Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 27255 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 6
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2003, 21:22:59 »
blegh, mn mol is dr uit, en daarmee ook een leuke kandidaat, echt jammer :'( k denk nu, als ik gewoon af ga op wat ik zie, dat sandra de mol is. als ik echter kijk naar dat rijtje is ze t niet... k ga dr iig wel als mol invullen in mn pool.

btw, die honden en katten kunnen ook naar sandra verwijzen, zij zegt namelijk 1 hond en 30 ( ??? )katten te hebben  







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 6
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2003, 21:31:21 »
Ik denk niet dat die honden en katten naar Inge wijzen.. ten eerste, zoals gezegd valt het wel erg op en jah.. mwjah  :-X geen idee.

(Misschien is het katachtige -> panter ;) En wie was dat ookalweer? ::))

Hmm Sandra heeft een hond als huisdier en 30 katten, ik weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben????  oops doris ik las je berichie te laat.
Ik baal flink dat het rijtje nog steeds klopt omdat marc mijn mol was en eigenlijk nog steeds is. ik weet het niet meer







« Laatst bewerkt op: 23-02-2003, 21:41:03 door sproet »

Offline JeanGrey

  • Forumlid
Re:Aflevering 6
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2003, 21:38:52 »
't Superkandidaat-rijtje lijkt voor alsnog te kloppen en wel in de meest eenvoudige volgorde die we hadden kunnen bedenken:



't was gewoon zo gemakkelijk waardoor wij dachten dat de volgorde van afvallen nooit zo gemakkelijk helemaal prijs gegeven zou worden.  :-\

Ik weet nog niet op wie ik als mol ga stemmen volgende week, maar ik weet wel dat ik voor Marc als volgende afvaller ga.


Het is toch compleet absurd te denken dat hierin een hint verborgen zit! De mensen van woestijnvis kunnen toch onmogelijk OP VOORHAND weten wie er gaat afvallen? Dus kunnen ze die personen ook niet rangschikken in rijtjes lijkt mij.








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:Aflevering 6
« Reactie #23 Gepost op: 23-02-2003, 21:39:36 »
Hmm Sandra heeft een hond als huisdier en 30 katten, ik weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben????
Denk het niet, ze vonden het gewoon un schattige hond en katjusz dus ginge ze die er ff in monteren! :)







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 6
« Reactie #24 Gepost op: 23-02-2003, 21:40:25 »
Het is toch compleet absurd te denken dat hierin een hint verborgen zit! De mensen van woestijnvis kunnen toch onmogelijk OP VOORHAND weten wie er gaat afvallen? Dus kunnen ze die personen ook niet rangschikken in rijtjes lijkt mij.

euh...ooit gehoord van montage?







No Milk today???

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #25 Gepost op: 23-02-2003, 21:43:43 »
Ik vond het een heel leuke aflevering vandaag. Jammer dat Shadia naar huis moest, ik vond haar een leuke kandidate, maar ze was zeker niet mijn mol. Wat dat betreft ben ik weer weinig wijzer geworden! Wat me opviel was dat Marc plotseling geen woord Italiaans meer sprak, terwijl hij op het politiebureau zich vrij aardig in het Italiaans kon redden. Tijdens de raadselopdracht legde hij er zelf de nadruk op dat hij het raar vond dat Stijn na twee jaar Italiaans niets kon maken van de cryptische aanwijzingen op de enveloppen, maar ik had van hem toch ook wel een iets grotere bijdrage verwacht op grond van zijn eerder gedemstreerde kennis van het Italiaans!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Aflevering 6
« Reactie #26 Gepost op: 23-02-2003, 21:44:11 »
Het is toch compleet absurd te denken dat hierin een hint verborgen zit! De mensen van woestijnvis kunnen toch onmogelijk OP VOORHAND weten wie er gaat afvallen? Dus kunnen ze die personen ook niet rangschikken in rijtjes lijkt mij.
Montage van deze serie en dus ook van afl. 2 gebeurde pas na afloop van de gebeurtenissen in Italië. Dat ging zo en zal zo gaan met de Nederlandse series en zal dus ook zo gebeuren in de Belgische series. Dus bij montage van dat intro-filmpje wisten zij dus al wat was gebeurd...







« Laatst bewerkt op: 23-02-2003, 22:02:24 door Rocky »
Thank U

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2003, 21:56:07 »
Ik kon 2 van de 4 raadsels oplossen in 10 seconden.  Ik vind wel dat ze heel klassieke raadsels voorschotelen aan Stijn (zie ook die lampen)

Ik vind het straf dat hij die altijd mag oplossen, terwijl hij er nog geen één opgelost heeft (behalve dan dat cijferklavier in die kluis, maar dat was misschien met hulp)

Moest ik kandidaat zijn, ik zou toch Stijn géén raadsels meer laten oplossen.  (tenzij Marc de mol is en erop vertrouwt dat hij het toch niet zal kunnen)

Wat ik wel bizar vond, is dat Marc zei dat hij niet op zijn uurwerk kon kijken omdat hij dat vuur moest vasthouden ...  Hij was het toch die roeide ?  Waarom zegt hij dat dan niet gewoon ?

Zou er eigenlijk nu nog zaken gemonteerd worden ?  Stijn is me nu pas echt opgevallen als mogelijke mol !  Omdat het de laatste reeksen zijn, of omdat er te veel zekerheden zouden ontstaan zijn naar de mol toe ?  Alhoewel : mijn verdachtmakingen komen niet van gemonteerde dingen, maar van naakte feiten.  Ofwel verliest hij opzettelijk geld, om zichzelf verdacht te maken, teneinde zeker de finale te spelen.

En wederom zat stijn niet bij de namen op het scherm (executie)

Sandra blijft zij die het minst de mol kan zijn, gevolgd door Inge.  't Gaat nu tussen Stijn en Marc, maar volgens dat lijstje, dat wonderwel blijft kloppen, zo marc eruit vliegen volgende week.  

En die voorfilmpjes (als je Shadia en Inge verwisseld door 'de mol' en 'winnaar' staan ze wel alfabetisch) slaat dan nu plots nergens meer op.  Die reeks zou dus ook wel eens een truc kunnen zijn, die nergens op slaat.







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 6
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2003, 21:59:48 »
Ik vond het een heel leuke aflevering vandaag. Jammer dat Shadia naar huis moest, ik vond haar een leuke kandidate, maar ze was zeker niet mijn mol. Wat dat betreft ben ik weer weinig wijzer geworden! Wat me opviel was dat Marc plotseling geen woord Italiaans meer sprak, terwijl hij op het politiebureau zich vrij aardig in het Italiaans kon redden. Tijdens de raadselopdracht legde hij er zelf de nadruk op dat hij het raar vond dat Stijn na twee jaar Italiaans niets kon maken van de cryptische aanwijzingen op de enveloppen, maar ik had van hem toch ook wel een iets grotere bijdrage verwacht op grond van zijn eerder gedemstreerde kennis van het Italiaans!

Ik heb net even naar die bewuste aflevering gekeken en verdomd je hebt gelijk, ik blijf nu maar gewoon stug volhouden in de pol Marc blijft mijn mol








Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2003, 22:14:57 »

't was gewoon zo gemakkelijk waardoor wij dachten dat de volgorde van afvallen nooit zo gemakkelijk helemaal prijs gegeven zou worden.  :-\

Ik weet nog niet op wie ik als mol ga stemmen volgende week, maar ik weet wel dat ik voor Marc als volgende afvaller ga.

Zou erg grappig zijn als het rijtje volgende week niet klopt!
Maar mocht dat wel zo zijn dan denk ik dat Stijn de winnaar is, Inge verliezer en Sandra de mol.








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #30 Gepost op: 23-02-2003, 22:19:55 »
Maar mocht dat wel zo zijn dan denk ik dat Stijn de winnaar is, Inge verliezer en Sandra de mol.

Ja, eigenlijk kunnen we nog alle kanten op met die volgorde hé ...







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2003, 22:23:23 »
Wel mooie aktie van Sandra om eerst te kijken waar de dagboeken liggen. En vervolgens Inge al een keer op haar laten schieten.

De overigen hadden blijkbaar niet door dat ze al 5 dagboeken in haar tas had. Had ze al 1 boek vooraf in haar tas of heeft iemand op de toren niet goed opgelet??








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2003, 01:05:59 »
Shadia eruit. Mijn mol was ze toch al niet en ik had ook nog (hoe is het mogelijk?) goed op haar gegokt als afvaller, hetgeen inhoudt dat ik nu naar de 5e plaats gestegen ben in de pool. Zo hoog heb ik nog nooit gestaan! :)

Maar hier houdt mijn blijdschap op. Ik ben door deze aflevering verder alleen maar in verwarring gebracht. Ben nog meer aan mijn mol Marc gaan twijfelen, al weet ik niet precies waarom. Als ik het goed begreep zou hij als denker meedoen aan de opdracht met Stijn, maar uiteindelijk werd hij toch de doener. Met als gevolg natuurlijk dat Stijn - nu officieel de slechtste raadseloplosser ooit! - er helemaal niks van bakte. Marc leek zijn best te doen met de ham en met het pijl en boogschieten (alhoewel... die ene was wel vér over), maar wat hij met die bordjes deed begreep ik echt niet. Hij had zich toch veel beter kunnen concentreren op 1 bordje, want er hoefde er maar 1 te blijven draaien. Zou het echt zo moeilijk zijn?
Maar ja, toch iets teveel onmols gedrag van Marc om gerust te zijn. Hij koos toch ook de goede schroef?

Sandra is ineens verdacht geworden, al is het moeilijk te verklaren waarom. Speelde het spel met de boekjes tactisch heel goed, waardoor het verdacht werd. Ook zei ze, toen ze het over het over het kiezen van het ontbrekende deel van de slaapkamer had, iets op een (in mijn oren) vreemde manier. Ze zei iets van "Stijn is 50% zeker en Marc is 80% zeker, maar toch kiezen ze voor Stijn". En daarna lachte ze, volgens mij, maar dat zou ik nog eens moeten nakijken. In ieder geval leek het een beetje op de mol die de kandidaten uitlacht om hun geklungel.

Stijn is verdacht omdat hij de raadsels niet kon oplossen, maar COME ON, zelfs de Mol zou vinden dat het er nu wat erg dik bovenop zou liggen! Hij kan nog steeds de Mol zijn, maar dan hoop ik toch dat achteraf blijkt dat hij ook nog wat subtieler sabotagewerk heeft geleverd.

En Inge... tja, Inge probeert nog altijd vooral zichzelf verdacht te maken. Staat onderaan mijn Mol lijstje.

Mijn lijstje verdachten is nu:
1. Marc
2. Sandra
3. Stijn
4. Inge

Maar ik moet zeggen dat het me wel zeer ongerust stemt dat Marc de volgende in het rijtje is dat tot nu toe zo goed klopt. Ik ga er nog eens goed over nadenken... :-\








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2003, 01:37:26 »
Echt ontzettend jammer dat Shadia eruit is... Had graag nog vele slaperige hoofden van haar gezien (in deze afl. zat er niet 1! :()... Mijn aller-favo-mol-kandidaat nr. 2 (na Petra uit NL-Mol-1)

Leuke muziek zat er bij het afscheid en ook mooi hoe Michiel er geen woorden voor had:
Michiel: Maar... Stilte.
Shadia: Tja... Stilte.

Prachtig! :)

Voor mij blijven alleen Marc en Inge over als mol-kandidaten. Afgaande op die 'interviews' die de kandidaten mochten hebben zijn die 2 ook het meest verdacht bij de kandidaten en dat is een sterke aanwijzing. Want minstens 1 (en meestal meer) kandidaten (die eik een ander spel spelen dan wij) hebben een goede mol-keuze.
Dat Shadia niet geinterviewd werd was ook voor mij nog een extra bevestiging dat zij echt niet de mol was en dat bleek dus ook; ze werd niet verdacht door haar medekandidaten.









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 6
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2003, 01:50:47 »
eh kent niemand de klassieke films meer, er is een scene uit laurel en hardy waarin de dunne op kinderen moet passen en hij mag het huis niet uit. Toch gaat ie voor het huis zitten en zegt dan dat ie vandaar op de kinderen daarginder let, met alle gevolgen van dien.

Daar moest ik aan denken toen stijn tegen Marc zei ik let op die boeken daarginds. Hij stond bij Marc en liet dus duidelijk in beeld zijn hoek alleen. zou dus zomaar kunnen dat zijn boeken weg waren zonder dat iemand er iets van merkte, maar wat heeft de Mol daaraan voor nut vraag je dan.

Wat was de bedoeling van de Mol hier, geen geld in de pot, dat kon enkel iindien de jager niet zou kunnen schieten op Sandra.

Een compleet andere vraag is waarom gaat sandra door na 5 boeken? Nog steeds vragen en weinig antwoorden







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 6
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2003, 06:50:14 »
Op het einde bij de dagboek-proef:
Inge heeft, toen Sandra nog maar 4 boeken had, duidelijk de kans om haar te schieten.
Ze doet het niet.
Vervolgens loopt Sandra weg en Inge doet zelfs geen moeite om haar na te lopen. Wat later verschijnt Sandra terug en ze zegt "Ik heb 5 boeken".
Waarom liep Inge haar niet achterna ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2003, 08:36:22 »
Ook zei ze, toen ze het over het over het kiezen van het ontbrekende deel van de slaapkamer had, iets op een (in mijn oren) vreemde manier. Ze zei iets van "Stijn is 50% zeker en Marc is 80% zeker, maar toch kiezen ze voor Stijn".
Het is wel logische dat ze dat zegt, want het is duidelijk onder impuls van Inge (en misschien ook Shadia - maar dat is minder duidelijk) dat de vijs van Stijn wordt gekozen. Dit wijst er op dat Inge (en misschien ook Shadia) Marc als mol hebben (tenzij Inge zelf de mol is). Sandra verdenkt Marc niet meer, vermoed ik. Heb trouwens de indruk dat er iets moois bloeit tussen die twee.  








Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2003, 09:38:18 »
't Superkandidaat-rijtje lijkt voor alsnog te kloppen en wel in de meest eenvoudige volgorde die we hadden kunnen bedenken:



't was gewoon zo gemakkelijk waardoor wij dachten dat de volgorde van afvallen nooit zo gemakkelijk helemaal prijs gegeven zou worden.  :-\

Ik weet nog niet op wie ik als mol ga stemmen volgende week, maar ik weet wel dat ik voor Marc als volgende afvaller ga.

De kans dat die volgorde toevallig is, is slecht 1 op 15120! Of anders gezegd: het is geen toeval. Maar het kan natuurlijk een opzettelijk dwaalspoor zijn van OssebolleO, waarbij de overeenkomst volgende week ophoudt.

Voor de rest lijkt mij de meest logische interpretatie van de 3 laaste:
Sandra verliest, Inge wint en Stijn is de mol.








Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2003, 10:47:27 »
Vervolgens loopt Sandra weg en Inge doet zelfs geen moeite om haar na te lopen. Wat later verschijnt Sandra terug en ze zegt "Ik heb 5 boeken".
Waarom liep Inge haar niet achterna ?

Sandra kon geen kant meer op : de enige uitgang was die waar Inge stond, vandaar dat Sandra dan ook "verslagen" aan de andere kant kwam, toen ze zag dat Inge was blijven staan.  Zij dacht waarschijnlijk dat Inge haar mooi ging volgen, zodat ze toch nog kon wegvluchten, en loslopen.

Ik denk dat ze zo veel mogelijk boeken wou hebben, met misschien de idee om erin te bladeren als iedereen haar kwijt was ?  







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 6
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2003, 11:17:01 »
Heb hier een klein stukje gemist, dus misschien klopt het niet wat ik nu ga schrijven maar toch. Marc en Stijn hadden die plaat gewonnen. Even later zie je Sandra (tijdens die slaapkamer bouwen) een platenspeler wegzetten. Ik vond dat raar, vooral omdat er volgens mij geen aanleiding was om dat ding weg te zetten. Zou er een hint op die plaat staan ofzo en wilde Sandra voorkomen dat de rest hier achter kwam ???? Plz forgive me als dit nergens op slaat maar ik wil het ff weten!

Ik vraag me idd ook af wat de bedoeling van de lp was? Ze hadden hem kunnen luisteren toen ze bij de dames aankwamen. Maar niemand die op het idee kwam. Wat was de bedoeling van de lp bij de heren en de platenspeler bij de dames?
Michiel zei tegen Stijn en Marc dat het muziek was uit de jaren 50. Het enigste wat ik daar uit op kan maken is dat Marc die 45 jaar is in die tijd is geboren.