Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 29797 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 3
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2003, 09:13:06 »
Ik weet niet of het hier al ergens besproken geweest is en mijn video heeft het laatste kwartier niet meer opgenomen  :-\ , vandaar kan er iemand bevestigen dat , wanneer Michiel de laatste vraag stelt welk antwoord de eerste afvaller gaf wat de hoofdstad is van Australie, of hij daarbij de naam van Inge heeft uitgesproken?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Michiel deze vragen 'live on air' doorseinde, maar dat ze voordien reeds waren opgenomen.
Ofwel werd dat dan gedurende de proef nog opgenomen en gemonteerd, of was het reeds vooraf opgenomen?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2003, 09:37:32 »
For what it's worth: de volgorde van voorstellen was 't zelfde als vorige week, waarbij Nicole nu natuurlijk weggelaten werd:

Bruno
Corry
Shadia
Marc
Sandra
Stijn
Walter
Inge

Om alfabetische volgorde te krijgen, moeten we dus nog steeds Shadia vervangen door 'De mol' en Inge door 'Winnaar'.

En Walter staat op de plek van "Verliezer", al valt dat wat minder op.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2003, 09:42:01 »
Er stond iets op de paal waar Marc in klom geschreven. Ik zag iets van 'antwerpen' staan. Nu zag ik net op de website dat de palen nog 'geinstalleerd' werden terwijl de kandidaten er bij staan. is dat niet raar? Walter zag vanuit de auto die palen toch al staan?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2003, 09:44:42 »
Ofwel werd dat dan gedurende de proef nog opgenomen en gemonteerd, of was het reeds vooraf opgenomen?


Hij zei idd de eerste afvaller Inge. Hij moest ook wel weten dat 't Inge was anders wist hij niet dat hij deze twee antwoordmogelijkheden moest geven.

Ik vond 't in 't begin ook vreemd overkomen, omdat ik dacht 'hoe kan hij nu weten dat Inge als eerste zou afvallen?' er vanuitgaande dat de filmpjes al eerder waren opgenomen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze toch live waren, iig dat laatste.

Michiel zit namelijk op 'n soort strand met achter 'm de zee. Als Shadia, Bruno en Stijn net op tijd arriveren aan 't einde van de opdracht zit hij idd aan 'n tafeltje aan zee. Bovendien kon Michiel natuurlijk nooit van te voren weten dat Inge als eerste zou afvallen. Tenzij Inge de mol is, maar dan zou 't de kandi's zelf ook wel zijn opgevallen dat er iets niet klopte.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat 't filmpje live was, of iig pas opgenomen nadat Inge is afgevallen.







« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 09:45:46 door Han13 »

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2003, 09:45:10 »
kan er iemand bevestigen dat , wanneer Michiel de laatste vraag stelt welk antwoord de eerste afvaller gaf wat de hoofdstad is van Australie, of hij daarbij de naam van Inge heeft uitgesproken?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Michiel deze vragen 'live on air' doorseinde, maar dat ze voordien reeds waren opgenomen.
Ofwel werd dat dan gedurende de proef nog opgenomen en gemonteerd, of was het reeds vooraf opgenomen?
Michiel zegt : "...We vroegen aan de 1e afvaller, dat is Inge, wat de hoofdstad van Australië is. ..."








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2003, 09:50:39 »
Nu zag ik net op de website dat de palen nog 'geinstalleerd' werden terwijl de kandidaten er bij staan. is dat niet raar? Walter zag vanuit de auto die palen toch al staan?
Bij die foto staat : Installatie 'de Palen' - maar daar zie je dat ze Sandra klaarmaken voor de beklimming. De opdracht heet 'de Palen' - met de installatie wordt de kandidaten bedoeld denk ik.








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2003, 09:53:30 »
Bij die foto staat : Installatie 'de Palen' - maar daar zie je dat ze Sandra klaarmaken voor de beklimming. De opdracht heet 'de Palen' - met de installatie wordt de kandidaten bedoeld denk ik.

Ach ja (Pino veegt de slaap uit haar ogen). Ik zie daarschter nog wel een paal liggen, maar die blijft daar zeker liggen dan?
Toch stond er iets op de paal van Marc geschreven. Nog maar eens even de video afspelen.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2003, 10:02:02 »
Kan er iemand de exit-gesprekken opnemen en online zetten vandaag ? (op Donna, StudioBrussel, Radio2) Vlaming kon het niet doen deze week.








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 3
« Reactie #48 Gepost op: 3-02-2003, 10:02:49 »
Tadaaa :) de Paal.
er staat Antwerpen en Rome op met pijltjes.

Mijn viel ook op dat Shadia maar 1 keer in beeld kwam bij de intro en de rest 2 x.. En aangezien mijn mol er uit ligt ga ik maar weer met Vlaming mee .. denk ik ...







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #49 Gepost op: 3-02-2003, 10:03:28 »
Er stond iets op de paal waar Marc in klom geschreven. Ik zag iets van 'antwerpen' staan. Nu zag ik net op de website dat de palen nog 'geinstalleerd' werden terwijl de kandidaten er bij staan. is dat niet raar? Walter zag vanuit de auto die palen toch al staan?

Antwerpen (pijltje naar rechts)
Rome (pijltje naar links)







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #50 Gepost op: 3-02-2003, 11:05:49 »
- Ik vind het heel raar dat Inge haar koker zomaar in het gras terugvond. Het gebeurde blijkbaar na de controle van aflevering 2, want je ziet de rest er ook ngo staan.

- Als besloten wordt wie er als eerste achter moet blijven, vraagt Marc aan SHADIA "Blijfde gij achter?" en zij antwoord "Ok da's goe." Het lijkt alsof Inge dat zegt, maar het is Shadia's stem. Shadia wou dus achterblijven, maar het is Inge geworden. Die dus ook nog eens een effect had op het spel door die vraag van de hoofdstad van Australië.

- Natuurlijk is dat niet vantevoren opgenomen waar Michiel de vraag stelt wat Inge geantwoord heeft. Hij zegt inderdaad al Inge en hij geeft maar 2 keuzemogelijkheden. Wat als ze wél Canberra geantwoord had. Daar ging het waarschijnlijk vooral over, over het twijfelen tussen Sydney of Canberra. Zegt ze Quebec!  ::)

@ WCeens: Ja die andere dronken ook de wijn. En die van de cel hadden ook wijn en konden daar eventueel van drinken als ze dat wensten. De wijn (door wie hij dan ook gedronken wordt) had met een volgende opdracht te maken. Dat bedoelde ik met een heel klein tikeltje verandering erin. Of niet echt een verandering, maar eerder een extra'tje.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #51 Gepost op: 3-02-2003, 11:27:34 »
Ik vind het heel raar dat Inge haar koker zomaar in het gras terugvond. Het gebeurde blijkbaar na de controle van aflevering 2, want je ziet de rest er ook ngo staan.

Ik zag alleen Sandra erbij staan (was trouwens bij het zwembad of badhokjes, want Sandra had een handdoek voor).







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 3
« Reactie #52 Gepost op: 3-02-2003, 14:14:28 »
wat mij gewoon heel erg opviel aan deze aflevering was dat ze allemaal met open ogen in dat zogenaamd ongeluk tuinden. okee, als je wordt aangereden dan denk je vast wel "wat een sukkel die italiaan!"  en niet "dit is van tevoren zo geregeld". maar als je dan afgevoerd wordt naar het politiebureau en daar vervolgens bijna als een crimineel behandeld wordt dan gaat er toch wel een lichtje branden?! niet dat we hier verder veel aan hebben, maar ik wilde het wel kwijt...

ik ga zo de video ff herbekijken, en dan letten op het gedrag van de kandidaten bij de aanrijding, hoe oprecht boos ze zijn etc. heeft iemand misschien al iemand gezien die er niet echt verbaasd/boos uit zag?

k vond shadia trouwens wel heel overdreven (maar ook wel heel grappig) toen ze die agente na deed. ik kreeg n beetje het idee dat ze de andere kandi's wou overtuigen van haar afkeer tegen deze politie, als jullie snappen wat k bedoel.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #53 Gepost op: 3-02-2003, 14:19:13 »
- Als besloten wordt wie er als eerste achter moet blijven, vraagt Marc aan SHADIA "Blijfde gij achter?" en zij antwoord "Ok da's goe." Het lijkt alsof Inge dat zegt, maar het is Shadia's stem. Shadia wou dus achterblijven, maar het is Inge geworden. Die dus ook nog eens een effect had op het spel door die vraag van de hoofdstad van Australië.
Ja, dit vond ik inderdaad ook heel opvallend. Ik dacht zelf ook dat Shadia achter zou blijven, totdat er ineens gezegd werd dat het toch Inge was.

Maar toch he... Als dit een mollenstreek (van Inge) was, dan heeft ze wel heel veel geluk gehad met de omstandigheden, lijkt mij. Want, hoe kon Inge vantevoren weten dat ze zouden besluiten de groep bij vraag 1 te splitsen (stelde zij dit zelf voor?) en dat ze Corry zouden achterlaten? Had men Corry namelijk meegenomen, en waren ze bij het 'foute' koffertje aangekomen, dan hadden ze natuurlijk Corry achtergelaten, lijkt mij. En dan had zij die vraag moeten beantwoorden.
Of kort gezegd: Als Inge er per se voor wilde zorgen dat ze de eerste afvaller was, dan had ze wel héél veel geluk dat Corry er op dat moment niet bij was. Voor hetzelfde geld hadden haar medekandidaten er op gestaan dat ze Corry hadden meegenomen.

Ik vond het trouwens wel vreemd dat niemand dat antwoord op die Kennedy-vraag wist (of dacht te weten), maar misschien komt dat omdat ik het toevallig zelf wel wist.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 3
« Reactie #54 Gepost op: 3-02-2003, 14:24:10 »
Het foute antwoord van Inge zou de hele opdracht verpest kunnen hebben...  ERge verdacht. Weet iemand of Inge duidelijk het initiatief nam om als eerste achter te blijven?


Ja, zeer duidelijk. In het begin wordt er besloten om in twee teams van 4 te splitsen. Inge zegt dat het slimmer is om Corry achter te laten en dat degenen met het foute antwoord haar later meenemen. Inge wou (als zij de Mol echt is) graag als eerste achterblijven, als ze Corry hadden meegenomen, was dit nooit gelukt, want dan was Corry natuurlijk achtergebleven.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #55 Gepost op: 3-02-2003, 14:28:32 »
Ik wist de Kennedy vraag ook niet. ;)
Inge was degene die aandrong om de groep op te splitsen. Ene helft daarheen de andere de andere kant. Bovendien zei ze ook zelf om Corry achter te laten, zodat ze niet de verkeerde richting meegenomen zou worden en daarna wéér helemaal terug moest geduwd worden.
Inge heeft dit dus allemaal besloten.

Verdere bemerkingen:
* Corry vraagt of iemand een banaan wil hebben. Ze duwt hem bijna bij Marc in zijn mond. Als hij die aangenomen zou hebben, moest hij stoppen met Corry te duwen om de banaan te pellen. Vertragingspoging door Corry?
* De wijnglazen worden enkel op voorhand gefilmd als ze op die bladen met de pijltjes staan. Tijdens het proeven en ook nadien worden ze niet meer gefilmd. Bijna wel, maar het stopt net als ze in zicht zouden komen. Opzettelijk? Heeft in de verwarring en het gehaast De Mol de wijnglazen verwisseld? (door bvb een glas te proeven terwijl iemand anders het andere glas proeft en het dan op de verkeerde plaatst terugzetten?)








Offline SpongeBob

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #56 Gepost op: 3-02-2003, 14:34:11 »
Hoe wist de politie officier van de boete van Marc?
Marc vertelde het Stijn, Shadia, Sandra en Bruno. Kunnen we veronderstellen dat een van deze 3 (Bruno is al afgevallen) de mol is en tijdens zijn/haar verhoor de politie heeft ingelicht met deze informatie? Waardoor de officier bij Marc's verhoor extra lang door bleef gaan over de nog niet betaalde boete...







Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2003, 14:39:58 »
Misschien wist WV het al op voorhand. Ze hadden in aflevering 2 ook een fotomap van Marc in Venetië.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 3
« Reactie #58 Gepost op: 3-02-2003, 14:43:32 »
Misschien wist WV het al op voorhand. Ze hadden in aflevering 2 ook een fotomap van Marc in Venetië.

Marc, die-door-interpol-in-alle-Europese-landen-gezochte-boetecrimineel ;)







« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 14:44:24 door Milk »
No Milk today???

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 3
« Reactie #59 Gepost op: 3-02-2003, 14:54:17 »
Hoe wist de politie officier van de boete van Marc?
Marc vertelde het Stijn, Shadia, Sandra en Bruno. Kunnen we veronderstellen dat een van deze 3 (Bruno is al afgevallen) de mol is en tijdens zijn/haar verhoor de politie heeft ingelicht met deze informatie? Waardoor de officier bij Marc's verhoor extra lang door bleef gaan over de nog niet betaalde boete...

Daar heb ik ook aan zitten denken maar stel dat Marc de mol is dan heeft hij zo een mooi toneelstukje op kunnen voeren.