Auteur Topic: Wat krijgt de mol?  (gelezen 11606 keer)

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat krijgt de mol?
« Gepost op: 21-02-2003, 13:40:39 »
Waarschijnlijk is dit al vaker gevraagd, maar ik kon zoiets zo gauw niet vinden en ik kon ook geen geschikt topic vinden om dit in te doen. Mocht er wel een zijn dan mag dit bericht gerust verplaatst worden.

Wat voor nut heeft het voor de mol om mollenstreken te doen? Krijgt hij geld voor elke mislukte opdracht? Moet hij geld inleveren voor elke keer dat hij of zij geraden wordt?

'k Ben daar wel benieuwd naar.








Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2003, 14:12:55 »
volgens mij krijgt de mol een vergoeding...tsja er werd vorig keer niet gezegd door george hoeveel..maar hij kon dr toch echt mee op vakantie, en nie zomaar naar frankrijk ofzow.

Toch!?







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2003, 14:32:38 »
de eerste vlaamse mol kreeg niet eens een financiële vergoeding, de tweede vlaamse mol wél ....gehoord in het radio1 interview met magda & hugo dat werd uitgezonden voor deze serie.







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2003, 14:47:39 »
Als de mol echt heel goed werkt, maar dan echt heel goed, krijgt hij maar een klein beetje slaag.








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2003, 15:07:56 »
:D Of de mol krijgt een geweldige ervaring erbij...? ;)







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2003, 15:19:00 »
Kromme pootjes en staar ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2003, 15:41:31 »
volgens mij krijgt de mol een vergoeding...tsja er werd vorig keer niet gezegd door george hoeveel..maar hij kon dr toch echt mee op vakantie, en nie zomaar naar frankrijk ofzow.

Toch!?

Volgens mij kon hij er juist niet veel verder mee dan naar Frankrijk. Dus als ze al wat krijgen is 't niet veel...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2003, 16:50:27 »
Oke, de mol krijgt in ieder geval een leuke ervaring. Maar er moet toch een of andere overeenkomst zijn tussen de mol en de makers.
Dat de mol niet in een keer midden in het spel zegt: ja,jongens, ik  ben de mol, maar ik heb er geen zin meer in.
Dat zou een probleempje geven









Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2003, 16:53:08 »
Roem, mijn beste.
En eeuwigdurende aanbidding van de Woestijnvissers.
Daar deden en daar doen ze het voor.
In België worden ze in ieder geval niet betaald.
Er zijn wel wat vergoedingen.








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2003, 17:28:37 »
Een authentieke koker en notaboekje!
(en ze moeten er niet eens de bal voor vangen)







« Laatst bewerkt op: 21-02-2003, 17:54:41 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2003, 18:58:17 »
De Mol krijgt een vergoeding maar lang niet zow veel als de winnaar (doet t vooral voor de lol enzow denk k)








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2003, 19:29:27 »
En het gratis imago dat hij/zij iedereen in het ootje kan nemen waar je bijstaat natuurlijk  ;)







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2003, 19:54:59 »

In België worden ze in ieder geval niet betaald.

Hugo heeft wel iets betaald gekregen, zoals Vlaming al zei. ;)
En Magda is niet betaald geweest, maar had zo van die cadeau'tjes gekregen.
Bovendien verdelen ze in België het geld meestal. De winnaar krijgt de helft en de andere helft wordt verdeeld onder de andere 9 (mol incluis dus). Of ze dat dit jaar weer doen weet ik niet. Lijkt me raar als ze het neit doen, aangezien ze toch niet voor het geld gingen.
Langs de andere kant een beetje sneu dat ze in de 1e mol die beslissing genomen hebben om het zo onder iedereen te verdelen, want nu voelt elke volgende molwinnaar in België zich daar ook een beetje verplicht toe.








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2003, 10:14:02 »
Robbiazerty, ben je zeker dat in de tweede reeks ook het geld verdeeld werd? Ik dacht dat Marianne het voor zichzelf hield, terwijl Hugo (in reeks 1) effectief wel het geld verdeelde. Misschien is het van reeks twee een publiek geheim, waarvan in ieder geval ik niet op de hoogte ben/was.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2003, 10:22:10 »
Ik weet dat de Nederlandse MOL gewoon zijn salaris vergoed kreeg samen met een extra kleine vergoeding...







Take a glorious bite out of the whole world

Lowprofile

  • Gast
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2003, 13:35:52 »
Het staat mij inderdaad bij dat zowel in de eerste als in de tweede serie de verdeling telkens zo was:
- helft voor de winnaar
- andere helft voor de 9 andere kandidaten, mol incluis.
Die afspraken werden meestal door de kandi's gemaakt op de eerste dag dat ze elkaar zagen en kwamen nooit in beeld.
Deze afspraak liep volledig buiten WV om die hier ook absoluut niet in tussen kwam.
Volgens hun idee van het spel gaat alles naar de winnaar.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2003, 16:20:57 »
In mol 1 zagen we in aflevering 9 (waar je dus kan zien wat de mol gedaan heeft enzo) een filmpje van een verborgen camera waar we zien dat alle kandidaten (alle 10, dus het was dag 1 of 2 ofzo) afspraken om het zo te verdelen.

In Mol 2 hebben we er niets van gezien, maar stond het later in de krant dat Marianne de pot deelde.








Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2003, 19:50:46 »
ik citeer van n oud bandje met interview john-george.
George zegt:
'met het geld wat ik verdiend heb als mol ben ik naar india geweest'...blabla even verderop zegt ie 'tis een schamele vergoeding, laat ik het daar bij houden' anders wassie naar brazilië gegaan.
Ja maar daarna wordt weer gezegd dat hij genoeg heeft verdiend..tonnetje ofzo (maar dat was grapje naar mijn idee)
achja weet dus nie hoeveel..maar hij kreeg salaris







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2003, 19:58:55 »
Ik weet dat de Nederlandse MOL gewoon zijn salaris vergoed kreeg samen met een extra kleine vergoeding...

Mol Nico zei dat hij gewoon een soort onkostenvergoeding kreeg...







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Wat krijgt de mol?
« Reactie #19 Gepost op: 23-02-2003, 17:19:56 »
Ik weet niet meer precies wat Nico als werk normaal doet. Het was iets technisch geloof ik (ook IT?) Ik kan me wel herinneren dat hij me had gezegd dat ie minder kreeg voor zijn werk als Mol dan zijn salaris, dus dat ie er uiteindelijk financieel niet op vooruit ging, omdat hij op onbetaald verlof was gegaan (oid.)







de mol, of niet de mol, dat is de vraag