Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 28390 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 7
« Reactie #60 Gepost op: 3-03-2003, 16:26:42 »
ze hoeven niet per se een ander scenario achter de hand gehad te hebben bij de onderhandel opdrachten. de mol kan er namelijk door contact met de crew altijd voor zorgen dat er iig iets opgegeven kan worden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #61 Gepost op: 3-03-2003, 17:00:12 »
Trouwens bravo voor Inge, die Stijn toch zijn geld wil geven, ik hoop nu dat zij gaat winnen.

Inge (bij het verlaten van de tafel nadat ze de pasvragen mis is gelopen) "Is dat nu Uw edelmoedigheid Stijn?". Inge kiest altijd voor haar eigen belang en wordt boos als een ander dat ook doet. Kan d'r niets sympathieks aan vinden.  







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #62 Gepost op: 3-03-2003, 17:09:38 »
Ik vraag mij wel af wat er ging gebeurd zijn als er niemand iets had gewonnen, i.c. 2 x vrijstelling en 2 x pasvragen.  Dan was er geen sprake van een finale met 4 ?  
Ook als er geen persoonlijke voordelen waren, had WV aan de kandidaten kunnen voorstellen om met 4 de finale te spelen. En dan was het pas echt zeker dat ze erop zouden ingaan, want dan moest er niemand persoonlijk voordeel opgeven.
Maar de groen-of-rode-schermen-vertoning wordt dan wel een stuk minder spannend.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 7
« Reactie #63 Gepost op: 3-03-2003, 17:10:40 »
Inge (bij het verlaten van de tafel nadat ze de pasvragen mis is gelopen) "Is dat nu Uw edelmoedigheid Stijn?". Inge kiest altijd voor haar eigen belang en wordt boos als een ander dat ook doet. Kan d'r niets sympathieks aan vinden.  
Dito.
Dat geld geven was ook niet echt uit haar eigen enthousiasme, maar meer: dat zou een manier kunnen zijn om Stijn over te halen het geld weer in te leveren.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 7
« Reactie #64 Gepost op: 3-03-2003, 17:10:55 »
Inge (bij het verlaten van de tafel nadat ze de pasvragen mis is gelopen) "Is dat nu Uw edelmoedigheid Stijn?". Inge kiest altijd voor haar eigen belang en wordt boos als een ander dat ook doet. Kan d'r niets sympathieks aan vinden.  

Waarop Stijn repliceert: "Hou nu maar op"

Plus de manier hoe Sandra over Inge spreekt; die lusten elkaar ondertussen rauw heb ik zo de indruk.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #65 Gepost op: 3-03-2003, 17:13:38 »
De mol krijgt van tevoren een soort onkostenvergoeding, heeft dus geen baat bij geld uit de pot houden of persoonlijk geld verdienen.
Misschien is dat wel een aanwijzing dat Stijn-de-mol de mol is. Van vrijstellingen/pasvragen trekt de mol zich niets aan. Maar als de mol de opdracht heeft om te vermijden dat één van de andere kandidaten 2500E persoonlijk geld verdient, dan moet hij natuurlijk zelf voor die 2500E gaan.







« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 17:19:31 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #66 Gepost op: 3-03-2003, 17:52:58 »
Misschien is dat wel een aanwijzing dat Stijn-de-mol de mol is. Van vrijstellingen/pasvragen trekt de mol zich niets aan. Maar als de mol de opdracht heeft om te vermijden dat één van de andere kandidaten 2500E persoonlijk geld verdient, dan moet hij natuurlijk zelf voor die 2500E gaan.

Ah, goede conclusie.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 7
« Reactie #67 Gepost op: 3-03-2003, 18:55:28 »
Inge (bij het verlaten van de tafel nadat ze de pasvragen mis is gelopen) "Is dat nu Uw edelmoedigheid Stijn?". Inge kiest altijd voor haar eigen belang en wordt boos als een ander dat ook doet. Kan d'r niets sympathieks aan vinden.  

Inge wil koste wat kost, het spel winnen en gaat dan over lijken, toch staat ze gerust 2500 Euro af indien ze wint, als jij eerlijk bent geef je dan ook zo makkelijk 2500 Euro af?








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #68 Gepost op: 3-03-2003, 20:01:32 »
Inge wil koste wat kost, het spel winnen en gaat dan over lijken, toch staat ze gerust 2500 Euro af indien ze wint,

Stel dat Inge de mol zou zijn, dan is dit toch een zeer gratuite opmerking? Ze krijgt dan immers niets!
Nee, Inge valt nu toch wel af als verdachte of ze is toch subtieler dan we denken!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 7
« Reactie #69 Gepost op: 3-03-2003, 20:11:50 »
Zwarte kat -> Sandra ( die panter door dr vriend genoemd wordt ) ?
Marc had trouwens een Tshirt aan met MM.. ( Mol=Marc ?), ook al eerder een Tshirt waar met een beetje goede wil een hint uit viel te halen.. ik zal eerst even de rest van de topics bijlezen :) Hoop niet dat dit al gezegd is.








Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #70 Gepost op: 3-03-2003, 22:12:50 »
Ik ben nog niet uitgepiekerd over die onderhandelingsronde.
Kunnen we hieruit concluderen wie de mol zeker niet is en wie de mol zeker wel is ?
Ik denk niet dat het echt nodig/mogelijk is voor een mol om te saboteren, het is iig zeer lastig want iedere kandidaat kan op het laatste moment zijn keuze veranderen; je ziet ze hun bordje nog pakken op het allerlaatste moment. Hoe had je al kunnen weten dat bv Inge voor de pasvragen ging of Stijn voor het persoonlijk geld?
Dit is een proef die gedoemd is te mislukken aangezien niemand 'niets' wil nemen.

Tenminste, in de UK mol had iedereen zo'n plakaatje meegekregen als geheugensteuntje. Zij moesten ook het juiste antwoord omcirkelen in hun vliegtuigje en het aan de camera laten zien.
Ah oke, ik dacht dat ze het allemaal uit kun hoofd moesten leren.


Mij lijkt het belangrijk in deze discussie om te weten of de mol ook persoonlijk geld kan verdienen? Of zijn er afspraken met WV dat hem dat niet uitbetaald wordt?
En heeft de mol ook de 'opdracht' om persoonlijk geld van de andere kandidaten te saboteren, of moet hij enkel de pot in toom houden?

Iemand op de hoogte?
Volgens mij is het enkel en alleen het doel van de mol om de groepspot zo laag mogelijk te houden. Het element van 'eigen geld' vertroebelt vind ik een beetje het streven van de kandidaten naar een zo hoog mogelijke pot, maar ik denk dat het zo laag houden van de groepspot de opdracht van de mol blijft.

Ja, dat is ook wat mij door het hoofd spookt: hebben ze de samenstelling voor de finale gewoon aan het toeval overgelaten of streefden ze naar een finale met vier?
Het laatste lijkt mij aannemelijk maar dan moeten ze een strategie uitgedokterd hebben om het plaatje ook zo te laten kloppen. Aan ons om die strategie te vinden en zo de mol te ontmaskeren.
Maar ik zal eerst eens moeten de video herbekijken want ik zat daarnet dus duidelijk op een verkeerd spoor  :-\
Iedereen moest 'ja' zeggen wilde er een 'final four' komen. Niet alleen dus afhankelijk van dus van de mol. Als iemand anders het niet wil gebeurde het niet.
Ik denk dat ze mss tegen de mol gezegd hebben, doe maar die 'final four' -> dat is een grote verrassing. Maar ik denk dat ze ook gewoon een draaiboek hadden voor het geval dat er maar 3 de finale zouden spelen.

Stel dat Inge de mol zou zijn, dan is dit toch een zeer gratuite opmerking? Ze krijgt dan immers niets!
Nee, Inge valt nu toch wel af als verdachte of ze is toch subtieler dan we denken!
Ik vind persoonlijk niet dat ze dat kan maken, zeggen dat Stijn z'n centjes krijgt als ze wint, terwijl ze zeker weet dat ze niet zal winnen. Voor mij valt ze echt definitief af als mol. :)








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #71 Gepost op: 3-03-2003, 22:22:49 »
Waarom kreeg Sandra eigenlijk twee vliegstunts en de rest maar één?








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #72 Gepost op: 3-03-2003, 22:29:04 »
Vond ik ook vreemd, mischien was er ook rekening mee gehouden dat er op 1 of andere manier 5 kandidaten in deze aflevering mee hadden kunnen doen?  ???

