Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 27256 keer)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Aflevering 6
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2003, 11:19:02 »
Op die elpee staat natuurlijk een dikke hint, dom van ze om 'm niet te luisteren...







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2003, 11:22:43 »
Ik vraag me idd ook af wat de bedoeling van de lp was? Ze hadden hem kunnen luisteren toen ze bij de dames aankwamen. Maar niemand die op het idee kwam. Wat was de bedoeling van de lp bij de heren en de platenspeler bij de dames?

Geen idee wat ze er mee moesten. Marc vroeg wel gelijk aan Michiel: 'en waar is de platenspeler?' waarna Michiel antwoorden: 'die zullen jullie later misschien nog wel tegenkomen!' Erg vreemd vond ik dit... :-\








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 6
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2003, 11:23:38 »
Wat stom! >:(
Wat een gemiste kans! >:(

Ik had die hele platenspeler niet eens gezien  :-[







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 6
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2003, 11:25:24 »
op een gegeven moment staat sandra bij dat ding, ook wel erg verdacht. t is trouwens zo'n antieke, maybe is dat ook een hint? k kreeg eigelijk n beetje het idee dat sandra m weg wilde moffelen, maar dat zal wel aan mij liggen, ben niet zo objectief.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 6
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2003, 11:28:23 »
op een gegeven moment staat sandra bij dat ding, ook wel erg verdacht. t is trouwens zo'n antieke, maybe is dat ook een hint? k kreeg eigelijk n beetje het idee dat sandra m weg wilde moffelen, maar dat zal wel aan mij liggen, ben niet zo objectief.

Ik had niet het idee dat ze hem weg wilde moffelen, hij stond enigzins in de weg en ze verplaatst hem. maar waarom legde ze later niet de link met de lp en platenspeler?  En het was idd een oude antieke Gemaakt in de jaren 50 ?????








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 6
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2003, 11:34:04 »
Zoenofferanalyse:

Elke kandidaat heeft 3 stemmen om weg te geven, maar je kan ook op jezelf stemmen. Het is niet erg logisch om op jezelf te stemmen, want dat heeft totaal geen nut (behalve dat je de groep helpt.



Inge:
Shadia
Stijn
Marc

Shadia:
Stijn
Marc
Inge

Marc:
Stijn
Shadia
Inge

Stijn:
Shadia
Inge
Marc

Sandra:
Stijn
Shadia
Marc/Inge

Als je dit zo bekijkt, merk je dat er eigenlijk 3 kandidaten genomineerd zouden moeten zijn oftewel Stijn en Shadia hebben ook op zichzelf gestemd. Shadia is eruit, dus dat is niet verdacht, maar als Stijn ook een meerderheid heeft moet hij op zichzelf hebben gestemd. Op jezelf stemmen heeft echter totaal geen nut, want als je eruit gaat verdien je toch niks. De enige die er bij zoiets belang zal hebben is de Mol, want de kans dat er 2500 Euro wordt verdiend is dan 1/3, terwijl dit anders 2/3 is. Beetje ingewikkeld uitgelegd misschien, maar het klopt wel.








Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 6
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2003, 11:42:33 »
Op die elpee staat natuurlijk een dikke hint, dom van ze om 'm niet te luisteren...

Daar ben ik ook bang voor, ik ben me rot aan het zoeken op google om te kijken welke nummers er op die lp staan maar ik kan niets vinden :(








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2003, 11:43:29 »
Op jezelf stemmen zou best kunnen, als je zeker bent van je mol keuze, stem je niet op diegene, Sandra ging er sowieso niet uit, dan houd je alleen jezelf en de overige 2 over.








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Aflevering 6
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2003, 11:48:15 »
Daar ben ik ook bang voor, ik ben me rot aan het zoeken op google om te kijken welke nummers er op die lp staan maar ik kan niets vinden :(

Er schijnt een hint op de hoes te staan:

Citaat
Op de hoes lees je: 'Das war Mario Lanza - Mario Lanza's Golden Records'. Met gebruik van die letters kan je zowel 'Marc is de mol' als 'Simons is de mol' vormen, zij het niet 'Marc Simons is de mol', want daarvoor heb je net één M te weinig.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 6
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2003, 11:55:29 »
Er schijnt een hint op de hoes te staan:

Dat zou idd een vette hint kunnen zijn maar dan blijf ik nog met de platenspeler zitten.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 6
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2003, 11:56:54 »
lpspeler -> antiek -> oud -> oudste van de groep -> marc







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2003, 12:14:41 »
Dan moesten ze wel vantevoren weten dat Walter zou afvallen als ze die plaat zouden geen halen, want Walter was de oudste dacht ik.

Citaat
LaCanta schreef:
Maar het kan natuurlijk een opzettelijk dwaalspoor zijn van OssebolleO

Vergeet ook de knalselder niet ;)








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #52 Gepost op: 24-02-2003, 12:23:42 »
Zoenofferanalyse:

Elke kandidaat heeft 3 stemmen om weg te geven, maar je kan ook op jezelf stemmen. Het is niet erg logisch om op jezelf te stemmen, want dat heeft totaal geen nut (behalve dat je de groep helpt.
...
Als je dit zo bekijkt, merk je dat er eigenlijk 3 kandidaten genomineerd zouden moeten zijn oftewel Stijn en Shadia hebben ook op zichzelf gestemd. Shadia is eruit, dus dat is niet verdacht, maar als Stijn ook een meerderheid heeft moet hij op zichzelf hebben gestemd. Op jezelf stemmen heeft echter totaal geen nut, want als je eruit gaat verdien je toch niks. De enige die er bij zoiets belang zal hebben is de Mol, want de kans dat er 2500 Euro wordt verdiend is dan 1/3, terwijl dit anders 2/3 is. Beetje ingewikkeld uitgelegd misschien, maar het klopt wel.
Interessante denkpiste. Alhoewel dat je nooit weet wat er in het hoofd van de kandidaten omgaat:
- ze kunnen bvb. best wel de groep willen helpen door zichzelf te selecteren  :)
- ze kunnen bvb. een nachtje in een tent hopen met een bepaalde andere kandidaat....    :-*
- maar meest waarschijnlijk is dat ze gewoon niet (allemaal) in staat zijn tot het nodige tactisch denken om zichzelf niet te nomineren (ten bewijze: alle vorige afleveringen)  :'(

Maar desondanks is het idd een aanwijzing dat Stijn als mol zichzelf genomineerd heeft.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #53 Gepost op: 24-02-2003, 13:09:24 »
Vergeet ook de knalselder niet ;)
;D ;D ;D Was het al vergeten - heb weer effe de slappe lach  ;D ;D ;D.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2003, 13:14:09 »
een redelijk warrige aflevering met dramatische ontknoping....







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2003, 14:08:36 »
Stijn : Is hij nou  zo onhandig in het oplossen van raadsels of speelt hij alsof.

Ik denk dat er daar téveel op gefixeerd wordt. Ze laten immers keer op keer Stijn de raadsels oplossen, dus is het telkens zo van: 'pff Stijn kon het weeral niet' maar zou iemand anders het wel gekunnen hebben? Het eerste raadsel in afl 1 kon ik omdat ik het elders al gezien had, maar zonder zou ik het niet gekunnen hebben. Het raadsel met het in vieren delen van het blok dacht ik gevonden te hebben (nl de 1e mogelijkheid die Stijn tekende) maar dat klopte nie, de oplossing zelf, daar zou ik in geen 100 jaar opgekomen zijn ! De zin met het invullen van getallen, daar had ik zacht ipv zelf maar ik kon echt niet op roTWEEr komen  :-\ die met die getallen verbinden met 4 lijnen kon ik ook doorda ik hem kende (zonder de voorkennis zou ik het niet gekunnen hebben vrees ik) en bij die laatste werd er gewisseld  :-\

Ik heb sinds gisteren Stijn wel als mol, maar ik bedoel maar dat er zo op die raadsels van Stijn gefocusd wordt, terwijl ze gewoon ook elke keer hem aanduiden...

Maar ik snap nog steeds niet hoe Sandra plots aan 5 boeken komt, ik dacht echt dat ze er nog maar 4 had toen Inge achter haar aanzat







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Lieve VW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #56 Gepost op: 24-02-2003, 14:43:04 »
Ik loop een beetje verloren tussen jullie Mol-experten maar dat lijstje met namen (dat zo goed blijkt te kloppen) ...  hoe komen jullie daar weeral aan?  :-[







Perception is reality

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2003, 14:48:15 »
maar dat lijstje met namen (dat zo goed blijkt te kloppen) ...  hoe komen jullie daar weeral aan?  :-[

Er zit mogelijks een aanwijzing in de superkandidaat-proef

aan't begin van die proef worden er een aantal foto's van kandidaten close up getoond, dan daarna krijgen we een collectie van videobeelden gevolgd door opnieuw een aantal foto's van kandidaten

eerst krijgen we dus foto's close up te zien, en wel in deze volgorde :
NICOLE
BRUNO
WALTER

gevolgd door een collectie van videobeelden in volgorde zijn te herkennen :
CORRY
SHADIA
MARC

dan opnieuw 3 foto's close up, in deze volgorde :
SANDRA
INGE
STYN

dit zou evt. een hint naar de afvaller kunnen zijn? NICOLE werd eerst getoond en viel meteen af..
dan zou de verdere volgorde zijn :
BRUNO
WALTER :-\
CORRY
SHADIA :'(
MARC
SANDRA
INGE
STYN

de meest logische conclusie van de laatste 3 (maar andere interpretaties blijven mogelijk) :

SANDRA zou dan de finale verliezen
INGE zou dan de finale winnen
STYN zou dan DE MOL zijn

het zou jammer zijn moest WV hier alles weggeven....

ciao
vlaming








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2003, 14:50:52 »
het zou jammer zijn moest WV hier alles weggeven....

ja maaaar wij willen hints, dus moeten ze ze der ook insteken hé... En we zoeken er ook naar dus dan is het onze schuld dat we het gevonden hebben  :)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #59 Gepost op: 24-02-2003, 15:21:18 »
ja maaaar wij willen hints, dus moeten ze ze der ook insteken hé... En we zoeken er ook naar dus dan is het onze schuld dat we het gevonden hebben  :)

hints naar de mol ===> een must!
hints naar de afvaller van volgende week ===> mag zeker!

maar moest WV op deze manier de volledige volgorde van afvallers weggeven, dat zou dan toch weer een beetje van het goede te veel vinden zenne









« Laatst bewerkt op: 24-02-2003, 15:21:54 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying