Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 31226 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2003, 22:55:46 »
Weet je? Het kan best zijn dat één van de hints gewoon vlak voor je neus voor het rapen ligt. Dat WV wil bewijzen dat iedereen het toch steeds te ver gaat zoeken, maar dat iedereen het toch blijft verdraaien.
De eerste 3 mensen werden door De Mol gekozen. Maar iedereen zegt 'Ja maar de Mol zelf kan door ook bij zijn!' Terwijl er net op gewezen wordt dat De Mol die drie uitgekozen heeft.
Zelfde met Sandra wiens koker door De Mol gestolen is. Wil WV hiermee duidelijk maken dat zij De Mol dus al niet meer is? Maar iedereen verdaait het dus en zegt dat ze het zelf wel gedaan zal hebben.

ofzo... ik kan mijn ideeën altijd zo slecht bewoorden... :(








Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2003, 23:03:04 »
mol zit duidelijk beter in de afgeschoten groep :)







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2003, 23:45:22 »
PS: Je kan de selectiefilmpjes, de raporrten en de oude foto's van de kandidaten nakijken op www.demol3.be ! :D








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2003, 00:00:03 »
Bedankt voor de tip, Robbie. Daarom is het hier zo rustig ! Allen daarheen dus.
Dit wordt weer nachtwerk. Mijn baas gaat niet content zijn, morgen.
Overigens: gefeliciteerd met je website. Wat een werk zeg! Ik heb gisteren twee uur non stop zitten lezen en ben verre van klaar.
Ja ja, oftopic. Kweet 'et. Ben al weg.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2003, 00:05:03 »
ik had het idee dat bruno met zijn vingers in gebarentaal L O M aan het spellen was tijdens de excecutie..
Dit is helemaal te gek. George heeft het hem vorig jaar voorgedaan (MOL). Is dit een George-imitator of heeft WV het aangedurfd een identieke Mol te nemen als in de vorige serie in Nederland ?
Is in elk geval gedurfd, ongeacht of het nu van WV of van Bruno komt.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2003, 08:55:28 »
ik had het idee dat bruno met zijn vingers in gebarentaal L O M aan het spellen was tijdens de excecutie..

Bedoel je de handbewegingen die hij boven de muis maakt?  ???

Die zien er idd wel vreemd uit, maar ik kon er eerlijk gezegd niet L O M uit opmaken. 't zijn overigens wel echt drie bewegingen.  :-\








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2003, 09:48:33 »
Ik probeer het eerste raadsel na te rekenen om de bom te ontmijnen.
Alle rijen moeten op 15 uitkomen. Een kandi zegt: ook diagonaal.
Ik kom uit op:
          2     6      7

          4     8      3

          9     1      5

Hier klopt alles. Behalve de rij diagonaal van linksonder naar rechtsboven. Was dit de oplossing die verscheen op het scherm ?
Zo nee: wat is dan de juiste (die verscheen).
Zo ja: moesten de diagonalen dan toch niet kloppen ?








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2003, 09:52:31 »
Op het scherm verscheen

2  9  4
7  5  3
6  1  8








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2003, 09:58:45 »
Dank U Imka.
Weg theorie. Inge is 1 % minder verdacht voor mij.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2003, 10:14:25 »
Een paar erg rare zaken in deze aflevering;

allereerst de blessure van Corry, nep of echt, hoe dan ook een enorme belasting voor de groep. Ik denk zelf dat ie echt is , maar dat terzijde (alleen maar omdat ik het anders wat laag van nivo vind)

Dan de geweldige opdracht met de rode lijn, en het ge-emmer over de te volgen tactiek. Hier is de Mol niet echt veel bezig geweest vrees ik. Hoewel de bom wel fout gaat; en als ik deze opdracht op voorhand bekeken had, zou ik zeker als Mol daar willen zijn.(of valse info afgeven over mijn leeftijd, vertraag je verjaardag bv een paar dagen en je bent een jaar jonger op de eerste lentedag)

dan de helicopter opdracht, een paar mensen worden eenvoudig afgeknald die ik veel verder zag komen,bv Shadia en Marc; Toch 3 man die de helikopter bereikt en dan out of the blue is ze daar het Beest, Sandra; Totaal onnuttig, kost zelfs geld en de kans op vrijstelling verkleint;

Dan nog kleine zaken, mbt videos en samenspraak; lees wat er staat in een artikel met Michiel, de Mol een relatie , ja tuurlijk meteen doen.  Gaat dat bewaarheid worden ???

