Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 21021 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2003, 22:21:03 »
Hij deed er 6 minuten over, Shadia deed het in 9 minuten.
Ah, dat was me niet opgevallen.

En ja, die gevaarlijke opstelling van de cameramannen was me ook opgevallen. Tjonge, dan moet je wel lef hebben, want volgens mij weet je in zo'n auto al na een halve minuut niet meer welke kant je op gaat.  :D








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2003, 22:24:12 »
ik lees hier net op een ander forum dat met de gegeven getallen 927 zelf kon gevonden worden (door DowntownKontich):

(10x10 + (6/2) ) x (8+1) = 927

Ik denk dat de bedoeling was dat de berekeningen achter elkaar uitgevoerd werden. D.w.z. dat er niet eerst met twee getallen 'n andere berekening werd uitgevoerd. In deze berekening moet eerst 6/2 en 8+1 worden uitgerekend voordat de uitkomsten van deze twee deelcalculaties weer verder gebruikt kunnen worden.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2003, 22:24:49 »
Dat was ook onmiddellijk mijn bedenking die ik op mijn huisgenoten afvuurde. Ik zou gewoon daar blijven staan zijn en de laatste minuten geprobeerd hebben over zoveel mogelijk vlakken te rijden. Of mss was hen verteld dat ze alle vlakken direct moesten proberen te activeren?

Of misschien telde de schade ook gewoon als die was toegebracht vóórdat het vlak geactiveerd werd? Ik denk het eigenlijk wel. Dus: om überhaupt geld te kunnen verdienen moest het vlak geactiveerd zijn én er mocht geen schade aan dat vlak zijn.

Trouwens, wat me al was opgevallen, maar wat ik steeds vergeet te posten:
Er wordt in deze serie geen (nep-)geld uitgekeerd aan de kandidaten als zijnde de pot. Geen kasbewaarder dus en geen kans voor de Mol om op die manier de pot wat leger te maken.








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2003, 22:49:31 »
Ik denk dat de bedoeling was dat de berekeningen achter elkaar uitgevoerd werden. D.w.z. dat er niet eerst met twee getallen 'n andere berekening werd uitgevoerd. In deze berekening moet eerst 6/2 en 8+1 worden uitgerekend voordat de uitkomsten van deze twee deelcalculaties weer verder gebruikt kunnen worden.

de opdracht luidde letterlijk: "Tracht met volgende cijfers het getal 927 te benaderen. 10 10 1 2 6 en 8. Er mag opgeteld worden, afgetrokken, vermenigvuldigd en gedeeld."

het vreemde is dat er juist wèl eerst met twee getallen 'n andere berekening uitgevoerd moest worden. er moest zelfs doorgeborduurd worden op de uitkomsten die daaruit voortkwamen!  ???
want dit was de oplossing die WV gaf:

10+1=11
11x10=110
110+6=116
116x8=928
928-2=926










Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2003, 23:52:10 »
Ik denk dat er in stock-car race niet gemold was, maar dat ze zich wel kostelijk geamuseerd hebben (ik heb me toch geamuseerd).
Het enige wat ik er uit kan opmaken is dat inderdaad de vlakken snel geactiveerd werden en dat ze daarna nog lang moesten verdedigen.
Maar als de prijsauto in puin werd gereden zonder dat de vlakken geactiveerd waren en daarna niet meer over de vlakken geraakten, hadden ze ook niks.
Sandra en Inge vielen uit met kapotte motors, maar dat kan ook geveinsd zijn.

Voor de optelsom: de opdracht was 'benaderen' niet 'bereiken' of 'vormen'. Ik denk dat dat een valstrik was. Als ze 927 zouden hebben ingetypt, zaten ze ook fout.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 10-02-2003, 00:30:08 »
Ook raar dat de kandiadten al weten wanneer en dat hun familie komt.

maar weten ze dat allemaal wel? ik hoorde er énkel walter over bezig (insider info?)







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2003, 00:33:04 »
Ach in alle andere belgische en Nederlandse series kwam halfweg altijd familie, dus ze verwachten zich daaraan. WV zal het wel spannend genoeg maken.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2003, 00:37:41 »
maar walter was precies wel heel erg goed op de hoogte van de komst van het bezoek....ik vraag me af of ook de andere kandis weten dat ze één van de volgende dagen bezoek krijgen?







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2003, 01:14:24 »
Inge wist het ook, want ze zegt iets aan de telefoon van 'het wordt tijd dat je hier heen komt' of zo. En zegt Michiel er ook niet iets over bij de executie?








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2003, 01:20:57 »
Inge wist het ook, want ze zegt iets aan de telefoon van 'het wordt tijd dat je hier heen komt' of zo.

ah ja, dat klopt....tzal dus wel algemeen bekend zijn bij de kandidaten dat ze bezoek krijgen....kon ook moeilijk anders, een terugkeer van walter hou ik nog voor mogelijk, maar een mol heb ik nooit in hem gezien

Citaat
En zegt Michiel er ook niet iets over bij de executie?

hmm, weet ik niet zo meteen....moet de aflevering nog herbekijken

later meer.....









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2003, 09:06:38 »
het vreemde is dat er juist wèl eerst met twee getallen 'n andere berekening uitgevoerd moest worden. er moest zelfs doorgeborduurd worden op de uitkomsten die daaruit voortkwamen!  ???

Dat begrijp ik. Dit bedoelde ik ook met m'n vorige post in dit topic. Er moest steeds iets worden opgeteld, afgetrokken, vermenigvuldigd of gedeeld worden en die uitkomst moetst dan weer verder gebruikt worden.

Ik jouw berekening waar je op 927 uitkomt moeten er eerste andere berekeningen worden uitgevoerd met 2 getallen, waarna ze pas opgeteld of zo kunnen worden bij de vorige uitkomst. Dat is toch heel wat anders zou ik zeggen.... :-\

Ik heb de aflevering trouwens gisteren nog 'n keer bekeken en volgens mij zijn de beginfilmpjes veranderd. De volgorde is nog gelijk, maar bij sommige worden nu 3 beelden gebruikt ipv 2. Ik geloof dat bij Shadia nu ook ineens 3 beelden te zien zijn. Volgens mij proberen ze ons hier mee in verwarring te brengen, omdat we gediscussierd hebben over de 2 of 1 beelden bij de kandi's.

Verder viel me nog op dat bij de postcode-raadsels ook de postcode van Stijn nog onzeker was. We weten niet of de kandi's die goed ingevoerd hebben. Opvallend was dat Shadia gelijk met 2800 kwam aanzetten als postcode van Stijn. Als ze de mol is en gelijk met deze postcode verkeerd op de proppen kwam, dan was de opdracht natuurlijk al gedoemd te mislukken ook al hadden ze toevallig de postcode van Walter goed. Kunnen we misschien op de een of andere manier controleren of die postcode van Stijn correct was? (hij komt dus uit Mechelen, dus misschien dat iemand weet of die postcode 2800 is?)








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2003, 09:28:26 »
Kunnen we misschien op de een of andere manier controleren of die postcode van Stijn correct was? (hij komt dus uit Mechelen, dus misschien dat iemand weet of die postcode 2800 is?)
Ik heb het opgezocht : de postcode van Mechelen is idd 2800.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #32 Gepost op: 10-02-2003, 10:35:46 »
volgens mij zijn de beginfilmpjes veranderd. De volgorde is nog gelijk, maar bij sommige worden nu 3 beelden gebruikt ipv 2. Ik geloof dat bij Shadia nu ook ineens 3 beelden te zien zijn.

bij alle kandidaten waren er deze week 3 beelden te zien, behalve bij Walter, Inge & Sandra werden 2 beelden getoond. die 3 laatste zijn toevallig de volgende afvallers volgens de superkandidaat-theorie








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #33 Gepost op: 10-02-2003, 13:35:35 »
hmm, weet ik niet zo meteen....moet de aflevering nog herbekijken
Ik weet het ook niet zeker meer hoor, maar er staat me vaag iets van bij dat hij het ook ter sprake bracht in zijn praatje toen hij het er over had dat het een zware dag was geweest, dat ze weinig hadden geslapen etc.

Kunnen we misschien op de een of andere manier controleren of die postcode van Stijn correct was? (hij komt dus uit Mechelen, dus misschien dat iemand weet of die postcode 2800 is?)
Dankzij Imka weten we nu dat het klopt, maar bovendien hoorde je Michiel na het tweede postcoderaadsel ook zeggen dat het 'wederom Walter's postcode was' waar het op mis ging, of iets dergelijks.

Ik bedacht me trouwens net nog iets dat me opviel bij de 'botsauto-opdracht':
Na afloop zegt Michiel dat wonder boven wonder het gele (dak) en het zwarte (voorkant) vlak niet zijn beschadigd. In eerste instantie  vatte ik dit op als grapje in de zin van 'je moet wel hele rare dingen doen wil je het dak weten te beschadigen'. Misschien/waarschijnlijk was het ook wel zo bedoeld, maar hij zou het natuurlijk ook hebben kunnen zeggen omdat het een wonder was omdat de mol aan het stuur zat!
Hoe klonk het jullie in de oren? Shadia is tot nu toe niet mijn mol geweest, maar ik probeer er alles aan te doen om me niet blind te staren op Marc en dus ook verdachte zaken van anderen op te merken.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2003, 14:49:46 »
Hoe meer ik er over nadenk... het is inderdaad wel heel 'toevallig' dat net Walter de postbode (en derhalve waarschijnlijk 'postcodedeskundige') bij vraag 1 op pad gestuurd wordt. Toch nog maar eens op de video kijken hoe die beslissing tot stand komt...








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 4
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2003, 16:09:21 »
Hoe meer ik er over nadenk... het is inderdaad wel heel 'toevallig' dat net Walter de postbode (en derhalve waarschijnlijk 'postcodedeskundige') bij vraag 1 op pad gestuurd wordt. Toch nog maar eens op de video kijken hoe die beslissing tot stand komt...

Wisten de overige dan al dat er vragen over postcodes zouden komen??







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 4
« Reactie #36 Gepost op: 10-02-2003, 16:10:54 »
Wisten de overige dan al dat er vragen over postcodes zouden komen??
Een mol misschien wel. Marc stuurde de facteur toch de schacht in.








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 4
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2003, 16:32:41 »
Een mol misschien wel. Marc stuurde de facteur toch de schacht in.
Oeff hier heb je gelijk in...Ik ga die Marc eens goed in de gaten houden..!!







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 4
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2003, 16:49:22 »
Inge probeert Marc verdacht te maken door in groep te zeggen dat hij bewust traag naar Michiel gelopen heeft. Maar als je de klok in de gaten houd is hij wel degelijk de snelste van allemaal. Wat wil Inge hiermee bereiken? De anderen in de richting van Marc uitduwwen? Waarom zou ze haar mol aan de anderen bekend maken? Als Marc de mol is zet ze iedereen op het goede spoor. Misschien heeft Inge een andere molkeuze?
Pfff, ik weet het ook niet meer









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2003, 17:13:21 »
bij alle kandidaten waren er deze week 3 beelden te zien, behalve bij Walter, Inge & Sandra werden 2 beelden getoond. die 3 laatste zijn toevallig de volgende afvallers volgens de superkandidaat-theorie

Dat is wel heel frapant dat juist bij Inge en Sandra maar 2 beelden worden getoond. Ik begin er langzamerhand toch in te geloven dat de theorie langer stand gaat houden...


Ik bedacht me trouwens net nog iets dat me opviel bij de 'botsauto-opdracht':
Na afloop zegt Michiel dat wonder boven wonder het gele (dak) en het zwarte (voorkant) vlak niet zijn beschadigd. In eerste instantie  vatte ik dit op als grapje in de zin van 'je moet wel hele rare dingen doen wil je het dak weten te beschadigen'. Misschien/waarschijnlijk was het ook wel zo bedoeld, maar hij zou het natuurlijk ook hebben kunnen zeggen omdat het een wonder was omdat de mol aan het stuur zat!
Hoe klonk het jullie in de oren?

Ik had 't eigenlijk ook als grapje opgevat. Ik dacht namelijk gelijk 'hoe kan nu 't dak geraakt worden?' en dat denk ik eigenlijk nog steeds eerlijk gezegd. Maar voor de voorkant kan 't natuurlijk wel gelden. Die was idd wel makkelijk te raken en als Shadia de mol is is 't idd wel 'n wonder dat ze er niet voor gezorgd heeft dat de voorkant ook geraakt werd.


Hoe meer ik er over nadenk... het is inderdaad wel heel 'toevallig' dat net Walter de postbode (en derhalve waarschijnlijk 'postcodedeskundige') bij vraag 1 op pad gestuurd wordt. Toch nog maar eens op de video kijken hoe die beslissing tot stand komt...

Mmmm, had ik niet eens meer aangedacht. Idd wel erg 'toevallig'. Ik zal straks ook nog effe de video terugspoelen naar dat moment om te zien wie er de meeste invloed op die beslissing had.  :-\

Ook gek, maar dat is echt toevallig denk ik, dat juist Walter 't antwoord op 't raadsel met de twee rijtjes landen wist.  ;)


Inge probeert Marc verdacht te maken door in groep te zeggen dat hij bewust traag naar Michiel gelopen heeft. Maar als je de klok in de gaten houd is hij wel degelijk de snelste van allemaal. Wat wil Inge hiermee bereiken? De anderen in de richting van Marc uitduwwen? Waarom zou ze haar mol aan de anderen bekend maken? Als Marc de mol is zet ze iedereen op het goede spoor. Misschien heeft Inge een andere molkeuze?
Pfff, ik weet het ook niet meer

Ik krijg 't idee dat Inge gewoon heel graag de mol wil vinden. Ze ziet bijna alles als verdacht en laat dat ook heel duidelijk blijken. In deze aflevering was er behalve dit Marc-moment nog 'n moment waarin ze hardop haar twijfels bij 'n actie van 'n bepaalde kandi uitsprak. Ik kan me alleen niet meer herinneren welk moment dat dit was.  :-[