Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 28387 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #20 Gepost op: 2-03-2003, 21:35:07 »
hind zat in Idols hoor :p

Ik heb ook te vaak die naam getypt de afgelopen dagen.  ;)


Citaat
Maar goed, misschien hebben ze dezelfde functie als de ''leeuw'' in NL mol 3. Of zo. Weet ik het (NEE!).

Ik begin steeds meer te denken dat 't gewoon 'n grap van de makers is. Als 't 'n enkele keer was voorgekomen had ik er nog wel in willen geloven als hint, maar nu is 't wat mij betrefd wat ongeloofwaardig. Misschien dat ik in deze honden en katten daarom ook maar beter geen energie meer in kan steken.








Offline Franklin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Franske!
Re:Aflevering 7
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2003, 21:54:06 »

Anderzijds : heeft er iemand een idee waarom we Inge's gezicht niet te zien kregen tijdens de stuntproef ?

...omdat zij er misschien niet inzat....tja..als mol heb je die keuze misschien wel jah....wie weeeeeeeeeet :)

[edit]
hahaaaaa..als je kijkt op de officiele site dan zie je ook de foto''s van de kanid's in het vliegtuig!!! Van iedereen zie je foto van dat ze in de lucht zijn....behalve bij INGE!!!!! zou ze dan tóch de.....wie weet;)







« Laatst bewerkt op: 2-03-2003, 21:58:41 door DaFrenk »

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2003, 21:58:36 »
Anderzijds : heeft er iemand een idee waarom we Inge's gezicht niet te zien kregen tijdens de stuntproef ?
misschien was ze btje misselijk en zag er daarom niet zo uhm goed uit...?? ik kan echt niet begrijpen dat ze geen van allen misselijk zijn geworden, wat een sterke magen hebben die mensen...








Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2003, 22:09:10 »


Anderzijds : heeft er iemand een idee waarom we Inge's gezicht niet te zien kregen tijdens de stuntproef ?

Waarschijnlijk omdat ze wat groen zag??

Ik vind het echt een k*tstreek dat ze met 4 naar de finale gaan. Gewoon niet leuk.... Hoopte zo dat Marc of Stijn de boel zou verpesten maar nee.... Verder niet echt veel wijzer geworden deze aflevering. Duidelijk een minder leuke aflevering dan voorgaande... Veel minder leuke....







Koekoek!

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2003, 22:43:18 »
Niet mee eens hoor.
Ik heb me kostelijk geamuseerd
en met 4 naar de finale: keurig ! alles is nog mogelijk.
WV heeft ons weer verrast.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2003, 01:42:45 »
Ik ook; toch nog weer een verrassende wending! Ik vond deze serie al een beetje 'saai' vooruit kabbelen. ;)
En helemaal zonder Shaida had deze aflevering wel zoiets nodig.

Wat me nog erg opviel was het 'kladblok' wat Marc meenam in het vliegtuig. Kan iemand daar een foto van plaatsen? Mischien valt er wat op te lezen. Lijkt me wel interessant. :)

Over die katten en honden: ik denk ook dat ze die idd voor de lol erin gegooigd hebben, ze hebben gewoon alle shot's van katten en honden die ze hebben verzameld en in de afleveringen verwerkt.

Leuke aflevering! En nog 4 molkandidaten voor de finale. Dit is de eerste WIDM-finale waarbij ik niet al 'zeker' weet wie de mol is. Maar dat is vooral omdat je bijna geen informatie hebt over wie op wie gestemd heeft...








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 7
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2003, 02:47:02 »

Wat me nog erg opviel was het 'kladblok' wat Marc meenam in het vliegtuig. Kan iemand daar een foto van plaatsen? Mischien valt er wat op te lezen. Lijkt me wel interessant. :)


Ik had dit ook opgemerkt, maar als ik op mijn pauzeknopke duw, beginnen de lettertjes te dansen. We zullen eens over de bil van Putchar moeten wrijven denk ik. Ik vermoed dat het een coctailreceptenboekje is. Tijdens de vlucht staken de papieren tussen de gordel, en na de landing vouwde hij ze netjes op en stak ze weg.








Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 7
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2003, 08:34:26 »

Leuke aflevering! En nog 4 molkandidaten voor de finale. Dit is de eerste WIDM-finale waarbij ik niet al 'zeker' weet wie de mol is. Maar dat is vooral omdat je bijna geen informatie hebt over wie op wie gestemd heeft...

Klopt! Daar hebben ze deze serie heel weinig van laten zien. Voor mij zitten er nu nog drie mogelijke mollen in, knap gedaan WV... ;)








Offline Lieve VW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2003, 08:45:12 »
Ik begreep eerlijk gezegd niet goed waarom Sandra aan het huilen was?  Uiteindelijk was er toch niks speciaals gebeurd, afgezien van het feit dat ze met vier naar de finale gingen.  Of ben ik nu een ongevoelig mens?  Of werd de spanning haar als Mol opeens een beetje te veel???







Perception is reality

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2003, 09:13:55 »
Dat huilen van Sandra heb ik perfect begrepen.
Aangezien Marc de vrijstelling had en er een mol in het spel zit, had ze nog 1 kans op 2 om de finale te bereiken.
Op het laatste nippertje komt er geen executie en gaat iedereen naar de finale. Dat lucht op en dan kan er wel een traantje komen.
Ja, ik denk echt dat de spanning + de positieve beslissing en de vermoeidheid van de 3 weken beginnen wegen.
Bij iedere close-up van Stijn valt me op hoe moe di is.
En zeg ? Is Marc geen sikje aan het kweken ?









Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Aflevering 7
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2003, 09:34:34 »
Ik ben zelf 'n aantal keren in Zuid Europa geweest (Spanje en Italie) en ik heb er toch nog nergens zoveel tegelijk gezien. Bovendien bevinden deze zwerfkatten zich meestal in de steden, omdat ze daar in vuilnis naar voedsel kunnen zoeken om te overleven. Mij lijkt niet dat er zoveel te eten is te vinden in 'n afgestorven dorpje.  :-\

Met andere woorden: 't zijn er wat mij betrefd teveel om toeval te zijn. 'n aantal honden/katten zullen wel echt zijn geweest (zoals die kat in aflevering 6 waarvoor de auto met de dames moest remmen), maar er zijn er ook 'n aantal ingemonteerd. Met welk doeleinde is mij dus nog niet duidelijk. Misschien wel gewoon als grapje of om Inge verdacht te maken.Ik zag 't al lang niet meer als hind naar Inge, maar ze was idd wel erg blij dat er geen executie was. Ze leek oprecht blij dat ze door was naar de finale.

Punt is dat die kat echt duidelijk in beeld kwam deze aflevering, gewoon 2 of 3 seconden een prominent shot op een zwarte kat, lijkt me nogal zinloos als je er verder nix mee bedoelt, als je honderd uur beeldmateriaal in 1 uur moet verwerken..







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2003, 09:41:53 »
Ik ben nog niet uitgepiekerd over die onderhandelingsronde.
Kunnen we hieruit concluderen wie de mol zeker niet is en wie de mol zeker wel is ?
Met andere woorden: waaruit kunnen we afleiden dat Stijn de mol is ?  ;)

Marc en Sandra zijn van het begin tot het einde op dezelfde positie gebleven en zijn daar niet van afgeweken.
Stijn heeft tot het einde voorgehouden dat hij een vrijstelling zou nemen, maar kiest uiteindelijk zonder waarschuwen voor het geld.
Inge probeert de anderen van gedachte te doen veranderen en liegt en bedriegt dat het (niet) mooi is. De anderen hebben haar kennelijk door en wijken toch niet af.
Inge had aan het einde alleen maar de keuze om of de vrijstelling of de 5 pasvragen te blokkeren. De keuze van de mol is niet belangrijk, maar ze gaat er vanuit dat die de vrijstelling zal blokkeren (zoals Stijn trouwens aankondigt).
Als ze Sandra dan niet blokkeert met de 5 pasvragen heeft Sandra meer kans bij de volgende executie, zeker als Marc een vrijstelling krijgt.
Opvallend is dat Inge Sandra dus gevaarlijker vindt dan marc.
En waarom is Stijn dan de mol ? 2 argumenten:
- hij veranderde op het allerlaatste van mening en gunde Marc een vrijstelling. De herrie achteraf in de auto geeft duidelijk aan wat dat teweeg bracht in de groep.
- Sandra die tegen hem zegt: '5 pasvragen ! Weet je wel wat dat is ?'. Maar nee, hoe zou Stijn de mol dat nu kunnen weten ?









Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2003, 10:15:12 »
En wat hiervan te denken ?
De acrobatiën met het vliegtuig kregen namen van cocktails. Dat blijkt in het echt niet te kloppen.
In die wereld worden nog steeds de bekende termen als 'looping', 'roll', 'vrille', etc. gebruikt.
Dus ... waarom werden die cocktail-namen gebruikt ?
Graven maar.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2003, 11:10:24 »
Opvallend is dat Inge Sandra dus gevaarlijker vindt dan marc.

Dat vind ik eigenlijk ook wel logisch aangezien Inge in de afgelopen afleveringen aangaf Marc als mol te zien. Ze gaat er dus vanuit dat hij zowiezo niet naar huis kan en ziet Sandra daarom als 'n grotere bedreiging.


Citaat
En waarom is Stijn dan de mol ? 2 argumenten:
- hij veranderde op het allerlaatste van mening en gunde Marc een vrijstelling. De herrie achteraf in de auto geeft duidelijk aan wat dat teweeg bracht in de groep.
- Sandra die tegen hem zegt: '5 pasvragen ! Weet je wel wat dat is ?'. Maar nee, hoe zou Stijn de mol dat nu kunnen weten ?

Wat dacht je van deze? De mol moet er voor zorgen dat de finale met 4 kandi's gespeeld gaat worden, met andere woorden: hij/zij moet er voor zorgen dat er iig persoonlijk voordeel behaald werd in de onderhandelingsopdracht.

Als Stijn nu voor de vrijstelling gekozen had, dan was er geen persoonlijk voordeel behaald en had er geen finale met 4 kandidaten kunnen worden gespeeld. Niemand kon immers zijn/haar voordeel meer opgeven. Doordat Stijn op 't laatste moment toch voor 't geld gaat (hij zegt 't geld wel vanaf 't begin te hebben gewild, maar grote kans natuurlijk dat hij hierin heeft gelogen en pas op 't laatste moment, na de onderhandelingen, deze beslissing heeft genomen) wordt er door zowel Marc als Stijn persoonlijk voordeel gehaald. En daardoor kunnen de onderhandelingen over de finale met 4 kandidaten plaats vinden.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2003, 11:22:46 »
Wat me nog erg opviel was het 'kladblok' wat Marc meenam in het vliegtuig. Kan iemand daar een foto van plaatsen? Mischien valt er wat op te lezen. Lijkt me wel interessant. :)
Er valt op te lezen Martini, Bloody Mary, Daiquiri, Gin Fizz enzovoorts ;)
Tenminste, in de UK mol had iedereen zo'n plakaatje meegekregen als geheugensteuntje. Zij moesten ook het juiste antwoord omcirkelen in hun vliegtuigje en het aan de camera laten zien. En ja ook daar hing het met 'klitteband' aan de broek van da kandidaten vast.








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2003, 11:24:16 »
Dat onderschrijft natuurlijk mijn "de mol is Stijn" wetenschap, waarvoor mijn dank.
Maar het gaat wat in tegen mijn gevoel dat de mol daar is om de boel te saboteren. Hier manipuleert hij dan samen met WV om de finale spannender te maken.
Er wordt niemand echt geschaad, dus het kan, maar hmmm hmm.
Het maakt wel een link tussen het onderhandelingen-spel en de 'coup de théatre' aan het einde.
Ik laat het even bezinken.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 7
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2003, 11:33:58 »
Wat dacht je van deze? De mol moet er voor zorgen dat de finale met 4 kandi's gespeeld gaat worden, met andere woorden: hij/zij moet er voor zorgen dat er iig persoonlijk voordeel behaald werd in de onderhandelingsopdracht.


Ik had hier ook al aan gedacht. Dat ze bij WV dus daadwerkelijk een 'final four' wilden en hoe ze dat konden bereiken. Immers, ze lijken in eerste opzicht afhankelijk van het stemgedrag van de kandidaten, maar ze kunnen dit bijsturen door... de mol als laatste te laten stemmen. Dan heeft hij de keuze van de anderen reeds gezien en kan hij zijn keuze 'sturen' naar de wensen van WV. Ik ben het niet helemaal zeker meer, maar hadden ze niet àlle keuzekaartjes bij zich? Dan kon hij daar makkelijk op inspelen.

En om dan die 2500€ te laten vallen: de 2 vrouwen hadden niets te verliezen en voor Marc maakte het eigenlijk niets uit of hij die vrijstelling nu opgaf of niet; in beide gevallen speelde hij de finale.
Houdt deze redenering steek, of zie ik iets over het hoofd?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2003, 11:41:05 »
Ze moesten eerst allemaal hun kaart op tafel leggen voordat getoond werd wat ieder zou beslissen. Dat sluit natuurlijk uit dat de laatste nog snel kon beslissen.
Ze begonnen overigens met Stijn die onmiddellijk de 2.500 neerlegde.
Natuurlijk heeft de crew alle onderhandelingen gehoord.
En het is helaas heel onmols van Stijn om die 2.500 weer op te geven. Hij zal mij daar persoonlijk verantwoording over moeten geven  ;)
Want ik denk dat de drie anderen nog niet echt zeker zijn over hun mol, hoewel Inge anders beweerde.







« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 11:42:03 door Lowprofile »

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2003, 12:53:27 »
En het is helaas heel onmols van Stijn om die 2.500 weer op te geven. Hij zal mij daar persoonlijk verantwoording over moeten geven  ;)

Dat is helemaal niet onmols van Stijn. De eerste en belangrijkste opdracht van de Mol is er voor te zorgen dat er niet teveel geld verdiend wordt (lees: dat WV niet teveel geld hoeft uit te geven). In dat opzicht zou het veel onmolser zijn als hij het geld had aangenomen, want hij zit daar niet om geld te verdienen!







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2003, 13:15:18 »
Dat is helemaal niet onmols van Stijn. De eerste en belangrijkste opdracht van de Mol is er voor te zorgen dat er niet teveel geld verdiend wordt (lees: dat WV niet teveel geld hoeft uit te geven). In dat opzicht zou het veel onmolser zijn als hij het geld had aangenomen, want hij zit daar niet om geld te verdienen!

Mij lijkt het belangrijk in deze discussie om te weten of de mol ook persoonlijk geld kan verdienen? Of zijn er afspraken met WV dat hem dat niet uitbetaald wordt?
En heeft de mol ook de 'opdracht' om persoonlijk geld van de andere kandidaten te saboteren, of moet hij enkel de pot in toom houden?

Iemand op de hoogte?







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans