Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 22910 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 16-02-2003, 22:03:23 »
Als shadia de mol was , had ze toch gemakkelijk veel geld in kunnen zetten bij haar eigen duel de vragentest en die verliezen? Ze kon als mol de vragen en antwoorden toch weten? Nu zet ze geen geld in en verliest ze de test.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 16-02-2003, 22:05:48 »
Het molste (?) zou zijn om geen geld op haarzelf in te zetten, maar wel te winnen voor de 3 pas-vragen. Die gun je een medekandidaat toch niet.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 16-02-2003, 22:08:46 »
Wat het traag varen betreft : Marc zei zelf ook dat ze niet te snel mocht varen.  Je moet er wel rekening mee houden dat je op open water vaart, en een vlam moet brandend houden ... Stijn en Inge zijn er zelfs in geslaagd een vlam dood te krijgen in een bos !

Bij de overstap naar de kano, stapt Marc eerst in, neemt dan het vuur aan, en dan pas stapt Sandra erin.  Dat vond ik ook nogal riskant, maar dan is er niets misgelopen.  







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2003, 22:11:10 »
Het molste (?) zou zijn om geen geld op haarzelf in te zetten, maar wel te winnen voor de 3 pas-vragen. Die gun je een medekandidaat toch niet.

Maakt voor de mol toch niet uit wie er een voorsprong krijgt in de executieronde? Het gaat erom dat er in de pot zo weinig mogelijk geld blijft







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2003, 22:35:18 »
Bij dat Bunjeespringen is mij niet helemaal duidelijk waarom ze deze opdracht als geslaagd konden beschouwen.
Voor vier kandi's was het duidelijk:
- Sandra ging springen
- Inge zou niet springen
- Corry zou niet springen
3 punten ok

- Shadia springt niet, maar haar vriendin zei dat ze het zou doen.
1 punt fout

Maar
- Marc denkt dat zijn vrouw zou zeggen dat hij niet zou springen en hij springt toch, waardoor hij zijn vrouw gelijk geeft.
Wel of niet een punt ?
- Stijn springt maar zijn zuster zei dat hij het niet zou doen.
In principe is dit fout dus geen punt ...

Door toedoen van welke 4de persoon was de opdracht geslaagd ?









Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2003, 22:41:33 »
Stijn zei dat zijn zus zou zeggen, dat hij het niet zou doen, terwijl zij juist dacht, dat hij het onder druk wel zou doen. Precies wat er inderdaad gebeurde. Eigenlijk was het met Marc precies hetzelfde. Hij dacht, dat zijn vrouw zou zeggen, dat hij het niet zou doen, terwijl ook zij dacht, dat de groep hem zou overhalen, hetgeen ook bij hem gebeurde. Conclusie: zus van Stijn kende Stijn en vrouw van Marc kende Marc dus wel goed, dus daardoor slaagt de opdracht. Dat Sandra als laatste springt is toeval, haar sprong staat als enige van het begin af vast...







Thank U

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2003, 22:43:36 »
De kandi's moesten uitvoeren wat ze dachten dat hun bekenden hadden voorspeld. Sandra (wel) en Inge (niet) voorspelde 't gelijk goed. Shadia (denkt niet terwijl bekende denkt wel) en Corry (denkt niet terwijl bekende denkt wel) gelijk fout. Stijn en Marc voorspellen allebei nee, maar laten zich daarna door de groep overhalen om toch te gaan. (bij dit overhalen hadden Sandra en Shadia trouwens 'n grote rol) Aangezien de bekende van deze kandi's ook voorspeld hadden dat ze zouden gaan springen was dit goed.

Samengevat zorgde de volgende kandi's voor 't slagen van de opdracht:
Sandra
Inge
Stijn
Marc







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 08:45:10 door Han13 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2003, 23:18:27 »
Het molste (?) zou zijn om geen geld op haarzelf in te zetten, maar wel te winnen voor de 3 pas-vragen. Die gun je een medekandidaat toch niet.

ik denk dat er nooit geld kon verdient worden in deze proef omdat shadia alles in handen had met de laatste inzet, ik denk zelfs dat ze ter plaatste besliste om voor corry te stemmen - de mol kon dan wel meeluisteren met het gesprek, maar als de shadia zelf de mol is dan kon ze ter plaatste beslissen wat haar het beste uitkwam....niemand die er iets zal van merken (hoeven ze achteraf zelfs niet bekend te maken) -










« Laatst bewerkt op: 16-02-2003, 23:20:01 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2003, 23:49:27 »
Heb het gevoel dat ik de uitzending nog eens moet bekijken en goed op me laten inwerken, voordat ik echt veel zinnigs kan zeggen. De eerste indruk is dat er weer veel spelletjes zijn gespeeld.

Eén ding dat ik zeker opnieuw moet gaan bekijken is het moment vóór het bungeejumpen waar Stijn vertelt wat hij denk dat zijn zus heeft geantwoord. Toen ik zat te kijken dacht ik dat bij hem de antwoorden van zijn zus en van hem precies omgekeerd in beeld werden gebracht dan bij de anderen (als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)). Dus bijvoorbeeld het antwoord van Stijn links en dat van zijn zus rechts, terwijl het bij de anderen omgekeerd was.
Ook opvallend dat Stijn als enige eigenlijk wel wilde dat het bezoek weer vertrok. De mol moet met zijn hoofd bij het spel blijven??

Dat Marc's horloge er net op het belangrijkste moment mee ophield waardoor ze (het niet doorhadden dat ze) 5 minuten te laat binnen waren was natuurlijk wel weer heel opvallend. Maar verder moet ik zeggen dat ik 'mijn' mol Marc niet op veel molse acties betrapt heb deze keer. :-\ Of het moet het treuzelen met het aanmaken van het vuur op de rotsen zijn, maar dat vind ik twijfelachtig. Hij won van Shadia bij de algemene kennis vragen, maar zeg nu zelf, dat was ook niet zo moeilijk, he?

Shadia was in deze aflevering erg verdacht bij het duel-spel. Vergis je niet: door voor het eerst duel geen geld in te zetten, wist ze al zeker dat het maximaal te winnen bedrag met 4000 Euro zou worden teruggebracht! Verder had ze de groepen wel goed ingedeeld (ik bedoel de juiste mensen op de juiste plaats), maar ze koos wel weer onbegrijpelijke (voor mij dan) categorieen van vragen voor zichzelf. Maar ja, het kan zijn dat dat wel haar favoriete onderwerpen zijn natuurlijk. :P

En Inge... tja, bij Inge lijkt het er allemaal wel erg dik bovenop te liggen. Presteert het om de vlam 2x uit te laten gaan en bakt er niks van op dat paard.

Zoals ik al zei, ik moet het allemaal nog maar eens goed op me laten inwerken. :)








Offline populier

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2003, 00:31:28 »
Net als Jayne ga ik, en wel dadelijk, de aflevering herbekijken. Eerste indrukken:

Bij de inschattingsproef is natuurlijk enig strategisch inzicht nodig. De strategie is:
- tellen tot 100
- voor je honderdste tel: afdrukken vlak na je tegenstander
- net na de honderdste tel: vlug afdrukken als je ziet dat je tegenstander aanstalten maakt (moeilijk)
- na tel 105-110: afdrukken

Maar van Corry had ik sowieso niet veel strategie verwacht. Niet leuk voor haar, mocht ze dit lezen, maar een iets te emotionele, niet erg sterke kandidaat, die bovendien met een blok aan het been liep, was de beste afvaller voor het programma. Dat voelde ze zelf ook aan blijkbaar.

Ik heb het idee dat alle niet-mollen nu dezelfde Mol vasthebben (Marc dus). Alleen Stijn weet ik niet zeker, en daarom is hij mijn afvaller.

Maar één indruk steekt er met kop en schouders bovenuit: welke man werd niet een beetje jaloers bij het zien van de laddertjes van Filip, en de ongeremde lust die uitging van het duo roofdieren. En welke vrouw ...

O, en onze kijkgroep heeft heel hard gelachen met spitse Linda: geef die vrouw een praatprogramma ! En ook met de dame in onze kijkgroep die op Corry had gestemd.

Schitterende televisie !








