Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 22913 keer)

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2003, 16:12:59 »
Bij het springen zeiden Stijn en Marc allebei dat ze dachten dat het bezoek nee zou zeggen. Dat ze vervolgens wel sprongen, zou je als molactie kunnen zien. Ze wisten op dat moment immers nog niet dat ze met hun actie de groepspot zouden redden in plaats van verliezen  :o Stijn en Marc zijn allebei geen mensen die zich door de groep over zouden laten halen als dat niet in hun eigen belang was. ;D

Talpa








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 5
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2003, 16:14:39 »
ik weet niet psies hoe het met stijn zit, maar marc wilde graag springen. gezien het feit dat de meesten zeggen dat ze er zijn voor de opdrachten etc. en niet voor het geld, denk ik niet dat ze zich door zo'n voorspelling tegen laten houden om iets te doen wat ze graag willen en waar ze nooit meer de kans voor krijgen.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2003, 16:32:52 »
volgens mij wordt aan de mol verteld wat het bezoek allemaal voorspeld heeft.
Als Marc of Stijn de mol is, zou hij dan ook weten dat de groepspot juist gered zou worden door eerst 'nee' te zeggen (wetende dat er 'ja' voorspeld is) en vervolgens toch te springen.
Heel onmols dus van allebei.









Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #43 Gepost op: 17-02-2003, 16:37:40 »
Gelet op de tijdsindeling van de aflevering lijkt er me geen mogelijkheid die voormiddag waarop de productie alleen kon zijn met de Mol zonder dat zeer op te laten vallen bij de andere kandi's. Deze theorie lijkt me een beetje vergezocht.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 5
« Reactie #44 Gepost op: 17-02-2003, 16:44:16 »
in principe zou aan de mol best doorgegeven kunnen worden wat zijn bekende heeft voorspeld dmv een eenvoudig teken, want er hoeft natuurlijk niet per se mondeling iets overgebracht te worden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #45 Gepost op: 17-02-2003, 16:50:50 »
Weten jullie nog wie er in beeld was toen dat liedje "sea lion women" afgespeeld werd? ???


Talpa heeft een videorecorder nodig....










Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #46 Gepost op: 17-02-2003, 17:07:32 »
Het werd gedraaid toen ze richting Noord-Sardinië reden.

Het nummer begint en we zien een "binnenbeeld" van de auto met Marc, Inge en Corry. Dan beelden van de reisroute, van de auto's onderweg; de zijkant vd 2  wagens zodat je de kandidaten ziet zitten (eerst auto met Marc die even in camera kijkt - erna auto met Shadia) Dan het beeld van een tunnel.
Tijdens een instrumentaal stuk (drum) stellen Filip, Kelly en Liesbet zich voor.
Er wordt weer gezongen en we zien beelden van de natuur, van de rijdende auto's, en "binnenbeelden" van de auto's : auto Marc en co - auto Shadia en co - en opnieuw auto Marc en co.
Tijdens de drum stellen Alain, José en Linda zich voor.
En uiteindelijk krijgen we de aankomst vd auto's en een beeld vd 6 kandidaten wanneer ze voor Michiel staan.

Ik hoop dat je er iets aan hebt ?







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 17:27:02 door imka »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #47 Gepost op: 17-02-2003, 18:30:59 »
ik denk dat je dit liedje bedoelt: "Sea Lion Woman" door Christine and Katherine Shipp; het staat op de soundtrack van "the general's daughter"..
Whaha, thanks wolfje! Ik met mijn Sila woman ook.  ::) :D








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #48 Gepost op: 17-02-2003, 18:48:52 »
Gelet op de tijdsindeling van de aflevering lijkt er me geen mogelijkheid die voormiddag waarop de productie alleen kon zijn met de Mol zonder dat zeer op te laten vallen bij de andere kandi's. Deze theorie lijkt me een beetje vergezocht.

Er is een serie geweest waarin de mol instructies kreeg via haar walkman. En zoiets als dit is wel heel makkelijk te communiceren als je hier tevoren afspraken over gemaakt hebt.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2003, 14:01:17 »
Effe nog over 't bezoek. Zij mochten mooi vertellen of hun bekende volgens hen de mol zou kunnen zijn. Alle gasten antwoorden dat hun bekende de mol wel zou kunnen spelen en dachten ook dat hij/zij wel 'ns de mol zou kunnen zijn. Alleen de zus van Stijn en de vriendin van Shadia gaven 'n afwijkend antwoord: de zus van Stijn verklaarde dat ze niet dacht dat Stijn de mol was, maar dat hij 't wel zou kunnen spelen, De vriendin van Shadia denkt echter dat Shadia niet eens de mol zou kunnen spelen. Ze zegt iets van 'ik zie dat echt niet in haar'.

Concluderend is dus dat alleen de bekende van Shadia in haar totaal geen mol ziet. Alle andere bekenden kunnen 't zich wel voorstellen dat hun bekende de mol zou kunnen zijn.

Ik vond 't toch opvallend genoeg om nog effe te vermelden, want ik kan me herinneren dat 't bij George net zo was vorig jaar bij de Nederlandse serie. :)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 5
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2003, 14:52:56 »
Stel dat Shadia de Mol is, dan is het wel erg risky. Voor hetzelde geld drukte Corry wel op tijd en dan had Shadia de Mol zo even 4000 Euro in de pot gebracht. Ook als Inge de Mol zou zijn is het erg risky, want zij had beter even wat langer kunnen doortellen dan 100, want als Corry slim was geweest, was Inge gewoon afgeweest en was er 4000 Euro binnen geweest.








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2003, 15:12:07 »
Bedoel je dat nummer voordat ze gaan bungee jumpen? Dat is Engels. Het is een bekend nummer, maar in een andere versie. Ik weet ff de titel niet meer, daarstraks nog wel...
Iets van "Sila woman, she drinks coffee, she drinks tea,..."
En van die Sila ben ik ook niet zeker. ff googlen...

Als ze in de auto zitten.
Maar het blikt inderdaad het nummer uit The General's Daughter te zijn.







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 15:22:56 door Pierce Brosnan »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2003, 16:44:30 »
Concluderend is dus dat alleen de bekende van Shadia in haar totaal geen mol ziet. Alle andere bekenden kunnen 't zich wel voorstellen dat hun bekende de mol zou kunnen zijn.

Ik vond 't toch opvallend genoeg om nog effe te vermelden, want ik kan me herinneren dat 't bij George net zo was vorig jaar bij de Nederlandse serie. :)

Daar moest ik ook meteen aan denken Han13 :D








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2003, 17:29:27 »
Het werd gedraaid toen ze richting Noord-Sardinië reden.

Het nummer begint en we zien een "binnenbeeld" van de auto met Marc, Inge en Corry. Dan beelden van de reisroute, van de auto's onderweg; de zijkant vd 2 wagens zodat je de kandidaten ziet zitten (eerst auto met Marc die even in camera kijkt - erna auto met Shadia) Dan het beeld van een tunnel.
Tijdens een instrumentaal stuk (drum) stellen Filip, Kelly en Liesbet zich voor.
Er wordt weer gezongen en we zien beelden van de natuur, van de rijdende auto's, en "binnenbeelden" van de auto's : auto Marc en co - auto Shadia en co - en opnieuw auto Marc en co.
Tijdens de drum stellen Alain, José en Linda zich voor.
En uiteindelijk krijgen we de aankomst vd auto's en een beeld vd 6 kandidaten wanneer ze voor Michiel staan.

Ik hoop dat je er iets aan hebt ?


Dank je wel Imka, daar heb ik zeker wat aan!
(wat precies, dat kan ik nu gaan uitvogelen)
talpa








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2003, 18:28:06 »
Op widm.be gevonden:
Dat nummer "Sea Lion Woman" was wel leuk enzo. Misschien is het ook een hint? Marc is naar het schijnt Leeuw (lion) van sterrenbeeld (heb dit zelf nog niet gechecked). En zijn vrouw (woman)was er inderdaad en ze zat ook nog eens op een bootje in zee (sea).








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 5
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2003, 18:31:40 »
Haha ;D Marc is steenbok.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 5
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2003, 23:14:42 »
Zonet heb ik aflevering 5 nogmaals herbekeken en hierbij 2 interessante zaken ontdekt :
  • Bij de vragen-proef wordt er idd iets stilletjes gebrabbeld net voor Marc Kortrijk zegt.
    Ik vermoed dat de cameraman of geluidsman iets binnensmonds mompelt. het is iig niet Michiel, noch Shadia.
    Het woord "Kortrijk" kan ik hieruit echter niet opmaken.
    Ook vraag ik mij af waarom men iets zou voorzeggen, zowel indien Marc de Mol is als indien Marc niet de Mol is.
    Indien hij niet de Mol is dan is het sowieso onzin.
    Indien hij de Mol wel is, dan is het toch wel erg oneerlijk tov Shadia, die op die manier nooit de bonusvragen had kunnen verdienen. Tenslotte kan de Mol bij deze opdracht ook geen geld-sabotage uitvoeren. Dus lijkt me dit toeval.
  • Bij het afscheid van Corry laat men de gelaatsuitdrukking van enkele kandidaten in clse-up zien. Moeten jullie ook eens terug bekijken: Zowel Sandra als Shadia zijn echt ontroerd en vallen voor mij volledig af als Mol-kandidaat.

Dit kan onmogelijk geacteerd zijn, vooral die ogen van Shadia.
Stijn is helemaal geen Mol, dus blijven enkel Marc en Inge over.
[/list]







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2003, 23:24:53 »
Wat het triestig kijken betreft : magda van de eerste mol, had het daar ook héél moeilijk mee, en had dat nooit verwacht : ze voelde zich een verrader.  't Is niet omdat je mol bent dat je daarom niet verdrietig mag zijn, integendeel : jij ligt ergens aan de basis ervan !







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2003, 23:32:01 »
Even in het algemeen over allerlei vermeende gevallen van 'valsspelen' van de mol met medewerking van de crew:

OK, in het verleden zijn er gevallen geweest waar er sprake was van enige vorm van valsspelen om de mol in een bepaalde positie te brengen (Deborah, Hugo). Maar nu zie ik af en toe theorieën waarbij het zo ver zou zijn gegaan dat er geen sprake meer is van sabotage van de mol, maar het verpesten van het spel door de makers zelf. En dat kan ik en wil ik niet geloven. Dat zou het hele programma om zeep helpen.

Kijk, er is nog wel een verschil tussen de mol bepaalde informatie geven, of in een bepaalde positie brengen, zodat hij/zij betere sabotagekansen heeft en een opdracht door de makers laten mislukken, bijvoorbeeld (zoals ergens gesuggereerd werd) door meerdere opnames en slimme montage achteraf.
Kort gezegd: door sabotage van de mol mag het wel heel moeilijk worden om een opdracht te laten slagen, maar het mag niet onmogelijk worden omdat er creatief gemonteerd wordt o.i.d. (als je begrijpt wat ik bedoel).








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2003, 23:36:46 »
Haha ;D Marc is steenbok.
IDD ik heb nog eens nagekeken op widm.be om ze er ook van langs te geven, maar blijkbaar heb ik het verkeerd gelezen. Ze hadden erbij gezet dat het teken van de apostel MARCus, een leeuw was.

 :-X