Ik word niet veel wijzer van de dopjes; maar het blijft raar dat de slaaptest zo is afgelopen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2003, 15:04:51 »
Kunnen de mensen hier niet deftig rekenen? De schietproef moest WEL lukken (want 4 punten voor het tekenen + 21 voor het slapen is slechts 25, "toevallig" eentje te weinig).
Ja, tuurlijk, heb je gelijk in. :)

Onderwerp: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.

Deze opdracht heeft op de officiële site de prachtige naam "In de hand van de mol" meegekregen.

Ik heb nog idd nog op de site gekeken hoe deze opdracht wel niet heette, maar ik vond die naam niet duidelijk genoeg om als topictitel te gebruiken. :)
(Maar het moet dan nog altijd zijn: "In de handen van de bedenkers van deze opdracht.")

Idd. en na het spelen van de proef zegt Michiel : ".....er is niets gewonnen, de Mol heeft dus zijn punten goed ingezet..."
Dit sterkt mijn vermoeden dat de Mol het spel hier tactisch gespeeld heeft, eerder dan actief te saboteren, wat dan weer mijn vermoeden sterkt dat de Mol zich bevindt onder de denkproef of de tekenproef...

Dat de punten perfect verdeeld zijn staat als een paal boven water. Dat moest ook wel want de bedenkers hebben daar lang over kunnen nadenken hoe dat het beste kon. Maar dat betekent nog niet imo dat de mol achterover in een leunstoel mag/is gaan zitten...


Ik blijf er overigens bij dat ik Stijn(of Bruno en Inge) niet verdacht uit deze opdracht vind komen:

*Omdat hij dus het wel of niet slagen van de opdracht helemaal uit handen geeft, (zie eerdere posts)
*Vanwege de specifieke 21 punten toegekend aan de slaapopdracht. Ware Stijn de mol en stond het dus al vast dat hij dat raadsel niet zou oplossen was het niet persé nodig om die slaapopdracht 21 punten toe te kennen. Het is nu net alsof de bedenkers van de opdracht rekening gehouden hebben met de kans dat het raadsel opgelost zou worden, immers 2+4+19=25, want dan nog blijft die slaapopdracht cruciaal. Daarom blijf ik vermoeden dat de mol direct of indirect met de slaapopdracht betrokken moest zijn. Dat vermoeden wordt bij mij versterkt omdat uiteindelijk ook blijkt dat de slaapopdracht niet gehaald werd.








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2003, 15:25:34 »
Zeg.. die 25 komt wel erg veel voor he ?

Quote :
Kunnen de mensen hier niet deftig rekenen? De schietproef moest WEL lukken (want 4 punten voor het tekenen + 21 voor het slapen is slechts 25, "toevallig" eentje te weinig).

en de 25! minuten die Shadia geslapen zou hebben ( misschien slaapt ze altijd met oordopjes in ? )








Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2003, 15:51:58 »
Ja en wie is er 25 jaar?

Shadia...








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2003, 15:55:49 »
! Hé Rose.. ja .. zouden ze het dan zo duidelijk maken ? En het openen van de kokers ( ander topic, sorry :))... Hm.. beetje verdacht is het wel ..







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2003, 16:00:25 »
Allemaal interessante theorieën... Ik weet alleen niet welke ik moet volgen.  :P
Een paar dingen:

Wiens idee was heb om alvast te gaan schieten voordat Corry over de klimmuur was? Gelijk al tijdens de uitzending vond ik dat een vreemde beslissing.
a) Je houdt er de slapers mee wakker (ze wisten dat ze daar lagen), en
b) je hebt er niks aan als Corry niet alsnog over die muur klimt en niet ook haar 'duif' schiet.
In het licht daarvan vind ik Sandra en vooral Marc best verdacht in deze opdracht. Het helpen van Corry daarna hoeft dan ook niet zo heel erg onmols te zijn als het lijkt, omdat ze dan daarna nog even wat herrie kon gaan maken bij het schieten (zoals iemand hiervoor al opmerkte).

Verder blijf ik ook geïntrigeerd door die puntenverdeling. Het was min of meer te verwachten dat Shadia zou ruilen met degene die 0 punten had. Maar waarom dan Christophe 0 punten geven? Had hij gezegd dat hij erg moe was of zo? Ik kan me alleen herinneren dat Walter zei dat hij 's middags goed kon slapen, dus had ik het logischer gevonden als hij de 0 punten had gekregen, zodat een potentiele langslaper geruild zou worden met de fit-ogende Shadia. De Mol kon natuurlijk ook niet weten dat Shadia uiteindelijk in haar eentje bijna nog alle punten bij elkaar zou slapen. Tenzij... Shadia de Mol is en er inderdaad gemanipuleerd is met de tijd dat ze geslapen heeft.
Maar toch: het lijkt mij veel te gevaarlijk voor de Mol om zich in te delen bij de slapers en er vanuit te gaan dat de andere 2 niet een half uur  bijelkaar slapen. Als die anderen van de behendigheidsproef niet te lang zouden staan schieten, was het misschien niet eens zo moeilijk geweest om te slapen. Dat heeft de Mol dan zelf niet in de hand.

Eén ding is w.m.b. zeker: Als Bruno de Mol is, dan viel deze opdracht voor hem niet te saboteren. Tenminste niet zo het niet opviel. Inge maakte zich hierbij ook niet erg verdacht.

Stijn blijft wel een mogelijkheid, en als dat zo is dan moet ik hem en de mensen van WV wel een compliment geven voor de doordachte puntenverdeling. ;)








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2003, 16:15:22 »
Dus besefte Shadia dat de schoten pal naast het kot zouden zijn waar zij sliepen en wist ze dat de anderen waarschijnlijk niet veel zouden slapen.
Het is volgens mij voor iedereen overduidelijk geweest dat er vlak naast de slapers geschoten zou worden. Ze staan duidelijk op een terrein waar ze aan kleiduifschieten doen. Die klimmuur is daar zomaar heen gezet en staat daar anders niet. En ook dat lokaal waar de slapers lagen was gewoon zo'n prefab-gebouwtje dat snel ingericht werd als slaapkamer. Dat behangpapier zijn gordijnen, kijk maar eens naar de onderkant. (je ziet trouwens ook Walter's koker naast zijn bed liggen, dus hij past er goed op)
Ze wisten allemaal dus wel dat ze op een schietterrein waren.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2003, 16:35:11 »
Theorietje

Stel ik ben mol en ik moet slapen, wat doe ik dan. Ik neem een lekkere chloraldurat, duurt een half uurtje voor die werkt en wacht totdat de andere twee in slaap zijn. Dan knip ik voorzichtig hun draadjes door en ga slapen. Walter denkt dat ie geslapen heeft (dat heeft ie ook), maar het is niet gemeten. Vervolgens denkt ie: heb ik echt maar twee minuten geslapen? Nou ja, in mijn slaap kan ik geen minuten tellen dus het zal wel.

Graag reacties, weerleggingen enz.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Fraesy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2003, 16:39:54 »
sorry als ik een domme/reeds veel gestelde vraag stel, maar waarom werden er aan niemand 9 punten toegekend en springt met van 8 naar 10?  ???

Wanneer de 3 hoogste punten worden toegekend (10+8+7=25)aan 1 proef,en deze slaagt men nog altijd punten moet scoren op een andere proef om de 26 te halen.

Ook lijken mij de getallen 7,8,10 de belangrijkste sabotage getallen uit de rij.1+2+3+4+5+6=21 men heeft hoe dan ook 1 van deze 3 nodig.

De verklaring van het getal 9 ligt ongetwijfeld in statistische berekeningen  :-\







« Laatst bewerkt op: 24-01-2003, 21:00:30 door Fraesy »

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2003, 16:45:48 »
Stel ik ben mol en ik moet slapen, wat doe ik dan. Ik neem een lekkere chloraldurat, duurt een half uurtje voor die werkt en wacht totdat de andere twee in slaap zijn. Dan knip ik voorzichtig hun draadjes door en ga slapen.
Haha, dat zou dan de beste sabotage actie ooit zijn. Het is trouwens wel lastig voor de mol om te bepalen wanneer hij/zij het bed kan verlaten, omdat hij/zij zich er van moet verzekeren dat de andere kandi's beide zo diep slapen dat ze de actie niet opmerken...







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2003, 16:54:57 »
Wanneer de 3 hoogste punten worden toegekend (10+8+7=25)aan 1 proef,en deze slaagt men nog altijd punten moet scoren op een andere proef om de 26 te halen.
Hmmm, dit is mij toch een iets té gemakkelijke verklaring voor het ontbreken van de 9 punten. Net zo makkelijk had men kunnen zeggen dat er tenminste 27 punten behaald moesten worden, als men ervoor wilde zorgen dat er sowieso 2 opdrachten moesten slagen om het geld binnen te halen.

Hoe langer ik er oven nadenk, hoe vreemder ik het vind dat nu juist die 9 punten ontbraken....








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2003, 16:58:17 »
Haha, dat zou dan de beste sabotage actie ooit zijn. Het is trouwens wel lastig voor de mol om te bepalen wanneer hij/zij het bed kan verlaten, omdat hij/zij zich er van moet verzekeren dat de andere kandi's beide zo diep slapen dat ze de actie niet opmerken...

Dat is zeer waar, de mol lijkt hulp nodig te hebben van Woestijnvis, maar ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat Walter maar twee minuten heeft geslapen. Er moet dus wel een logische verklaring voor zijn.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2003, 17:09:16 »
ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat Walter maar twee minuten heeft geslapen.
Ik heb er zelf meer moeite mee te geloven dat Shadia werkelijk 25 minuten geslapen heeft, maar misschien komt dat omdat ik zelf overdag niet kan slapen (en zeker niet met lawaai om me heen!). :P

Maar wel opvallend dat hij zelf dacht dat het veel langer was. Meestal hoor je het toch andersom: mensen die zeggen 'maar 5 minuutjes' geslapen te hebben, terwijl het in werkelijkheid een half uur was, of iets dergelijks. M.a.w.: als je echt geslapen heb, denk je zelf meestal dat het korter was dan het werkelijk was.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2003, 18:05:14 »
Het is trouwens wel lastig voor de mol om te bepalen wanneer hij/zij het bed kan verlaten, omdat hij/zij zich er van moet verzekeren dat de andere kandi's beide zo diep slapen dat ze de actie niet opmerken...

Tenzij hij/zij hulp kreeg van de slaapmeters natuurlijk...

Meestal hoor je het toch andersom: mensen die zeggen 'maar 5 minuutjes' geslapen te hebben, terwijl het in werkelijkheid een half uur was, of iets dergelijks. M.a.w.: als je echt geslapen heb, denk je zelf meestal dat het korter was dan het werkelijk was.

Was dat niet juist de reactie van Shadia?