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2003, 03:51:37 »
Ik weet ff de titel niet meer, daarstraks nog wel...
Iets van "Sila woman, she drinks coffee, she drinks tea,..."

 Sea Lion Woman / Sea Lion
 She drank coffee / Sea Lion
 She drank tea / Sea Lion
 And he gamble lie / Sea Lion

 Way down yonder / Sea Lion
 I'm going maul / Sea Lion
 And the rooster crow / Sea Lion
 and he got no lie / Sea Lion

 Sea lion woman / Sea Lion
 she drank coffee / Sea Lion
 She drank tea / Sea Lion
 And she gamble lie / Sea Lion

 Sea lion woman / Sea Lion
 she drank coffee / Sea Lion
 She drank tea / Sea Lion
 And a gamble lie / Sea Lion










Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2003, 08:44:13 »
Eén ding dat ik zeker opnieuw moet gaan bekijken is het moment vóór het bungeejumpen waar Stijn vertelt wat hij denk dat zijn zus heeft geantwoord. Toen ik zat te kijken dacht ik dat bij hem de antwoorden van zijn zus en van hem precies omgekeerd in beeld werden gebracht dan bij de anderen (als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)). Dus bijvoorbeeld het antwoord van Stijn links en dat van zijn zus rechts, terwijl het bij de anderen omgekeerd was.

Bij Stijn staan de antwoorden idd omgedraaid. Dat viel me gisteren al de eerste keer dat ik de aflevering zag op, maar ik was 't vergeten te melden. Bij Stijn staat zijn eigen antwoord rechts ('nee') en 't antwoord van z'n zus links ('ja'). Bij alle andere kandi's is 't precies andersom.

Geen idee wat we er mee kunnen, maar ik vind 't 'n TE toevallige fout van de regie. 't moet haast wel extra gedaan zijn, maar met welk doeleinde is me nog geheel onduidelijk.  :-\


Citaat
Ik heb het idee dat alle niet-mollen nu dezelfde Mol vasthebben (Marc dus). Alleen Stijn weet ik niet zeker, en daarom is hij mijn afvaller.

Ik heb toch ook echt 'n paar keer Sandra horen vallen tijdens de selectie. Verder vond ik 't deze aflevering erg vaag wie op wie stemde. Er werd wel 'n aantal keer 'n naam genoemd, maar niet echt in 'n zin als 'ik stem op Sandra/Marc/Shadia enz.' 't ware zulke vage biechten dat we volgens mij bij niemand met zekerheid kunnen zeggen op wie ze stemden.


Citaat
Sea Lion Woman / Sea Lion
She drank coffee / Sea Lion
She drank tea / Sea Lion
And he gamble lie / Sea Lion

Ik blijf erbij: Shadie zien we in 't voorstelfilmpje in 't begin van iedere aflevering koffie drinken. Maar ook net voordat dit liedje waren 'n aantal koffie-drinkene kandi's in beeld aan de ontbijttafel net voordat Stijn terug kwam. Straks nog maar 'n opzoeken wie dat dat waren...








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 17-02-2003, 09:01:50 »
Heeft er iemand de opmerking van Michiel aan Corry al eens geanalyseerd? Hij zegt na haar afvallen dat het toch die inschattingsfout is geweest die haar de das om heeft gedaan.
Naar mijn idee wil dat zeggen dat, als ze die proef gewonnen had, ze geen rood scherm had gekregen. Dat wil dus zeggen dat ze redelijk gelijk met Inge geëindigd moet zijn. Namelijk als Corry de pasvragen had gehad, had ze beter kunnen scoren, en was Inge naar huis gestuurd.
Dus, Inge geen Mol, en naar huis in de volgende aflevering?







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 17-02-2003, 09:12:08 »
Naar mijn idee wil dat zeggen dat, als ze die proef gewonnen had, ze geen rood scherm had gekregen. Dat wil dus zeggen dat ze redelijk gelijk met Inge geëindigd moet zijn. Namelijk als Corry de pasvragen had gehad, had ze beter kunnen scoren, en was Inge naar huis gestuurd.

Hoe kom je erbij dat Inge dan naar huis was gegaan? Naar mijn mening zegt Michiel alleen dat Corry niet had hoeven te vertrekken als ze de pasvragen had gehad. Daaruit concludeer ik dan dat er iemand anders, maakt niet uit wie, net 1 of 2 vragen meer als Corry goed had. Als Corry dus 3 pasvragen had, dan was deze andere kandi naar huis gestuurd. Ik heb nergens uit kunnen opmerken dat dit dan Inge zou zijn geweest.  :-\








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2003, 13:28:56 »
Het was een verdachtmakende aflevering.. het paard, de uitverkorene, het horloge..
Het was toch te verwachten dat Corry afviel, maar sorry voor Corry, maar het werd toch wel een beetje vervelend (zeker voor haar) dat ze niet gewoon me kon doen..

Ik heb nog altijd geen molkeuze gemaakt (nee echt niet  :o) en dit heeft ook niet echt geholpen..







No Milk today???

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2003, 14:20:24 »
@ Han13,

Je hebt gelijk. Het hoefde niet per sé Inge te zijn. Met haar is het natuurlijk het duidelijkst (omdat ze dan geen pasvragen had, telt dat als het ware dubbel).
Meest algemene conclusie op te maken uit Michiels uitspraak: er zijn nog kandi's die niet weten wie de Mol is. Verbaast u dit?







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Lieve VW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2003, 15:08:14 »
Misschien heeft iemand het al gezegd maar dat je met die twaalf letters een woord als 'uitverkorene' kan maken, dat maak je mij niet wijs.  Da's toch ongelooflijk moeilijk en 'uitverkorene' is nu niet bepaald een courant woordje.  Had iemand van jullie dat gezien?  En haar gezicht dan toen ze het zei??  Neen, als ik daar nog eens over nadenk moet ik mijn mol veranderen (van Sandra naar Shadia dus)

Sorry als ik in herhaling val  :-[







Perception is reality

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2003, 15:10:38 »
Misschien heeft iemand het al gezegd maar dat je met die twaalf letters een woord als 'uitverkorene' kan maken, dat maak je mij niet wijs.  Da's toch ongelooflijk moeilijk en 'uitverkorene' is nu niet bepaald een courant woordje.  Had iemand van jullie dat gezien?  En haar gezicht dan toen ze het zei??  Neen, als ik daar nog eens over nadenk moet ik mijn mol veranderen (van Sandra naar Shadia dus)

Sorry als ik in herhaling val  :-[

zonet op radio 2 was er een exit gesprek met corry, en michiel zat er ook, naar 't schijnt heeft het ongelooflijk lang geduurd om dat woord te vinden.







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2003, 15:39:04 »
hé perlut: vanwaar heb je die tekst? zo vreemd; het is een van mijn lievelingsliedjes en ik herken jouw tekst niet. dit is de tekst zoals ik hem ken (is oud volksliedje, maar ook bekend door nina simone en een paar jaar geleden als techno-nummer door the people movers: (http://www.vinyl-dj.com/MP3/STIK042X.mp3)):


See-Line Woman (maar ook bekend onder sea lion woman / C lime woman, enz..)

George Bass

yeah
yeah yeah yeah yeah
alright ye

see-line woman
she drink coffee
she drink tea
and then go home
see-line woman

see-line woman
dressed in green
wears silk stockings
with golden seams
see-line woman

see-line woman
dressed in red
make a man lose his head
see-line woman

see-line woman
black dress on
for a thousand dollars
she wail and she moan
see-line woman

wiggle wiggle
turn like a cat
wink at a man
and he wink back
now child
see-line woman

empty his pockets
and wreck his days
make him love her
and she'll fly away

see-line woman
take it on out now
empty his pockets
and she wreck his days
and she make him love her
then she sure fly away
she got a black dress on
for a thousand dollars
she wail and she moan...










Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2003, 15:52:47 »
Dat liedje heeft dus blijkbaar twee teksten  ???
Weet iemand nog precies op welk moment het liedje werd afgespeeld, wie er toen in beeld waren en of er op dat moment gekke dingen gebeurden? Ik ben namelijk nog steeds niet in het bezit van een videorecorder  :-[ :'(
Alvast bedankt,

Talpa