Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 21023 keer)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 10-02-2003, 17:16:36 »
Ik zal straks ook nog effe de video terugspoelen naar dat moment om te zien wie er de meeste invloed op die beslissing had.  :-\


Ik zal u wat werk besparen, het was Marc.








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2003, 20:05:19 »
Dat begrijp ik. Dit bedoelde ik ook met m'n vorige post in dit topic. Er moest steeds iets worden opgeteld, afgetrokken, vermenigvuldigd of gedeeld worden en die uitkomst moetst dan weer verder gebruikt worden.

Ik jouw berekening waar je op 927 uitkomt moeten er eerste andere berekeningen worden uitgevoerd met 2 getallen, waarna ze pas opgeteld of zo kunnen worden bij de vorige uitkomst. Dat is toch heel wat anders zou ik zeggen.... :-\

vlaming heeft die vraag vandaag gesteld op donna en michiel antwoordde dat ze deze oplossing over het hoofd gezien hadden; hij schaamde zich er duidelijk over  ;D , maar blijkbaar hebben ze dit ècht niet gezien. hij zei dat als iemand 927 met deze berekening zou gehad hebben, ze het goedgekeurd zouden hebben.  :)








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2003, 20:13:04 »
verstond ik het nou verkeerd of zei Michiel dat er "Iets was" met die 927 ( letters IBG.. doet me aan heel andere dingen denken L( )...  ???







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2003, 20:18:37 »
Ik had dit al in een andere topic gezet, maar aangezien het hier meer past :

Een postbode komt toch maar in contact met de postcode waar hij de post moet bedelen ?

Verzonden post wordt toch gesorteerd in een postsorteercentrum, en dan verstuurd naar de betreffende postcode, waar de postbode deze dan bezorgt ?  Hij zal wel op de hoogte zijn van straten, maar postnummers ?







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2003, 23:31:26 »
Ja, dat is wel zo denk ik, Lysdexie, maar toch vermoed ik dat de gemiddelde postbode een betere kennis van postcodegebieden heeft dan een leek.








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2003, 23:46:58 »
Vlak na het einde van de aflevering, maakte ik mij de bedenking: mmmmhh, weinig gemold, dit keer.
En dan lees je 24 uur dit forum en dan komt er weer van alles wat eigenlijk zeer subtiel is en superverdacht:
- Marc die de postbode wegstuurt voordat de postcode vraag komt,
- zijn t-shirt met La Velomediane
- Stijn met zijn 'rij voorzichtig, denk aan mij'.
enz.
het blijft boeien !
Ik moest het even kwijt ...








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2003, 23:51:05 »
Natuurlijk kent een postbode de meeste codes wel.
Zelfs ik (dus geen postbode) kan er zo een 30-tal opdreunen.
En hier ging het bovendien over de postcode van Walter ...
Overigens worden de kandi's verondersteld zoveel mogelijk te weten te komen over de anderen. Dit spel kennende zouden ze toch elkaars postcodes moeten genoteerd hebben. Waar dienen anders die beroemde notaboekjes voor ?
Overigens hadden ze kennelijk geen probleem met de postcode van Stijn.








« Laatst bewerkt op: 11-02-2003, 00:23:10 door Lowprofile »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2003, 23:52:21 »
er wordt toch duidelijk gezegd dat er meer mesnen zijn die de postcode van W weten.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 10-02-2003, 23:56:05 »

- Stijn met zijn 'rij voorzichtig, denk aan mij'.
enz.
het blijft boeien !
Ik moest het even kwijt ...
En dat hij precies dezelfde kleur groene trui aan lijkt te hebben als één van de bestuurders van de 'aanvallers'....

Ja, boeien blijft het zeker! En dit forum blijft ook geweldig! ;)
Ik had na de uitzending ook niet echt mollenstreken in mijn hoofd, vooral niet van 'mijn' mol Marc, maar nu lijkt er toch veel meer aan de hand te kunnen zijn geweest. En tot overmaat van ramp ben ik nu ook net aan mijn mol beginnen te twijfelen...  :'(








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2003, 23:56:51 »
Mogen de kandidaten hun notaboekjes gebruiken tijdens de opdrachten ?

Wanneer Stijn zit te eten in het hotel zegt hij : "... Ik ben benieuwd wat de anderen aan het doen zijn ? Misschien een of ander nachtspel? ..."
Is hij hiervan op de hoogte, als mol, of vertellen ze hem wat de anderen tijdens zijn afwezigheid doen, of is het toevallig een juiste gok ?








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2003, 23:58:00 »
Vroeg ik me ook al af, Imka... Die Stijn blijft toch aan me knagen...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2003, 00:02:07 »
Wat ook aan me blijft knagen:

Waarom 2 (bijna gelijke) postcodevragen? Zal toch niet aan een gebrek aan inspiratie van de bedenkers gelegen hebben, dus dan ga je vermoeden dat er wat achter zit.








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2003, 00:02:33 »
24 uur na aflevering vier zitten we met 4 mollen:
- Shadia: centraal aanwezig in bijna alle opdrachten en meestal nooit positief,
- Inge: laten we hopen voor haar dat ze de mol is, anders is ze binnenkort de domste dierenarts van Limburg,
- Marc: Doet zo zijn best en er lukt nooit iets.
- Stijn: zo afwezig en er toch bij. Oh ja, en Michiel noemde hem niet bij de mollenakties van de kandi's.








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2003, 00:12:05 »
- Stijn: zo afwezig en er toch bij. Oh ja, en Michiel noemde hem niet bij de mollenakties van de kandi's.

wel toch?  ??? hij heeft het over het feit dat hij zoveel raadsels niet kan oplossen ondanks zijn intelligentie en dat zijn tijd weg van de groep misschien ideaal is om nieuwe molstreken te plannen..








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2003, 00:25:47 »
wel toch?  ??? hij heeft het over het feit dat hij zoveel raadsels niet kan oplossen ondanks zijn intelligentie en dat zijn tijd weg van de groep misschien ideaal is om nieuwe molstreken te plannen..
Oei, sorry, dat heb ik dan gemist. Sorry, foutje van mij. :-[








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 11-02-2003, 09:12:01 »
Wanneer Stijn zit te eten in het hotel zegt hij : "... Ik ben benieuwd wat de anderen aan het doen zijn ? Misschien een of ander nachtspel? ..."
Is hij hiervan op de hoogte, als mol, of vertellen ze hem wat de anderen tijdens zijn afwezigheid doen, of is het toevallig een juiste gok ?

Ik kreeg 't idee dat hem voor dat kleine interviewtje in 't hotel gewoon gevraagd was: 'wat denk je dat de anderen nu aan 't doen zijn?' Aangezien de kandi's in De Mol nooit antwoord geven op vragen van de crew in hun interviews (je hoort dus nooit iemand van de crew 'n vraag stellen), heeft hij 't antwoord op deze vraag verwerkt in 'n langer stukje gefilosofeer van hem. Als je gevraagd wordt wat de anderen aan 't doen zijn, terwijl 't al later op de avond is, dan ga je misschien ook verwachten dat ze op dat moment bezig zijn met 'n opdracht en niet zomaar in hun bed liggen. Zo gek vond ik 't daarom niet dat hij kwam met dat nachtspel.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 12-02-2003, 19:30:48 »
Onder het motto 'Analyse this' alle dingen die Chriz opviel in de aflevering:

Vorige week: -
Intro: Shadia heeft nu wel drie beeldjes, dus niks verdachts meer aan. Mol/Winnaartheorie met de alfabetische volgorde van Vlaming is nog steeds mogelijk. (Inge, winnaar, Shadia, mol)

Stijns videoboodschap: Stijns uitspraak: Rij voorzichtig, denk aan mij. (Vorige week zagen we al een stukje van een soort autorace, doet Stijn ook mee)

Opdracht I: Shadia gaat zo snel mogelijk over de vlakken heen. Waarom doet ze dit niet rustig aan. Nu werden gelijk alle vlakken geactiveerd. Was dit de opdracht? Corry kruipt de auto in met haar blessure, niet erg verstandig. Stijn lijkt van een afstandje toe te kijken en niet mee te doen aan de opdracht.

De wasserette: Corry heeft problemen met Inge. Inge blijkt mensen te negeren. Als Inge de Mol is, geeft zij mensen een oneerlijke kans als ze sommigen negeert en anderen niet, lijkt dus niet de Mol. Corry lijkt snel emotioneel gekwetst, ook geen sterke kant van een mol. Sandra en Shadia houden zich afzijdig.

Tent opzetten: Walter noemt het verdwijnen van een stok een mollenstreek en vraagt aan Shadia waar de stok is. Shadia reageert gepikeerd.

Bellen: Corry blijkt vooral moeite te hebben, blijkt weer emotioneel te zwak (zeker voor een Mol) Van Shadia zien we maar weinig. Sandra blijft heel erg cool.

Michiel vertelt mogelijke molacties: Shadia en Sandra lijken zenuwachtig. Marc, Corry en Inge reageren cool. Walter kijkt wel heel dom, als Michiel zegt dat hij totaal niet verdacht is. Als Stijn ter sprake wordt gebracht, luistert een ieder aandachtig. Michiel vraagt of de Mol naar voren wil stappen. Niemand doet het. Kunnen we hieruit afleiden dat de Mol hier niet bij de groep was (Stijn).

Bal vangen: Sandra lijkt de bal te hebben gevangen, maar dit is niet duidelijk op beeld te zien. Corry stond met haar armen over elkaar. Als Corry Walter moet aflossen kijkt ze geniepig de camera in en laat hem nog even staan. Probeert ze zichzelf nu verdacht te maken?

Opdracht Port Flavia (of iets wat er op lijkt): Stijn wordt in het spel betrokken, misschien om te kunnen Mollen. Marc stuurt als eerste postcode Walter op pad. Wist hij dat de vraag met de postcodes snel zou komen? Shadia lijkt lang te doen over het lopen en Inge beschuldigt Marc ervan dat hij niet hard heeft gelopen, hij hijgt niet eens. Wil Inge stoken of nam Marc de tijd? Corry komt met het antwoord Valkuil. Shadia met de postcode van Mechelen.

Stijn komt niet terug: Stijn krijgt een aanbod om terug te komen en de pot te spekken. Hij komt niet terug.

Executie Walter: Alleen Corry en Walter zitten te springen om als eerste te mogen. Het is sayanora voor Walter. De enige die niet verdacht werd, ik ben mooi klaar en blijf met 6 Mollen zitten.

Volgende week: Er komen bezoekers. En er is een opdracht waarin een fakkel brandende moet worden gehouden. Op een waterscooter flikkeren een aantal mensen (met de fakkel) het water in. Duidelijk is dat oa Shadia daarbij is.

Oke. Dat was aflevering 4.










Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 12-02-2003, 21:18:52 »
Michiel vraagt of de Mol naar voren wil stappen. Niemand doet het. Kunnen we hieruit afleiden dat de Mol hier niet bij de groep was (Stijn).






Alsof de mol naar voren gaat stappen.... :o







Koekoek!

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2003, 23:11:23 »
Ik heb niet het idee dat dat een serieuze opmerking was... dus ik concludeer er niks uit  ;D







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 12-02-2003, 23:23:23 »
Michiel vraagt of de Mol naar voren wil stappen. Niemand doet het. Kunnen we hieruit afleiden dat de Mol hier niet bij de groep was (Stijn).



Alsof de mol naar voren gaat stappen.... :o

Nou nee .
Maar ik vond het zowieso een hele vreemde gang van zaken : Michiel die alle kandidaten op hun mogelijke molacties doorlichtte. Volgens mij was dat een primeur, met een onbekend  doel. Zat er ergens een hint in , of was het om de spanning op te bouwen.









Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?