Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 22909 keer)

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 5
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2003, 00:40:17 »
Jayne. Het is een lang verhaal, maar je haalt me de woorden uit de mond.
Volkomen gelijk.
Ze zullen de mol wel in bepaalde posities zetten en daardoor de startposities beïnvloedeb, maar vanaf daar moet hij het zelf doen.
Als we aannemen dat WV valst speelt in de opdrachten kunnen we beter met alles stoppen.
Kandidaten die allerlei 'takes' doen met verschillende antwoorden, daar kan ik niet in geloven.
Er wordt steeds maar naar één (1) geval van valspellerij verwezen en dat was in de Nederlandse serie met Deborah.
WV heeft een reputatie hoog te houden in Belgiê en ze zullen zeer nauw toezien dat wat er op het scherm komt ook exact zo gebeurd is.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 5
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2003, 01:21:05 »
eh bij exact dezelfde proef waar bij deborah werd valsgespeeld werd er ook bij WV vals gespeeld, Magda kreeg de opdracht haar haar te verven en kon dat onmogelijk weigeren, dus opnieuw gooien was het devies. Nu weigerde zich kaal te laten scheren, waarna zielige Mon alles moest doen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 5
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2003, 04:08:54 »
Citaat van: Gotcha
[*
Bij het afscheid van Corry laat men de gelaatsuitdrukking van enkele kandidaten in close-up zien. Moeten jullie ook eens terug bekijken: Zowel Sandra als Shadia zijn echt ontroerd en vallen voor mij volledig af als Mol-kandidaat.
Dit kan onmogelijk geacteerd zijn, vooral die ogen van Shadia.
Stijn is helemaal geen Mol, dus blijven enkel Marc en Inge over.
[/list]
Citaat

Inderdaad, je beantwoord volledig mijn gevoel. Volgens mij is de mol van Shadia Marc. En die van Sandra ook. Hoe valt het anders te verklaren dat Shadia Marc uitkiest om samen een proef uit te voeren, alvorens ze weet dat het om een duel gaat. Volgens mij koos ze Marc (en zette ze geen geld in) omdat ze Marc wilde observeren als mol.
Conclusie: Hoewel Shadia en Sandra geen drie jokervragen hadden, gaan ze door naar de volgende aflevering. Hierdoor moeten ze wel de juiste mol op het spoor hebben.









« Laatst bewerkt op: 21-02-2003, 02:39:10 door Perlut »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 5
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2003, 05:50:31 »
Inderdaad, je beantwoord volledig mijn gevoel. Volgens mij is de mol van Shadia Marc. En die van Shadia ook. Hoe valt het anders te verklaren dat Shadia Marc uitkiest om samen een proef uit te voeren, alvorens ze weet dat het om een duel gaat. Volgens mij koos ze Marc (en zette ze geen geld in) omdat ze Marc wilde observeren als mol.
Conclusie: Hoewel Shadia en Sandra geen drie jokervragen hadden, gaan ze door naar de volgende aflevering. Hierdoor moeten ze wel de juiste mol op het spoor hebben.



Ik vermoed dat Shadia inderdaad reeds geruime tijd op Marc stemt.
Maar wat betreft Sandra ben ik het niet eens met jou.
In aflevering 4 stemt ze op Shadia volgens menu "Overzichten, wie verdenkt wie" op dit forum. In aflevering 5 zegt ze dat ze bij haar Mol blijft, dus Shadia en niet Marc.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 5
« Reactie #64 Gepost op: 19-02-2003, 11:08:49 »
Aflevering 5:

Familie/Bungeejumpen: Marc en Stijn redden de opdracht, maar was het wel hun bedoeling. Stijn zegt zelf dat hij altijd heeft gezegd het nooit te doen, waarom gaat hij overstag. Marc heeft een gezin en een vrouw met vol vertrouwen, maar ook hij spring toch. Toch is het erg moeilijk om hier te Mollen, want een Mol moet precies het tegenovergestelde doen van de kandidaten, proberen mis te gokken. Shadia gokt fout en is dus ook verdacht.

Familieverdenkingen: Inges man denkt dat Inge de Mol wel kan zijn, maar dat zij het niet kan verzwijgen, uit Inges gezichtsuitdrukking valt niets te halen. Sandra kan wel de Mol zijn, volgens haar vriend. Haar vriend zegt dat ze door velen wordt verdacht, Sandra kijkt verbaasd naar de interviewer (Michiel??) Shadias vriendin denkt echt niet dat Shadia de Mol kan zijn en Shadia lacht er echt om, niet zenuwachtig of gemaakt. Het lijkt echt. Stijns zus denkt dat Stijn ook wel de Mol kan zijn. Hij reageert uiterst cool. Marcs vrouw denkt het ook wel van haar man. Marc heeft haar niks verteld en dus zal hij dat ook wel verzwijgen. Ik denk dat naaste familie toch wel aan gezichtsuitdrukkingen moet kunnen zien of iemand de waarheid spreekt of niet. In Shadias gevoel ligt het wat moeilijker. Een vriendin staat toch al weer wat verder er vanaf. Marc lijkt totaal niet nerveus na zijn vrouws verdenking, maar heel relaxt. Stijn houdt zich stil en rustig op de verdenkingen, eigenlijk net als Inge en Sandra.

Ter land, ter zee: Inge en Stijn zijn eigenlijk de landploeg, want Corry schiet niet erg op. De watergroep is Marc, Shadia en Sandra. Iedereen maakt zich verdacht. Inge laat twee keer de fakkel uitgaan. Lijkt misschien wel Mols, maar wel dom Mols, want zij maakt zichzelf zo erg verdacht. Stijn laat ook een keer de fakkel uitgaan, dat is ook niet erg slim, want Inge had al genoeg tijdsverlies opgelopen. Shadia laat in het begin de jetski omslaan, maar houdt de fakkel droog. Er wordt enorm veel tijd verloren door haar als de fakkel moet worden overgegeven aan Sandra. Marc en Sandra moeten het laatste stuk roeien, hier kan heel sluw worden gemold door langzaam te roeien. Dus ook Sandra en Marc konden Mollen. Marcs horloge is kapot. Ik zie hier geen Mollenstreek, of Marc heeft moeten zeggen: Oh, nog een half uur, doe maar rustig aan. We halen het wel. Ze wouden sowieso sneller zijn dan de landgroep. Inge kon naar eigen zeggen paardrijden, maar later zei ze weer van niet.

Bezoek gaat ervan vandoor/biechten: Eindelijk is de biecht weer terug. Inge hebben we nog nooit zien biechten, een Mol hoeft immers niet te biechten?? Stijn vindt het niet erg dat het bezoek vertrekt.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 5
« Reactie #65 Gepost op: 19-02-2003, 11:09:25 »
De uitverkorene: Shadia vindt het woord 'Uitverkorene'. De Mol is in principe de uitverkorene. Voor de Mol is het erg gunstig om in de volgende opdracht de  uitverkorene te zijn. Toch is dit erg moeilijk. Stel dat Shadia de Mol is en het woord al weet, zal ze eerst een tijdje moeten wachten voor met het goede antwoord te komen. Gevaarlijk hierbij is dat een pienter iemand je voor is.  

