Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 31225 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2003, 15:49:12 »
vlaming heeft hem zo om laten lopen omdat er verband zat tussen groepje 1 en 3: de foto's van de mensen in die groepjes zijn allemaal in beeld geweest, van die andere drie niet. het is dus logischer om groepje 1 en 3 direct aan elkaar te verbinden dan groepje 1 en 2 en daarna pas 3.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2003, 19:01:30 »
Dit is denk ik zeker wel een hint! Goed gevonden Vlaming (maar ik had niet anders verwacht.... ;))

 ;D :P

Citaat
Maarrrr, tenzij je het slangetje consistent van boven naar onder door laat lopen, is het natuurlijk tamelijk misleidend. Jij hebt hem nu door laten lopen met Marc als winnaar en Shadia als mol, omdat je dat zelf graag zou willen (wishfull thinking heet dat). Je kunt hem nu zo ombuigen dat iedereen wel de winnaar/mol kan zijn.

het lijkt me logischer groep 1 aan groep 3 te linken, omdat we van deze 6 kandis de foto close in beeld kregen . van het 2de groepje kandis kregen we geen foto te zien, maar deze waren wel te zien in een videofragment dat tussen de foto's werd getoond. da's ook de reden dat ik deze 3 kandidaten als speciaal ben gaan beschouwen ( mogelijke finalisten ? ). het is wel mogelijk dat na walter stijn zal afvallen, maw dat de slang langs onderen naar boven zal komen (het kan natuurlijk ook dat er niets meer van klopt, op te volgen de komende weken)

Citaat
De enige juiste wijze, als de theorie klopt, is als volgt:

en toen stond er nix ???

mvg
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 2
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2003, 19:14:46 »
als ze eerst de drie laten zien die grotendeels al agevallen zijn, waarom dan eerst 3 anderen en dan weer afvallers. er moet logica in blijven, dus denk ik de slang voorlopig geheel naar beneden te gaan volgen.

dus eerst groep 1 , dan grope 2 en dan 3








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2003, 19:16:41 »
als ze eerst de drie laten zien die grotendeels al agevallen zijn, waarom dan eerst 3 anderen en dan weer afvallers. er moet logica in blijven, dus denk ik de slang voorlopig geheel naar beneden te gaan volgen.

dus eerst groep 1 , dan grope 2 en dan 3


tsja, dan zijn we het dus niet eens met elkaar mollemans...(reden zie boven)







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 2
« Reactie #124 Gepost op: 3-02-2003, 19:19:50 »
da mag toch het niet met elkaar eens zijn








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #125 Gepost op: 3-02-2003, 19:21:48 »
da mag toch het niet met elkaar eens zijn

dat zou pas saai zijn  :P







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 2
« Reactie #126 Gepost op: 3-02-2003, 19:25:31 »
en toen stond er nix ???



Ik heb even gekeken op de url van dat rode kruisje. Heel verrassend komt Tweety uit op Stijn  ;)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 2
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2003, 22:11:10 »
Ben blij dat we tegenwoordig attachments kunnen toevoegen want ik word onderhand debiel van die rode kruisjes..... ::)

Mijn slangetje liep gewoon door van boven tot onder....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 2
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2003, 11:02:43 »
Aflevering 2:

Kokkerrazzia: Iedereen wordt opgeroepen. Vreemdgenoeg is Marc al op en heeft hij een paar baantjes getrokken. Sandra en Inge hebben geen koker bij zich. Heeft de Mol Sandra's koker genomen of heeft ze zelf (als Mol) de koker aan Michiel gegeven. Inge is de koker gewoon kwijt. Michiel richt nog eens extra de aandacht op haar door te zeggen dat ze zich wel heel verdacht maakt zo.  

Sandra, Walter en de superkandidaat: De opdracht waaruit later Migo's briljant gevonden 'afvaltheorie' zal worden getoond. De opdracht is erg moeilijk, maar toch wordt hij gehaald. Sandra's verdachtheid neemt af. Marc blijkt superkandidaat en natuurlijk is een superkandidaat ook altijd een supermol!

Da Bomb!: De andere opdracht gaat er meer fout. De hindernisjes naar de koffer worden gehaald, vooral Stijn is erg fanatiek. Stijn en Shadia geraken (met Bruno) bij de koffer. Marc, Inge (en Corry) blijven achter op de weegschaal. Stijn, Shadia en Bruno krijgen 2 moeilijke raadsels. Eerst moet er een klavier worden opgelost. Stijn weet die te vinden. Het hele proces van de opdracht lijkt toch niks te hebben uitgemaakt als blijkt dat de tweede opdracht blijkt de leeftijd van alle kandidaten te moeten worden opgeteld. Marc brengt de anderen in verwarring door zich hardop af te vragen of Walter 50 is, of van 1950 is. Corry geeft Christophes leeftijd verkeerd door. Shadia corrigeert. De fout kan ook nog liggen bij Shadia of Stijn die misschien verkeerd hebben opgeteld. Hoe dan ook, de opdracht mislukt en eerlijk gezegd was hij ook gedoemd te mislukken.

Hotel: In het hotel mogen de kandidaten nog eens de rapporten en de sollicitatie-opnamen bekijken van de kandidaten.

Paintball/helicopter: Hier is geen duidelijke tactiek, behalve: rennen! In deze opdracht maken enkelen zich verdacht. Marc heeft met het paintballpistool een belangrijk aandeel, maar wordt uitgeschakeld. Inge ook en zij kunnen later de vrijstelling weer afkopen.   Stijn en Sandra halen de helicopter en kunnen weten dat later de vrijstelling moet worden afgekocht. Daarbij is Sandra's aankomst wel erg vreemd. Je ziet haar nergens lopen en opeens is ze bij de helicopter. Dat kost tijd en dus geld.

Marc en Inge blijken het belangrijkste aandeel te hebben in de afkoping van de vrijstelling.

Bruno heeft Shadia als een van zijn verdachten, hij valt in aflevering 3, maar zegt ook dan dat hij van Mol heeft gewisseld. Nicole moet naar huis.









Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 2
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2003, 11:04:52 »
Inge:
Mols:
-is haar koker verloren, wat geld kost
-valt uit in opdracht 3, waardoor ze later vrijstelling kan afkopen
-wil koste wat kost vrijstelling afkopen
Niet mols:
-

Marc:
-blijkt superkandidaat te zijn, een superkandidaat is een supermol
-brengt anderen in de war over Walters leeftijd, blijkt de doodsteek te zijn in de opdracht
-valt uit in opdracht 3, waardoor hij later vrijstelling kan afkopen
-wil vrijstelling afkopen
Niet mols:
-

Sandra:
Mols:
-is haar koker kwijt, die kan ze zelf hebben afgegeven
-komt laat bij de helicopter aan en dat kost tijd, we zien niet hoe ze de helicopter bereikt. Daarbij heeft ze ook een kans, dat zij zelf de vrijstelling krijgt, wat niemand in de groep wat oplevert
Niet Mols:
-haalde opdracht 1

Shadia:
Mols:
-valt uit in opdracht 3, waardoor ze vrijstelling kan afkopen, maar blijkt zelf niet zo enthousiast over dit plan
Niet Mols:
-verbetert Corry met Christophes leeftijd
-wil vrijstelling eigenlijk niet afkopen

Stijn:
Mols:
-
Niet Mols:
-is erg ijverig en ziet er uit of hij alle opdrachten wil halen
-lost het klavier op, wat een zeer moeilijke opdracht is.

Chriz' conclusie: In eerste instantie was Bruno mijn Mol na aflevering 2. Maar ook Sandra was nog verdacht. Na mijn analyse blijken Stijn en Shadia helemaal niet meer verdacht in aflevering 2. Inge en Marc des te meer.


(voor de hele tekst, zie topic: Aflevering 1: Bijlage: Molafleveringen)








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #130 Gepost op: 5-03-2003, 00:14:26 »
Someteen de HH van aflevering 2,mooi want ik had deze nog niet gezien.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 2
« Reactie #131 Gepost op: 5-03-2003, 11:27:07 »
raar, net als we Inge achter de computer hebben gezien, zien we dat iemand klikt op de mogelijkheid dat de Mol een 'Ram' is, maar niemand van de kandidaten is 'Ram'  ???








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #132 Gepost op: 5-03-2003, 11:33:14 »
raar, net als we Inge achter de computer hebben gezien, zien we dat iemand klikt op de mogelijkheid dat de Mol een 'Ram' is, maar niemand van de kandidaten is 'Ram'  ???

Ja wel een beetje vreemd.
Mog. 1 : Ram staat er tussen om kandidaten te misleiden.
Mog. 2 : Het is een hint. Omgekeerd zijn het natuurlijk wel de eerste letters van Marc...

Er zitten veel te veel hints in dit spel !!!  ::)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #133 Gepost op: 5-03-2003, 12:13:52 »
En was 'Ram' toevallig ook mogelijkheid C soms? :P

Dus:

C Ram

Want dan is het natuurlijk wel helemaal duidelijk nu, he? ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #134 Gepost op: 5-03-2003, 12:40:42 »
En was 'Ram' toevallig ook mogelijkheid C soms? :P

helaas, het was mogelijkheid 2, mogelijheid 1 (steenbok) stond geactiveerd - is één van de overblijvende kandis toevallig een steenbok?








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #135 Gepost op: 5-03-2003, 13:57:15 »
helaas, het was mogelijkheid 2, mogelijheid 1 (steenbok) stond geactiveerd - is één van de overblijvende kandis toevallig een steenbok?


Marc is steenbok.








Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #136 Gepost op: 6-03-2003, 12:48:06 »
Heeft iemand nog meer gezien dat er in dat oude gebouw waar ze zich een weg doorheen moesten banen een vrouwenhoofd op de muur was geschilderd?







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2003, 12:54:52 »
Op de site van Putchar is de tekening al gelinkt naar Stijn, vanwege het moedervlekje.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2003, 12:58:47 »
Op de site van Putchar is de tekening al gelinkt naar Stijn, vanwege het moedervlekje.
Oh moedervlekje ja. Dat klopt. Ik moest meteen denken aan Inge toen ik het zag. Misschien ook omdat Inge toen ook in beeld was.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd