Auteur Topic: Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?  (gelezen 12524 keer)

Offline populier

  • Forumlid
Re:Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?
« Reactie #40 Gepost op: 6-03-2003, 21:34:14 »
Chriz, lees mijn berekening en de uitleg over verwachtingswaarde. Ik heb een poging gedaan daar de balans tussen winnen en verliezen in rekening te brengen.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2003, 21:51:01 »
Een Mol kan ook geld uit de pot stelen en weggooien, zoals bv. George dat deed.

Eh.. hoe steel je geld uit een imaginaire pot?








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2003, 22:07:58 »
Eh.. hoe steel je geld uit een imaginaire pot?

Misschien denken dat je geld steelt..en dan..voila...?







No Milk today???

Lowprofile

  • Gast
Re:Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2003, 23:09:19 »
Kijk allemaal heel leuk en aardig en ik vind het ook hardstikke goed werk wat jullie doen, maar op zich is het niet erg relevant he?
:'( :'( :'( :'(

Zo'n lijst is natuurlijk maar een poging om gegevens in cijfertjes om te zetten. Het is de bijbel niet en in dit programma moet je niets als vaststaand aannemen. Alles is relatief ook deze opsomming.

Een aantal weken geleden heb ik deze theorie getoetst aan de geschiedenis. Ik heb dezelfde berekeningen uitgevoerd met de belgische mol II, de Nederlandse mol III en de ... Australische mol II
(tribute to the geweldige site van RobbieAzerty: ik blijf het een geweldige site vinden).
Wat waren de resultaten ?
- Belg. Mol II: Hugo bengelde constant onderaan.
- Ned. Mol III: George zat eerder in de middenmoot
- Austr. mol II: de mol heeft het meeste in de pot gebracht !(volgens deze berekening dus).

Toch is er essentieel verschil tussen de Nederlandse en de Belgische mol. George kon physiek geld weghalen; dat kan de Belgische mol niet.
Als je rekening houdt met de '15.000' gestolen euros, bengelt George natuurlijk helemaal onderaan.

Terug naar onze mol III.
Stijn zit duidelijk lager als de rest (maar Shadia stond nog lager), alhoewel onze indruk is, dat hij toch opdrachten deed slagen (splitsingen, hangbrug, palen, enz.).
Zo ... en hiermee mogen jullie verder piekeren  ;)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2003, 19:34:30 »
Ik bedoelde het ook helemaal niet als kritiek, maar tjah, als ik het zo bekijk zou ik gaan voor Stijn of Marc als Mol, maar het is gewoon niet waarheidsgetrouw als je kijkt naar wie voor het meeste geld heeft gezorgd in de pot. Het kan er wel bij helpen!








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Wie heeft hoeveel verdiend of verloren ?
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2003, 15:26:35 »
Eh.. hoe steel je geld uit een imaginaire pot?

Jammer eigenlijk dat er geen echte pot is. Hadden anders leuke dingen mee kunnen gebeuren. :-\