Duels: Shadia is de uitverkorene en de Mol luistert mee. Als je let op de 5 'prisoners' lijkt het alsof Sandra mee kan luisteren, maar dit kan ook montage-bedrog zijn. Shadia zet bij ronde 1 geen geld in, ik snap haar tactiek hier niet, want zo heeft het spel totaal geen nut, behalve de pasvragen. Vervolgens gaat Shadia volledig de mist in tegen Marc. Als zij de Mol zou zijn was het slimmer om gelijk de 1000 Euro te verspillen. Het was eigenlijk haar enige kans, de rest is gokwerk. Daarbij als zij de Mol niet is, kan ze niet nagaan of Marc aan het Mollen is tijdens deze opdracht. Er is geen reden voor hem om te Mollen, zonder het geld. Bij opdracht 2 zet ze opeens het geld wel in. Ze zet in op Stijn. Nogal dom om Stijn en Sandra tegenover elkaar te zetten. Samen met Marc denk ik dat Sandra en Stijn het meest behendig zijn. Waarom niet Corry tegenover een van de drie te zetten, dan kan er veel meer geld worden verdiend. Stijn is onmols, als hij de Mol zou zijn, kon hij geld verspillen door Sandra te laten winnen. Sandra doet erg haar best om wel te winnen, maar verliest. Inge en Corry doen het laatste duel. Inge pakt het ook niet zo slim aan. Ze geeft Corry alle kans om te winnen, omdat ze te vroeg drukt. Slimmer is het om tot over de 100 seconden te tellen, zodat je zeker weet dat je de 100 bent gepasseerd, is Corry later dan heb je gewonnen, de andere optie is om gelijk na Corry te klokken. Als de klok al over de 100 is geweest, heeft Corry toch al sowieso gewonnen, is het nog voor 100 seconden dan ben je altijd dichterbij als je later klokt dan de ander.  Toch kun je niet zeggen of Inge hier Mols bezig is, want ook in het eigen belang is het belangrijk voor haar om te winnen. De fout lag hier echter bij Corry. De Mol heeft er niet voor gezorgd dat hier geen geld is verdiend.

Vertrek Corry: Het is erg spannend, want Marc, Inge en Sandra overleven de executie, maar dan is het Corry die weg moet. Stijn is nog nooit op de computer ingevoerd als enige.

Inge:
Mols:
-bezoek ziet wel een Mol in haar
-opdracht 2 gaat tot twee keer toe haar fakkel uit
-zegt eerst paard te kunnen rijden, later niet
-enige die nog nooit gebiecht heeft
Niet Mols:
-bungeejumpt niet, werd ook verwacht

Marc:
Mols:
-denkt eerst zeker te weten dat zijn vrouw heeft gezegd dat hij niet bungeejumpt, toch gaat hij bungeejumpen
-vertelt zijn bezoek niks, bezoek ziet wel een Mol in hem
-kan door langzaam te roeien opdracht 2 vertragen
-horloge is kapot tijdens opdracht 2, daardoor kan er misschien gedacht worden, dat er rustig aan kan worden gedaan, omdat er nog genoeg tijd is.
-Er werd gevraagd naar Italiaanse keizer, waaronder MARCus Antonius. Is Marc de Keizer van Italië? (Cryptisch voor de Mol)
Niet Mols:
-zat toch goed door wel te bungeejumpen
-reageert erg naturel op beschuldiging van zijn vrouw

Sandra:
Mols:
-bezoek ziet wel een Mol in haar
-reageert verbaasd/betrapt als bezoek zegt dat ze veel verdacht is. (Blik naar interviewer van: 'He, maar jullie zeiden toch dat bijna niemand mij verdacht?')
-kan door langzaam roeien opdracht 2 vertragen
-lijkt Shadia en Michiel te kunnen horen
Niet Mols:
-zegt te bungeejumpen, bezoek verwacht dat ook

Shadia:
Mols:
-bezoek zegt dat ze gaan bungeejumpen ze doet het niet
-verliest veel tijd bij oversteken van de jetski naar de boot (opdracht 2)
-Shadia is de uitverkorene
-zet tot twee keer toe alles in tijdens opdracht 3. 2x kans op alles kwijt
Niet Mols:
-bezoek ziet haar niet als Mol
-is niet erg tactisch bij het inzetten van geld, als zij de Mol is, geeft ze zichzelf weinig Molkansen.

Stijn:
Mols:
-zegt altijd te hebben niet te gaan bungeejumpen, zus denkt waarschijnlijk dus dat hij niet springt, Stijn spring toch.
-bezoek ziet in hem wel een Mol
-laat de fakkel een keer doven
Niet Mols:
-zat toch goed door te gaan bungeejumpen
-wint bij opdracht 3 wat geld oplevert

Chriz' conlusie na 5 afleveringen:

Inge: Inge zou een hele goede Mol kunnen zijn en ze houdt er ook vast wel van om zichzelf verdacht te maken, maar het ligt er echt te dik bovenop. De makers van de Mol proberen ons er te hard van te overtuigen. Als ze de Mol zou zijn, mocht ze weleens wat subtieler te werk gaan. Na enkele Molseries (NL, BE) mogen we toch wel iets meer niveau verwachten.









Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 5
« Reactie #66 Gepost op: 19-02-2003, 14:11:47 »
Ik vermoed dat Shadia inderdaad reeds geruime tijd op Marc stemt.
Maar wat betreft Sandra ben ik het niet eens met jou.
In aflevering 4 stemt ze op Shadia volgens menu "Overzichten, wie verdenkt wie" op dit forum. In aflevering 5 zegt ze dat ze bij haar Mol blijft, dus Shadia en niet Marc.

Shadia had wel Sandra als verdachte genoemd, maar toen ze de vraag "in welke kleur van wagen zat de mol?" krreg, klikte ze op geel, en dat was de wagen van Marc.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 5
« Reactie #67 Gepost op: 19-02-2003, 14:37:33 »
Shadia had wel Sandra als verdachte genoemd, maar toen ze de vraag "in welke kleur van wagen zat de mol?" krreg, klikte ze op geel, en dat was de wagen van Marc.

Yep! Heb die scene ook keer op keer herafgespeeld om te zien wie er nu werkelijk in welke wagen zat. Sandra stemde wel degelijk op Marc.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline VdB

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #68 Gepost op: 19-02-2003, 15:15:25 »
Yep! Heb die scene ook keer op keer herafgespeeld om te zien wie er nu werkelijk in welke wagen zat. Sandra stemde wel degelijk op Marc.


Je ziet niet wie dat aanklikt he, voor hetzelfde geld is het gewoon Michiel zelf.  Dat is puur montage.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 5
« Reactie #69 Gepost op: 19-02-2003, 15:55:46 »
Je ziet niet wie dat aanklikt he, voor hetzelfde geld is het gewoon Michiel zelf.  Dat is puur montage.

Kan zijn, I know.
Iig heeft er iemand in die aflevering op Marc gestemd en het was niét Michiel.
('t Kunnen natuurlijk ook nog altijd beelden geweest zijn uit een andere aflevering, maar ja, dan moeten we hier onze schone tijd niet meer zitten verspelen, nietwaar?)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 5
« Reactie #70 Gepost op: 19-02-2003, 17:43:13 »
Shadia had wel Sandra als verdachte genoemd, maar toen ze de vraag "in welke kleur van wagen zat de mol?" krreg, klikte ze op geel, en dat was de wagen van Marc.

Je hoeft niet alle vragen rechtlijnig te beantwoorden om het risico te spreiden. Al denk ik wel ,zeker na het uitverkorene spel, dat shadia op marc heeft gestemd







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #71 Gepost op: 19-02-2003, 22:26:33 »
Op widm.be gevonden:
Dat nummer "Sea Lion Woman" was wel leuk enzo. Misschien is het ook een hint? Marc is naar het schijnt Leeuw (lion) van sterrenbeeld (heb dit zelf nog niet gechecked). En zijn vrouw (woman)was er inderdaad en ze zat ook nog eens op een bootje in zee (sea).

Shadia is een leeuw.








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2003, 22:32:14 »
Shadia is een leeuw.

Volgens de site van woestijnvis zijn Shadia en Stijn kreeft, Inge en Sandra stier en Marc steenbok. Om alle misverstanden even uit de weg te helpen. Alleen Nicole is leeuw, maar die is in ieder geval niet de mol.

Talpa








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 5
« Reactie #73 Gepost op: 20-02-2003, 00:52:56 »
Je ziet niet wie dat aanklikt he, voor hetzelfde geld is het gewoon Michiel zelf.  Dat is puur montage.

Inderdaad, je kan niet duidelijk zien van wie het hand is, maar het is zeker vrouwelijk. Ik zal de video nog eens terugspoelen, want dit zou wel eens de mol kunnen ontmaskeren.
(zou kunnen, niet?)







« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 00:53:35 door Perlut »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 5
« Reactie #74 Gepost op: 20-02-2003, 06:46:24 »
Shadia stemt op Marc.
Sandra stemt op Shadia.

De vrouwenhand die de gele wagen aanklikt is die van Shadia.

Maar terug naar het onderwerp van dit topic, aflevering 5 dus, proef 3:
Het is verdacht dat net voor Marc "Kortrijk" zegt er idd een soort gemompel te horen is.
Maar ook bij Inge: net voor ze haar chronometer indrukt is er een soort geschuifel / gerommel te horen. Een teken voor haar om de chronometer in te drukken ? Iig is het Michiel niet, die staat nog steeds als een standbeeld op dezelfde plaats voor en nadat Inge afdrukte.
Indien dit het signaal was voor Inge, dan had Corry nog een eerlijke kans gedurende de volgende 11 seconden.
Corry had, zoals ze zelf trouwens achteraf zei, gewoon ff moeten nadenken.
Dat zou echt eerlijk zijn van WV, door Corry een kans te bieden. Het geld gaat bij deze opdracht iig verloren.
Voor mij is dit weer een Inge-aanwijzing.








« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 07:07:29 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #75 Gepost op: 20-02-2003, 07:59:08 »
Indien dit het signaal was voor Inge, dan had Corry nog een eerlijke kans gedurende de volgende 11 seconden.
Corry had, zoals ze zelf trouwens achteraf zei, gewoon ff moeten nadenken.
Als Inge een signaal kreeg vind ik het raar dat ze niet gewoon precies op 100 heeft gedrukt. Of het moet zijn dat ze zenuwen had en eigenlijk nog vijf tellen had moeten wachten. Maar niet omdat Corry een "eerlijke" kans moest krijgen lijkt me.








« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 08:06:18 door Rose »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 5
« Reactie #76 Gepost op: 20-02-2003, 16:09:34 »
Als Inge een signaal kreeg vind ik het raar dat ze niet gewoon precies op 100 heeft gedrukt. Of het moet zijn dat ze zenuwen had en eigenlijk nog vijf tellen had moeten wachten. Maar niet omdat Corry een "eerlijke" kans moest krijgen lijkt me.

Zou dat niet wat te opvallend zijn ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #77 Gepost op: 20-02-2003, 17:08:41 »
Zou dat niet wat te opvallend zijn ?
Ja wellicht. Maar feit blijft dat je zei dat Corry een eerlijke kans moest krijgen en dat kan ik me dus niet voorstellen.








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Aflevering 5
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2003, 20:30:20 »
Misschien had Corry na moeten denken ma ik ziet t nut er ook niet van in om meteen na Inge te drukken?  ;D :-[








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 5
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2003, 22:47:32 »
Misschien had Corry na moeten denken ma ik ziet t nut er ook niet van in om meteen na Inge te drukken?  ;D :-[
Lomaan Lautjuh, jij kan beter.
Stel dat Inge onder de honderd seconden zit. Als Corryonmiddllijk na Inge indrukt wint ze omdat ze dan dichter bij de 100 seconden zit.
Als Inge boven de 100 seconden zit is Corry steeds verloren als ze na Inge afdrukt.
Dus indien ze na Inge afdrukt, dan moet ze dit gewoon onmiddellijk na haar doen en niey wachten.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen