Auteur Topic: stel je in mijn plaats  (gelezen 23248 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #60 Gepost op: 18-02-2003, 20:50:08 »
Goed twyk blijkt dus echt te bestaan. Het is een onderdeel van een spel: Game: Rigellan Sii-od

Developed and implemented by L. Lynn Smith, October 2001.

Rigellan Sii-od is a three-player game. It consists of five basic pieces, Twyk, Bleeng, Zum, Do-od and Sii. There are two other compound pieces, Bleeng-od and Zum-od. All move upon the triangular points of a five-space sided hexagonal board. Red plays first, Yellow second and Blue third.
 
The TWYK is the most represented piece within the game. It may move to any adjacent empty space, or leap over any number of directly adjacent pieces, regardless of owner, to land upon an empty space. The Twyk then captures any piece, except the Do-od, which is directly between it and another of its own Twyks. The player may capture, as a turn, any one piece which is directly between two of their Twyks. Twyks may only be captured by other Twyks. The Twyk is represented by the full circle.
 
The BLEENG uses its Twyks to move. A player moves the Bleeng to their own adjacent Twyk, or through directly empty spaces to their own Twyk, then the Bleeng continues on, in the any straight direction except backwards, and may stop upon any subsequent empty space or when a capture is made. The Bleeng may not capture either the Do-od or the Twyk. If the Bleeng captures the Bleeng-od or Zum-od, it becomes a Bleeng-od. The Bleeng is represented by the ring.
 
The ZUM moves until it either encounters the edge of the playing field or another piece. It may either stop directly before or upon capturing an opponent piece. It may not capture the Do-od or the Twyk. If the Zum captures the Bleeng-od or Zum-od, it becomes a Zum-od. The Zum is represented by the wheel.
 
The DO-OD may capture any opponent Bleeng or Zum, regardless of its location. Upon making the capture of a Bleeng, the Do-od becomes a Bleeng-od. Upon the capture of a Zum, the Do-od becomes a Zum-od. The BLEENG-OD behaves basicly as a Bleeng, except it may use any Twyk to preform its move and upon capturing the Zum or Zum-od it becomes a Zum-od. The ZUM-OD behaves as a Zum, except it may stop on any empty space in its path and when it captures either a Bleeng or Bleeng-od it becomes a Bleeng-od. The Do-od itself may not be captured. The Do-od, Bleeng-od and Zum-od are all recognized by the double helix pattern.
 
The SII moves and captures to any adjacent space. It may make multiple capture moves within a single turn. It may not capture the Twyk or the Do-od. The Sii is represented by the jewel.
 
The game is lost when the Sii is captured. Passing of turns are allowed. If all players pass in a row, the game is drawn.









Daarbij heb je ook nog de Teddy Ruxpin-cartoon met evil bad guy: Twyk!











Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #61 Gepost op: 18-02-2003, 20:52:04 »
CRLN ..
CoRLeoNe
is het enige dat in me opkomt nu even .. dacht het ergens op dit forum glezen te hebben ivm een theorie ?..

K moest bij die letters meteen aan de naam Carolien denken.. iemand banden met n carolien? :)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #62 Gepost op: 18-02-2003, 20:54:33 »
Ik heb op Google gezocht naar twyk en een link leidde ertoe dat er een bestand werd gedownload van een site genaamd http://www.maths.ox.ac.uk/ wat Stijn verdacht maakt, maar ook IT kunnen we hier op terug vinden (Shadia)








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #63 Gepost op: 18-02-2003, 21:27:22 »
Beste mollevangers,


in aflevering 1:
hingikstondikdeedik


in aflevering 2: KMP
lietikgingmoestik

in aflevering 3:
liepikhongikstondik
 3333
in aflevering 4:
groefiksmeetikriepik


POT
Denk toch dat ik al enkele dingetjes heb kunnen ontcijferen:
aflevering 1: Marc liep en hing aan het muurtje en stond kleiduif te schieten
aflevering 2: kmp staat volgens mij voor 'kut met peren' maar ik weet niet wat we daar mee kunnen! :P
Die andere cryptische omschrijving zal wel over die bomopdr8 gaan
Die pot: heeft hij niet eens in een afl gezegd 'dat iedereen de pot op kon'? Is hij een tegenstander van lesbiennes? Moeten we in POT een TOPaanwijzing terugvinden?







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #64 Gepost op: 18-02-2003, 23:44:25 »
beste vrienden ,

blijkbaar heeft niemand van jullie mijn toch wel redelijk simpel raadseltje (19² gaat) gevonden
hier komt het : 1.9 = 9.9 = 81 als je de letters van het alfabet na elkaar optelt is de 81ste letter de C van Corry dus  Corry gaat  simpel toch !
ciao,

oeoe

De Mol
 


Ik begrijp dit niet: Als je 81 maanden na elkaar zet, zan kom je uit op september.

En wie gaat er altijd met vakantie in september : idd, Inge, omdat haar kindje nog niet schoolplichtig is.
Bovendien heeft Marc vorig jaar 81 nieuwe brandverzekering-polissen afgesloten en heeft Sandra aan een vrouw van 81 een mooie outfit verkocht.
'k Zal dan maar zwijgen van het feit dat Shadia in lokaal S81 haar desk had bij IBM, toen ze daar nog in dients was.

Bedankt voor de mooi tips, Mol.

Mijn tip(s) voor volgend week trouwens: Marc wordt (nog) niet volledig kaal, Sandra praat met Inge, Shadia praat eveneens met Inge, Inge rijdt niet meer op een paard en STijn wisselt zijn bril nog steeds niet voor zachte lenzen.
Wat meer is, ondanks het feit dat Stijn bijna niets meer ziet vanwege zijn haardos, gaat hij zelfs niet naar de kapper.

En dan de supertip: In het begin van de aflevering zal Michiel in beeld komen. Meer nog : Hij bevindt zich zelfs in italië.

Wedden ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #65 Gepost op: 19-02-2003, 00:07:47 »
Mijn tip(s) voor volgend week trouwens: Marc wordt (nog) niet volledig kaal, Sandra praat met Inge, Shadia praat eveneens met Inge, Inge rijdt niet meer op een paard en STijn wisselt zijn bril nog steeds niet voor zachte lenzen.
Wat meer is, ondanks het feit dat Stijn bijna niets meer ziet vanwege zijn haardos, gaat hij zelfs niet naar de kapper.

En dan de supertip: In het begin van de aflevering zal Michiel in beeld komen. Meer nog : Hij bevindt zich zelfs in italië.
Wil ik zelf ook nog wel mijn voorspellingen doen (vreemd dat Nostradamus hier nog niet is opgedoken!).  ;D
Marc krijgt het als Mol moeilijk. Was die overkomst van z'n vrouw wel zo'n goed idee? Ze had de kinderen wijsgemaakt dat papa een tijdje weg was en de geruchtenmolen in het dorp was meteen op gang gekomen.
Stijn zit te veel in z'n hoofd met het nieuwe academiejaar in Gent. Zullen ze in z'n stamcafé nog Jupiler van het vat hebben of moet hij die bucht van Stella drinken. Z'n huis is nl. helemaal niet waar z'n Stella staat...
Sandra wordt een beetje licht in haar hoofd (neveneffecten van het benjijumpen). Haar vriend had haar nog zo gezegd dat ze ook weer niet moest overdrijven als ze sprong. Twee keer gesprongen en ze denken dat ze Superman ... excuseer Supervrouw zijn!
Inge vindt het vertrek van Corry dan weer jammer. Ze wilde heel graag haar versie van 'Er staat een paard in de gang' ten beste geven, een ouwe carnavalskraker van André Van Duin.
Beetje dom van Inge, want die voetblessure had Corry helemaal niet gefaket.
Shadia van haar kant hoopt dat ze geen enkel raadsel meer hoeft op te lossen want ze duizelt onderhand van al die wiskundige stellingen. Waar is de tijd dat ze alleen nog maar de stelling van Pythagoras van buiten moest kennen?
De supertip gaat volgens mij over Oosterse filosofie (Dalai Lama?) of over Sein und Zeit of wie weet haalt Michiel gewoon Cartesiaanse vergelijkingen boven. Maar als het over Oosterse filosofie gaat barst de bom omdat de andere kandi's vinden dat Stijn wordt voorgetrokken wegens z'n kennis in deze materie. Om maar te zeggen dat ie anders NOOIT de Mol zou kunnen zijn... Inge dreigt ermee om alle contact met Mol en omstreken levenslang te vermijden. Marc steunt haar in haar beslissingen.
Come and see next week!







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #66 Gepost op: 19-02-2003, 06:07:52 »
Inge dreigt ermee om alle contact met Mol en omstreken levenslang te vermijden
En wij alsmaar denken dat Inge echt dom is, indien ze de Mol niet is uiteraard.
Ze werkt het ook in de hand met haar blonde (min of meer toch) haardos.
Toch erg intelligent van haar om elk verhoogd risico op radioactieve straling in Mol te vermijden.
Als ze nu nog zo slim is om uit de buurt van dieren te blijven dan zit ze op de goede weg.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2003, 01:14:53 »
beste vrienden ,

blijkbaar heeft niemand van jullie mijn toch wel redelijk simpel raadseltje (19² gaat) gevonden
hier komt het : 1.9 = 9.9 = 81 als je de letters van het alfabet na elkaar optelt is de 81ste letter de C van Corry dus  Corry gaat  simpel toch !
enfin,

er zal een woordenwisseling onstaan over iets heel banaal maar met catastrofale gevolgen, kijk maar !

later deze week zal ik hier wel nog enkele tips plaatsen

ciao,

oeoe

De Mol
 

Als je 81 lettertjes met elkaar optelt , krijg je lettertjessoep, en zeker geen Cee.
19 in het kwadraat is wel een goeie tip.
De uitkomst daarvan is namelijk 361, en dat is het aantal dagen dat jij vorig jaar dronken rondliep. (Yes, ik heb je herkend!)

En dat van die woordenwisseling : opnieuw heb je gelijk.
Er ontstaat binnen de groep een discussie over wie die onnozelaar is die denkt zich perse interessant te moeten maken.
De gevolgen zijn catastrofaal: de quasi-mol zijn broek zakt af, en met het schaamrood op de kaken vertrekt hij richting bosjes.
En van zijn leraar Nederlands krijgt hij dan ook nog eens een onvoldoende, omdat hij 'onstaan' schreef, in de plaats van 'ontstaan'.
Tenzij dat weer een tip was, die mij even ontgaat.
Nee, ik heb hem: Stijn natuurlijk. Want er zit een T in zijn naam.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2003, 12:59:05 »
Ja krijgt wel een C hoor, als je het na elkaar optelt. Maar is wel hééél ver gezocht natuurlijk.

Ik wacht nog even af om te zien of er een woordenwisseling komt. Inge en Shadia hebben wel een gesprek, maar of dat nu echt catastrofale gevolgen zal hebben...








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #69 Gepost op: 20-02-2003, 16:24:11 »
Yep Robby. Bijzonder catastrofaal.
Er moet namelijk iemand naar huis vertrekken !
Erg hè.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #70 Gepost op: 20-02-2003, 18:03:09 »
Yep Robby. Bijzonder catastrofaal.
Er moet namelijk iemand naar huis vertrekken !
Erg hè.
Hebben die vrouwen daar 6 afleveringen voor nodig om tot die ontdekking te komen?  :P







« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 18:03:39 door ambijans »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #71 Gepost op: 20-02-2003, 18:54:07 »
Dit las ik bij marc's profiel:

Favoriete film : The Godfather  

Corleone is de plaats op sicilie waar het zich afspeelt, CRLN kan dus ook naar Marc verwijzen.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #72 Gepost op: 20-02-2003, 19:50:48 »
Al Pacino is Stijns fav. acteur








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #73 Gepost op: 20-02-2003, 20:31:02 »
Misschien is de hint wel supereenvoudig: een Mol is stekeblind. Mogelijk is ofwel Marc ofwel Stijn stekeblind als hij zonder bril moet rondlopen...
Btw, met de tip van Uyterhoeven gisteren in DLS kan ik geen genoegen nemen.
Hij nam twee uittreksels uit een kranteninterview met Michiel:
'Fixeer of staar je niet blind op één Mol!'
Michiel keert na interview terug en zegt: 'Ik heb me vandaag een keer versproken!'
Conclusie van Uyterhoeven: 'Er zijn dit jaar 2 Mollen!'  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #74 Gepost op: 20-02-2003, 21:13:14 »
Heeft die nepperd toch nog wat die wil, n alweer 4 pagina tellend topic :\








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #75 Gepost op: 21-02-2003, 03:45:36 »
Jullie hebben het allemaal verkeerd begrepen. Dit jaar zijn er minstens zes mollen.
OK zo ?
Zeg, Wouter, doe ik het goed of niet ?
Als we maar gezond zijn.








Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #76 Gepost op: 21-02-2003, 04:05:13 »
Corleone is ook een dorp op Sicilië.
Laten we ons eerder concentreren op echte tips. Engelse fooien, zoals ze elders genoemd worden.
En fuck die smilies die me de hele tijd uitlachen.
Kijk opnieuw naar de videoos. En heb Stijn in uw gedachten.
U wint.
Maar ook Marc Wint.
Ik weet het, het leven is lastig.








Graven, broeders en zusters.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #77 Gepost op: 21-02-2003, 19:39:18 »
Corleone is ook een dorp op Sicilië.
Laten we ons eerder concentreren op echte tips. Engelse fooien, zoals ze elders genoemd worden.
En fuck die smilies die me de hele tijd uitlachen.
Kijk opnieuw naar de videoos. En heb Stijn in uw gedachten.
U wint.
Maar ook Marc Wint.
Ik weet het, het leven is lastig.


Goed, verklaar je nader, want ik heb niks over deze hints gehoord.








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #78 Gepost op: 23-02-2003, 22:03:00 »
De beloofde woordenwisseling met catastrofale gevolgen heb ik in aflevering zes nog niet echt kunnen ontdekken? Iemand? Of het moet het gehakketak zijn rond de ontbrekende schroef?







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:stel je in mijn plaats
« Reactie #79 Gepost op: 23-02-2003, 22:04:38 »
De beloofde woordenwisseling met catastrofale gevolgen heb ik in aflevering zes nog niet echt kunnen ontdekken? Iemand? Of het moet het gehakketak zijn rond de ontbrekende schroef?

Er was wel wat gekibbel tussen de dames bij de Ikea-opdracht.... :-\