Iig wordt bij het uitleggen van de opdracht gezegd dat er 1 kandidaat dus 2 stunts moet raden en later wordt gezegd dat Sandra de geluksvogel is. Maar hoe of wat krijgen we dacht ik niet te zien.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #73 Gepost op: 3-03-2003, 22:34:12 »
Vond ik ook vreemd, mischien was er ook rekening mee gehouden dat er op 1 of andere manier 5 kandidaten in deze aflevering mee hadden kunnen doen?  ???

Ja het deed mij namelijk denken aan de koffertjesopdracht in NL mol vorig jaar. Een andere opdracht kon toen niet doorgaan en ze moesten improviseren om de opdracht voor vier kandidaten voor vijf te maken...








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #74 Gepost op: 3-03-2003, 23:39:28 »
Waarom kreeg Sandra eigenlijk twee vliegstunts en de rest maar één?

* Om de mol een betere kans te geven te mollen (expliciet door 2 foute antwoorden te geven, of subtieler door 1 fout en één goed antwoord te geven

* Om het vertrouwen in een persoon naar voor te schuiven (wie wordt er het meest vertrouwd, in dit geval Sandra, alhoewel het blijkbaar tussen Stijn en Sandra ging)







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2003, 00:00:25 »
Waarom Sandra er twee mocht doen: er werd door Michiel gezegd: "een van de kandidaten mag 2 stunts uitvoeren".
Nadat Stijn gevlogen heeft zegt ietegen Sandra: "de eer is aan U", om de 2 stunts uit te voeren. De anderen zijn het daarmee eens, en Sandra dolgelukkig (althans zo komt ze over in mijn ogen).







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2003, 01:17:05 »
Ik denk niet dat het echt nodig/mogelijk is voor een mol om te saboteren,

Volgens mij is het enkel en alleen het doel van de mol om de groepspot zo laag mogelijk te houden. Het element van 'eigen geld' vertroebelt vind ik een beetje het streven van de kandidaten naar een zo hoog mogelijke pot, maar ik denk dat het zo laag houden van de groepspot de opdracht van de mol blijft.

Vind ik ook, dat het element persoonlijk geld het een en ander vertroebelt. Vooral omdat het (mij) nog altijd niet duidelijk is in welke mate de mol dat persoonlijk geld ook moet saboteren. Zo niet, dan viel er in deze proef idd niet al teveel te saboteren (behalve de gemoederen opjutten).







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2003, 01:28:28 »
Vond ik ook vreemd, mischien was er ook rekening mee gehouden dat er op 1 of andere manier 5 kandidaten in deze aflevering mee hadden kunnen doen?  ???

Iig wordt bij het uitleggen van de opdracht gezegd dat er 1 kandidaat dus 2 stunts moet raden en later wordt gezegd dat Sandra de geluksvogel is. Maar hoe of wat krijgen we dacht ik niet te zien.

Ik denk niet dat WV nu perse 5 stunten moet uitvoeren omdat er een scenario bestond met nog 5 kandidaten. Ze hadden ook gewoon één stunt kunnen schrappen.
Mij lijkt het meer dat er een vlucht teveel is om meer intrige en discussie mogelijkheden in het spel te brengen: kandidaten die absoluut niet willen dat hun mol-verdachte er twee mag proberen; de mol die er twee naar zich toe probeert te trekken en zo van die toestanden.
Aangezien iedereen blijkbaar Sandra, die serieus kickt op kicks, twee stunten gunde, is er van die intrige mogelijkheden niet veel in huis gekomen. En zien we ook niet veel van de oninteressante discussies over wie er twee mag doen.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2003, 02:22:20 »
Waarom kreeg Sandra eigenlijk twee vliegstunts en de rest maar één?

Volgens de officiele site had de groep gezamenlijk besloten dat Sandra er 2 mocht doen.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 7
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2003, 08:42:38 »
Waarom kreeg Sandra eigenlijk twee vliegstunts en de rest maar één?

Er moest gewoon drie op vijf gehaald worden, punt. En hoe dat gedaan werd, moesten de kandidaten maar uitmaken. Neem nu bijvoorbeeld dat Dennis Bergkamp één van de kandi's zou geweest zijn, dan hadden ze maar met drie gevlogen, en hadden er dus twee kandi's een dubbele vlucht moeten uitvoeren. Ik vond het iig niet zo evident dat elk zomaar zonder aarzelen in zo'n stuntvlieger stapte.









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat