Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 31227 keer)

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2003, 18:33:54 »


Samen is dat 352.
De groep komt echter uit op 353.
Dus ergens zit een fout... maar bij wie? Het lijkt alsof de fout alleen bij de leeftijd van Walter ligt maar is dat ook zo?
Men twijfelt of Walter 50 jaar is of van 1950:
In het eerste geval zouden hij op 21 maart 51 jaar moeten zijn. En zou de groep uit moeten komen op een totaal van 352.
Als Walter van 1950 zou zijn zou hij op 21 maart 53 jaar oud zijn.
Volgens mij gaan ze daar ook vanuit.
Dan kom je op een totaal van 354...
In beide gevallen in elk geval niet op 353!!
Na de proef zegt Bruno dat ze voor Walter 52 jaar genomen hebben. Zo komen ze dus aan 353.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2003, 19:25:59 »
Ik denk niet dat iemand die ladder weggezet heeft. Iedereen die bij dat muurtje zat had het dan kunnen zien. Bruno misschien ja, maar of het nou op die ene persoon zal afhangen die niet boven geraakt? OK ze zegt achteraf dat ze het wist, maar ja dat kan ik achteraf ook zeggen.

Ze waren gewoon te erg geconcentreerd op het volgen van die rode lijn en die ging naar de andere kant. Dan zie je die ladderniet.








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2003, 19:27:57 »
Is het wel een losstaande ladder ?








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2003, 19:32:00 »
Ja, dat zie je toch duidelijk op die screen shot?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2003, 19:34:43 »
Ze waren gewoon te erg geconcentreerd op het volgen van die rode lijn en die ging naar de andere kant. Dan zie je die ladderniet.

Nu bedenk ik me ineens dat Inge en Stijn als eerste verder gingen en dat Inge toen ze door 't gat kroop voor haar naar rechts wilde gaan (dus richting ladder), maar toen duwde Stijn haar vlug de andere kant op en zei zoiets van 'hier gaat de rode lijn naar toe'. Heeft Stijn willen voorkomen dat Inge de ladder zag staan?  :o








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2003, 20:12:10 »
Stijn gaat twee keer door de opening. De eerste keer slaat hij links af en gaat de trap op, de tweede keer volgt hij Inge en de rode lijn.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2003, 20:50:14 »
Op dit filmpje van Putchar kan je zien dat Stijn Inge weg leidde. Zij ging rechtdoor (en ging dus ook voorbij de ladder) en Stijn zegt 'Hier de rode lijn!'
http://users.pandora.be/putchar/mol23.mpg

Nog meer van dat leuks: http://users.pandora.be/putchar/mol_2003.htm








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 2
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2003, 23:41:47 »
mss late reactie: Marc was een van de mensen met een paintballgeweer. Maar ik denk niet dat de jagers wisten wie de mol was.
Thx.

Dus hadden Marc en Walter een geweer.
De meerderheid denkt echter dat de Mol de heli niet heeft bereikt, omdat in dat groepje idd het best kon gesaboteerd worden. Ook houdt Marc zich opmerkelijk afzijdig bij de beslissing om de vrijstelling af te kopen. Heeft hij, de virtuele Mol zijnde, Inge op enige wijze kunnen beïnvloeden om heftig tekeer te gaan tegen de vrijstelling ?

Misschien kunnen we beide denkpatronen dus combineren : Marc is degene met een geweer die niet de heli heeft bereikt.

Kunnen we erachter komen of Marc zich het geweer heeft "toegeëiegend" of het hem werd "toebedeeld" in overleg met de anderen. Indien hij expliciet het heft (lees : geweer) in handen heeft genomen, dan maakt dit hem in mijn ogen alweer een tikkeltje meer verdacht.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #68 Gepost op: 29-01-2003, 05:28:50 »
Ook Walter was blijkbaar aan 't zwemmen, want hij staat bij de kokertjes-controle ook in z'n zwembroek als ik me niet vergis.  :-\

wat me opviel bij dat wekken is dat shadia al aangekleed was op het moment dat michiel haar kwam wekken  ??? ze had bovendien ook haar bed al opgemaakt.

ook verdacht was de uitspraak van michiel bij de kokercontrole, "shadia heeft haar koker natuurlijk wél nog (of zoiets)"

mvg
vlaming













nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 2
« Reactie #69 Gepost op: 29-01-2003, 07:00:37 »
wat me opviel bij dat wekken is dat shadia al aangekleed was op het moment dat michiel haar kwam wekken  ??? ze had bovendien ook haar bed al opgemaakt.

ook verdacht was de uitspraak van michiel bij de kokercontrole, "shadia heeft haar koker natuurlijk wél nog (of zoiets)"

Kan dit toeval zijn ?

Dat op tijd wakker kan ik nog aanneemen, maar wie maakt zijn bed nu op als je op hotel bent... idd raar

Wat betreft dioe koker, misschien duidt Michiel hier op de stipheid van Nadia. Ze is tenslotte informaticus.

btw: Slaap jij nooit zeg ????







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2003, 07:53:09 »
ook verdacht was de uitspraak van michiel bij de kokercontrole, "shadia heeft haar koker natuurlijk wél nog (of zoiets)"

Dat vond ik ook 'n vreemde zin. 't leek eigenlijk net alsof hij haar bijna vergeten was, omdat hij zo lang bij Inge bleef hangen. Ik had zelf ook niet door dat Shadia nog gecontroleerd moest worden.

In combinatie met dat ze blijkbaar al helemaal aangekleed was, vind ik haar steeds verdachter. De andere kandi's zullen er natuurlijk nooit vreemd van op kijken dat ze haar koker heeft, omdat ze blijkbaar al 'n tijdje wakker is en dus haar tijd kon nemen om de koker mee te nemen.

Wat dat betrefd, als de mol zou willen doen alsof hij/zij z'n/haar koker was vergeten dat had hij/zij 't beste kunnen gaan zwemmen. Ik denk niet dat de kandi's er van op hadden gekeken als een van de zwemmers z'n koker was vergeten. Die hadden immers geen kleding aan waarbij ze de koker makkelijk mee konden nemen. Dus eigenlijk was hier 'n makkelijke kans om te saboteren, maar vooralsnog hadden zowel Marc als Walter hun koker gewoon bij zich... :-\








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 2
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2003, 08:45:30 »
Om nog even op die ladder terug te komen: je moet er toch ook rekening mee houden dat wanneer Inge en Stijn door dat venster komen geklauterd, er daar een cameraman staat met een heus licht bovenop zijn apparaat dat echt wel verblindend werkt. De kandidaten waren al blij dat ze een rode draad konden volgen.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2003, 09:09:12 »
Las op een andere site iets over de volgorde van voorstellen van kandidaten in aflevering 2, weet niet of het waar is:

1. Bruno
2. Corry
3. Shadia (de mol)
4. Inge
5. Marc
6. Sandra
7. Stijn
8. Nicole (verliezer deze aflevering)
9. Walter.

Ziet er zo toch vrij alfabetisch uit nietwaar?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 2
« Reactie #73 Gepost op: 29-01-2003, 09:51:08 »
Volgens mij werd er niet vreemd gereageerd op het "natuurlijk "bij Shadia .. misschien zwaait Shadia wel elke 5 minuten met dat ding om te laten zien dat ze hem heeft .. denk dat het op iets slaat dat niet is uitgezonden ??







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 2
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2003, 11:06:50 »
Volgens mij werd er niet vreemd gereageerd op het "natuurlijk "bij Shadia .. misschien zwaait Shadia wel elke 5 minuten met dat ding om te laten zien dat ze hem heeft .. denk dat het op iets slaat dat niet is uitgezonden ??

Deze gedachte kwam ook bij mij op. Wij zien enkel de registratie van de proeven en alles wat zich daar rond afspeelt. Maar er zijn ook nog de vele dooie momenten, en waarschijnlijk dat Shadia daar idd te pas en te onpas Michiel wat loopt te jennen door met haar koker voor zijn neus te staan draaien.

wat me opviel bij dat wekken is dat shadia al aangekleed was op het moment dat michiel haar kwam wekken  ??? ze had bovendien ook haar bed al opgemaakt.


Nader video-onderzoek heeft mij niet echt een opgemaakt bed getoond en Shadia verscheen in een T-shirt waarin ze wellicht geslapen had of wat ze misschien vlug aangetrokken heeft toen Michiel haar deur inbonkte. Ze zag er iig niet al te wakker uit...








« Laatst bewerkt op: 29-01-2003, 11:09:45 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #75 Gepost op: 29-01-2003, 11:22:22 »
1. Bruno
2. Corry
3. Shadia (de mol)
4. Inge
5. Marc
6. Sandra
7. Stijn
8. Nicole (verliezer deze aflevering)
9. Walter.

De volgorde klopt niet helemaal (ik heb de video erbij aangezet). Dit is de juiste volgorde:

Bruno
Corry
Shadia
Marc
Sandra
Stijn
Nicole
Walter
Inge

In 't rijtje staan dus Shadia, Nicole en Inge niet in alfabetische volgorde. Als je idd Shadia vervangt door 'de mol' en Nicole door 'verliezer' (wat ik zelf nogal vreemd vind, omdat ik onder 'verliezer' de verliezend finalist versta, maar goed...) dan klopt 't rijtje tot Inge. Als Inge dan vervangen wordt door 'winnaar' dan klopt 't in z'n totaliteit.

Maar in denk eerlijk gezegd dat we niet onze hoop op deze volgorde moeten richten. Ze hebben al 'n keer zoiets uitgehaald en daarom verwacht ik eigenlijk dat ze dat nu niet weer doen. Maar je weet maar nooit natuurlijk....  :-\

Ik heb ook nog effe de volgorde van 'wakker' maken opgeschreven:

Stijn
Bruno
Shadia
Marc
Corry
Inge
Nicole
Sandra
Walter

Ik zie hier echt totaal geen logica in.  ???

Ik heb nog effe opgezocht wat Michiel precies zegt als Shadia haar koker toont. Hij zegt eerst nadat Inge 'm niet heeft 'dat betekend dat iemand hier zich heel verdacht aan 't maken is' waarbij hij de groep rondkijkt. Vervolgens zegt hij: 'en Shadia...die heeft natuurlijk haar koker wel', waarna er iemand (ik denk Inge) zegt 'tuurlijk' op 'n beetje 'n sarcastische toon.








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #76 Gepost op: 29-01-2003, 13:02:41 »
Was idd Inge die daarop reageert...







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline fritzie

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2003, 13:44:11 »
De helikopteropdracht.
De mol wist natuurlijk dat de vrijstelling of de afkoop ervan uiteindelijk door de "afgeschoten" groep beslist zou worden. Waar zat hij beter ? In de groep waar de vrijstelling aangeduid zou worden of in de groep waar over het afkopen ervan besloten zou worden ?
Ik zou het wel weten.

Ik vraag me dat af. Als de 'winnaars' niet iemand hadden geselecteerd voor de vrijstelling zou hij naar de verliezers gaan. Ik kan me goed voorstellen dat de winnaars dan de mogelijkheid zouden krijgen om de vrijstelling af te kopen. Het zou dan dus niet zo zeker zijn dat de "afgeschoten" ploeg zou beslissen over afkopen.








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 2
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2003, 13:49:35 »
Ik vraag me dat af. Als de 'winnaars' niet iemand hadden geselecteerd voor de vrijstelling zou hij naar de verliezers gaan. Ik kan me goed voorstellen dat de winnaars dan de mogelijkheid zouden krijgen om de vrijstelling af te kopen. Het zou dan dus niet zo zeker zijn dat de "afgeschoten" ploeg zou beslissen over afkopen.

Heel goed gezien, maar indien de winnaars het niet zouden ontzien om de vrijstelling aan de verliezers door te geven, waarom zouden ze het dan nog afkopen? Wetende dat ze voor dat geld gestreden hebben?








Offline fritzie

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2003, 14:23:03 »
Heel goed gezien, maar indien de winnaars het niet zouden ontzien om de vrijstelling aan de verliezers door te geven, waarom zouden ze het dan nog afkopen? Wetende dat ze voor dat geld gestreden hebben?
Als de winnaars elkaar de vrijstelling niet zouden gunnen (en allemaal op zichzelf stemmen) zouden ze het de verliezers ook niet gunnen. De vraag is of ze dan ook zo ver zouden gaan om het gewonnen bedrag op te geven. In de uitzending bleek dat de verliezers een eerlijk spel (zonder vrijstellingen) belangrijker vinden dan veel geld winnen. Zouden de winnaars er ook zo over kunnen denken ?