Of nog zoiets raars Bruno is een winnaarstype alleen zie je dara niet veel van in afl 1, hoezo niet; wint ie nu meer







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2003, 10:15:40 »
Een paar losse eerste gedachten:

Ik heb inderdaad ook even gedacht dat Corry's blessure gefaked kon zijn, maar bij nader inzien denk ik het toch niet. Zou een mooie mollenstreek zijn om tijdelijk te doen of je licht gehandicapt bent, maar dan toch niet in aflevering 2 denk ik. Ik bedoel: Als het gefaked is zou ze dat nu dan wel heel lang vol moeten houden, want dit is denk ik niet in een paar dagen over. En belangrijker: Als ze de mol is, heeft ze hierdoor bij deze opdracht niet kunnen mollen omdat ze niet bij de beslissing over het afkopen van de vrijstelling was!

Bij de helicopteropdracht kon er natuurlijk het beste gemold worden bij de verliezers. Bovendien werd het toekennen van de vrijstelling bij de winnaars wel op een hele democratische manier bepaald. Zou een goede aanwijzing kunnen zijn, want dan houden we alleen Marc, Shadia en de in deze opdracht uiterst verdachte Inge over. Of Corry, maar dan heeft ze als mol wel geluk gehad dat haar medeverliezers de mollenstreek voor haar hebben uitgehaald.

Mijn mollen op dit moment zijn Marc en Inge. Shadia wordt af en toe een beetje verdacht afgeschilderd in de montage, maar doet verder zelf weinig verdachts.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2003, 16:43:15 »
PS: Je kan de selectiefilmpjes, de raporrten en de oude foto's van de kandidaten nakijken op www.demol3.be ! :D

Echt leuk! Ook grappig dat je eerst nog een spelletje moet doen (laserstraal breken) voordat je de filmpjes lan bekijken! Toffe aflevering trouwens!  ;D








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 2
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2003, 22:28:03 »
Hier komt mijn eerste nieuwe , imho interessante, theorie

Opdracht 3, de helikopter.

Laten we ons even verplaatsen in de huid van de jagers, de "Motards".

Zij krijgen de waarschijnlijk opdracht de Mol niet af te schieten. Anders heeft de Mol onvoldoende sabotagekansen.
Maar hoe herken je de Mol ?
Kleding en helmen waren identiek. De namen op de helmen lezen vanop een crossmotor of quad lijkt me niet haalbaar bij de getoonde snelheden.

Wat was er wel herkenbaar ? Idd : De kandidaten met de paintball geweren.

Laten we er dus vanuitgaan dat de Mol een paintball-geweer bij zich droeg.
Ik heb de tape nog niet herbekeken, maar ongetwijfeld kunnen jullie me hierbij helpen.
Ik dacht dat Walter een van de kandidaten was die een geweer had. Wie was de andere ?
Maar wat nog belangrijker is : De manier waarop deze kandidaten zich het geweer hebben toegeëigend. Was dit een beslissing van de groep of is er een bepaalde kandidaat die er in geslaagd is het geweer op een "subtiele" wijze te bemachtigen ?

Indien we deze laatste kunnen ontmaskeren zouden we wel eens de Mol op het spoor kunnen zijn.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2003, 22:44:20 »
Of ze de opdracht krijgen de Mol niet te schieten, weet ik niet. Dan weten die mensen ook wie De Mol is. Soms gebruiken ze namelijk Belgische mensen. (Nu ook denk ik, ik heb de credits nog niet goed gezien, maar bedanken ze daar niet een of ander paintballvereniging?) En denken we ook aan de hacienda opdracht, waar Belgische commando's de bol moesten breken.

Ik geloof er wél in dat ze de opdracht krijgen om 3 mensen door te laten gaan, zodat er nog een stukje spel gemaakt kan worden rond het afkopen van de vrijstelling.
Net zoals in Mol 2 bij het redden van Hugo, ze de opdracht kregen om een paar kandidaten niet te schieten, zodat ze Hugo konden redden en het verraad mooi in beeld konden brengen. De hele opdracht heette al 'Het Verraad', dus moesten er wel mensen overblijven om verraden te worden.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2003, 22:46:42 »
Ik heb de tape nog niet herbekeken, maar ongetwijfeld kunnen jullie me hierbij helpen.
Ik dacht dat Walter een van de kandidaten was die een geweer had. Wie was de andere ?

Volgens mij had Stijn 't andere paintbal-geweer. (ik ben hier wel niet 100% zeker van) :-\

Citaat
Maar wat nog belangrijker is : De manier waarop deze kandidaten zich het geweer hebben toegeëigend. Was dit een beslissing van de groep of is er een bepaalde kandidaat die er in geslaagd is het geweer op een "subtiele" wijze te bemachtigen ?

Bij 't overleggen hebben ze besloten om 2 groepen te maken, waarbij iedere groep 1 geweer had. Volgens mij hebben ze toen overlegd wie 't geweer zou krijgen en zeiden 'n aantal dames al snel dat zij niet wilden. Er is dus denk ik wel overleg over gepleegd, maar de mol zou daarin natuurlijk wel invloed uit kunnen oefenen door te zeggen dat hij/zij al heel vaak heeft gepaintbalt en er vrij goed in is.

Ik vind 't 'n erg linke theorie Gotcha, want zo houden we nog maar 2 potentiele mollen over.  :-[








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 2
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2003, 22:53:24 »
Dat de drager van een geweer heeft bemachtigd en daarom de Mol zou kunnen zijn vind ik ver gezocht.
Maar wel een interessante piste is te kijken wie nu precies een geweer kreeg: Walter en Stijn ? Kijk kijk die zaten in de heli.
Waarom heet deze opdracht trouwens "De Gifpil" naar analogie van "Het verraad" (cfr RobbieAzerty natuurlijk)?
Maar ik blijf erbij dat de mol beter tussen de afgeschotenen zat.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2003, 23:02:34 »
Ik dacht net ineens weer aan die muurschildering in 't pand waar de bomontmanteling plaats vond. Op 'n gegeven moment is er 'n hele grote muurschildering van 'n gezicht te zien. Ik vond 'm wel iets weg hebben van Stijn (zonder haar), maar ik heb 't eigenlijk te vluchtig gezien om echt goed te kunnen bekijken of de schildering lijkt op een van de kandi's. Als er iemand niets te doen heeft en de juiste apperatuur te beschikking heeft, kan hij/zij misschien hier 'n mooi screenshotje van maken?  ???

En dan nog iets, ik vond net m'n gekrabbelde aantekeningen van gisteren en zie daar op staan dat Inge bij 't sterrenbeeld van de mol 'ram' aanklikt bij de test. Ik heb de officiele site er op nagekeken en volgens de profielen van de kandi's is helemaal niemand ram. (ik had eigenlijk gehoopt te ontdekken dat ze zelf ram was, maar helaas...) Zal Inge dan zo slecht op de hoogte zijn van de sterrenbeelden c.q. geboortedatums van de kandi's? Of is 't 'n bedenkelijke fout? Ik neig eerlijk gezegd toch naar 't laatste, want al zou ik zelf de geboortedatums van de kandi's weten dan nog zou ik bij sommige niet weten welke sterrebeeld erbij hoort.  :-\

Verder zien we Nicole, Walter en Marc niet bij de laptop zitten, maar krijgen we tijdens de test alleen beelden van de biecht bij hun drieen. Aangezien Nicole al heeft moeten vertrekken, zullen we dan in de komende twee afleveringen afscheid moeten nemen van Walter en Marc?








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2003, 23:16:34 »
Laten we ons even verplaatsen in de huid van de jagers, de "Motards".

Zij krijgen de waarschijnlijk opdracht de Mol niet af te schieten. Anders heeft de Mol onvoldoende sabotagekansen.
Maar hoe herken je de Mol ?

de mol kan eigenlijk maar weinig saboteren in de proef zelf, hij/zij kan er wél voor zorgen dat hij niet aan de heli geraakt, z'n sabotage in deze opdracht komt eigenlijk nadien. hij/zij moet er subtiel voor zorgen dat de vrijstelling afgekocht wordt. trouwens, ik geloof nooit dat die motards weten wie de mol is. er weten maar 5 personen wie de mol is, remember?

mvg
vlaming








« Laatst bewerkt op: 27-01-2003, 23:17:04 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2003, 04:57:57 »
Ik denk eigenlijk ook dat de mol zich juist wél zou willen laten afschieten (of iig niet in de helicopter wil zitten) omdat hij/zij zo kan zorgen dat er minder geld verdiend wordt.

Wat vonden jullie trouwens van de montage aan het begin? Michiel zegt iets over De Mol ('hoeft zich niet druk te maken' o.i.d.) en vlak daarna zie je iemand het zwembad in duiken. Later blijkt dit Marc te zijn. Viel mij gelijk op, maar het is misschien ook wel iets té opvallend. Waarom was hij trouwens al wakker? Is hij zo sportief of moest hij als mol nog met de productie praten? Bovendien liep hij zo wellicht het risico om niet binnen 3 minuten (2 minuten?) terug te zijn met zijn koker.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe verdachter Marc is. Was hij het ook niet die Walter's leeftijd verkeerd doorgaf?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2003, 08:39:26 »
Wat vonden jullie trouwens van de montage aan het begin? Michiel zegt iets over De Mol ('hoeft zich niet druk te maken' o.i.d.) en vlak daarna zie je iemand het zwembad in duiken. Later blijkt dit Marc te zijn.

Ook Walter was blijkbaar aan 't zwemmen, want hij staat bij de kokertjes-controle ook in z'n zwembroek als ik me niet vergis.  :-\